Klacht KlussersTeam.com: misleidende info

  • 23 October 2018
  • 38 reacties
  • 2577 Bekeken

4-9 gebeld door het "bedrijf klussersteam" ik zou een mail krijgen met informatie (deze nooit gekregen) daar moest ik op reageren (maar als je niks ontvangt kan je ook ergens op reageren)
deze zou in de spam mail verschijnen deze is nergens te zien.

17-10 krijg ik eens wel een mail (in mijn gewone postvak in, heel raar dat het nu wel via post vak in kan) dat er een openstaande factuur betaald moet worden. Met een bedrag van 325 euro.

Dat ik akkoord ben gegaan met 1 jarig contract (eerste mail die ik dus ontvangen zou hebben, daar zou ik toen binnen 14 dagen hebben moeten reageren indien ik niet akkoord ging) lekker makkelijk
dan zit je inderdaad snel aan iets vast. vooral als je geen mail ontvangen hebt.

nu willen ze incasso bureau inschakelen als ik niet doe betalen?

vraag is ik zag dat er afgelopen dagen meerdere klachten hierover binnen zijn gekomen?
wie hier mee te maken heeft?

38 reacties

Badge
Ook ik ben in de telefonische "aanbieding"van het klussersteam getrapt, ben door een fout in mijn email-programma mijn afmeldingsmail kwijtgeraakt. Na een telefoontje van hen dat ik op de uiterste betaaldatum zat een betalingsregeling getroffen nadat ze dreigende met een incasso bureau. Eerste betaling gedaan omdat ik geen incasso bureau op mijn nek wil. Na lang zoeken op internet en informatie opgevraagd te hebben bij zowel consumenten bond als bij mijn rechtsbijstand tot de conclusie gekomen dat ik een stomme oen ben en dat ik met een mondelinge overeenkomst eigenlijk niet hoef te betalen ook al hebben ze mij een fragment van een opname toegestuurd.
Heb ze op 18-12-2018 een mail gestuurd, waarop ik nog geen antwoord heb ontvangen.
Geachte

Na wat navraag te hebben gedaan, ook bij mij rechtsbijstand verzekering en consumentenbond, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk helemaal niet verplicht ben om te betalen voor een mondelinge overeenkomst. Ook al was ik dan de mail om me af te melden kwijtgeraakt, wil ik hierbij als nog afmelden en de overeenkomst beëindigen.
Feitelijk ben ik niet verplicht om de betalingsregeling te voldoen en kan ik jullie zelfs vragen om de door mij al gedane termijn weer terug te laten storten is mij verteld.
Hierbij wil ik jullie dus ook mededelen dat ik geen schriftelijke overeenkomst met jullie heb gesloten en feitelijk niets hoef te betalen.
Graag antwoord hierop via mail, dat is mij aangeraden door de instanties die ik heb geraadpleegd en die ik ook op de hoogte hou van de gang van zaken.
Mvg Ina de Nooijer/Sprikkelman
Reputatie 5
Badge +7
Voor mensen die lastiggevallen worden door Klussersteam.com en andere bedrijven (zie ook DeReisplanner en VakantieGarant, Shoppendoejezo, Happy Numbers, Fly Away) die na een misleidend aanbod geld van je willen, leggen we je in deze video haarfijn uit wat je kunt doen om van ze af te komen. In ons nieuwe topic met video ontvangen we graag meer meldingen en ervaringen van consumenten die worden gebeld door vage bedrijven en dan onder druk worden gezet een hoge factuur te betalen. Ben jij in conflict met zo'n bedrijf of ken je iemand die ermee zit? Deel het hier!
Reputatie 7
Uw zorg ons klus!
KlussersTeam, is er voor iedereen die in huis van klussen ontzorgd wil worden! KlussersTeam is een landelijke dienst voor klussen en reparaties in en rondom jouw huis. Voor een vast bedrag per jaar heb je bij KlussersTeam altijd een betrouwbare vakman tot jouw beschikking. Iemand die netjes zijn afspraken nakomt, die kwaliteit levert en ook een eerlijke prijs rekent.

zo begint de website

Als je verder leest, lees dan tussen de regels door, er staan allerlei restricties in, een beetje te veel.
Zou je je geld terugkrijgen als je geen gebruik maakt van hun diensten? Daar wordt niet over gerept.

Sorry, maar aangifte van wat?De Consumentenbond adviseert om aangifte te doen bij de politie van misleiding dan wel oplichting, omdat de praktijken van Klusserteam naar mening van de Consumentenbond niets meer te maken hebben met normale handelspraktijken, maar volledig gericht lijken op het ten onrechte geld aftroggelen van mensen.


Zolang het maar duidelijk is dat "niet betalen en verder negeren" nodig zal blijven. De aangifte verlost je niet in directe zin van het incassobureau en je hebt in die zin dus geen closure.
Reputatie 7
Er staat inmiddels van alles op het Internet, van Radar, op Twitter, even googelen o de naam en het bedrijf komt bovenaan.
Dit zegt de ACM

quote

ACM waarschuwt voor praktijken Klussersteam

vrijdag, 09 november 2018
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten voor de praktijken van Klussersteam. Klussersteam is een bedrijf dat consumenten telefonisch een abonnement op klussen en reparaties aan huis verkoopt. De ACM ontving via haar consumentenloket ConsuWijzer de afgelopen weken meldingen over het bedrijf.

De ACM heeft sterke vermoedens dat Klussersteam zich niet houdt aan de regels die consumenten beschermen. Dit maakt dat de overeenkomsten die het bedrijf afsluit niet rechtsgeldig zijn en dat consumenten dus niet hoeven te betalen. De Consumentenbond waarschuwde onlangs al voor dit bedrijf.

