Consumentenbond.nl

Klacht KlussersTeam.com: misleidende info


4-9 gebeld door het "bedrijf klussersteam" ik zou een mail krijgen met informatie (deze nooit gekregen) daar moest ik op reageren (maar als je niks ontvangt kan je ook ergens op reageren)
deze zou in de spam mail verschijnen deze is nergens te zien.

17-10 krijg ik eens wel een mail (in mijn gewone postvak in, heel raar dat het nu wel via post vak in kan) dat er een openstaande factuur betaald moet worden. Met een bedrag van 325 euro.

Dat ik akkoord ben gegaan met 1 jarig contract (eerste mail die ik dus ontvangen zou hebben, daar zou ik toen binnen 14 dagen hebben moeten reageren indien ik niet akkoord ging) lekker makkelijk
dan zit je inderdaad snel aan iets vast. vooral als je geen mail ontvangen hebt.

nu willen ze incasso bureau inschakelen als ik niet doe betalen?

vraag is ik zag dat er afgelopen dagen meerdere klachten hierover binnen zijn gekomen?
wie hier mee te maken heeft?

38 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Op deze pagina van het Klachtenkompas van de Consumentenbond staan meer klachten, je zou je klacht erbij kunnen zetten, hoe meer klachten hoe meer actie:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/klussersteam/details?companyId=103840eb-df14-4374-adf0-b11bd007483a
Hallo Bert,

Dit al ondertussen gedaan:) toch bedankt. Zelf hier ook mee te maken Bert?
Reputatie 7
Badge +5
Gelukkig niet, ik probeer altijd scherp te zijn, maar er zijn bedrijven die gewoon een factuur sturen en het blijven proberen na een telefoontje met: we sturen u info toe.
Een paar van dit soort "grappen" gehad in de tijd dat ik een bedrijf had, nooit betaald en ook nooit iets meer gehoord.

Maar ik kan niet voor dit geval praten, ik weet niet voldoende van de achtergronden en exacte werkwijze van dit bedrijf.
Reputatie 4
Badge +5
Noemen ze ook de naam van het incassobureau @Elvera ? De werkwijze lijkt wel wat op die van de bedrijven die in dit topic worden benoemd...

Groeten
Wendy
Wendy van den Elshout schreef:

Noemen ze ook de naam van het incassobureau @Elvera ? De werkwijze lijkt wel wat op die van de bedrijven die in dit topic worden benoemd...

Groeten
Wendy


Nee, nog niet zal denk ik wel nog komen een brief ofzo. Grappig is dat in de afgelopen week 10 meldingen zijn gedaan over dit "bedrijf"
Op 25 okt kreeg ik dus ook zo een mail of ik maar even wil betalen Wat nu te doen?Ik heb niet zomaar 325 euro liggen of als ik van ze af wil 167 euro. Hoe kom ik nu van ze af??
Reputatie 7
Badge +7
Goed dat jullie dit aangeven @Elvera en @Gebruiker1540468139. Opvallend dat er in zo'n korte tijd zoveel meldingen binnen komen inderdaad. Ik geef het intern door.

Graag wijs ik jullie op dit stappenplan. In dit soort gevallen is de enige oplossing gewoon niet betalen, ook al word je onder druk gezet. Zolang je je handtekening niet hebt gezet, ben je tot niets toe verplicht.
Badge +1
Advies van de Consumentenbond is niet betalen voor KlussersTeam.com, zie het volgende bericht:
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2018/betaal-niet-voor-misleidende-klussersteam.com
Klussersteam blijft moeilijk doen en zegt omdat er een bandopname is dat er dan geen handtekening meer nodig is????
Reputatie 7
Badge +5
Dan zou ik om die bandopname vragen en hem eens goed terugluisteren.
Als ze niet met bewijs komen, dan is er geen lidmaatschap.
Veelal is het pure bluf.
Dank voor je advies maar ongevraagd hebben ze al een gesprek opgestuurd maar ik en anderen herkennen mijn stem niet. Wel is er gebruik gemaakt van mijn naam,mailadres, gebdt, etc.
Reputatie 7
Gebruiker1540468139 schreef:

Klussersteam blijft moeilijk doen en zegt omdat er een bandopname is dat er dan geen handtekening meer nodig is???



Dat is niet correct, maar ga er maar vanuit dat ze moeilijk zullen blijven doen. Een behoorlijk deel van de mensen betaalt uiteindelijk om van het gezeur af te zijn als ze dreigen met kosten en de rechter en dat is precies waar ze op aansturen. U moet er vertrouwen in houden dat als u niets besteld heeft u niets besteld heeft en dat het ze dan ook bij de rechter niet gaat lukken aan te tonen dat u iets besteld heeft.
Badge +1
Gebruiker1540468139 schreef:

Klussersteam blijft moeilijk doen en zegt omdat er een bandopname is dat er dan geen handtekening meer nodig is????



