Consumentenbond.nl

Kan niet inloggen bij Zalando.nl

• 1 november 2019
  • 11 reacties
  • 1810 Bekeken

Badge +1
  • Nieuwe deelnemer
  • 37 reacties

Ik heb een voortdurend probleem met inloggen op https://www.zalando.nl/ De foutmelding is altijd dezelfde die in de afbeelding te zien is.

Ik heb meerdere malen contact opgenomen met Zalando ondersteuning maar hun reaktie is altijd dezelfde namelijk “je moet je wachtwoord wijzigen”. Maar, sinds april heb ik mijn wachtwoord al 13 keer gewijzigd. Soms lukt het wel om in te loggen als ik dat doe maar zodra ik uitloggen wordt dezelfde foutmelding herhaald wanneer ik probeer opnieuw in te loggen.

Ik gebruik een wachtwoord-manager t.w. Keepass. Met deze app kan je jouw gegevens gewoon kopieren en plakken. Volgens Zalando mag je zelf beslissen hoeveel en wat voor karakters je wachtwoord bevat.

Alle cookies, trackers enz., zijn toegestaan. Maar ik heb mijn browser zodanig ingesteld zodat wanneer ik uitloggen worden alle gegevens vernietigd. Op deze manier wordt mijn privacy gewaarborgd. Bij andere websites heb ik nog nooit een probleem gehad om opnieuw in te loggen bij b.v. Nike.nl, Adidas.nl, Vans.nl, Jumbo.com enz., enz.

Zalando ondersteuning heeft geen oplossing voor. Maar, hun ondersteuning wordt behandeld door een buitenlandse bedrijf t.w. Salesforce.com die gevestigd is in San Franscisco, V.S. Alle reakties van hun zijn gewoon gekopieerd en geplakt vanuit hun database. Alleen jouw naam is getypt.

Ik vraag mij af of ik nu teveel goederen hebben teruggestuurd en daarom willen ze het moeilijk maken om goederen terug te sturen nu. Maar het percentage teruggestuurd goederen is niet meer dan 10% van wat ik bij hen heb aangevraagd volgens mij.

Reaktie’s worden op prijs gesteld.

11 reacties

Zet de hele privacy trukendoos eerst eens helemaal uit en kijk of alles dan wel goed werkt. Schakel daarna de verschillende componenten dan één voor één weer in en dan zou het helder moeten worden welke component dit probleem veroorzaakt. Zalando zal daar verder niet veel aan doen maar je kunt wel zelf beslissen om het zo te laten of het weer terug uit te zetten.

Het idee dat ze dit speciaal doen omdat je teveel retour gestuurd hebt lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk.

Badge +1

Schakel daarna de verschillende componenten dan één voor één weer in...

Ik heb een nieuwe profile gemaakt (zonder veranderingen) om te zien of dat helpt  maar nee. Maar ik kan wel inloggen met IE11. Maar ik beschouw Microsoft’s browser veel te kwetsbaar om financiele transactie’s uit te voeren.

Misschien ga ik een brief schrijven aan hun hoofdkantoor om te zien wat de reaktie is.

Reputatie 7
Badge +7

Normaliter heb ik geen problemen met Zalando en koop er al jaren (met name verzamelobjecten, en die zijn er iedere week wel). Maar let op je hebt een Zalando en een Zalando Lounge, wel beide dezelfde firma, maar andere verkoop kanalen en dus andere wachtwoorden. Daar kan het probleem ontstaan en anders wat André Deen zegt. Groeten Leo.

Je bent op de goede weg. Ik zou niet doorgaan met IE maar blijkbaar helpt een andere browser. Welke browser geeft het probleem dan want misschien zijn er andere mogelijkheden en vergeet ook niet dat het ook de plugins van de browser kunnen zijn.

Badge +1

@L.J.F. de Ruiter,

Ik gebruik Zalando Lounge niet. Ik weet ook niet wat dat is eigenlijk.

@A. Deen 

Ik gebruik op dit moment Waterfox 56.3 Deze heeft het in het verleden goed gedaan maar nu niet meer lijkt te zijn. Ik heb dan ook Firefox 69 geprobeerd maar zag toen dezelfde foutmelding.

Misschien moet ik overwegen cookies te bewaren i.p.v. te verwijderen. Ik kan bepaalde cookies waar ik echt een hekel aan heb zoals Facebook bijv. handmatig verwijderen om te zien of dat helpt.

Anders moet ik een andere online winkel zoeken die ook zo’n breed assortiment heeft als Zalando.

