hoe dom kan ziggo zijn

• 15 July 2018
  • 32 reacties
  • 10571 Bekeken

Badge
Was een zeer tevreden klant van ziggo.

Maandag 4-6 was hier storing bij ziggo. Geen telefoon, internet en tv. Kan gebeuren. Met mijn prepaid telefoon heb ik geprobeerd om de pagina van ziggo te openen hetgeen niet lukte. Rond 5 uur had ik mijn dochter aan mijn gsm en zij zal de storing, die al de gehele dag duurde, bij ziggo melden. Bij ziggo stelde men voor om mij een maand gratis sport te geven en mijn dochter zei al dat ik daar niet blij mee was. De volgende dag een mail van ziggo met de melding van een maand gratis sport en films en series. Niet duidelijk is of dit na een maand van zelf stopt. Gebeld en gezegd dat ze sport maar aan iemand anders moeten geven en dat het duidelijk moet zijn dat films en series na een maand vanzelf stopt. 6-6-2018 in mijn mailbox, van een zeer vriendelijke dame van ziggo, 3 maanden gratis movies and series XL (aflopend). Aardig van ziggo dacht ik nog maar een uur later begint het. Er komt een mail binnen dat ik de diensten bij ziggo heb beëindigd. Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt, dus ik bel ziggo op met de uitleg dat dit totaal niet de bedoeling is. Na doorverbonden te zijn naar een andere medewerker, die totaal niet kon begrijpen dat er bij ziggo zo’n domheden gebeuren, heeft hij handmatig alles weer rechtgezet. Van alle kaartjes werden door mij de nummers opgelezen. Na een langere tijd aan de telefoon werd mij verzekerd dat alles doorliep. Na een week nog maar eens gebeld voor een bevestiging. Na lang zoeken bij ziggo verzekerde men mij dat ik me geen zorgen hoef te maken. Hetzelfde na een week weer herhaald met het zelfde antwoord. Als donderslag bij heldere hemel viel er 5-7-2018 een pakket met dozen in de brievenbus om alles terug te sturen. Dus weer naar de telefoon en bij ziggo werd mij verzekerd dat alles doorliep maar ze begrepen mijn bezorgdheid na die post, zal nog wel in het sijsteem zitten werd er verteld. Ik zei nog, als er maar niet meer verkeerde dingen in het sijsteem zitten. 7-7-2018 rond 21.00 uur was er geen tv, internet en telefoon. Dus naar de buurman met de vraag, hoe is het met ziggo. Dat er meer ontevreden klanten zij begreep ik al snel, maar hij had wel tv en internet. Thuis pakte ik opnieuw de telefoon en die bleek nu even te werken. Belde ziggo met de vraag hoe dit kan en hoe dit op te lossen. Je hoort dan alleen maar iets van rapportje opmaken en verder is er geen deskundige aanwezig. Een half uur heb ik tegen hem gezegd en als het dan niet werkt is het klaar met ziggo. Het enige wat er dan nog uit komt is, je kunt op onze site een klacht indienen. Als ik dan vraag hoe ik dat moet doen zonder internetverbinding krijg ik het antwoord dat iedereen 4g op de gsm heeft, ik niet dus. Zondagmorgen werkte er niets van ziggo dus heb ik alles wat er in huis was van ziggo terug gestuurd. Nog gebeld, via een geleende gsm, met ziggo om mijn facturen via de postte krijgen maar dat kan alleen door flink te betalen dus mooi niet. De betaling, machtiging stop zetten gaat ook al niet. Maandag heb ik zo snel mogelijk een andere provider gevonden en de betalingen geblokkeerd.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Wij hebben in het verleden zeer slechte en schandalige ervaringen met Ziggo meegemaakt.
Ik kan mij ook goed herinneren dat er zo veel klachten waren dat Tros Radar of Vara's Kassa een middag in een grote zaal georganiseerd heeft met honderden boze klanten. Op het podium zaten een aantal leden van de directie van Ziggo die totaal ongeïnteresseerd, arrogant en beschamend deden. Erg veel oplossingen zijn er niet uit voort gekomen.
Ik heb van diverse kanten begrepen dat het sinds hun fusie met UPC alleen maar beroerder geworden is.

