Hoe bevalt de nieuwe optie “Marktplaats Ervaringen”?

Toon eerste bericht

132 reacties

Ik ben er heel blij mee.

Eindelijk is het er op vele verzoek van mij zelf.

Dit ivm ontelbare miskopen via Marktplaats die ik door moest geven.

En ik wel altijd ook een positieve ervaring door gaf.
Dat je elkaar kan reviewen na een paar contactmomenten vind ik ook niet wenselijk. Sommige mensen bieden laag, die je dan vervolgens netjes beantwoord. Maar voordat je het weet heb je 1 ster aan je broek (of rok) hangen. Een tweede bedenking is of ik het wel zo prettig vind dat iedereen kan kijken wat ik in het verleden allemaal heb gekocht en verkocht. Daar heb ik nog niemand iets over horen zeggen. Voor de andere gebruikers geen probleem?
Badge
Nou, ik heb twee ervaringen met deze functionaliteit en beide zijn bijzonder slecht.

Na het informeren over de prijs bij een advertentie bleek de verkoper een brutale graaier en omdat ik de vraagprijs veel te hoog achte en de verkoper me met zijn toonzetting nogal onbetrouwbaar en agressief overkwam heb ik me teruggetrokken. Blijkbaar was dat tegen het zere been want min of meer bij toeval ontdekte ik een ruime maand later dat de verkoper me een 1 ster beoordeling als wraak heeft toebedeeld. Het bizarre vind ik wel dat ik op geen enkele wijze hierop geattendeerd ben en nu met een brandmerk rondloop terwijl er geen enkele transactie heeft plaatsgevonden.

En nu komt het mooie: als ik daar over klaag bij marktplaats komen die slimmeriken met de suggestie om aan de verkoper te vragen of hij zijn slechte recensie wil intrekken.

Je gelooft het niet maar ik wacht nog steeds op een respons van de verkoper op die vraag. Ondanks het aanbieden van de gehele conversatie waaruit het karakter van de verkoper zonneklaar blijkt gaat marktplaats met de armen over elkaar staan verkondigen dat ze niets gaan doen. Het systeem moet eerlijk blijven. Ja hoor...

Andersom zeggen die 'goede' recensies ook niets. Wat me helaas vaker is overkomen heb ik afgelopen maand mogen weer mogen ervaren: een verkoper waarmee ik al een deal had, kreeg ineens het idee dat hij mijn berichten niet had gelezen en ging met een hoger biedende handelaar in zee. Die geeft vervolgens een enthousiaste beoordeling over deze verkoper, blij als hij was met de snelle afhandeling. Dat zou ik ook zijn in de wetenschap dat ik het net voor een paar euro meer nog snel voor iemands anders zijn neus heb weten weg te kapen. Maar zo heeft een overduidelijk wederrechtelijk handelende verkoper ineens wel een topscore aan zijn broek hangen als beloning voor zijn laakbare gedrag.

marktplaats pretendeert dus hiermee een eerlijk systeem te hebben opgezet maar de praktijk is dus tegenovergesteld. Het past in dat beeld dat ik van ze heb dat ze zich maar om één groep bekommeren: de goedbetalende professionele verkopers.
Badge
En ik vermoed het feit dat verkopers, die het niet zo nauw nemen, elkaar een goede score kunnen geven en hun kennissen en families ook.

Goed punt. Er is inderdaad geen belemmering om met bekenden een conversatie te starten en te wachten totdat je van marktplaats de gelegenheid krijgt om een recensie te plaatsen. Ultimo kan je nog steeds na veel negatieve beoordelingen je marktplaats account vervangen door een nieuwe die je gelijk even goed laat 'plussen' door een paar bekenden van je , of desnoods een handjevol andere accounts.

Geheel in lijn met eerdere marktplaats ervaringen bij misdragingen van verkopers, 'hè wat vervelend voor u - we doen niks, verschuilt marktplaats zich achter de regels bij mijn klacht. Ik heb mijn geval even voorgelegd bij de juridische afdeling van de consumentenbond, ik zou toch graag willen weten hoe rechtmatig het publiceren van een slechte review is die overduidelijk als represaille is geplaatst.
Ik heb al na de eerste keer gebruiken van deze optie een klacht ingediend bij Marktplaats. Je kan namelijk niet alleen zien hoeveel sterren iemand heeft gekregen in het verleden, maar je kan ook zien bij welk product.

