hoe dom kan ziggo zijn

  • 15 July 2018
  • 32 reacties
  • 10809 Bekeken

Badge
Was een zeer tevreden klant van ziggo.

Maandag 4-6 was hier storing bij ziggo. Geen telefoon, internet en tv. Kan gebeuren. Met mijn prepaid telefoon heb ik geprobeerd om de pagina van ziggo te openen hetgeen niet lukte. Rond 5 uur had ik mijn dochter aan mijn gsm en zij zal de storing, die al de gehele dag duurde, bij ziggo melden. Bij ziggo stelde men voor om mij een maand gratis sport te geven en mijn dochter zei al dat ik daar niet blij mee was. De volgende dag een mail van ziggo met de melding van een maand gratis sport en films en series. Niet duidelijk is of dit na een maand van zelf stopt. Gebeld en gezegd dat ze sport maar aan iemand anders moeten geven en dat het duidelijk moet zijn dat films en series na een maand vanzelf stopt. 6-6-2018 in mijn mailbox, van een zeer vriendelijke dame van ziggo, 3 maanden gratis movies and series XL (aflopend). Aardig van ziggo dacht ik nog maar een uur later begint het. Er komt een mail binnen dat ik de diensten bij ziggo heb beëindigd. Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt, dus ik bel ziggo op met de uitleg dat dit totaal niet de bedoeling is. Na doorverbonden te zijn naar een andere medewerker, die totaal niet kon begrijpen dat er bij ziggo zo’n domheden gebeuren, heeft hij handmatig alles weer rechtgezet. Van alle kaartjes werden door mij de nummers opgelezen. Na een langere tijd aan de telefoon werd mij verzekerd dat alles doorliep. Na een week nog maar eens gebeld voor een bevestiging. Na lang zoeken bij ziggo verzekerde men mij dat ik me geen zorgen hoef te maken. Hetzelfde na een week weer herhaald met het zelfde antwoord. Als donderslag bij heldere hemel viel er 5-7-2018 een pakket met dozen in de brievenbus om alles terug te sturen. Dus weer naar de telefoon en bij ziggo werd mij verzekerd dat alles doorliep maar ze begrepen mijn bezorgdheid na die post, zal nog wel in het sijsteem zitten werd er verteld. Ik zei nog, als er maar niet meer verkeerde dingen in het sijsteem zitten. 7-7-2018 rond 21.00 uur was er geen tv, internet en telefoon. Dus naar de buurman met de vraag, hoe is het met ziggo. Dat er meer ontevreden klanten zij begreep ik al snel, maar hij had wel tv en internet. Thuis pakte ik opnieuw de telefoon en die bleek nu even te werken. Belde ziggo met de vraag hoe dit kan en hoe dit op te lossen. Je hoort dan alleen maar iets van rapportje opmaken en verder is er geen deskundige aanwezig. Een half uur heb ik tegen hem gezegd en als het dan niet werkt is het klaar met ziggo. Het enige wat er dan nog uit komt is, je kunt op onze site een klacht indienen. Als ik dan vraag hoe ik dat moet doen zonder internetverbinding krijg ik het antwoord dat iedereen 4g op de gsm heeft, ik niet dus. Zondagmorgen werkte er niets van ziggo dus heb ik alles wat er in huis was van ziggo terug gestuurd. Nog gebeld, via een geleende gsm, met ziggo om mijn facturen via de postte krijgen maar dat kan alleen door flink te betalen dus mooi niet. De betaling, machtiging stop zetten gaat ook al niet. Maandag heb ik zo snel mogelijk een andere provider gevonden en de betalingen geblokkeerd.

