Consumentenbond.nl

Klacht indienen wordt door Ziggo zo moeilijk mogelijk gemaakt

• 20 november 2020
  • 6 reacties
  • 213 Bekeken

Als je een klacht wilt indienen bij Ziggo wordt aangeraden om telefonisch contact op te nemen. Na een minuut of tien wachten wordt de telefoon zowaar beantwoord en de medewerker adviseert om via de website een klachtenformulier in te dienen. Daar vind je na wat zoeken een link naar het contactformulier. Helaas leidt de link je naar de pagina “Hoe kunnen we je helpen”. Nou, met een klachtenformulier. Jammer genoeg is dat in geen velden of wegen te bekennen. Pas als je het pdf-je “Klachtenprocedure” hebt gevonden, gedownload en geopend, vind je een link die zowaar een klachtenformulier opent. Maak zelf een copietje voor je op verzenden drukt. Ziggo stuurt het je namelijk niet en Ziggo laat ook niet weten of de klacht überhaupt ontvangen is of verdwenen in het zwarte gat van Ziggo. Wél laten ze alvast weten dat het een tijdje kan duren voor je antwoord krijgt want natuurlijk altijd “grote drukte”. Wat een geluk dat Ziggo niet verantwoordelijk is voor de gezondheidszorg in deze tijd!! Zo is er altijd een lichtpuntje ;)

6 reacties

Ik heb het menu voor klachten ook eens gevolgd.
Ik kom uiteindelijk gewoon op de helpdesk uit.
Een aparte afdeling voor klachten, heb ik ook niet gevonden.

Als je bij zoeken ‘klacht’ typt krijg je 8 resultaten. Het bovenste is ‘klacht’ en als je daarop klikt dan kom je op een pagina waar Ziggo je aanraad om te bellen. Als je liever mailt is er ook een link ‘contactformulier'. Klik je daarop dan kom je op de pagina “waarmee kunnen we je helpen?”. Op de pagina met het advies om te bellen, staat echter ook een kopje ‘Wat is de klachtenprocedure van Ziggo’ en daaronder ‘Lees onze volledige klachtenprocedure’ met een link naar ‘klachtenprocedure’ en dan kun je het pdf-je downloaden met de link naar het contactformulier. Wedden dat ze weinig klachten krijgen?

Als ik gewoon wat te mekkeren heb gebruik ik Twitter of een formulier. Een formele klacht stuur je toch aangetekend naar de directie.

Reputatie 7
Badge +7

Ik maak zelf ook gebruik van Ziggo en er is af en toe best wel wat. Vergelijkbaar met KPN. Je kan ook nagaan of Ziggo klachten krijgt, nou genoeg, zie klachtenkompas. Waar u uw klacht ook kan deponeren. Maar ook bij Ziggo zelf kan ik altijd terecht, telefoon en mail, of zoals @A. Deen  stelt een brief. Maar ik ga voortaan meteen naar het Ziggo forum, Daar wordt uw klacht zeker door Ziggo gelezen en vele andere lezers..…. dus net als hier. Een privé klacht per telefoon of mail is voor hen, en anderen, minder belangrijk dan openbare klachten via hun forum of andere sociale media. Dat vinden ze ook minder leuk.

Bedankt, een aangetekende brief kan altijd nog maar is niet erg 2020. Ik heb uw advies gevolgd en de klacht ook gedeponeerd op het Ziggo froum en klachtenkompas. Nu maar afwachten of er nog een reactie komt van deze monopolist.

Reputatie 3
Badge +2

Het voordeel van een brief is dat het vaak minder (!) werk dan de modernere opties.

Reageer