Zelf ben ik een verzamelaar en ken veel van de medeverzamelaars die per Marktplaats verkopen persoonlijk. Als ik dan dingen koop buiten het verzamelgebied, dan kunnen zij dat dus ook zien.

Ik vind dat een inbreuk op mijn privacy.

Marktplaats reageerde hierop, dat het anoniem maken geen onderdeel was van hun beleid. Wel werd mijn verzoek doorgegeven aan een achterliggende afdeling... zeiden ze.... Ik denk dat de vuilnisbak in dit geval de achterliggende afdeling was. Nooit meer iets van gehoord.

Nu heeft een tweede handelaar mij sterren gegeven. Hij kan ze ook niet meer verwijderen en over 14 dagen zal ik dus weer een ongewenste "recensie" krijgen. Weer heb ik een klacht ingediend en weer verwacht ik niets te horen. Let wel: in beide gevallen gaat het om positieve recensies die ik wil verwijderen en zelfs dat kan/mag niet.

Ik wil helemaal niet meedoen aan dat systeem. Een opt-out systeem is er helaas niet 😞
Badge
Ik vind dit systeem ook maar niets. Echt een klote systeem. Vorige maand heb ik een klant gehad. Met deze klant een telefonisch afspraak gemaakt en de prijzen voor mijn diensten besproken. Prijzen voor mijn diensten staan vast. Na een telefonisch akkoord komt de klant dezelfde dag nog netjes opdagen in de garage.

Na het uitvoeren van mijn werkzaamheden begint de klant zich raar te gedragen en smeekt om een korting. Hij vindt dat mijn dienst opeens te duur is terwijl er telefonisch over de prijs is gesproken. Hij wilt alleen de helft betalen en niet meer dan dat. Uiteraard niet mee akkoord gegaan. Woordenwisseling gehad. Na uren (letterlijk) mopperen betaalde de klant alsnog en ging scheldend weg.

Later kreeg ik een melding dat de verkoper mij een aantal sterren had gegeven. Ik zelf heb er niet meer op gereageerd maar wat blijkt, na 14 dagen komt zijn recensie toch automatisch op mijn profiel, 3 ster.

Ik vind het jammer dat men niet op een recensie kan reageren. Marktplaats kan er verder niets aan doen. Het is simpelweg een klote systeem. Ik snap überhaupt niet waarom Marktplaats gewoon niet een systeem als Google hanteert?

Ik ben er ook klaar mee. Als je een systeem opzet voor reviews en beoordelingen doe het dan meteen goed.
Badge

Marktplaats heeft (stilletjes?) de regels wat aangepast. Ik knip en plak even:

Hoe kan ik een wederpartij waarderen?

Koper en verkoper krijgen in Berichten de mogelijkheid om elkaar te waarderen. Dit zal het geval zijn wanneer:  

of

• Wanneer de advertentie is verwijderd

Het lijkt dus niet meer zo te zijn dat je iemand op basis van het uitwisselen van een minimaal aantal berichten kan waarderen, dat is mooi. Ik vraag me alleen af hoe het zit met het verwijderen van een advertentie? Ik heb een vervelende chat gehad met een potentiële koper. (Samengevat: wil je het opsturen?/nee/ maar ik wil dat je het opstuurt/doe ik niet, zoals ook duidelijk in de advertentie staat/stuur het op/nee/ja maar/ etc etc etc). Als ik het nou aan een ander verkoop en de advertentie eraf haal, kan deze persoon mij nog steeds waarderen? Of moet ik de advertentie laten verlopen om een dergelijke review te voorkomen? 

Iemand enig idee?

Bij het laten verlopen van een advertentie laat Marktplaats de persoon beoordelen waarmee je het meeste gepraat hebt. Ze nemen dan aan dat dat de koper is. Misschien is de enige manier om een onterechte review van een niet-koper te voorkomen om de advertentie weg te halen en te zeggen dat niet via Marktplaats verkocht is. Maar dan kan de echte koper dus ook niet meer beoordelen. Het is een lastig systeem.