32 reacties

Er zijn scenarios waarbij het kan helpen je router te resetten door de stroom eraf te halen, even wachten (pizza) en weer opstarten.
Ik heb wel de indruk dat het een wereld van verschil maakt of je in het oude Ziggo gebied of het oude UPC gebied (Rotterdam) zit. Afijn de telefoonkabel is nog steeds veel trager en glasvezel schijnt alleen in buitengebieden uitgerold te worden als je ongelofelijke veel mazzel hebt.
Ik heb dat ding ook. De Wifi is prima, niet dat je de zolder door twee lagen gewapend beton haalt daarvoor staat er een acces point op zolder, maar als je meer dan +/- 15 apparaten in huis hebt geeft de interne switch regelmatig de geest. Ik heb hem gebridged en er een Linksys EA8300 achter gehangen en nooit meer één probleem gehad. Dit zijn gewoon lower mid range routers die je je gratis bij je abo krijgt en geen hoogvliegers.

Volgens mij heeft de bond hem ook getest.
Reputatie 7
Badge +4
Wij hebben in het verleden zeer slechte en schandalige ervaringen met Ziggo meegemaakt.
Ik kan mij ook goed herinneren dat er zo veel klachten waren dat Tros Radar of Vara's Kassa een middag in een grote zaal georganiseerd heeft met honderden boze klanten. Op het podium zaten een aantal leden van de directie van Ziggo die totaal ongeïnteresseerd, arrogant en beschamend deden. Erg veel oplossingen zijn er niet uit voort gekomen.
Ik heb van diverse kanten begrepen dat het sinds hun fusie met UPC alleen maar beroerder geworden is.

Mijn advies:
Stap over naar Telfort, die hebben op veel plaatsen zelfs glasvezelkabel.
Wij hebben nooit problemen, hun klantenservice is gemotiveerd, vriendelijk en prettig en wij betalen totaal slechts 44,50 Euro per maand voor:

  • internet
  • interactieve tv inclusief alle benodigde apparatuur
  • onbeperkt mobiel bellen en onbeperkt smsen
Sinds kort hebben zij gunstiger voorwaarden met 5 Euro korting wanneer je een combi pakket neemt of gratis Pluspakket met veel extra zenders, films, series, enz. t.w.v. 10 Euro p.m.
Voor 5 Euro extra krijg je een heleboel Mb erbij voor je smartphone.

Dus ik zou zeggen neem lekker zo snel mogelijk afscheid van Ziggo.
Jeuj, iedereen in de gordels, ik kom op m'n nieuwe Ziggo modem/router binnen onder 5Ghz frequentie! Ik had beloofd dat ik mijn ervaring zou delen.

Na het telefoongesprek volgde een email met bevestiging en een link naar de tracktrace van PostNl. Het pakket zou de volgende dag tussen 2 en 4 arriveren en was keurig binnen die tijd. De bezorger had toen al 156 adressen gehad vandaag. Dat doet hij al dertien jaar, petje af voor zo'n man. Hij krijgt een automaat busje, want z,n knieën gaan slijten met zo dikwijls de koppeling intrappen. Hier is ie.

De doos.


Uit de doos.


De Arris, hij is wit en heeft 802.11g/n/AC 5 Ghz maar ook 802b/g/n 2,4Ghz, keus zat.

Dan komt het moment dat je jezelf moet afsluiten van internet. Dat is emotioneel wel even moeilijk hoor. Stel dat de nieuwe niet werkt, dan heb ik geen internet. Maar je moet geloof hebben. Als je niet gelooft in de techniek dan kom je nooit verder. Dus ontmantelen maar. De oude Ubee mag niet in de kliko maar moet je apart inleveren op de milieuwerf bij de overige "ouwe meuk" aan elektronica. Ziggo wil hem niet meer terug.


Het is een mooi wit kastje op een beugel in de meterkast. Dit ziet er bekend uit, dat hadden al die vorige modem/routers ook. Wel handig, een aan/uit knopje bij de stekker, hoef je die er niet meer uit te halen bij het resetten.

Door de telefoon had die Ziggo meneer me op het hart gedrukt, als je de stroom inschakelt moet je eerst ruim een half uur wachten. Dat deed ik dan maar keurig. Aan de zijkant beginnen lichtjes te knipperen, het Wifi symbool, het Twee Pijlen symbool en zo'n PTT-telefoonhoorn symbool. De eerste twee werden vrij snel groen en stopten met knipperen, maar het telefoonsymbool bleef rood knipperen. Ook na een half uur. Stiekem een reset gedaan, stroom uit en weer aan, maar het telefoonsymbool bleef maar knipperen. Dat gaf wanhoop want we hadden dan geen telefoon meer.

