Consumentenbond.nl

Klacht KlussersTeam.com: misleidende info

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Als mannen emanciperen zodat vrouwen ook meekunnen, verliezen de mannen de competitie en krijgt de concurrentie het werk. Dan hebben de mannen ook geen werk.

Als mannen niet werken hebben ze niks, geen huis, geen vrouw, geen kinderen. Als vrouwen niet werken hebben ze toch een man met huis en kinderen.

Vrouwen kunnen de mannen dus versneld emanciperen door de kostwinner te worden van mannen die niet werken en thuis blijven zitten. Die vrouwen zijn er erg weinig!
Reputatie 7
Badge +7
Oké, terug naar de kern alsjeblieft! 😉
Ik kom net terug van het politiebureau om aangifte te doen. Daar zei die mevrouw dat het wel een geldige overeenkomst is. We hadden binnen 14 dagen moeten reageren op die eerste mail dat we niet gebruik van de dienst wilde maken en omdat zij het telefoongesprek op band hebben staan ze heel sterk. Wat nu?!
Reputatie 7
anoniem2018 schreef:

Ik kom net terug van het politiebureau om aangifte te doen. Daar zei die mevrouw dat het wel een geldige overeenkomst is. We hadden binnen 14 dagen moeten reageren op die eerste mail dat we niet gebruik van de dienst wilde maken en omdat zij het telefoongesprek op band hebben staan ze heel sterk. Wat nu?!

Sorry, maar aangifte van wat?
Op Consumentenbond stond dat je aangifte kon doen. Bij de politie bleek idd dat ze 'een mutatie' konden aanmaken omtrent de zaak.
Reputatie 7
Bert schreef:

Ik heb nooit gereageerd op dergelijke telefoontjes en niet aangetekende brieven, omdat een telefoontje of zomaar gestuurde brief geen enkele stand houdt bij een rechter.
Ik kan ook wel zeggen dat ik tig telefoontjes heb gepleegd en brieven hebt gestuurd en geld tegoed heb van iemand, maar als er geen bewijs is van aflevering en contract, is er niets.

Als er aangetekende brieven gaan komen waarin duidelijk iets gesteld wordt, dan is het pas tijd voor de volgende stap en die heb ik nooit hoeven zetten.

Een gerechtsdeurwaarder dagvaart personen om voor de rechter te verschijnen en voert, in opdracht van de rechter, ontruimingen uit.

Dus onverwacht een deurwaarder aan de deur is onmogelijk.

Wat doet een gerechtsdeurwaarder?

incassobureaus sturen hun eigen deurwaarder die geen deurwaarder is en die alleen maar hoeft te intimideren. Als ik als zogenaamde deurwaarder bij een willekeurig iemand met een concept dagvaarding aankom is de kans groot dat hij of zij daar intuint en het gevorderde bedrag betaalt. Dat moet je dus nooit doen. Als het echt om een openstaande rekening gaat kun je het best de hoofdsom betalen, en niets meer, aan de rechthebbende en het incassobureautje simpelweg negeren.
Badge +1
anoniem2018 schreef:

Wat vervelend dat u verkeerd bent geïnformeerd als u op het politiebureau bent geweest. Wat daar is gezegd, klopt absoluut niet, het advies van de Consumentenbond wordt inmiddels ook door de toezichthouder ACM gegeven: https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-waarschuwt-voor-praktijken-klussersteam

Het advies is dus zeker niet te betalen.
Badge +1
A. Deen schreef:

De Consumentenbond adviseert om aangifte te doen bij de politie van misleiding dan wel oplichting, omdat de praktijken van Klusserteam naar mening van de Consumentenbond niets meer te maken hebben met normale handelspraktijken, maar volledig gericht lijken op het ten onrechte geld aftroggelen van mensen.
Reputatie 7
Er staat inmiddels van alles op het Internet, van Radar, op Twitter, even googelen o de naam en het bedrijf komt bovenaan.
Dit zegt de ACM

ACM waarschuwt voor praktijken Klussersteam

vrijdag, 09 november 2018

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten voor de praktijken van Klussersteam. Klussersteam is een bedrijf dat consumenten telefonisch een abonnement op klussen en reparaties aan huis verkoopt. De ACM ontving via haar consumentenloket ConsuWijzer de afgelopen weken meldingen over het bedrijf.

De ACM heeft sterke vermoedens dat Klussersteam zich niet houdt aan de regels die consumenten beschermen. Dit maakt dat de overeenkomsten die het bedrijf afsluit niet rechtsgeldig zijn en dat consumenten dus niet hoeven te betalen. De Consumentenbond waarschuwde onlangs al voor dit bedrijf.

Onterechte vorderingen

Klussersteam benadert consumenten telefonisch voor een abonnement op klussen en reparaties aan huis voor 325 euro per jaar. De regels schrijven voor dat Klussersteam het aanbod voor deze dienst schriftelijk moet bevestigen aan de consument. Pas als de consument de overeenkomst weer ondertekend retour stuurt naar het bedrijf is er sprake van een overeenkomst. Is dit niet gebeurd, dan is er geen overeenkomst tot stand gekomen en hoeft de consument niet te betalen. Klussersteam heeft niet aan de ACM laten zien dat zij dit schriftelijkheidsvereiste naleeft. Het feit dat Klussersteam het geldbedrag tot op heden toch van consumenten blijft vorderen is een agressieve handelspraktijk en daarmee verboden. Evert Jan Hummelen, waarnemend directeur consumenten van de ACM: “Als je niet schriftelijk akkoord bent gegaan met de overeenkomst, hoef je niet te betalen.”
De ACM ziet een flinke toename van het aantal meldingen over oneerlijke praktijken via telefonische verkoop van bedrijven die vergelijkbare verkooptechnieken erop na houden als Klussersteam. In dit kader heeft de ACM al eerder gewaarschuwd voor andere bedrijven.