Mijn advies:
Stap over naar Telfort, die hebben op veel plaatsen zelfs glasvezelkabel.
Wij hebben nooit problemen, hun klantenservice is gemotiveerd, vriendelijk en prettig en wij betalen totaal slechts 44,50 Euro per maand voor:

• internet
  • interactieve tv inclusief alle benodigde apparatuur
  • onbeperkt mobiel bellen en onbeperkt smsen
Sinds kort hebben zij gunstiger voorwaarden met 5 Euro korting wanneer je een combi pakket neemt of gratis Pluspakket met veel extra zenders, films, series, enz. t.w.v. 10 Euro p.m.
Voor 5 Euro extra krijg je een heleboel Mb erbij voor je smartphone.

Dus ik zou zeggen neem lekker zo snel mogelijk afscheid van Ziggo.
Reputatie 7
Ik krijg nu ook twijfels, sinds gisteren heb ik geen telefoon, wel internet en tv. Volgens Ziggo is er een lokale storing, even de stekker eruit zou misschien helpen. Dat slaat al nergens op. Als in de wijk lokaal de stroom uitvalt helpt het ook niet als ik ergens een stekker uithaal en die er na een halve minuut weer instop. Bovendien zou mijn buurvrouw, we hebben 1200 gebekd met haar telefoon, dan ook geen telefoon hebben.
Er zijn scenarios waarbij het kan helpen je router te resetten door de stroom eraf te halen, even wachten (pizza) en weer opstarten.
Ik heb wel de indruk dat het een wereld van verschil maakt of je in het oude Ziggo gebied of het oude UPC gebied (Rotterdam) zit. Afijn de telefoonkabel is nog steeds veel trager en glasvezel schijnt alleen in buitengebieden uitgerold te worden als je ongelofelijke veel mazzel hebt.
Reputatie 7
De router zit in de mediabox. Als het aan het telefoontoestel zou liggen zou een van de twee het vast wel doen, misschien is het het het station, dan komt er gewoon voor drie tientjes een andere telefoon, en zo niet, dan is er inderdaad een storing.
Reputatie 2
Badge
Wat een verhaal! Ontzettend jammer te vernemen dat het zo moet aflopen 😞 Dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren!

Ik begrijp dat je inmiddels hebt besloten om niet met ons door te gaan.
Mocht ik hierin toch nog iets voor je kunnen betekenen, verneem ik graag een kopie van je bericht in een privébericht, samen met je postcode en huisnummer, dan pakken we het samen verder op!