In de oude tijd moest je het modem eerst met een UTP kabel verbinden aan een pc, nu kon ik kiezen tussen wifi of kabel. Dus op de laptop vanuit de woonkamer 192.168.178.1 ingetoetst en ja hoor, ik had verbinding. Althans, ik kon in het menu. Maar je moest eerst stoeien met de wachtwoorden. Het advies was die meteen te veranderen. Meteen ook een gast-netwerk gemaakt voor je visite, naast de bestaande Ziggo hotspot. In de doos twee modieuze stickers om aan de muur te plakken voor je visite. Ze hebben dan een apart wifi kanaal en kunnen niet op die van jou. Aan de wachtwoorden werden eisen gesteld, 10 tekens lang, minimaal een cijfer en een hoofdletter. Dat nam even tijd want je wil leuke "verrassende" namen en wachtwoorden. Dus niet meer Ziggo48860 maar Familie Flodder of zo.

Maar verbinding maken met internet lukte nog steeds niet. Je gaat echt twijfelen of je het wel goed hebt gedaan. Opeens verschijnt er dit scherm: (voor de dames een mooie vent trouwens).


Het had niet veel langer moeten duren want ik was al gaan kijken naar de doos om alles terug te sturen. Dat half uur wachten was dus een uur wachten. Nu bleek ook dat het telefoonlampje niet meer knipperde maar mooi groen was. Ik had weer telefoon. Op het laatst brandde alleen maar één lampje constant. Toen ging ik proberen met wifi verbinding te maken. Verbazingwekkend, alles lukte. Er is keuze uit 2,4 of 5 Ghz. Ik moet de snelheden nog uitzoeken, maar het flitst nu allemaal voorbij, een hele vooruitgang vergeleken de oude.

Ik zei al, je moet geloof hebben in techniek, dan komt het allemaal goed. Ik zie dat een medewerker van Ziggo hier ook voorbij komt. Mijn ervaring staat hier, alles werkt naar wens, het haperende modem is opgelost, en de service was ronduit perfect.


In de doos zaten een hoop boekjes bij om je op weg te helpen wat je moet doen. Dat is voor het moment dat je geen internet hebt. Want daarna kan je alles ook op de website van Ziggo lezen. En als je er niet uitkomt kan je tot 's avonds 9 uur of zo bellen om hulp. Ik vond wel dat de uitleg in de boekjes anders loopt dan hoe de apparaten reageren. In het boekje zou het telefoonsymbool maar twee minuten rood knipperen. Bij mij was het ruim een uur. Dan ga je twijfelen en kan je nergens vinden wat er loos kan zijn.

Als het wifi signaal niet ver genoeg reikt heb je van die wifi-versterkers. Ik heb er destijds eentje gekocht en die in de hal boven geplaatst. Sindsdien had ik boven ook altijd een sterk genoeg signaal. Op de site van Ziggo staat daarover ook veel uitleg.

Ik heb nog even de Ziggo Speedtest gedraaid, op 12 meter afstand van de modem/router via wifi nog 160 Mbps. Hiervoor kwam ik nooit boven 65 Mbps uit op het laatst onder de 30.
Reputatie 7
Toen het nog UPC was hadden we vrijwel nooit een probleem, die kwamen pas na de fusie, fusie is een eufemisme voor overname. Voorlopig is het opgelost, ik zie wel wat ik doe, ligt aan het zenderaanbod. Het is jammer dat je dat bij niet één provider helemaal zelf kunt samenstellen en dan als standaardpakket. We hoeven geen sport- en filmkanalen, alle muziekzenders behalve Brava mogen eraf, de crime zenders wil ik houden, de andere commerciële zenders kunnen weg, daar wil ik graag Een Franse niet commerciële zender voor in de plaats, we hebben nu TV5 org. Dan de publieke zenders van Duitsland, België en Engeland, da's wel genoeg, Discovery mag ook blijven
Reputatie 6
Badge +3
Ziggo moet haar totale kosten inclusief een bepaalde marge terug zien te halen. Door iedereen een eigen pakket van 10 zenders te laten kiezen gaan de kosten niet omlaag, de technische infra structuur van kabels, satelliet verbindingen, versterkers, servers etc. zal niet eenvoudiger worden. In tegendeel de kosten gaan omhoog en dus zal iedereen voor die 10 zenders uiteindelijk meer gaan betalen.
Reputatie 2
Badge
Wat een verhaal! Ontzettend jammer te vernemen dat het zo moet aflopen 😞 Dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren!