Een handtekening is wettelijk verplicht bij de telefonische verkoop van een dienst. Een (geldige) bandopname kan een handtekening niet vervangen. Je hoeft dus zeker niet te betalen. De Consumentenbond heeft daarnaast ernstige twijfel over de inhoud van de dienst. De gehele verkoopmethode lijkt er vooral op gericht mensen ten onrechte geld uit de zak te kloppen, zie het bericht op de site:
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2018/betaal-niet-voor-misleidende-klussersteam.com
Badge
Ook ik werd vandaag gebeld door klussersteam met het verzoek om mijn openstaande factuur aan hun te voldoen van inderdaad: 325 euro en wezen mij erop dat er een geluidsopname van mij is gemaakt. Deze hadden ze dan ook al mee verzonden met de factuur terwijl ik hier nog niet om had gevraagd (dus het lijkt wel of ze hier vaker klachten over gehad hebben gehad en om het voor te zijn, sturen ze dan maar meteen het geluidsfragment mee).
Ook wezen ze mij erop dat ik het "lidmaatschap" binnen 14 dagen na het telefoongesprek had moeten opzeggen via een link die ze zouden sturen. Nou heb ik echter nooit een link ontvangen en heb ik vandaag ook tot zeker 5 keer toe mijn mail en spambox uitgeplozen. Zonder resultaat van een link!

Zoals ik al zei, werd ik vandaag gebeld door een heer van de administratie van klussersteam met het verzoek om mijn openstaande factuur te voldoen. Toen ik vroeg waar het precies over ging (om dat deze mensen nog al snel en gehaast praten) vertelde hij dat hij van klussersteam was en wees mij meteen op de geluidsopname. Waarop ik antwoordde dat ik even mee ging kijken in de mail.. Tijdens het aanmelden van mijn mail vertelde ik hem, dat ik het een raar verhaal vond omdat ik mij nooit ergens voor op heb gegeven en ik mijn woning ook nog huur dus als er iets aan onderhoud zou moeten gebeuren ik dit wel met mijn verhuurder zou regelen en als het iets zou zijn dat niet onder de verhuurders verantwoordelijk viel, ik wel een klusbedrijf uit mijn eigen regio/stad zou bellen. Wederom wees hij mij op de geluidsopname en begon hij zijn verkoop-praatje over wat voor bedrijf zij zijn en dat ze werken door heel het land en binnen 2 uur bij mij zouden kunnen zijn. Waarop ik antwoordde dat ik het niet vertrouwde, begon hij op zijn beurt mij te bedreigen met incassobureau's. Terwijl zij in hun mails (die ik wel heb mogen ontvangen : 2 in totaal maar allebei zonder link) hanteren dat zij alle vragen en klachten vriendelijk te woord staan. De heer in kwestie was alles behalve vriendelijk en professioneel. Ik was dan ook niet gediend van deze bedreigingen en manier van zaken, waardoor ik op heb gehangen.

Ik ben toen onderzoek naar ze gaan doen en kwam al snel op https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2018/betaal-niet-voor-misleidende-klussersteam.com en op het forum.
Ik heb ze toen terug gebeld, en ze vriendelijk verzocht om mij uit hun systeem te halen. Waarop ze mij WEER op hun opgenomen geluidopname wezen. Ik heb toen aangegeven dat ik informatie over hun bedrijf had gezocht en dat ik overal kon lezen dat ze niet te vertrouwen waren dus dat ik bezwaar maak tegen de factuur en dat een geluidsopname niet rechtsgeldig is. De dame in kwestie dit keer, verzekerde mij dat de opname wel zeker rechtsgeldig is en dat ze op de hoogte waren van de beschuldigingen op het internet. Ze vertelden dat mensen dit verzonnen en "op eigen houtje" op het internet hadden geslingerd en dat zij hier tegen al een zaak hadden lopen omdat de beschuldigingen die tegen hun waren gedaan (waaronder van de consumentenbond) niet waar waren. Ook vertelde ze, mij dat ik mij niet zomaar kon afmelden/uitschrijven omdat ik vastzit aan een contact die zou zijn gesloten met de geluidsopname.

Zo ik weet het.. het is een heel verhaal! Maar graag jullie advies:
  • een contract is toch pas geldig met een handtekening?
  • is een geluidsopname rechtsgeldig?
  • Moet ik nu betalen? of sta ik in mijn recht?
  • is het totale bluf wat hun aan de telefoon zeggen? of loop er echt een zaak? Wat ik nog al apart vind omdat de meeste reacties/klachten zeer recentelijk zijn.
Reputatie 7
Badge +5
Monique schreef:


Graag wijs ik jullie op dit stappenplan. In dit soort gevallen is de enige oplossing gewoon niet betalen, ook al word je onder druk gezet. Zolang je je handtekening niet hebt gezet, ben je tot niets toe verplicht.


