hoe dom kan ziggo zijn

• 15 July 2018
  • 32 reacties
  • 10809 Bekeken

Badge
Was een zeer tevreden klant van ziggo.

Maandag 4-6 was hier storing bij ziggo. Geen telefoon, internet en tv. Kan gebeuren. Met mijn prepaid telefoon heb ik geprobeerd om de pagina van ziggo te openen hetgeen niet lukte. Rond 5 uur had ik mijn dochter aan mijn gsm en zij zal de storing, die al de gehele dag duurde, bij ziggo melden. Bij ziggo stelde men voor om mij een maand gratis sport te geven en mijn dochter zei al dat ik daar niet blij mee was. De volgende dag een mail van ziggo met de melding van een maand gratis sport en films en series. Niet duidelijk is of dit na een maand van zelf stopt. Gebeld en gezegd dat ze sport maar aan iemand anders moeten geven en dat het duidelijk moet zijn dat films en series na een maand vanzelf stopt. 6-6-2018 in mijn mailbox, van een zeer vriendelijke dame van ziggo, 3 maanden gratis movies and series XL (aflopend). Aardig van ziggo dacht ik nog maar een uur later begint het. Er komt een mail binnen dat ik de diensten bij ziggo heb beëindigd. Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt, dus ik bel ziggo op met de uitleg dat dit totaal niet de bedoeling is. Na doorverbonden te zijn naar een andere medewerker, die totaal niet kon begrijpen dat er bij ziggo zo’n domheden gebeuren, heeft hij handmatig alles weer rechtgezet. Van alle kaartjes werden door mij de nummers opgelezen. Na een langere tijd aan de telefoon werd mij verzekerd dat alles doorliep. Na een week nog maar eens gebeld voor een bevestiging. Na lang zoeken bij ziggo verzekerde men mij dat ik me geen zorgen hoef te maken. Hetzelfde na een week weer herhaald met het zelfde antwoord. Als donderslag bij heldere hemel viel er 5-7-2018 een pakket met dozen in de brievenbus om alles terug te sturen. Dus weer naar de telefoon en bij ziggo werd mij verzekerd dat alles doorliep maar ze begrepen mijn bezorgdheid na die post, zal nog wel in het sijsteem zitten werd er verteld. Ik zei nog, als er maar niet meer verkeerde dingen in het sijsteem zitten. 7-7-2018 rond 21.00 uur was er geen tv, internet en telefoon. Dus naar de buurman met de vraag, hoe is het met ziggo. Dat er meer ontevreden klanten zij begreep ik al snel, maar hij had wel tv en internet. Thuis pakte ik opnieuw de telefoon en die bleek nu even te werken. Belde ziggo met de vraag hoe dit kan en hoe dit op te lossen. Je hoort dan alleen maar iets van rapportje opmaken en verder is er geen deskundige aanwezig. Een half uur heb ik tegen hem gezegd en als het dan niet werkt is het klaar met ziggo. Het enige wat er dan nog uit komt is, je kunt op onze site een klacht indienen. Als ik dan vraag hoe ik dat moet doen zonder internetverbinding krijg ik het antwoord dat iedereen 4g op de gsm heeft, ik niet dus. Zondagmorgen werkte er niets van ziggo dus heb ik alles wat er in huis was van ziggo terug gestuurd. Nog gebeld, via een geleende gsm, met ziggo om mijn facturen via de postte krijgen maar dat kan alleen door flink te betalen dus mooi niet. De betaling, machtiging stop zetten gaat ook al niet. Maandag heb ik zo snel mogelijk een andere provider gevonden en de betalingen geblokkeerd.

32 reacties

Jeuj, iedereen in de gordels, ik kom op m'n nieuwe Ziggo modem/router binnen onder 5Ghz frequentie! Ik had beloofd dat ik mijn ervaring zou delen.

Na het telefoongesprek volgde een email met bevestiging en een link naar de tracktrace van PostNl. Het pakket zou de volgende dag tussen 2 en 4 arriveren en was keurig binnen die tijd. De bezorger had toen al 156 adressen gehad vandaag. Dat doet hij al dertien jaar, petje af voor zo'n man. Hij krijgt een automaat busje, want z,n knieën gaan slijten met zo dikwijls de koppeling intrappen. Hier is ie.

De doos.

Uit de doos.

De Arris, hij is wit en heeft 802.11g/n/AC 5 Ghz maar ook 802b/g/n 2,4Ghz, keus zat.