Ik begrijp dat je inmiddels hebt besloten om niet met ons door te gaan.
Mocht ik hierin toch nog iets voor je kunnen betekenen, verneem ik graag een kopie van je bericht in een privébericht, samen met je postcode en huisnummer, dan pakken we het samen verder op!

Groet, Leroy van Ziggo
Reputatie 2
Badge
Toch wel belachelijk dat Ziggo al jaren modem/routers levert die een zwak WIFI-signaal hebben , waardoor we zelf een extra router moeten kopen. Kom op , Ziggo . Doe er eens wat aan en doe ook eens wat aan de vele klachten die niet of pas na heel veel moeite opgelost worden.

Het maximale zendvermogen van wifi is vast gelegd, dit mag maximaal 100 mW zijn. Er zijn echter routers (niet via Ziggo) te krijgen welke hier overheen gaan, hierdoor kan het zijn dat je met een losse router een beter bereik hebt. Maar uiteraard denken we graag met je mee of het op een andere manier verbeterd kan worden. Stuur ons een privébericht met je klantnummer, dan gaan we je daar verder helpen.

Groet,

Jelle van Ziggo
Reputatie 2
Badge
Dat is inderdaad wettelijk bepaalt, dit door de Agentschap Telecom en daarom geven wij ook geen modems welke een hogere vermogen hebben. Het verkopen mag, maar gebruik niet, dit kan namelijk weer de wifi van de buren verstoren. Zie ook https://www.security.nl/posting/39005/Overheid+waarschuwt+voor+illegale+WiFi-routers voor meer uitleg hierover. Natuurlijk moet de 100 mW genoeg zijn om wifi te kunnen hebben. Mocht dit in jouw geval niet zo zijn, stuur dan zoals gevraagd je gegevens, dit samen met een omschrijving van je probleem, dan gaan we kijken wat we hier aan kunnen doen of hoe wij je kunnen helpen in het verbeteren van je wifi.

Groet,

Jelle van Ziggo
De gedachte lijkt dat als je €30 per maand betaald voor 60 zenders het dus €0,50 per maand per zender kost. Ik ben geen econoom maar is er nou niemand die ook het idee heeft dat sommige zenders niets kosten en dat je die er gewoon gratis bij krijg. Als je ze kwijt wil haal je ze gewoon van de TV. Er wordt economisch ook niets verspild, in tegenstelling tot fysieke goederen is televisie informatie en kost niets extra als je het oneindig naar alle abonnees kopieert.
Reputatie 4
Badge +5

Volgens mij heeft de bond hem ook getest.