Reputatie 7
Badge +7

Zalando Lounge heeft nagenoeg hetzelfde pakket als  Zalando, maar dan partijen. Wellicht kopen ze partijen op, omdat ze dat in het groot kunnen doen.. Zalando Lounge verkoopt die dan weer tegen scherp gereduceerde prijzen. Je kan van Zalando zo naar Zalando Lounge gaan, wil je gaan bestellen e.d. dan moet je weer een account aannemen. Verder heb ik geen last met inloggen e.d. en gebruik gewoon Google Chrome enz. en mails van Zalando via  Windows mail en agenda.

En @A. Deen  die winkels weet je best te vinden,  voor NL kijk ik vaak bij Bol.com en DL Amazon.de,  maar er zijn er nog zovele. En anders weet je wel betere browsers te vinden. Groet Leo.

Reputatie 6
Badge +5

Misschien moet ik overwegen cookies te bewaren i.p.v. te verwijderen. Ik kan bepaalde cookies waar ik echt een hekel aan heb zoals Facebook bijv. handmatig verwijderen om te zien of dat helpt.

Zonder in te loggen krijg ik al 18 cookies van zalando.
Ik gebruik ook een cookie monster om er van af te komen.
Veilige sites staan op een grijze of witte lijst.
De grijze blijven tot afsluiten browser en de witte blijven helemaal.
De vervelende websites zoals FB kun je apart houden met een container.

Cookie AutoDelete

Badge +1

@L.J.F. de Ruiter

Ik zal nooit zaken doen met Bol. Ze zijn veel te duur en tevens is het bedrijf eigendom van Albert Heijn. AH is te groot geworden volgens mij. Ik bestel wel eens wat goederen bij Amazon UK maar de Duitse vestiging verkoopt bijna geen DVDs met Engelse ondertiteling. Helaas ben ik doof geworden in mijn linke oor en heb ondertiteling wel nodig nu om films te bekijken. Maar de duitse taal heb ik nog nooit geleerd.

Ik ben ook niet zo gek op Google Chrome. Ik gebruik Waterfox al jaren nu. Deze is een zogenaamd Firefox fork die dezelfde codering gebruikt maar dan zonder al dat telemetry en andere trackers. De huidige versie heet Waterfox Classic die XUL addons ondersteund. Eén van deze heet Classic Theme Restorer. Met deze addon kan je allerlei dingen doen met de browser zoals tabs onder de webadres-balk plaatsen. De ontwikkelaar is nu ook meebezig een nieuwe browser to maken die Waterfox Current heet. Maar op dit moment is deze instabiel. Op ghacks.net staat een artikel over beide versie’s.

@Wortelstamper

Ik gebruik Self-Destructing-Cookies. Met deze laat ik slechts sessie-cookies staan. Deze worden vervolgens verwijderd zodra de tab wordt gesloten. Overigens, heb ik 26 andere addons geinstallerd.

Tevens, gebruik ik een VPN t.w. Mullvad. Het kost slechts €5 per maand. Om een account te openen heb je geen naam, email(adres) of telefoonnummer nodig, Eigenlijk wil het bedrijf helemaal niets over je weten. Je mag het maandbedrag contant betalen indien gewenst. Gewoon het geld in een envelop doen samen met jouw accountnummer opsturen naar het hoofdkantoor in Zweden. Het kan ook via de bank natuurlijk maar ook via bitcoin. Tevens, ondersteund ze de Wireguard protocol die veel sneller is dan OpenVPN en ook veiliger. Je kan de VPN ook combineren met een SOCKS5 proxy wat extra zekerheid geeft. Ik gebruik Mullvad al meer dan 5 jaar nu.

Reputatie 7
Badge +7

Dank @TelV  voor je bericht, je uitleg en je advies. Mijn beroep is vele jaren journalist geweest, redacteur, eindredacteur, chefredacteur enz., daar doe je dan wel meer dan 20 jaar over. Ik ben met de eerste computers (althans) begonnen, gigantische apparaten. Van XY Write, DOS en Windows, maar alles gebaseerd op tekstverwerken. Over de techniek en software e.d. werd nooit gerept en werd niets over geleerd. Als het over bepaalde technische zaken gaat moet ik vaak eerst kijken wat het betekent, het goed bestuderen, vaak googlen enz.  Ik moet zoiets tot me laten komen en er de tijd voor nemen.

Uiteindelijk kocht ik telkens een computer en werkte met wat erop stond. Meestal dus producten van Windows en Microsoft. Toen ik met IE en Edge e.d. wat problemen kreeg, bijv. omdat de ING er niet meer mee werkte moest ik wel iets anders zoeken. Adviezen vanuit dit forum en het NCF  ben ik op Chrome overgegaan, verder wist ik er ook niets van. Inmiddels weet ik ook iets van Opera, maar dat is wel genoeg. Ik heb ook eens “te veel”op de computer gehad aan software en dat zat elkaar alleen maar in de weg.  Maar alle advies blijft welkom, ik kijk er altijd naar en zoek het verder uit.