@Gebruiker1541019321
Badge
@Bert zoals het in het stappenplan omschreven staat, zo is het ook precies gebeurt!
Het was dan ook niet slim van mij dat ik niet gelijk heb opgehangen.
Wel erg, dat je dadelijk helemaal niemand meer vertrouwt. Ook de mensen die wel goed in de zin hebben of voor iets goed staan zoals bijv. de Hartstichting..
Reputatie 7
Het is al gezegd, gewoon niet reageren. Je zult binnenkort misschien wat dreigbrieven of -telefoontjes krijgen van één of ander louche incassobureautje waarvan zo'n onbenul je vertelt dat hij de deurwaarder wel even langs stuurt. Dat zijn geen gerechtsdeurwaarders dus die kunnen niets, dreigen met een dagvaarding kunnen ze dus ook niet, ook al zwaaien ze met een concept, dat kan ik zo uit mijn mouw schudden als je wilt, dan kun je ook dreigen. Zeg dat je al aangifte hebt gedaan van oplichting, deur dicht, niet binnen laten. dan heb je grote kans nooit meer iets te horen.
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb nooit gereageerd op dergelijke telefoontjes en niet aangetekende brieven, omdat een telefoontje of zomaar gestuurde brief geen enkele stand houdt bij een rechter.
Ik kan ook wel zeggen dat ik tig telefoontjes heb gepleegd en brieven hebt gestuurd en geld tegoed heb van iemand, maar als er geen bewijs is van aflevering en contract, is er niets.

Als er aangetekende brieven gaan komen waarin duidelijk iets gesteld wordt, dan is het pas tijd voor de volgende stap en die heb ik nooit hoeven zetten.

Een gerechtsdeurwaarder dagvaart personen om voor de rechter te verschijnen en voert, in opdracht van de rechter, ontruimingen uit.

Dus onverwacht een deurwaarder aan de deur is onmogelijk.


Wat doet een gerechtsdeurwaarder?

Badge +1
@Gebruiker1541019321
Voor zover de Consumentenbond nu kan nagaan heeft Klussersteam.nl geen zaak aangespannen. De Consumentenbond hoort geregeld dat dit soort bedrijven met dergelijke argumenten consumenten bang proberen te maken, zonder dat het ooit tot een zaak komt. Gezien het feit dat Klussersteam.nl ten onrechte betaling eist, is de dreiging met een rechtszaak niet iets om je door onder druk te laten zetten.
Reputatie 7
Zojuist vond ik nog een vage met veel taalfouten versierde website waar de naam van de eigenaar van dit bedrijf regelmatig valt. Hij schijnt met meer zaken mensen op te lichten.

http://frauder.nl/posts/klussersteam

De site is veilig, anders had mijn beveiliging meteen alarm geslagen.
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde verhaal. Heel naar :(
Maar dus gewoon niet betalen en ik ga aangifte doen.
Dit soort mensen moeten gestraft worden.

Groet en succes allemaal.
Reputatie 7
Nederland schijnt niet bepaald vooraan te lopen waar het cybercriminaliteit, in welke vorm dan ook, betreft, bij de politie hebben ze te weinig specialisten, aangifte doen schijnt erg lastig te zijn en dat weten die oplichters ook. Nu wordt een aantal mensen bedonderd en dat kost alleen maar geld, Wacht maar tot het veel verder gaat en één of andere gek het hele elektriciteitsnet platgooit, dan kost het levens,dan kunnen ze weer eens achter de feiten gaan aanlopen.
Reputatie 7
MrsJones schreef:

Nederland schijnt niet bepaald vooraan te lopen waar het cybercriminaliteit



Dat is raar, we scoren eigenlijk altijd goed tot uitstekend in internationale vergelijkingen, eigenlijk op alles behalve de arbeidsparticipatie van vrouwen, en dat schijnt aan de Nederlandse vrouw zelf te liggen.
Reputatie 7
@A. Deen , zoiets hoorde ik laatst in een nieuwsuitzending of een actualiteitenrubriek.

De arbeidsparticipatie ligt niet aan "de Nederlandse vrouw" maar aan de man, ik sta weliswaar niet in een tuinbroek op de barricades met een half verbrande BH te zwaaien maar zolang de Nederlandse man niet is geëmancipeerd zal het met die arbeidsparticipatie van vrouwen blijven tegenvallen.
Reputatie 7
MrsJones schreef:


De arbeidsparticipatie ligt niet aan "de Nederlandse vrouw" maar aan de man, ik sta weliswaar niet in een tuinbroek op de barricades met een half verbrande BH te zwaaien maar zolang de Nederlandse man niet is geëmancipeerd zal het met die arbeidsparticipatie van vrouwen blijven tegenvallen.



Dank voor het demonstreren dat je met wat schijnt nog alle kanten uit kan.

Reageer