Dan komt het moment dat je jezelf moet afsluiten van internet. Dat is emotioneel wel even moeilijk hoor. Stel dat de nieuwe niet werkt, dan heb ik geen internet. Maar je moet geloof hebben. Als je niet gelooft in de techniek dan kom je nooit verder. Dus ontmantelen maar. De oude Ubee mag niet in de kliko maar moet je apart inleveren op de milieuwerf bij de overige "ouwe meuk" aan elektronica. Ziggo wil hem niet meer terug.

Het is een mooi wit kastje op een beugel in de meterkast. Dit ziet er bekend uit, dat hadden al die vorige modem/routers ook. Wel handig, een aan/uit knopje bij de stekker, hoef je die er niet meer uit te halen bij het resetten.

Door de telefoon had die Ziggo meneer me op het hart gedrukt, als je de stroom inschakelt moet je eerst ruim een half uur wachten. Dat deed ik dan maar keurig. Aan de zijkant beginnen lichtjes te knipperen, het Wifi symbool, het Twee Pijlen symbool en zo'n PTT-telefoonhoorn symbool. De eerste twee werden vrij snel groen en stopten met knipperen, maar het telefoonsymbool bleef rood knipperen. Ook na een half uur. Stiekem een reset gedaan, stroom uit en weer aan, maar het telefoonsymbool bleef maar knipperen. Dat gaf wanhoop want we hadden dan geen telefoon meer.

In de oude tijd moest je het modem eerst met een UTP kabel verbinden aan een pc, nu kon ik kiezen tussen wifi of kabel. Dus op de laptop vanuit de woonkamer 192.168.178.1 ingetoetst en ja hoor, ik had verbinding. Althans, ik kon in het menu. Maar je moest eerst stoeien met de wachtwoorden. Het advies was die meteen te veranderen. Meteen ook een gast-netwerk gemaakt voor je visite, naast de bestaande Ziggo hotspot. In de doos twee modieuze stickers om aan de muur te plakken voor je visite. Ze hebben dan een apart wifi kanaal en kunnen niet op die van jou. Aan de wachtwoorden werden eisen gesteld, 10 tekens lang, minimaal een cijfer en een hoofdletter. Dat nam even tijd want je wil leuke "verrassende" namen en wachtwoorden. Dus niet meer Ziggo48860 maar Familie Flodder of zo.

Maar verbinding maken met internet lukte nog steeds niet. Je gaat echt twijfelen of je het wel goed hebt gedaan. Opeens verschijnt er dit scherm: (voor de dames een mooie vent trouwens).

Het had niet veel langer moeten duren want ik was al gaan kijken naar de doos om alles terug te sturen. Dat half uur wachten was dus een uur wachten. Nu bleek ook dat het telefoonlampje niet meer knipperde maar mooi groen was. Ik had weer telefoon. Op het laatst brandde alleen maar één lampje constant. Toen ging ik proberen met wifi verbinding te maken. Verbazingwekkend, alles lukte. Er is keuze uit 2,4 of 5 Ghz. Ik moet de snelheden nog uitzoeken, maar het flitst nu allemaal voorbij, een hele vooruitgang vergeleken de oude.

Ik zei al, je moet geloof hebben in techniek, dan komt het allemaal goed. Ik zie dat een medewerker van Ziggo hier ook voorbij komt. Mijn ervaring staat hier, alles werkt naar wens, het haperende modem is opgelost, en de service was ronduit perfect.

In de doos zaten een hoop boekjes bij om je op weg te helpen wat je moet doen. Dat is voor het moment dat je geen internet hebt. Want daarna kan je alles ook op de website van Ziggo lezen. En als je er niet uitkomt kan je tot 's avonds 9 uur of zo bellen om hulp. Ik vond wel dat de uitleg in de boekjes anders loopt dan hoe de apparaten reageren. In het boekje zou het telefoonsymbool maar twee minuten rood knipperen. Bij mij was het ruim een uur. Dan ga je twijfelen en kan je nergens vinden wat er loos kan zijn.

Als het wifi signaal niet ver genoeg reikt heb je van die wifi-versterkers. Ik heb er destijds eentje gekocht en die in de hal boven geplaatst. Sindsdien had ik boven ook altijd een sterk genoeg signaal. Op de site van Ziggo staat daarover ook veel uitleg.