Badge

Voor mij was de verbazing ook groot toen ik 1 ster kreeg van iemand waar ik geen zaken mee had gedaan. Die persoon had alleen maar een door mij aangeboden product via de chat zitten afkraken en geprobeerd het heel goedkoop te kopen. Tot en met kletsverhalen dat het voor de arme kindjes was aan toe. Ik ontdekte echter dat die man geen hulpverlener was maar een handelaar die met een privé account spullen aanbood. Ik denk dat hij mijn product had willen doorverkopen voor een hogere prijs. Maar ik was niet akkoord met zijn belachelijke bod en wou ook niet meer aan hem verkopen omdat hij vervelend deed en alles afkraakte. En nu had ik ineens een 1 ster aan mijn broek van die rare man. Dit systeem van Marktplaats is niet goed. Je zou moeten kunnen aangeven aan wie je iets verkocht hebt. En je zou commentaar moeten kunnen plaatsen bij onterechte reviews.

Badge

Ik heb al na de eerste keer gebruiken van deze optie een klacht ingediend bij Marktplaats. Je kan namelijk niet alleen zien hoeveel sterren iemand heeft gekregen in het verleden, maar je kan ook zien bij welk product.

Zelf ben ik een verzamelaar en ken veel van de medeverzamelaars die per Marktplaats verkopen persoonlijk. Als ik dan dingen koop buiten het verzamelgebied, dan kunnen zij dat dus ook zien.

Ik vind dat een inbreuk op mijn privacy.

Marktplaats reageerde hierop, dat het anoniem maken geen onderdeel was van hun beleid. Wel werd mijn verzoek doorgegeven aan een achterliggende afdeling... zeiden ze.... Ik denk dat de vuilnisbak in dit geval de achterliggende afdeling was. Nooit meer iets van gehoord.

Nu heeft een tweede handelaar mij sterren gegeven. Hij kan ze ook niet meer verwijderen en over 14 dagen zal ik dus weer een ongewenste "recensie" krijgen. Weer heb ik een klacht ingediend en weer verwacht ik niets te horen. Let wel: in beide gevallen gaat het om positieve recensies die ik wil verwijderen en zelfs dat kan/mag niet.

Ik wil helemaal niet meedoen aan dat systeem. Een opt-out systeem is er helaas niet :(
Ik sluit mij volledig aan bij uw verhaal. Ben namelijk ook handelaar en vind dat deze 'nieuwe' optie mijn onderhandelingspositie schaadt. Dit geschrevene ook al heb ik enkel en alleen positieve feedback van de verkopers. Stel: ik koop in een kort tijdsbestek een Ferrari, Porsche en een BMW M5. Nadien zal ik in nieuwe onderhandelingen zeer zwak staan omdat men er (wellicht) vanuit gaat dat mijn bankrekening een ongelimiteerd saldo heeft.

De facto wordt er - zonder dat je er naar vraagt - impliciet een profielschets van de verkoper gemaakt: in mijn opinie druist dit tegen alle regels van de AVG in! Een waardering ontvangen, niets mis mee. Maar ik pleid voor een waarderingssysteem zonder de benoeming van het gekochte en/of verkochte product. Waarvan akte!

By the way MariaJ63, heeft Marktplaats inmiddels uw profiel aangepast?

Je kunt niet of nauwelijks reageren en spook ervaringen niet (laten) verwijderen.
Onredelijke mensen, die mogelijk niet eens bestaan of weer weg zijn van MP (neppers), hierop kun je niet reageren of de ervaring wissen.
Zelfs ervaringen van mensen die niets kopen, kun je niet verwijderen.

Ik vind het ouderwets.