Wat kunnen consumenten doen?

Consumenten die een rekening ontvangen zonder dat er een overeenkomst tot stand is gekomen, kunnen op ConsuWijzer.nl lezen wat ze kunnen doen:
  • Betaal de rekening niet, ook niet wanneer het bedrijf dreigt met hoge kosten, deurwaarders of andere maatregelen.
  • Laat het bedrijf aantonen dat sprake is van een schriftelijke overeenkomst; een overeenkomst is alleen geldig als deze schriftelijk ondertekend is. Dit heet het schriftelijkheidsvereiste. Het is van toepassing wanneer het bedrijf op eigen initiatief de consument belt en een aanbod doet voor een dienst.
  • Hang de telefoon op wanneer het bedrijf u blijft lastig vallen. Negeer brieven of e-mails. Vaak houden ze na verloop van tijd vanzelf op.
  • Meld onterechte rekeningen bij Consuwijzer.

bron: www.acm.nl
unquote

misschien piept die mevrouw bij de politie nu anders.
Reputatie 7
Martine K. schreef:

A. Deen schreef:

De Consumentenbond adviseert om aangifte te doen bij de politie van misleiding dan wel oplichting, omdat de praktijken van Klusserteam naar mening van de Consumentenbond niets meer te maken hebben met normale handelspraktijken, maar volledig gericht lijken op het ten onrechte geld aftroggelen van mensen.

Zolang het maar duidelijk is dat "niet betalen en verder negeren" nodig zal blijven. De aangifte verlost je niet in directe zin van het incassobureau en je hebt in die zin dus geen closure.
Reputatie 7
Uw zorg ons klus!
KlussersTeam, is er voor iedereen die in huis van klussen ontzorgd wil worden! KlussersTeam is een landelijke dienst voor klussen en reparaties in en rondom jouw huis. Voor een vast bedrag per jaar heb je bij KlussersTeam altijd een betrouwbare vakman tot jouw beschikking. Iemand die netjes zijn afspraken nakomt, die kwaliteit levert en ook een eerlijke prijs rekent.

zo begint de website

Als je verder leest, lees dan tussen de regels door, er staan allerlei restricties in, een beetje te veel.
Zou je je geld terugkrijgen als je geen gebruik maakt van hun diensten? Daar wordt niet over gerept.
Reputatie 5
Badge +7
Voor mensen die lastiggevallen worden door Klussersteam.com en andere bedrijven (zie ook DeReisplanner en VakantieGarant, Shoppendoejezo, Happy Numbers, Fly Away) die na een misleidend aanbod geld van je willen, leggen we je in deze video haarfijn uit wat je kunt doen om van ze af te komen. In ons nieuwe topic met video ontvangen we graag meer meldingen en ervaringen van consumenten die worden gebeld door vage bedrijven en dan onder druk worden gezet een hoge factuur te betalen. Ben jij in conflict met zo'n bedrijf of ken je iemand die ermee zit? Deel het hier!
Badge
Ook ik ben in de telefonische "aanbieding"van het klussersteam getrapt, ben door een fout in mijn email-programma mijn afmeldingsmail kwijtgeraakt. Na een telefoontje van hen dat ik op de uiterste betaaldatum zat een betalingsregeling getroffen nadat ze dreigende met een incasso bureau. Eerste betaling gedaan omdat ik geen incasso bureau op mijn nek wil. Na lang zoeken op internet en informatie opgevraagd te hebben bij zowel consumenten bond als bij mijn rechtsbijstand tot de conclusie gekomen dat ik een stomme oen ben en dat ik met een mondelinge overeenkomst eigenlijk niet hoef te betalen ook al hebben ze mij een fragment van een opname toegestuurd.
Heb ze op 18-12-2018 een mail gestuurd, waarop ik nog geen antwoord heb ontvangen.
Geachte

Na wat navraag te hebben gedaan, ook bij mij rechtsbijstand verzekering en consumentenbond, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk helemaal niet verplicht ben om te betalen voor een mondelinge overeenkomst. Ook al was ik dan de mail om me af te melden kwijtgeraakt, wil ik hierbij als nog afmelden en de overeenkomst beëindigen.
Feitelijk ben ik niet verplicht om de betalingsregeling te voldoen en kan ik jullie zelfs vragen om de door mij al gedane termijn weer terug te laten storten is mij verteld.
Hierbij wil ik jullie dus ook mededelen dat ik geen schriftelijke overeenkomst met jullie heb gesloten en feitelijk niets hoef te betalen.
Graag antwoord hierop via mail, dat is mij aangeraden door de instanties die ik heb geraadpleegd en die ik ook op de hoogte hou van de gang van zaken.
Mvg Ina de Nooijer/Sprikkelman

Reageer