Consumentenbond.nl
Beantwoord

Kan ik de oude kerstzegels van Sandd nog gebruiken?

• 4 november 2019
  • 28 reacties
  • 55348 Bekeken

Postnl en Sandd zijn gefuseerd. Kan je nog oude kerstzegels van Sandd gebruiken? Sandd wil ook geen duidelijkheid geven of ze dit jaar nog met kerstzegels komen. Die van Postnl zijn veel duurder. Als Sandd stopt met kerstzegels vanwege de fusie dan is de fusie nu al onvoordelig voor de consument.

icon

Beste antwoord door Lidy 13 november 2019, 23:08

Dit antwoord kreeg ik deze week van Sandd. 

Bekijk origineel

28 reacties

Als Sandd stopt met kerstzegels vanwege de fusie dan is de fusie nu al onvoordelig voor de consument.

Die fusie is niet bedoeld om voordelig te zijn maar om een levensvatbare postservice overeind te houden, dat zal nog moeilijk genoeg worden.

Sandd vroeg 50 cent en Postnl vraagt nu 82 cent voor een kerstzegel. Dat is een fors verschil.

Bovendien stond een paar maanden geleden in de krant dat een paar grote klanten van Postnl voor brievenpost slechts enkele centen betalen. Moet de consument fors meer betalen omdat er onvoordelige contracten zijn afgesloten met grote klanten?

Postnl is vandaag begonnen met het verkopen van kerstzegels. Op de website van Sandd is geen informatie te vinden. Wellicht kan de consumentenbond vragen om opheldering?

Moet de consument fors meer betalen omdat er onvoordelige contracten zijn afgesloten met grote klanten?

Neen, er gewoon steeds minder post verzonden wordt waardoor de kosten per stuk steeds hoger worden. Grote klanten zullen best een lager tarief kunnen bedingen maar daar zit ook een grens aan want het alternatief is simpelweg géén post.

Reputatie 5
Badge +4

Op Sandd.nl staat vermeld dat Sandd zegels tot 1 februari 2020 gebruikt kunnen worden. Dat zal dus ongetwijfeld ook gelden voor de kerstzegel. 

Postnl en Sandd zijn gefuseerd.

Voor de klanten zijn het nog 2 bedrijven.
Je mag de post dus ook niet in de oranje bus gooien.
Dat veranderd dit jaar niet.

Op Sandd.nl staat vermeld dat Sandd zegels tot 1 februari 2020 gebruikt kunnen worden. Dat zal dus ongetwijfeld ook gelden voor de kerstzegel. 

De kerstpost met een postzegel van Sandd kon je bij de verkooppunten van de Sandd kerstzegels inleveren zoals Blokker en later ook bij Etos. Dit was tijdelijk (een paar weken per jaar). Zou niet weten waar je ze nu zou moeten brengen. Er is in mijn stad geen winkel die met Sandd samenwerkt.

@Wortelstamper

Dat zou uit coulance wel een mooi gebaar zijn naar de klanten.

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie op hun site geen kerstzegels te koop voor december 2019. Misschien een poging waard ze een email te sturen of hun klantenservice te bellen of je die van 2018 nu nog kan gebruiken? Hier is hun contact pagina . 

Voor alle Sandd Postpunten: zie hier.

Het zou jammer zijn als de kerstzegel van Sandd verdwijnt omdat zakelijke klanten soms maar 10 cent per poststuk betaalden.

Hopelijk kunnen Postnl en Sandd nu ook aangeven wat de gevolgen van de fusie voor de consument zijn.

Voor alle Sandd Postpunten: zie hier.

Het loont niet om naar een andere stad te gaan. Dan moet je er toevallig zijn.

Het loont niet om naar een andere stad te gaan. Dan moet je er toevallig zijn.

Bij ons is het maar 300 meter, terwijl ik in een vrij kleine gemeente woon. En er zijn meerdere punten.

Is het bij u dan zo ver?

Reputatie 5
Badge +4

De kerstpost met een postzegel van Sandd kon je bij de verkooppunten van de Sandd kerstzegels inleveren zoals Blokker en later ook bij Etos. Dit was tijdelijk (een paar weken per jaar). Zou niet weten waar je ze nu zou moeten brengen. Er is in mijn stad geen winkel die met Sandd samenwerkt.

Misschien kan het dit jaar ook weer bij Etos en Blokker. Het is nog een beetje vroeg in het jaar. En er zijn best veel Sandd postpunten, zie ik bij de link van @Léonz 

Badge +8

Hi @Jahaa, heb je hier ondertussen al contact over gezocht met Sandd? 

Heb gevraagd of ze weer kerstzegels gingen verkopen. Toen kreeg ik als antwoord dat ze het nog niet wisten. Begin het nu wel een beetje kinderachtig te vinden. Op de website staat niets over kerstzegels.

Dit antwoord kreeg ik deze week van Sandd. 

Reputatie 4
Badge +5

Dankjewel voor de info @Lidy! @Jahaa ben je hiermee geholpen? 

Ik heb ze zojuist bij Etos gekocht. 

Hallo Lidy,

Zonder foto had ik u niet geloofd. :relaxed:

Beste Lidy, wat kosten de zegels dit jaar? Bedankt voor de moeite.

Ben weer wat wijzer geworden Sophie. Jammer dat het zoveel moeite moet kosten en dat de klantenservice de klanten niet eerder op de hoogte kan stellen. Het zijn toch eenvoudige vragen.

12€ per vel van 20. Ze zijn dus iets duurder geworden, maar nog steeds goedkoper dan PostNL. 

Ik heb overigens geen problemen ondervonden met de klantenservice. Ik kreeg keurig binnen 2 dagen antwoord op al mijn vragen via het contactformulier. 

Heb inmiddels op 2 websites gelezen dat de nieuwe kerstzegels 60 cent gaan kosten (20 procent duurder) en dat die dit jaar niet bij Blokker te koop zijn, enkel bij Etos. Het is even wachten op de folder dan weten we het zeker. website 

Hallo Lidy, bedankt voor je reactie. Je was even sneller met typen. Prettig weekend.

Beste Sophie,

Gaat de Consumentenbond zich nog inzetten voor betaalbare kerstzegels? Dat is straks verleden tijd. En voor ouderen is het vaak toch een belangrijk middel om contacten te onderhouden. T-Mobile heeft verschillende dingen belooft ivm de overname van Tele2. Dat ze concurrerend zouden blijven. Dat Sandd nu al 20 procent meer vraagt voor een kerstzegel is een slecht voorteken.

Reputatie 4
Badge +5

Dankjewel voor de suggestie @Jahaa, ik zal hem intern doorzetten als signaal. 

Reageer