Reputatie 1
Badge +1
@J. Kalteren Wat jammer om te lezen dat ook in jouw geval niet op een eerlijke manier gebruik wordt gemaakt van de optie om beoordelingen achter te laten! Dit is natuurlijk niet de bedoeling van dit systeem. Bedankt voor het delen van je ervaring.
Badge

Na 3 berichten wordt in alle gevallen gevraagd elkaar wederzijds te beoordelen

1 Koper stelt een vraag (bericht 1) Is de poes nog te koop?
2 Verkoper geeft antwoord of vraagt om de conversatie per telefoon te voeren (bericht 2) Ja en hij zegt miauw
3 Koper vraagt waarom niet via MP gecommuniceerd kan worden en of de poes ook waf waf zegt (bericht 3)
Zodra de verkoper op bericht 3 reageert dan kun je naderhand doen wat je wilt maar worden beide partijen verzocht om elkaar te beoordelen Dus de koper na bericht 4 blokkeren voordat je de advertentie verwijdert heeft geen enkele zin meer 

Zeker als je iets moet verzenden dan mag je als verkoper dus maar 1 = Een bericht versturen Zodra je als verkoper het tweede bericht verstuurt wordt het beoordelingssysteem in werking gezet

De achterliggende gedachte van MP is om alle financiële transacties via MP te laten verlopen
Nu kost dit nog een schijntje maar wat denkt u dat dit over 20 jaar kost?
MP is 20 jaar geleden ontstaan en was toen volledig gratis
Ebay kostte 20 jaar geleden ook maar een schijntje Ebay kreeg in NL geen voet aan de grond Ebay heeft MP over genomen en verdient hier onvoldoende aan Dus wordt alles uit de kast gehaald om geld te verdienen

Gelijk oversteken is bedacht (zo frauduleus als geen ander)
Via Ideal betalen (de koper en verkoper krijgen geen enkele info over elkaar) Klachten?? Via de Chatbox van MP Acties hierna?
Betaalverzoek Ook hier de koper en verkoper krijgen geen enkele info over elkaar

Geeft nooit je IBAN nummer aan MP
Uit niets blijkt dat de (oproep-) medewerkers van MP gescreend zijn op betrouwbaarheid MP leest niet wanneer mensen op vakantie zijn? Bij MP hebben computers ook geen USB aansluiting om bestanden draagbaar op te kunnen slaan? Nog nooit in de geschiedenis zijn databestanden met persoonlijke gegevens verkocht?

MP maakt helaas compleet misbruik van de oplichterij waar ze zelf niets tegen doen Verder dan de chatbox kom je niet De volgende holle inhoudsloze kreten worden door MP gebruikt
Telefoonnummer gecontroleerd → Door wie? → En die controleur is betrouwbaar?
Bankrekening gecontroleerd
Betalen met iDEAL
Deze kreten moeten een gevoel van zekerheid opwekken en het is volstrekte schijnzekerheid waar je totaal niets aan hebt

Heb vertrouwen in mensen en in elkaar en heb een “gezond wantrouwen” in instanties en zeker in het frauduleuze MP
Probeer alle conversaties buiten MP om te houden 
Bel met iemand Voer een gesprek Vraag om zijn naam adres huisnummer en IBAN nummer en doe geen zaken als je het niet vertrouwt maar voer in godsnaam geen conversaties via MP want je kent de mensen niet die jouw berichten lezen

Dat instanties geld verdienen is prima maar MP kan alleen aan de gebruikers verdienen door transacties alleen nog maar via MP te laten verlopen MP zal er alles aan blijven doen om een gezond wantrouwen tussen de mensen in stand te houden want transacties via hun is hun enige manier om geld te verdienen

Dit systeem heeft voor mij niet veel waarde. Ik ben er niet blij mee dat er ook een waardering gegeven kan worden als het niet tot een koop komt.

Een koper bood een belachelijk lage prijs en bleef me maar de hele dag door mailen en onder druk zetten om het aan hem te verkopen. Vervolgens een slechte recensie als wraak. Ruim 12 jaar altijd leuk en goed kunnen verkopen op marktplaats. Leuke mails en contacten bij het ophalen. En dan krijg je door 1 gefrustreerde persoon een slechte waardering. En daar doe je dus niets tegen. Gelukkig inmiddels genoeg goede waarderingen door zelf actief ermee bezig te zijn.

