Hoe bevalt de nieuwe optie “Marktplaats Ervaringen”?

Reputatie 1
Badge +1
Eind september is Marktplaats gestart met "Marktplaats Ervaringen". Kopers en verkopers kunnen nu ervaringen over elkaar delen. De ervaringen zijn zichtbaar in de vorm van sterren. Het doel is het handelen op Marktplaats makkelijker en betrouwbaarder te maken.

Wat vind je van deze nieuwe mogelijkheid op Marktplaats?

132 reacties

Badge

Eind september is Marktplaats gestart met "Marktplaats Ervaringen". Kopers en verkopers kunnen nu ervaringen over elkaar delen. De ervaringen zijn zichtbaar in de vorm van sterren. Het doel is het handelen op Marktplaats makkelijker en betrouwbaarder te maken.

Wat vind je van deze nieuwe mogelijkheid op Marktplaats?

Vind de nieuwe regels slecht .Ervaringen met elkaar delen kun je beter op deze manier niet doen

Je doet je best en dan krijg je toch een slechte ervaring die je niet kunt verwijderen. Je hebt duidelijke foto’s en  een goede omschrijving. Wat wil je nog meer.! 

Het gaat toch om dat je product een tweede leven geeft?  Het gaat dan toch niet om een ervaring ,maar dat je het product goed verkoopt. meningen zijn heel persoonlijk. En dat kun je niet bij ervaringen  vermelden op marktplaats.  het  tegenwoordig alleen maar per email en per telefoon willen de meeste mensen niet meer. Want ze zijn  bang ,en waarom snap ik niet. ze geven wel je adres . Dan moet je ook niet op marktplaats iets kopen. Per mail kun je niet goed communiceren .En per telefoon kun je dat veel beter. Maar dat willen ze niet ,en dan krijg je een slecht beoordeling op marktplaats. Mensen komen anders over als ze je spreekt of ziet. Vind alles per mail slecht. Je geeft een ractie op een product en de rest handel je af per telefoon. En als je een ombekend nummer hebt nemen ze niet op. doe de mensen toch niets.  dit nummer heb ik voor de veiligheid. Maar dat interesseren ze niets. Markplaats is een rotsooi.

En de beoordelngen moeten weg. Alleen verkopen. 

M.

Als je in de ogen van degene die iets van je wil hebben niet handelt zoals gewild, kan diegenen je zomaar een negatieve review/ervaring geven. Ook al kun je er niets aan doen. Belachelijk!

Als je in de ogen van degene die iets van je wil hebben niet handelt zoals gewild, kan diegenen je zomaar een negatieve review/ervaring geven. Ook al kun je er niets aan doen. Belachelijk!

Het mag toch ondertussen duidelijk zijn dat het Marktplaats geen moer kan schelen wat u van dat systeem vindt. Dus u leeft ermee of u gaat naar een ander platform, meer smaken worden niet aangeboden.

fijn dat dat duidelijk is

fijn dat dat duidelijk is

Er zijn ook mensen die het vreselijk vinden maar het draait nu iets van vier jaar en de kritiek is duidelijk, maar ze kiezen ervoor het zo te laten. 

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben wel positief over dat systeem. Ben niet zo'n handelaar of koper, dus nog maar enige keren meegemaakt. Ooit zelf ook een negatieve beoordeling gegeven, omdat ik als koper niet snel genoeg ophaalde. Voor mij is het ook alleen maar ophalen. Versturen etc. doe ik niet aan. Waar ik wel op let is hoe lang de verkoper/account al actief is en hoeveel artikelen er te koop zijn. Ik koop liever van een verkoper dan van een handelaar.

Volgens mij doen velen hun best om een goede review te krijgen en dat is toch het voordeel voor de koper. Andersom natuurlijk ook.

Ik vraag me af wat het doel eigenlijk is van het systeem. Niet de beste kwaliteit van beoordelingen bewaken, dat is duidelijk. Maar doen ze ook iets onethische? Zijn ze ergens schuldig aan?

Reageer