Consumentenbond.nl

In een vrij korte tijd is al 3x de consumentengids niet bezorgd bij mij door SANDD.

  • 10 januari 2019
  • 35 reacties
  • 2180 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
In een vrij korte tijd is de consumentengids bij mij al 3 keer niet bezorgd door SANDD. Wat een onbetrouwbare bezorgdienst is dit zeg !! Ik snap in het geheel niet waarom de consumentenbond nog zaken met deze firma doet. En zij hun gidsen via deze firma laat bezorgen. Ook begrijp ik niet waarom de gids zonder plastic folie met adres sticker, of zonder gesloten enveloppe met adres erop wordt bezorgd. Snappen ze bij SANDD wel dat het adres op de achterzijde van het blad bovenaan gedrukt staat? Ik heb helemaal geen hoge dunk meer van deze firma. En raad ieder lid van de consumentenbond af nog hun post via deze firma te versturen. Dan houden ze er hopelijk spoedig mee op te bestaan.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik denk dat dit aan de persoon ligt die bij je bezorgt . Dat kan je bij de concurrenten ook gebeuren . Wel is het zaak om dat altijd te melden . Ze kunnen zo zien wie de dader is en een zichzelf respecterend bedrijf neemt dan maatregelen . Bedenk wel dat door het huidige systeem van meerdere postbedrijven en een teruglopende markt de kwaliteit gemiddeld genomen niet best meer is vergeleken met toen het nog PTT was. Lang leve de privatisering , waardoor alles beter en goedkoper zou worden.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Eamb,

Vervelend om te horen dat het mis is gegaan met de bezorging van de Consumentengids. Aangezien wij onze gidsen natuurlijk het liefst bij onze leden thuis zien, is dit zeker niet de bedoeling. Ik heb je bericht doorgestuurd naar onze serviceafdeling. Zij gaan voor je uitzoeken waar het precies mis is gegaan en nemen contact met je op. Heb je de gidsen inmiddels al wel in je bezit? Anders zorgen we natuurlijk dat deze zo snel mogelijk nog je kant op komen.
@Monique van de Beek
De gidsen die ik niet bezorgd heb gekregen heb ik na telefonisch contact met de klantenservice reeds gehad. En het januari 2019 nummer komt binnen een paar dagen. Mijn abonnement heb ik omgezet in een abonnement met een digitale consumentengids. Dus ik krijg volgende maand geen papieren versie meer. Het is te dol voor woorden dat zo'n firma SANDD mij hier eigenlijk toe dwingt. De service en kwaliteit van de post bezorging is tegenwoordig ver te zoeken. Op de website van SANDD heb ik mijn stevige klacht via een digitaal formulier achtergelaten.
Badge +8
Hi @Eamb, dank voor het fijne telefoongesprek van zojuist!

Voor de andere lezers is het misschien ook goed om te lezen wat we besproken hebben 🙂
Je bezorgklacht heb ik inmiddels uitgezet bij Sandd, zodra we een terugkoppeling ontvangen hebben zullen we opnieuw telefonisch contact met je opnemen.

Alvast een fijn weekend gewenst!
Inmiddels heb ik, bezorgd door post.nl, in een enveloppe, de gids van januari 2019 ontvangen. Tot op heden heb ik niets gehoord van de firma SANDD op mijn klacht, die ik op hun website heb geplaatst.
Ik denk, zo schat ik dat in, dat ik ook niets van SANDD zal horen.
Vanmiddag (21-1-2019 om 15:47 uur) een email gehad van Sandd.
Hieronder de tekst van dat emailtje van Sandd:

Beste heer/mevrouw .....,

Hartelijk dank voor uw bericht. Het is uiteraard niet de bedoeling dat u uw poststukken niet ontvangt.
Direct naar het lezen van uw bericht hebben we melding uitgezet naar de betreffende betrokkenen.
Zij gaan onderzoeken hoe dit kan en pakken dit op met de bezorger.
Dit alles met als einddoel dat dergelijke incidenten niet meer voorkomen.

Onze excuses voor het ongemak.