Groet, Leroy van Ziggo
Reputatie 7
Van een tevreden klant ben ik nu een pisnijdige klant.
Een paar weken, misschien twee maanden, geleden ging het (ik herhaal even het één en ander want Ziggo leest mee). tot drie keer toe mis met een modem, we zaten drie weken te tobben zonder telefoon en internet, de hele meuk is door Ziggo voor de tweede keer op de mediabox gezet en toen werkte het.Twee van de modems die de monteurs (er zijn er drie geweest) probeerden te installeren waren kapot. De derde keer was de kabel kappt. Weer teruggezet naar de mediabox. Wifi in de slaapkamer deed bijna niets, we kregen wel kosteloos een versterker, die werkt. Ook kregen we vier dozen om één modem terug te sturen dat door de monteur al was meegenomen.
Nu zitten we sinds vijdag de dertiende zonder vaste telefoon. Er zou een lokale storing zijn maar het halve complex heeft een Ziggo aansluiting en de telefoon doet het bij iedereen, behalve bij ons. Ik heb alles, ook volgens instructies van een medewerker toen het zowaar een keer lukte iemand aan de lijn te krijgen (eergisteren 120O gebeld bij de buurvrouw maar het lukte later niet meer iemand aan de lijn te krijgen), het bandje stopt na Welkom bij Ziggo) alle instructies opgevolgd, stekker eruit en erin, het bekende riedeltje. Aan de telefoon lkgt het niet, het zijn er twee en de kans dat die tegelijkertijd de geest geven is 0,000001 %. Het station is goed aangesloten. Ik ben het nu spuugzat. Morgen vraag ik bij andere providers een offerte, dan maar minder zenders. We kunnen (kassa) alleen mobiel bellen en gebeld worden, dat loopt aardig op. Mijn man zegt dan ook zodra mogelijk zijn Vodafoon abonnement op, ik heb gelukkig T Mobile. Binnenkort is het "Ziggo, het ga je goed". Ik denk dat ik dit ook maar op de sites vn Radar en Kassa gooi.
Reputatie 7
Badge +4
@Mevrouw Jones
Maak u niet te druk. Daar is het veel te warm voor.😥 ☺️
Heeft u mijn reactie hierboven over Telfort gelezen?
Ik ben een erg kritische klant en heb enkele jaren geleden na uitgebreid vergelijken voor hen gekozen. Inmiddels zijn hun voorwaarden alleen maar gunstiger geworden wanneer je meerdere dingen bij hen afneemt, vooral wanneer je internet + interactieve tv + mobiel bellen combineert.
Reputatie 7
@Ekokok, die neem ik ook zeker mee, ik vraag een paar offertes en dan kijk ik met wie ik in zee ga. Ziggo zal ook de kosten van mobiel bellen moeten vergoeden en het aantal dagen dat ik zonder telefoon zit, ik kan van alles mislopen, niet iedereen krijgt mijn 06 nummer, ik wil niet altijd bereikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Misschien dat onze 'Alles-in-1 vergelijker' je kan helpen bij het maken van die keuze @Mevrouw Jones.
Mocht je meer informatie willen inwinnen, laat het me vooral even weten. Dan zorg ik dat mijn collega's contact met je opnemen.
Reputatie 7
Het lijkt vooralnog opgelost maar ik juich niet te vroeg.
Reputatie 7
Badge +7
Ik zit al ik weet niet hoe lang meer vanaf dat ze Casema heetten bij Ziggo. Tot nu toe met volle tevredenheid. Maar mijn gratis 802.11b/g/n modem/router Ubee 3200 gaat ter ziele. De verbinding valt telkens weg en hij is traag. Ik heb nu allemaal apparatuur die AC kunnen ontvangen. Ik heb de link hierboven van Monique doorgefietst en de testrapporten van de CB.

Ik heb Ziggo gebeld (1200) en ik krijg gratis een nieuwe modem/router. Hij had de bestelling al ingevoerd voordat ik iets kon vragen over welk type ik dan krijg. Met moeite kwam er toch uit dat het een 802.11AC zou zijn. Op de test van de CB staat de Technicolor, maar ze leveren inmiddels anderen, de Arris, Compal of Thompson. Die modellen staan nog niet in de tests of reviews. Je hebt ook geen keus, het hangt af in welk gebied je zit. Ik ben benieuwd. Ik zal mijn ervaring hier delen.