Precies dit is me dus vanavond overkomen. Ik reageer vriendelijk op een veel te lage prijs en heb nu een 1 ster beoordeling. Er staat ook nog bij 'product niet ontvangen'. Logisch want ik heb niks verkocht!

Waardeloos dit systeem 😞
Badge

Slechte service van mp:

==========

Mp: Welkom bij Marktplaats. Waarmee kan ik je helpen?

Ik: Vorig jaar heeft mp toegezegd dat beoordeling over mij uit 2018 met opmerking "product niet ontvangen" zouden worden verwijderd omdat dat gebeurde toen mijn account gehackt was.

Mp: Wat erg vervelend dat je account is overgenomen door iemand anders. Wij gaan je direct helpen. Mijn collega komt zo met je live chatten. 

...

Mp: Heyhoi, je chat met Angel, wat kan ik voor je doen?

Ik: Hoi Angel, in 2018 is mijn account gehackt geweest, dit is bekend bij mp. Toen heb ik 2 negatieve beoordelingen ontvangen over "niet geleverde producten" Die aantoonbaar foutoeve meldingen zouden verwijderd worden. 1 is verwijderd maar de andere nog niet.

Mp: Wij kunnen die helaas niet verwijderen. Als het verwijderd kon worden, moest het gelijk verwijderd zijn.

Ik: Waarom die ene wel en de andere dan niet?

Mp: Dat kan ik je helaas niet vertellen. :(

Ik: Zou het toch fijn vinden als je dat voor me uitzoekt  ik hou er niet van ten onrechte beschuldigd te worden!

Mp: Inmiddels zijn de regelementen met betrekking tot het verwijderen van beoordelingen ook veranderd. Dus helaas kan ik hier ook niks meer in voor je betekenen

Ik: Lijkt me vreemd dat Marktplaats aantoonbare foutieve gegevens niet wil verwijderen. Zal dat aankaarten bij consumentenbond

Mp: Dat is prima. Kan ik nog wat anders voor je doen?

Ik: Jij kennelijk niet, neem dat jou niet persoonlijk kwalijk hoor.

=========

Dat is dus de service die mp levert.…

Mvg,

Wouter

Badge
@Priscilla Blok , helaas heb ik minder goede ervaringen met dit beoordelingssysteem.

Ik verkocht een jurkje voor 5 euro. Ene Mike was geïnteresseerd en vroeg een ''aanfoto''. Ik vond het al twijfelachtig, maar heb keurig gereageerd. Ook op de 5 mails met zeer gedetailleerde vragen over het jurkje heb ik keurig gereageerd. Maar toen hij schreef dat hij ''betoverd was door de aanfoto'', was het voor mij genoeg. Ik heb netjes gevraagd of hij het jurkje wilde ophalen of ik hem kon opsturen. Ineens reageerde hij niet meer en bleef het stil.

Ik dacht dat ik ''veilig'' een 1 sterrecensie kon schrijven met als negatieve punt: beleefder communiceren.

In de voorwaarden van Marktplaats lees ik dit:

• Verkoper en koper delen hun ervaring zonder dat zij weten hoeveel sterren de ander heeft gegeven.
  • Na het delen van de eigen ervaring krijgen koper en verkoper de waardering van de ander te zien.
  • De ervaring wordt op hetzelfde moment gepubliceerd of indien slechts 1 partij de ervaring deelt, automatisch na 14 dagen.

Echter, hij heeft de waardering wél gezien en heeft mij als wraak ook een 1 sterrecensie gegeven. Als toetje kreeg ik er een berichtje bij:

BEdankt voor de beoordeling. Van u koop ik dus ook niks meer doeii

Alsof hij uberhaupt wat van mij ging kopen ;-)

Enfin...

Wat ik ook mis in dit systeem is dat de accounts van de beoordelaars niet zichtbaar zijn voor andere Marktplaats gebruikers. Ze zijn niet clickable. Als dat wel zo zou zijn, zouden anderen kunnen zien dat deze Mike meerdere 1 sterrecensies heeft gehad.

