Consumentenbond.nl

Hoe nuttig zijn detectiepoortjes tegen winkeldiefstal?

• 21 juni 2017
  • 1 reactie
  • 180 Bekeken

Reputatie 6
Badge +5
Vanochtend een aankoop gedaan in (zeg) winkel A. Voor mijn volgende boodschap 5 minuten lopen naar winkel B. Daar ging het alarm af. Weer 5 minuten teruglopen naar A, ook met poortjes, maar geen alarm, dus kennelijk buiten werking want anders was het 10 minuten geleden al afgegaan. Mijn beklag gedaan bij verkoopster. De detectiepoortjes functioneerden volgens haar prima. Daarna werd de productbeveiling verwijderd (was bij aankoop niet gedaan) met de gepikeerde opmerking, dat ik dat ook in winkel B had kunnen laten doen want "wij doen dat ook voor klanten." Nooit gedacht, dat winkeldiefstal op zoveel service kon rekenen. Ben benieuwd naar de ervaring van anderen.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
U hebt ongetwijfeld gelijk met uw constatering. Toch leg ik mij niet neer bij het gebruik om personeel te vervangen door electronica want de kosten van winkeldiefstal worden uiteindelijk verhaald op de consument. En gelukkig trof ik vandaag een winkelier die mij verzekerde nooit een productbeveiliging te verwijderen van een product dat elders verkocht werd.

Reageer