Als de wifi matig zou zijn dan is er een simpele oplossing. De tweede beste wifi router uit de CB-test kost maar €70, daar kan je geen buil aan vallen die erbij te nemen en dan als bridge aan de Ziggo modem koppelen.
Reputatie 7
Badge +6
Toch wel belachelijk dat Ziggo al jaren modem/routers levert die een zwak WIFI-signaal hebben , waardoor we zelf een extra router moeten kopen. Kom op , Ziggo . Doe er eens wat aan en doe ook eens wat aan de vele klachten die niet of pas na heel veel moeite opgelost worden.
Reputatie 7
Toen het nog UPC was hadden we vrijwel nooit een probleem, die kwamen pas na de fusie, fusie is een eufemisme voor overname. Voorlopig is het opgelost, ik zie wel wat ik doe, ligt aan het zenderaanbod. Het is jammer dat je dat bij niet één provider helemaal zelf kunt samenstellen en dan als standaardpakket. We hoeven geen sport- en filmkanalen, alle muziekzenders behalve Brava mogen eraf, de crime zenders wil ik houden, de andere commerciële zenders kunnen weg, daar wil ik graag Een Franse niet commerciële zender voor in de plaats, we hebben nu TV5 org. Dan de publieke zenders van Duitsland, België en Engeland, da's wel genoeg, Discovery mag ook blijven
Reputatie 7
Badge +6
Ja , dat we onze eigen zenders niet mogen uitkiezen en dus moeten betalen voor zenders die we helemaal niet willen wordt denk ik door bijna iedereen ervaren als een ergernis. Kan met niet voorstellen dat dat met de moderne techniek niet anders kan.
Reputatie 7
@E.T. Wiersum , tijd voor actie. De provider die als eerste met een basispakket naar keuze komt krijgt er duizenden abonnees bij. Leuke klus voor de mensen van de IT. Er zit vast wel een handige jongem, meisje of anders bij die dit een uitdaging vindt.
De gedachte lijkt dat als je €30 per maand betaald voor 60 zenders het dus €0,50 per maand per zender kost. Ik ben geen econoom maar is er nou niemand die ook het idee heeft dat sommige zenders niets kosten en dat je die er gewoon gratis bij krijg. Als je ze kwijt wil haal je ze gewoon van de TV. Er wordt economisch ook niets verspild, in tegenstelling tot fysieke goederen is televisie informatie en kost niets extra als je het oneindig naar alle abonnees kopieert.
Reputatie 7
Ik ben ook geen aconoom, ook geen rekenwonder als het op een economisch vraagstuk aankomt.

Er moet door zo'n kabelexploitant wel onderhoud worden gepleegd, uitbreiding, er is een enorme administratie lijkt me, er zitten tig mensen aan de telefoon (misschien over de halve wereld verspreid), er zijn heel wat monteurs in dienst, daar zullen ook wel ZZP'ers tussen zitten, die moeten ook worden betaald. Ik zou de winst- en verliesrekening van die providers wel eens willen zien. Zouden ze op het Internet staan?
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die extra pakketten hebben, stel dat paps van sport houdt, pakketje van € 10 per maand, mams wil films, € 10 per maand, de kinderen willen weer iets anders, € 10 per maand, een extra mediabox voor boven, € 5 per maand, dat lijkt me gezien het aantal abonnees (Ziggo streeft volgens mij naar een monopoly positie) toch lekker aan te tikken. Dan is ee nog de mobiele markt.
De consument betaalt ook nog eens dubbel (niet ten faveure van Ziggo), We betalen nog steeds kijk- en luistergeld, alleen gaat dat de laatste jaren via de Fiscus, dat lijkt niet zo op te vallen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat het veel duurder en omslachtiger wordt om iedere abonnee zijn eigen samengestelde pakket te sturen of bepaalde zenders voor hem te blokkeren dan iedereen hetzelfde standaardpakket te geven, met eventueel een uitbreiding van een extra pakket.
Ik kijk ook maar een beperkt aantal zenders, en de andere 100 of zo zitten er ook bij.
Voor sommige is het wel handig, bijvoorbeeld het meest recente nieuws via Al Jazeera, wat meer up to date is dan CNN en BBC World News. Soms NPO Politiek wanneer er interessante zaken of ontwikkelingen zijn, soms een prachtige natuurdocumentaire wanneer je even geen zin hebt in andere dingen.
Brava hebben we helaas hier niet meer.
Reputatie 6
Badge +3
Ziggo moet haar totale kosten inclusief een bepaalde marge terug zien te halen. Door iedereen een eigen pakket van 10 zenders te laten kiezen gaan de kosten niet omlaag, de technische infra structuur van kabels, satelliet verbindingen, versterkers, servers etc. zal niet eenvoudiger worden. In tegendeel de kosten gaan omhoog en dus zal iedereen voor die 10 zenders uiteindelijk meer gaan betalen.
Reputatie 7
De kosten zullen niet omlaag gaan maar het lijkt me voor zo'n provider wel wat waard als hij daardoor meer (tevreden) klanten krijgt, het zal best een aanzuigende werking hebben, tot ze het allemaal gaan doen.
Reputatie 7
@Jan H, die infrastructuur ligt er al. Als de A16 verbreed moet worden hoeft hij niet helemaal opnieuw te worden aangelegd, met kabels, satellieten en randapparatuur werkt dat volgens mij net zo. Als ik in een andere kamer naar muziek wil luisteren en er twee boxen neer wil zetten hoef ik geen volledige nieuwe installatie aan te schaffen, hooguit verlengsnoertjes. Dat is weliswaar in het klein maar wat in het klein kan, kan ook in het groot.
Reputatie 2
Badge
Toch wel belachelijk dat Ziggo al jaren modem/routers levert die een zwak WIFI-signaal hebben , waardoor we zelf een extra router moeten kopen. Kom op , Ziggo . Doe er eens wat aan en doe ook eens wat aan de vele klachten die niet of pas na heel veel moeite opgelost worden.