Ik heb nog even de Ziggo Speedtest gedraaid, op 12 meter afstand van de modem/router via wifi nog 160 Mbps. Hiervoor kwam ik nooit boven 65 Mbps uit op het laatst onder de 30.
Ik heb dat ding ook. De Wifi is prima, niet dat je de zolder door twee lagen gewapend beton haalt daarvoor staat er een acces point op zolder, maar als je meer dan +/- 15 apparaten in huis hebt geeft de interne switch regelmatig de geest. Ik heb hem gebridged en er een Linksys EA8300 achter gehangen en nooit meer één probleem gehad. Dit zijn gewoon lower mid range routers die je je gratis bij je abo krijgt en geen hoogvliegers.

Volgens mij heeft de bond hem ook getest.
Reputatie 7
Ik ben gaan spitten in mijn aantekeningen en vond de aantekeningen die ik heb gemaakt over de strapatsen van Ziggo. Normaal gesproken zou mijn man dat ding in een mum van tijd hebben aangesloten maar hij heeft weken lang niets met zijn handen kunnen doen, hij kon niet eens een boterham smeren zonder te gillen van de pijn.

Dit is samengesteld uit mijn aantekeningen:

Bij Ziggo zijn ze soms een beetje in de war, een beetje erg in de war zelfs. Aan de drie bezoeken van de monteurs in 2017 zijn nogal wat telefoontjes vooraf gegaan, ik heb zo ongeveer het hele personeelsbestand van Ziggo aan de bel gehad. Nadat de eerste monteur een modem, zoals hierboven op de foto’s, had aangesloten zei hij dat het zich moest instellen, dat ging via India, het kon een half uur maar, als het heel druk was, 48 uur duren. Hij vertrok en zei en passant dat hij de wandcontactdoos niet ha kunnen vervangen omdat schroevendraaier te lang was. Nou heb ik heel veel smoezen gehoord maar deze kende ik nog niet. Vraag dan of je klant een schroevendraaier heeft. Het modem deed niets, nou ja, het knipperde er vrolijk in drie kleuren op los en dat bleef het doen. We hadden geen Internet en geen telefoon. Ik had al een keer gebeld, nog een keer bellen leek me zinloos, een beetje gerommeld met de telefoon zodat ik wifi had maar dat kost je je gb’s. Ingelogd bij de buurvrouw, dat kost haar en mij niets.

Na het bezoek van de tweede monteur leek alles orde. De wil om het goed te doen is zeker aanwezig maar als je ergens te veel nadruk op legt treedt, onvermijdelijk, Murphy’s law in werking.
Voor het tweede monteursbezoek werd E 20,00 in rekening gebracht omdat hij langer dan een half uur bezig was geweest.Ziggo gebeld en uitgelegd dat ik dat niet ga betalen omdat het om apparatuur in bruikleen gaat en het volgens hun eigen voorwaarden voor hun rekening is als er met die apparatuur iets mis is, er was wel degelijk iets mis (maandagochtendproduct).
We konden niet zien of het aan de kabel lag want de vorige monteur had alle kabels inclusief twee van ons meegenomen maar gelukkig had de buurman een kabel over, het lag niet aan de kabel maar aan het modem. De hele meuk is toen teruggezet naar de mediabox. De volgende dag gebeld over die E 20.
“Sorry mevrouw, die rekening is een foutje, het wordt wel automatisch afgeschreven maar zodra u de factuur ontvangt moet u even bellen, dan wordt het recht gezet, ik kan er nu niets meer aan veranderen”.
“Ok, ik zal het in de gaten houden en zodra ik de factuur krijg bel ik weer”.
Dat was dat. Omdat het weer allemaal mis ging is er een derde monteur geweest. Ook toen lukte het niet waarna we alles voor de laatste keer hebben laten overzetten naar de mediabox. Toen deed alles het weer, op de wifi in de slaapkamer na.

Gisteravond ( dat was meen ik 7 mei jl.) rond 20.30 komt er een SMS’je van Ziggo.
“De monteur komt morgen tussen 08.00 en 12.00 bij u langs”.
Het speciale nummer waarop je kunt afbellen of je afspraak wijzigen stond er bij dus ik bel, wachttijd ongeveer tien minuten. Ok, ik was in de keuken bezig, de telefoon na het doorlopen van het eindeloze keuzemenu op de luidspreker, intussen een paar keer in de bloemkool geprikt en de blinde vinken omgedraaid. Na mijn keuze deelde de computer mee dat de wachttijd circa tien minuten zou zijn. Eindelijk werd er opgenomen waarop de verbinding vrijwel onmiddellijk weer ter ziele ging. Nog maar een keer, ’t is toch gratis. Na 12 minuten had ik eindelijk iemand aan de lijn die niet meteen uitviel.

