Beantwoord

Kan ik de oude kerstzegels van Sandd nog gebruiken?

• 4 november 2019
  • 36 reacties
  • 67644 Bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Goedemorgen,

Mooi is dit. Ik heb nog 51 kerstzegels van Sandd. Vorig jaar 2019 gekocht omdat er stond dat het nog eenmalig in 2020 gebruikt kon worden. Zie foto hierboven van Lidy.

Dus ongeveer € 30,--  verloren.

Ik had de fusie niet zo gevolgd. Nu lees ik dat die zegels totaal niet meer te gebruiken zijn.
Ook niet in de speciale kerstbrievenbus van Postnl.
Ik dacht misschien uit coulance dat  Postnl dit zou toestaan, maar de klantenservice zei dat de port betaald is aan Sandd en niet aan Postnl.

Als je de zegels toch gebruikt dan krijgt de ontvanger een fikse boete van € 3,61 (iets in die geest).

Mooi is dit. Ik heb nog 51 kerstzegels van Sandd. Vorig jaar 2019 gekocht omdat er stond dat het nog eenmalig in 2020 gebruikt kon worden. Zie foto hierboven van Lidy.

Er stond eenmalig tot 3 januari 2020

En de zin loopt verder door:...”en daarna nog eenmalig gedurende de kerstperiode van 2020.”
Ik lees op meerdere sites dat er veel mensen post verstuurden met Sandd zegels (niet zijnde kerstzegels) en voor veel geld hadden ingeslagen.  Die zijn voor vele euro's gedupeerd.  Triest.
 Nu Postnl het monopoly heeft, hadden ze ook uit coulance,  de mensen min. een jaar de tijd kunnen geven om de zegels op te maken, daar had men dan nog iets aan. 

Tja het is niet anders. Ik ga het gauw vergeten en verbrand die zegels.:imp:

Badge

Hierboven staat in de eerste alinea toch écht dat de kerstzegels nog eenmalig gedurende de kerstperiode van 2020 kunnen worden gebruikt.

Dus óf Postnl of Etos gaat hier geweldig de fout in.

Als de zegels niet geldig zijn, kun je met deze folder en de resterende zegels naar de ETOS gaan.
Vraag dan eerst heel dom, waar de SANDD brievenbus staat.
Je kunt dan de koop ontbinden vanwege dwaling.

Je kunt dan de koop ontbinden vanwege dwaling.

Terplekke? Ik wil die discussie wel zien met de cassiere. 

Badge

Postnl moet gewoon niet zo flauw doen en dit jaar die kerstzegels accepteren. Maar nee Postnl wil wel de lusten maar niet de lasten. Lekker klanten flessen.

Reputatie 4
Badge +3

@Wortelstamper Sannd bestaat niet meer, welke koop wilt u ontbinden? Hier kan Etos niets aan doen/veranderen.

Die fusie is heel omstreden. Postnl moet zich niet zo horkerig opstellen. Hopelijk kan de Consumentenbond nog iets voor u betekenen.

Ik ontving al 2 kerstkaarten met Sandd zegels. Zijn door de post bezorgd.

@JMA 
De koper heeft niets met sannd te doen.
Het product is bij etos gekocht en diens naam staat op de bijlage.
Daardoor is het een etos product met etos voorwaarden.

Bij de post zijn ze nu heel druk, ik verwacht dat niet moeilijk doen over die paar oude zegels.

Reageer