Bedankt voor de link, maar we hebben de Compal-versie van de Ziggo Connect Box getest. @Jan H. heeft de Arris-versie (mooie foto's!). Eigenlijk was het de bedoeling om ook de Arris-versie te testen, maar door technische problemen is dat nog niet gelukt.
Reputatie 7
Badge +4
@Mevrouw Jones
Maak u niet te druk. Daar is het veel te warm voor.😥 ☺️
Heeft u mijn reactie hierboven over Telfort gelezen?
Ik ben een erg kritische klant en heb enkele jaren geleden na uitgebreid vergelijken voor hen gekozen. Inmiddels zijn hun voorwaarden alleen maar gunstiger geworden wanneer je meerdere dingen bij hen afneemt, vooral wanneer je internet + interactieve tv + mobiel bellen combineert.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat het veel duurder en omslachtiger wordt om iedere abonnee zijn eigen samengestelde pakket te sturen of bepaalde zenders voor hem te blokkeren dan iedereen hetzelfde standaardpakket te geven, met eventueel een uitbreiding van een extra pakket.
Ik kijk ook maar een beperkt aantal zenders, en de andere 100 of zo zitten er ook bij.
Voor sommige is het wel handig, bijvoorbeeld het meest recente nieuws via Al Jazeera, wat meer up to date is dan CNN en BBC World News. Soms NPO Politiek wanneer er interessante zaken of ontwikkelingen zijn, soms een prachtige natuurdocumentaire wanneer je even geen zin hebt in andere dingen.
Brava hebben we helaas hier niet meer.
Reputatie 7
Badge +6
Toch wel belachelijk dat Ziggo al jaren modem/routers levert die een zwak WIFI-signaal hebben , waardoor we zelf een extra router moeten kopen. Kom op , Ziggo . Doe er eens wat aan en doe ook eens wat aan de vele klachten die niet of pas na heel veel moeite opgelost worden.
Reputatie 7
Badge +6
Ja , dat we onze eigen zenders niet mogen uitkiezen en dus moeten betalen voor zenders die we helemaal niet willen wordt denk ik door bijna iedereen ervaren als een ergernis. Kan met niet voorstellen dat dat met de moderne techniek niet anders kan.
Reputatie 7
Badge +6
@ZiggoWebcare Vastgelegd zegt u . Is dat wettelijk vastgelegd ? Wat heeft zo'n wet voor nut , als dat zo'n slecht bereik oplevert , dat velen gedwongen zijn om zelf maatregelen te nemen op eigen kosten ? En dat mag dan wettelijk wel? Dan is dat weer eens een wet die problemen veroorzaakt in plaats van voorkomt. Dit speelt al zo lang. Daar moet toch iets op te bedenken zijn?
Reputatie 7
Badge +6
Dank voor het antwoord @ZiggoWebcare . Voorlopig doe ik even niks omdat ik me kan redden met de vaste kabel en de WIFI ontvangst van de laptop defect is. Overigens heb ik in het verleden ook meegemaakt dat er conflicten met buren ontstonden waardoor we een ander kanaal moesten zoeken. Dat was toen bij KPN met een eigen modem/router . Dan zou het theoretisch met voldoende kanalen ook mogelijk moeten zijn om de WIFI te versterken . Uiteraard na een aanpassing van de wet . Of zie ik dat te simpel ? Het probleem waar velen mee zitten zou dan wel opgelost zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Kijk , dat bedoel ik nou @Mevrouw Jones . Er gaat gewoon veel te veel mis. Ik mag hopen dat ze dat bij Ziggo zelf ook wel weten en een keer wat aan doen. Overigens , over KPN kan ik ook griezelverhalen vertellen , waardoor ik overgestapt ben . Maar ik weet nu dat het weinig uitmaakt. We moeten gewoon geluk hebben dat we een medewerker treffen die een probleem in EEN keer oplost. Zo niet , dan heb je grote kans dat je er gillend gek van wordt , wat er dan allemaal gebeurt. Ongetwijfeld zijn er ook veel tevreden klanten en zullen wij wel pech gehad hebben . Dat is te hopen tenminste.
Ik zit al ik weet niet hoe lang meer vanaf dat ze Casema heetten bij Ziggo. Tot nu toe met volle tevredenheid. Maar mijn gratis 802.11b/g/n modem/router Ubee 3200 gaat ter ziele. De verbinding valt telkens weg en hij is traag. Ik heb nu allemaal apparatuur die AC kunnen ontvangen. Ik heb de link hierboven van Monique doorgefietst en de testrapporten van de CB.

Ik heb Ziggo gebeld (1200) en ik krijg gratis een nieuwe modem/router. Hij had de bestelling al ingevoerd voordat ik iets kon vragen over welk type ik dan krijg. Met moeite kwam er toch uit dat het een 802.11AC zou zijn. Op de test van de CB staat de Technicolor, maar ze leveren inmiddels anderen, de Arris, Compal of Thompson. Die modellen staan nog niet in de tests of reviews. Je hebt ook geen keus, het hangt af in welk gebied je zit. Ik ben benieuwd. Ik zal mijn ervaring hier delen.