@Gebruiker1595927380 

Waarmee bewezen dat het Marktplaats niets uitmaakt of u nou een accurate beoordeling krijgt of niet. Het zal ze echt aan hun reet roesten. Maar ja, het is gratis en als je niets betaalt hebt je ook niets te vertellen. En zolang de aanbieders die wél betalen tevreden zijn hebben we allemaal een gratis platform om rommel te verkopen.

Wat ik nog het meest vervelend vind aan de beoordelingen op marktplaats is dat iedereen kan zien wat ik gekocht en verkocht heb. Dat gaat in mijn ogen niemand iets aan en schaadt mijn privacy.
Daarnaast zou er een reactie-mogelijkheid moeten komen zodat je kunt reageren op een slechte beoordeling. Ik heb lage scores gehad die geheel onterecht waren en zit daar voor altijd aan vast.

Wat ik nog het meest vervelend vind aan de beoordelingen op marktplaats is dat iedereen kan zien wat ik gekocht en verkocht heb. Dat gaat in mijn ogen niemand iets aan en schaadt mijn privacy.

Wat zegt u nou, staat u met naam en toenaam op marktplaats? Dat lijkt mij niet de bedoeling en daar zou ik snel wat aan doen.

Daarnaast zou er een reactie-mogelijkheid moeten komen zodat je kunt reageren op een slechte beoordeling. Ik heb lage scores gehad die geheel onterecht waren en zit daar voor altijd aan vast.

U maakt de bekende fout door te denken dat u klant bent van Marktplaats. Op het internet geldt dat als u niet betaalt dan bent u niet de klant maar het product. Wat u ervan vindt interesseert marktplaats maar heel matig, die luisteren naar hun klanten die geld in het laadje brengen en naar hun marketing mensen die nieuwe klanten aanbrengen.

Een keer vroeg iemand of ik een beoordeling wou geven. Vind het daardoor iets hijgerigs krijgen.

Bovendien vragen sommige mensen veel geld voor dingen onder het mom vintage. Maar wat de een vintage vindt is voor de ander oude rommel.

Mijn ervaring met marktplaatsberichten is belabberd. Vaak willen ze alleen iets van je weten en hoor je er niks meer van. Ik trap er niet meer in en vraag ze me te bellen. No phone no deal. Vroeger kon je berichtjes uitzetten zodat de telefoon de enige optie was. Maar ja, ook mp wil alles kunnen registreren...

Onder "Mijn Ervaringen" in de app van Marktplaats zie ik een rij beoordelingen van andere mensen. Ze zijn allemaal met 5 sterren bij mij. Ik begin mijn antwoord altijd met: "Dank je wel voor je interesse". Ik reageer altijd snel, binnen twee uur.

Ik ben zelf nooit gehackt op Marktplaats of elders, ik heb dat in mijn omgeving ook nooit gehoord van iemand.

Ik merk altijd dat het verkopen goed gaat in de twee weken voor de eerste van de maand dat de kinderbijslag komt. Vooral de twee weken voor 1 oktober, dan zijn de mensen het financiële debacle van de vakantie weer te boven blijkbaar. 

Mensen bieden dikwijls maar de halve prijs ook al zeg je dat het vaste prijs is. Dan hoor je daarma niks meer. Ik wou dat iemand tips had hoe je dat kan voorkomen, geeft alleen maar onnodig berichtenverkeer. Vroeger kon je bieden uitschakelen, maar dan sturen de mensen gewoon een bericht met een half bod. 

Badge
Inmiddels weer op een andere manier dit 'beoordelingssysteem' leren kennen.

Een verkoper uit Breda bood een aardige stereotoren aan en had wel 5 sterren. Nadat ik een akkoord had gekregen en daarop had aangeboden nog dezelfde dag langs te komen cq zelfs overeengekomen was dat een dag later beter uitkwam werd het erg stil. Lang verhaal kort, privétoestand, verkoper komt er niet meer aan toe hij trekt zich terug, al zijn advertenties van marktplaats.