“Ik ontving net een SMS’je, heb ik een monteur besteld? Welke monteur, er zijn er al drie geweest en alles werkt”.
“Ik ga het even voor u nakijken, blijft u even aan de lijn”.
Na een minuut of tien “Het is inderdaad een vergissing mevrouw, ik ga het meteen veranderen, hartelijk dank voor u telefoontje. ik wens u nog een prettige avond”.
“Dank u, insgelijks”.
So far, so good zou je denken. De bloemkool was gaar, de blinde vinken en worstjes ook dus we konden aan tafel, beetje laat maar ok, we eten zelden vóór 20.30.

Vanochtend om 08.00, de riedel van een SMS berichtje. “De monteur is naar u onderweg”.
“Ja hoor, ik vind het best, zoek het nu verder zelf maar uit, ik bel niet meer” ging door mijn hoofd.
Een half uur later gaat mijn telefoon. “Met de monteur van Ziggo, ik sta voor de deur maar er wordt niet open gedaan”.
“Meneer, ik heb gisteravond gebeld en doorgegeven dat ik niet om een monteur heb gevraagd”.
“Maar ik kom de mediabox aansluiten, er zijn geen kosten aan verbonden”.
Nou kregen we eerverleden week die laatste nieuwe mediabox dus er zat wel iets in zijn verhaal. Ik dacht dat de bel het misschien niet deed. Man naar beneden, drie keer om de flat gelopen maar niemand te zien, ook geen auto van Ziggo..
Telefoon: “Is uw man onderweg? Ik sta hier al een kwartier”.
“Misschien blijft de lift heel lang weg”. “Waar staat u eigenlijk precies?”
“Bij de voordeur”.
“Dat snap ik maar bij welk adres?”
“Bij uw adres”.
“En is dat in het centrum van Rotterdam?”
“¿Huh?”
Tsja, tegen zoveel domheid is niemand opgewassen (dat heb ik maar voor me gehouden). “Welke straatnaam?”
Toen noemde hij een heel andere naam die me bekend voorkwam, die straat hebben we niet in Rotterdam, het was een adres in Amsterdam. Het huisnummer klopte, als enige, wel.

Lang leve het geautomatiseerde tijdperk. Grote kans dat hun systeem zo in de war is dat alle telefoonnummers zijn omgewisseld, dan krijgen ze ik weet niet hoe lang allemaal boze klanten aan de lijn die op monteurs wachten maar da’s dan wel een eigen schuld dikke bult verhaal.

Toch werkte het nog niet allemaal zoals het hoort. Ter compensatie kregen we de wifi versterker (wifi was knudde in de slaapkamer) gratis. de modems mogen ze ergens steken waar de zon niet schijnt, ze zijn wel vrij groot maar met een beetje stampen moet het lukken.

Mei 2018
unquote
Reputatie 4
Badge +5

Volgens mij heeft de bond hem ook getest.

Bedankt voor de link, maar we hebben de Compal-versie van de Ziggo Connect Box getest. @Jan H. heeft de Arris-versie (mooie foto's!). Eigenlijk was het de bedoeling om ook de Arris-versie te testen, maar door technische problemen is dat nog niet gelukt.
Reputatie 7
Ik heb geen idee welke mediabox ik heb, ik geloof Horizon maar dan moet ik gaan kijken, ik heb geen zin om weer naar de kamer te lopen.
Reputatie 7
Badge +6
Kijk , dat bedoel ik nou @Mevrouw Jones . Er gaat gewoon veel te veel mis. Ik mag hopen dat ze dat bij Ziggo zelf ook wel weten en een keer wat aan doen. Overigens , over KPN kan ik ook griezelverhalen vertellen , waardoor ik overgestapt ben . Maar ik weet nu dat het weinig uitmaakt. We moeten gewoon geluk hebben dat we een medewerker treffen die een probleem in EEN keer oplost. Zo niet , dan heb je grote kans dat je er gillend gek van wordt , wat er dan allemaal gebeurt. Ongetwijfeld zijn er ook veel tevreden klanten en zullen wij wel pech gehad hebben . Dat is te hopen tenminste.
Reputatie 7
Ik probeer bij zulke idiote gebeurtenissen altijd de humor ervan in te zien, dat is ook beter voor mijn bloeddruk al komt bij tijd en wijle de stoom uit mijn oren.

Reageer