Het maximale zendvermogen van wifi is vast gelegd, dit mag maximaal 100 mW zijn. Er zijn echter routers (niet via Ziggo) te krijgen welke hier overheen gaan, hierdoor kan het zijn dat je met een losse router een beter bereik hebt. Maar uiteraard denken we graag met je mee of het op een andere manier verbeterd kan worden. Stuur ons een privébericht met je klantnummer, dan gaan we je daar verder helpen.

Groet,

Jelle van Ziggo
Reputatie 7
Badge +6
@ZiggoWebcare Vastgelegd zegt u . Is dat wettelijk vastgelegd ? Wat heeft zo'n wet voor nut , als dat zo'n slecht bereik oplevert , dat velen gedwongen zijn om zelf maatregelen te nemen op eigen kosten ? En dat mag dan wettelijk wel? Dan is dat weer eens een wet die problemen veroorzaakt in plaats van voorkomt. Dit speelt al zo lang. Daar moet toch iets op te bedenken zijn?
Reputatie 2
Badge
Dat is inderdaad wettelijk bepaalt, dit door de Agentschap Telecom en daarom geven wij ook geen modems welke een hogere vermogen hebben. Het verkopen mag, maar gebruik niet, dit kan namelijk weer de wifi van de buren verstoren. Zie ook https://www.security.nl/posting/39005/Overheid+waarschuwt+voor+illegale+WiFi-routers voor meer uitleg hierover. Natuurlijk moet de 100 mW genoeg zijn om wifi te kunnen hebben. Mocht dit in jouw geval niet zo zijn, stuur dan zoals gevraagd je gegevens, dit samen met een omschrijving van je probleem, dan gaan we kijken wat we hier aan kunnen doen of hoe wij je kunnen helpen in het verbeteren van je wifi.

Groet,

Jelle van Ziggo
Reputatie 7
Badge +6
Dank voor het antwoord @ZiggoWebcare . Voorlopig doe ik even niks omdat ik me kan redden met de vaste kabel en de WIFI ontvangst van de laptop defect is. Overigens heb ik in het verleden ook meegemaakt dat er conflicten met buren ontstonden waardoor we een ander kanaal moesten zoeken. Dat was toen bij KPN met een eigen modem/router . Dan zou het theoretisch met voldoende kanalen ook mogelijk moeten zijn om de WIFI te versterken . Uiteraard na een aanpassing van de wet . Of zie ik dat te simpel ? Het probleem waar velen mee zitten zou dan wel opgelost zijn.

Reageer