Een week later staat dezelfde stereo weer vrolijk op marktplaats voor bijna de dubbele vraagprijs. Toen ik de verkoper aan zijn eerdere afspraak herinnerde, juridisch is een akkoord met mijn bod een bindende overeenkomst, kreeg ik een kat na want sterfgeval enzovoorts. Maar vooral de negatieve recensie die ik inmiddels had geplaatst zat hem dwars. Wonder boven wonder zijn er tijdens het rouwen ineens 2 keer een bijzonder positieve beoordeling geplaatst bij iemand die een paar dagen daarvoor al zijn advertenties van marktplaats had gehaald. Mijn negatieve reactie zakte zo weer mooi naar beneden en de verkoper had weer de volle 5 sterren. Bewijzen kan ik natuurlijk niks maar dit gecombineerd met het kinderlijke gemak om extra accountjes aan te maken (er wordt nergens op gecontroleerd door marktplaats, en dan geef je gewoon een fake adres door om geen argwaan te wekken) maakt dat ik het systeem definitief tot onbruikbare rommel reken. Malverserende verkopers worden er op geen enkele wijze serieus door gehinderd.

'Ga dan niet op markplaats' vind ik nou niet echt een behulpzaam advies, marktplaats is een zeer agressieve speler die met de diepe zakken van moeder Ebay alle concurrentie uit de markt heeft gedrukt. Als er fatsoenlijke alternatieven waren dan had ik die natuurlijk al lang gebruikt, al was het maar om die totaal onverschillige serviceafdeling van ze voorgoed kwijt te zijn. Bij mijn klacht over dit voorval wist de marktplaats medewerker zelfs te opperen dat het helemaal niet zo zeker was dat er weer dezelfde stereo werd aangeboden terwijl de foto's en advertentietekst letterlijk overeenkwamen.
Badge

Eind september is Marktplaats gestart met "Marktplaats Ervaringen". Kopers en verkopers kunnen nu ervaringen over elkaar delen. De ervaringen zijn zichtbaar in de vorm van sterren. Het doel is het handelen op Marktplaats makkelijker en betrouwbaarder te maken.

Wat vind je van deze nieuwe mogelijkheid op Marktplaats?

Vind de nieuwe regels slecht .Ervaringen met elkaar delen kun je beter op deze manier niet doen

Je doet je best en dan krijg je toch een slechte ervaring die je niet kunt verwijderen. Je hebt duidelijke foto’s en  een goede omschrijving. Wat wil je nog meer.! 

Het gaat toch om dat je product een tweede leven geeft?  Het gaat dan toch niet om een ervaring ,maar dat je het product goed verkoopt. meningen zijn heel persoonlijk. En dat kun je niet bij ervaringen  vermelden op marktplaats.  het  tegenwoordig alleen maar per email en per telefoon willen de meeste mensen niet meer. Want ze zijn  bang ,en waarom snap ik niet. ze geven wel je adres . Dan moet je ook niet op marktplaats iets kopen. Per mail kun je niet goed communiceren .En per telefoon kun je dat veel beter. Maar dat willen ze niet ,en dan krijg je een slecht beoordeling op marktplaats. Mensen komen anders over als ze je spreekt of ziet. Vind alles per mail slecht. Je geeft een ractie op een product en de rest handel je af per telefoon. En als je een ombekend nummer hebt nemen ze niet op. doe de mensen toch niets.  dit nummer heb ik voor de veiligheid. Maar dat interesseren ze niets. Markplaats is een rotsooi.

En de beoordelngen moeten weg. Alleen verkopen. 

M.

Reputatie 7
Badge +5
Het gaat Ebay/Marktplaats blijkbaar uitsluitend om geld verdienen, verder blijken klanten lastige wezens en zeker als ze vragen gaan stellen of de werkwijze ter discussie stellen, dat moet de kop ingedrukt worden.

De arrogantie van de macht? Meestal is dit de voorbode van de ondergang.
Het gaat Ebay/Marktplaats blijkbaar uitsluitend om geld verdienen, verder blijken klanten lastige wezens en zeker als ze vragen gaan stellen of de werkwijze ter discussie stellen, dat moet de kop ingedrukt worden.

De arrogantie van de macht? Meestal is dit de voorbode van de ondergang.

Hoe kun je stellen dat een bedrijf dat een gratis dienst aanbied dit doet "om alleen geld te verdienen"?

Reageer