We gaan ervan uit u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Anne
Kwaliteit

Op de stippeltjes stond mijn naam.
Nou, dat emailtje had ik niet meer van deze firma verwacht.
Het valt me dus toch weer mee van Sandd.
Ik vraag me wel af, of dit emailtje, wat ik nu ontving, nu komt omdat de consumentenbond hun er ook over heeft aangeschreven.
Zou elke klager bij Sandd nu zo'n reactie krijgen ??
Ik heb zo mijn twijfels, gezien het grote aantal klagers op de website van "Klachtenkompas" over Sandd, waar deze firma (nog steeds) niet op gereageerd heeft.
Tip: Leden van de consumentenbond moeten deze klachten daar op klachtenkompas eens lezen.
Je schrikt je gewoon rot.
Bijv.: Mensen die hun geboortekaartjes allemaal verstuurd hebben via Sandd en er geen een bezorgd werd.
Dat is toch echt heel erg !
Badge +8
Ha @Eamb, dank voor de update!

Ik snap dat zo'n standaardmail niet erg persoonlijk voelt. Inmiddels hebben wij ook contact gehad met Sandd. Zij geven aan dat de bezorger is aangesproken en dat hij de bezorging van post voor jouw adres nu extra goed in de gaten zal houden. Ik hoop dat je snel verbetering merkt!
Nou de gids van februari 2019 zou volgens de gegevens op de website van de consumentenbond op 29 januari bezorgd moeten worden door Sandd. Nou mooi niet dus. Al mijn andere post komt wel binnen maar de consumentengids nu voor de 4-de maal niet. En dat iemand hem uit de brievenbus jat is bijna onmogelijk. Daar is de gleuf te smal voor, en de box te diep. En je kunt moeilijk grip krijgen op zo'n blad dat niet verpakt is. Ik kijk het nog een paar dagen aan. En daarna kan Sandd een behoorlijk ernstige klacht van mij wederom krijgen !
Badge +8
Wat vervelend @Eamb! Sorry voor het ongemak. 😔

Ik heb hier direct een herhaalde bezorgklacht van aangemaakt bij Sandd. Voor nu heb ik voor de zekerheid de Consumentengids van februari voor je nabesteld, je hebt deze gids binnen 5 dagen in huis.
Reputatie 7
Badge +6
Bijna niet voor te stellen , dat de bezorger een waarschuwing heeft gehad en zich er totaal niets van aantrekt . Dan begin ik toch diefstal te vermoeden. Sommigen zijn daar heel handig in .
@Imke Bedankt voor uw hulp wederom. Fijn dat de gids alsnog via post.nl in een enveloppe naar mij toekomt. Zoals hierboven geschreven, kijk ik het nog een paar dagen aan, en dan krijgt de klantenservice van Sandd een retour mailtje van mij op hun reactie van 21-1-2019 om 15:47 uur (Zie hierboven). Gelukkig is het email adres van hun geen noreply adres. Als alles goed gaat, en dat verwacht ik, krijg ik eind Februari de digitale gids voortaan. Dan ben ik van deze ellende met Sandd verlost.
@E.T. Wiersum Diefstal kan natuurlijk. Maar waarom alleen de consumentengids? Mijn post van de 2 banken die ik heb, bijvoorbeeld, komt gewoon aan, in onbeschadigde enveloppen. Mijn bankpassen komen ook gewoon aan. En het uit een stalen brievenbus vissen van een consumentengids, door een smalle gleuf, uit een diepe box, in een centrale hal van een flatgebouw, waar je voor iedereen, die langs loopt, zichtbaar bent, lijkt mij toch wat onmogelijk. Maar het kan natuurlijk. De box zelf is nog steeds onbeschadigd zowel van binnen als van buiten. En mijn overige post is ook onbeschadigd. Nooit heb ik restanten van de consumentengids, bijvoorbeeld stukken van de kaft in mijn brievenbus aangetroffen. Dan ben ik toch wel benieuwd, hoe iemand dat dan aanlegt, om zo'n gids er onbeschadigd uit te halen.
Reputatie 7
Badge +6
Misschien vind die dief alleen de consumentengids waardevol . 🤔 😄
@E.T. Wiersum Hahaha. Gaat iemand nu een gids stelen om zo een paar Euro aan lidmaatschap, met een consumentengids op papier, uit te sparen? Want zo duur is het lidmaatschap niet ! En dan ook nog het risico lopen om betrapt te worden, en een strafblad daarvoor te krijgen. Het kan natuurlijk inderdaad. En als het de bezorger zelf is, die het niet eens bezorgd, maar achter houdt, loopt hij het risico dat zijn werkgever hem op den duur ontslaat. En een bezoek aan zijn huis brengt om te zoeken naar alle andere achtergehouden poststukken.
Reputatie 7
Badge +6
Tja .....Ik weet alleen dat er een heleboel gekken vrij rondlopen , dus wie weet....
Zaterdag 2-2-`19 de consumentengids van Februari 2019 in een enveloppe via Post.nl bezorgd gekregen. Bedankt @Imke. Mijn hernieuwde klacht via email aan Sandd is onderweg. Ik ben toch wel benieuwd wat ik dit keer van Sandd te horen krijg.
Ik ontving vandaag 2 juli de consumentengids van juli/aug 2019. De gids vertoonde ezelsoren en scheuren in de cover. Op de cover waren vlekken van voedselresten. Ik kreeg de stellige indruk dat mijn Consumentengids eerst uitvoerig door de bezorgster van Sandd thuis was gelezen. Ik verzoek u mij per ongenade een nieuw exemplaar te bezorgen.
Reputatie 7
Badge +6
Zeer gewild leesvoer dus .......🤔😉
Badge +8
Ik ontving vandaag 2 juli de consumentengids van juli/aug 2019. De gids vertoonde ezelsoren en scheuren in de cover. Op de cover waren vlekken van voedselresten. Ik kreeg de stellige indruk dat mijn Consumentengids eerst uitvoerig door de bezorgster van Sandd thuis was gelezen. Ik verzoek u mij per ongenade een nieuw exemplaar te bezorgen.