Als de wifi matig zou zijn dan is er een simpele oplossing. De tweede beste wifi router uit de CB-test kost maar €70, daar kan je geen buil aan vallen die erbij te nemen en dan als bridge aan de Ziggo modem koppelen.
Reputatie 7
Badge +7
Misschien dat onze 'Alles-in-1 vergelijker' je kan helpen bij het maken van die keuze @Mevrouw Jones.
Mocht je meer informatie willen inwinnen, laat het me vooral even weten. Dan zorg ik dat mijn collega's contact met je opnemen.
Reputatie 7
Ik krijg nu ook twijfels, sinds gisteren heb ik geen telefoon, wel internet en tv. Volgens Ziggo is er een lokale storing, even de stekker eruit zou misschien helpen. Dat slaat al nergens op. Als in de wijk lokaal de stroom uitvalt helpt het ook niet als ik ergens een stekker uithaal en die er na een halve minuut weer instop. Bovendien zou mijn buurvrouw, we hebben 1200 gebekd met haar telefoon, dan ook geen telefoon hebben.
Reputatie 7
De router zit in de mediabox. Als het aan het telefoontoestel zou liggen zou een van de twee het vast wel doen, misschien is het het het station, dan komt er gewoon voor drie tientjes een andere telefoon, en zo niet, dan is er inderdaad een storing.
Reputatie 7
Van een tevreden klant ben ik nu een pisnijdige klant.
Een paar weken, misschien twee maanden, geleden ging het (ik herhaal even het één en ander want Ziggo leest mee). tot drie keer toe mis met een modem, we zaten drie weken te tobben zonder telefoon en internet, de hele meuk is door Ziggo voor de tweede keer op de mediabox gezet en toen werkte het.Twee van de modems die de monteurs (er zijn er drie geweest) probeerden te installeren waren kapot. De derde keer was de kabel kappt. Weer teruggezet naar de mediabox. Wifi in de slaapkamer deed bijna niets, we kregen wel kosteloos een versterker, die werkt. Ook kregen we vier dozen om één modem terug te sturen dat door de monteur al was meegenomen.
Nu zitten we sinds vijdag de dertiende zonder vaste telefoon. Er zou een lokale storing zijn maar het halve complex heeft een Ziggo aansluiting en de telefoon doet het bij iedereen, behalve bij ons. Ik heb alles, ook volgens instructies van een medewerker toen het zowaar een keer lukte iemand aan de lijn te krijgen (eergisteren 120O gebeld bij de buurvrouw maar het lukte later niet meer iemand aan de lijn te krijgen), het bandje stopt na Welkom bij Ziggo) alle instructies opgevolgd, stekker eruit en erin, het bekende riedeltje. Aan de telefoon lkgt het niet, het zijn er twee en de kans dat die tegelijkertijd de geest geven is 0,000001 %. Het station is goed aangesloten. Ik ben het nu spuugzat. Morgen vraag ik bij andere providers een offerte, dan maar minder zenders. We kunnen (kassa) alleen mobiel bellen en gebeld worden, dat loopt aardig op. Mijn man zegt dan ook zodra mogelijk zijn Vodafoon abonnement op, ik heb gelukkig T Mobile. Binnenkort is het "Ziggo, het ga je goed". Ik denk dat ik dit ook maar op de sites vn Radar en Kassa gooi.
Reputatie 7
@Ekokok, die neem ik ook zeker mee, ik vraag een paar offertes en dan kijk ik met wie ik in zee ga. Ziggo zal ook de kosten van mobiel bellen moeten vergoeden en het aantal dagen dat ik zonder telefoon zit, ik kan van alles mislopen, niet iedereen krijgt mijn 06 nummer, ik wil niet altijd bereikbaar zijn.
Reputatie 7
Het lijkt vooralnog opgelost maar ik juich niet te vroeg.

Reageer