Wat Bol.com betreft is het maar een voorbeeld. Ik was/ben er zelf ook niet zo'n fan van, maar mij is toch gebleken dat sommige zaken die elders goedkoper en als Sale werd aangeboden bij Bol.com toch goedkoper was. En het wordt vaak snel geleverd. Erg klantvriendelijk vind ik ze niet. Maar soms valt het echt mee als je maar steeds vergelijkt. Omdat ik in een dorp onder Rotterdam woon, zogenaamd op de eilanden, moet ik voor grote of bijzondere spullen steeds naar Rotterdam, en dat is er niet leuker op geworden. Rijksweg A29 staat constant vol, veel files, de obstakels van tunnels en bruggen en in Rotterdam fors betalen voor Parkeren. Dus bestellen we veel via internet en dan komen alle webshops voor.  Verder prettig kennis gemaakt te hebben en groeten Leo.

Badge +1

@L.J.F. de Ruiter 

Ik geloof dat als een bepaalde product door Bol zelf wordt aangeboden dan zou dat goedkoper kunnen zijn. Maar Bol werkt met ‘partners’ die hun producten via de website van Bol verkopen. Bol brengt 30% van de verkoopprijs bij zulke partners in rekening indien een bepaalde product wordt verkocht. Daarom worden producten duurder omdat de partners de verkoopprijs verhogen met die 30%.

Amazon doet hetzelfde. Waarschijnlijk heeft Bol deze verkoopmethode ook geleerd van Amazon.

Ik woon in het centrum van Amsterdam maar hier is het dagelijks veel te druk. Het maakt niets uit hoe vroeg je jouw boodschappen gaat doen het openbaar vervoer is altijd vol. De gemeente A’dam is nu meebezig het verkeer toegang tot het centrum te weigeren. Wat ik niet snap is waarom er geen extra trams worden ingezet om de menigte’s te laten vervoeren. Vroeger rijden lijn 16 en lijn 24 dichtbij waar ik woon. Maar nu rijdt lijn 16 niet meer. Tevens rijdt lijn 24 slechts elke 15 minuten i.p.v. elke 10 minuten. Daarom is lijn 24 altijd vol met toeristen die naar de Heineken Experience en de Albert Cuypmaarkt willen bezoeken. Ik wordt er gek van.

Reputatie 7
Badge +7

Met het laatste, voor zover ik er verstand van heb, ben ik het eens.   Ik hou me verre van strijd tussen deze twee grote steden en al helemaal niet met de voetbal strijd soms zelfs oorlog.  Ik hou alles wel bij, maar ben geen fanaat. 

Anders ligt dat met de stad Amsterdam, vroeger kwamen we er vaak. Voor ons een andere stad dan Rotterdam, vaak wat je noemt gezelliger. Rotterdam door de verwoesting nu een stuk moderner, maar vaak ook daardoor killer. Maar we komen nu niet zo vaak meer in Rotterdam en Amsterdam, trouwens ook den Haag, de Boulevard, Utrecht e.d. niet want het is overal file en om daar nu uren in te staan, daar heb ik geen zin meer in. En verder zijn de parkeertarieven in de grote steden niet meer te betalen, en zoals u zegt je moet veel van de stad en het vervoer weten, want anders kom je er niet uit. Wat weet ik van Amsterdamse tramnummers en waar ze heengaan, of de metro of bussen. . Maar ik begrijp dat het ook veel te druk is, mede door toeristen, dus op mij zullen ze zeker niet zitten te wachten.

En wat Bol.com betreft, ik ken het bedrijf, weet hoe ze werken, ook met wederverkopers. Niet hoe de financiële contacten liggen, maar het kan dat sommige artikelen daardoor te duur zijn. Wel vind ik er een verschil met Amazon, zeker Amazon.de. Ook daar wederverkopers, maar die zijn kennelijk volledig vrij alles te bepalen, want hoe ze met bezorgkosten omgaan, ik kan daar geen touw aan vast knopen. Ook het Prime systeem, veel duurder dan bij Bol en Prime betekent niets voor de wederverkopers, daar moet je gewoon fors voor de kosten betalen.  Niettemin bestellen we toch best wel vaak bij Amazon. We vergelijken altijd goed en kopen niet impulsief bij een webshop. We vergelijken ze, voor zover het kan, allemaal, en kiezen dan de beste, voordeligste, kwaliteitsgoede enz. uit. Groeten Leo.

Reageer