Wat vervelend, @EMU! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb direct contact opgenomen met mijn collega's, zij sturen je meteen een nieuw exemplaar toe. Sorry voor het ongemak!

Overigens kun je voor bezorgklachten ook altijd telefonisch contact opnemen met mijn collega's via 070 445 45 45 (ma t/m vr van 8.30 tot 18 uur) Zij kunnen je direct verder helpen.🙂
Vermoeden is natuurlijk nog geen bewijs. Maar ik vind het zorgelijk dat bezorgers van Sandd kennelijk de post van andere mensen openen en lezen. Wie weet wat deze bezorgers nog meer openmaken en bekijken. Tijd dat deze club eens orde op zaken gaat stellen. Ze wachten op goedkeuring voor het samengaan / overgenomen worden door PostNL. Dus wellicht worden vanuit daar verbeteringen doorgevoerd.
Reputatie 7
Mocht Sandd worden ingelijfd bij TNT Post wordt het nog erger.
Ik snap niet waarom de consumentenbond nog zaken doet met SANDD.
De poststukken komen zelden aan.

Lees het artikel van vandaag 10-7-2019 in het AD:

Hondenbezitter ontdekt tienduizenden begraven poststukken in bos bij Laren

Dankzij een alerte hondenbezitter zijn vandaag duizenden poststukken opgegraven in het Goois Natuurreservaat bij Laren. Ze bleken afkomstig te zijn van postbezorgingsbedrijf Sandd. Dat betreurt de zaak ‘zeer’ en is een onderzoek gestart naar de schuldige(n).

Zie de website:

https://www.ad.nl/het-gooi/hondenbezitter-ontdekt-tienduizenden-begraven-poststukken-in-bos-bij-laren~a24746e7/
Reputatie 7
Dat is bij de PTT of hoe die tegenwoordig heet, ook gebeurd, in iets kleinere hoeveelheden maar het feit is het zelfde.
De laatste tijd krijg ik door de firma SANDD verkeerd bezorgde post in mijn brievenbus. Het enige wat met mijn adres klopt is de stad, en het huisnummer. De naam, straat, en postcode zijn anders. De brieven moeten dus bij andere mensen, in andere wijken, bezorgd worden. De firma SANDD heeft wel heel erg stomme postbodes in dienst. Of postbodes die te lui zijn om hun werk fatsoenlijk, en goed, uit te voeren. En "flikkeren" de post maar bij een ander door de bus. Walgelijk gewoon weg.
Reputatie 7
Hier komt zo nu en dan post voor het zelfde huisnummer en de cijfers van de postcode, bijv. 100, 30xx, straatnaam klopt dan niet. Is niet via Sandd maar via de gewone post. Dat kan dus ook met mijn post gebeuren. Ik heb me eens laten vertellen dat de bezorgers alleen naar het huisnummer kijken, het ligt dus niet zozeer aan de bezorger al is het een beetje dom, maar ook aan het sorteren want de bezorger krijgt het in pakketten mee, daar klopt dan iets niet, misschien omdat dat sorteren automatisch gebeurt.

Reageer