Onterechte vorderingen

Klussersteam benadert consumenten telefonisch voor een abonnement op klussen en reparaties aan huis voor 325 euro per jaar. De regels schrijven voor dat Klussersteam het aanbod voor deze dienst schriftelijk moet bevestigen aan de consument. Pas als de consument de overeenkomst weer ondertekend retour stuurt naar het bedrijf is er sprake van een overeenkomst. Is dit niet gebeurd, dan is er geen overeenkomst tot stand gekomen en hoeft de consument niet te betalen. Klussersteam heeft niet aan de ACM laten zien dat zij dit schriftelijkheidsvereiste naleeft. Het feit dat Klussersteam het geldbedrag tot op heden toch van consumenten blijft vorderen is een agressieve handelspraktijk en daarmee verboden. Evert Jan Hummelen, waarnemend directeur consumenten van de ACM: “Als je niet schriftelijk akkoord bent gegaan met de overeenkomst, hoef je niet te betalen.”
De ACM ziet een flinke toename van het aantal meldingen over oneerlijke praktijken via telefonische verkoop van bedrijven die vergelijkbare verkooptechnieken erop na houden als Klussersteam. In dit kader heeft de ACM al eerder gewaarschuwd voor andere bedrijven.

Wat kunnen consumenten doen?

Consumenten die een rekening ontvangen zonder dat er een overeenkomst tot stand is gekomen, kunnen op ConsuWijzer.nl lezen wat ze kunnen doen:
  • Betaal de rekening niet, ook niet wanneer het bedrijf dreigt met hoge kosten, deurwaarders of andere maatregelen.
  • Laat het bedrijf aantonen dat sprake is van een schriftelijke overeenkomst; een overeenkomst is alleen geldig als deze schriftelijk ondertekend is. Dit heet het schriftelijkheidsvereiste. Het is van toepassing wanneer het bedrijf op eigen initiatief de consument belt en een aanbod doet voor een dienst.
  • Hang de telefoon op wanneer het bedrijf u blijft lastig vallen. Negeer brieven of e-mails. Vaak houden ze na verloop van tijd vanzelf op.
  • Meld onterechte rekeningen bij Consuwijzer.

bron: www.acm.nl
unquote

misschien piept die mevrouw bij de politie nu anders.
Badge +1

Sorry, maar aangifte van wat?


De Consumentenbond adviseert om aangifte te doen bij de politie van misleiding dan wel oplichting, omdat de praktijken van Klusserteam naar mening van de Consumentenbond niets meer te maken hebben met normale handelspraktijken, maar volledig gericht lijken op het ten onrechte geld aftroggelen van mensen.
Badge +1
Ik kom net terug van het politiebureau om aangifte te doen. Daar zei die mevrouw dat het wel een geldige overeenkomst is. We hadden binnen 14 dagen moeten reageren op die eerste mail dat we niet gebruik van de dienst wilde maken en omdat zij het telefoongesprek op band hebben staan ze heel sterk. Wat nu?!

Wat vervelend dat u verkeerd bent geïnformeerd als u op het politiebureau bent geweest. Wat daar is gezegd, klopt absoluut niet, het advies van de Consumentenbond wordt inmiddels ook door de toezichthouder ACM gegeven: https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-waarschuwt-voor-praktijken-klussersteam

Het advies is dus zeker niet te betalen.
Reputatie 7
Ik heb nooit gereageerd op dergelijke telefoontjes en niet aangetekende brieven, omdat een telefoontje of zomaar gestuurde brief geen enkele stand houdt bij een rechter.
Ik kan ook wel zeggen dat ik tig telefoontjes heb gepleegd en brieven hebt gestuurd en geld tegoed heb van iemand, maar als er geen bewijs is van aflevering en contract, is er niets.

Als er aangetekende brieven gaan komen waarin duidelijk iets gesteld wordt, dan is het pas tijd voor de volgende stap en die heb ik nooit hoeven zetten.

Een gerechtsdeurwaarder dagvaart personen om voor de rechter te verschijnen en voert, in opdracht van de rechter, ontruimingen uit.

Dus onverwacht een deurwaarder aan de deur is onmogelijk.


Wat doet een gerechtsdeurwaarder?



incassobureaus sturen hun eigen deurwaarder die geen deurwaarder is en die alleen maar hoeft te intimideren. Als ik als zogenaamde deurwaarder bij een willekeurig iemand met een concept dagvaarding aankom is de kans groot dat hij of zij daar intuint en het gevorderde bedrag betaalt. Dat moet je dus nooit doen. Als het echt om een openstaande rekening gaat kun je het best de hoofdsom betalen, en niets meer, aan de rechthebbende en het incassobureautje simpelweg negeren.
Op Consumentenbond stond dat je aangifte kon doen. Bij de politie bleek idd dat ze 'een mutatie' konden aanmaken omtrent de zaak.
Ik kom net terug van het politiebureau om aangifte te doen. Daar zei die mevrouw dat het wel een geldige overeenkomst is. We hadden binnen 14 dagen moeten reageren op die eerste mail dat we niet gebruik van de dienst wilde maken en omdat zij het telefoongesprek op band hebben staan ze heel sterk. Wat nu?!

Sorry, maar aangifte van wat?
Ik kom net terug van het politiebureau om aangifte te doen. Daar zei die mevrouw dat het wel een geldige overeenkomst is. We hadden binnen 14 dagen moeten reageren op die eerste mail dat we niet gebruik van de dienst wilde maken en omdat zij het telefoongesprek op band hebben staan ze heel sterk. Wat nu?!
Reputatie 7
Badge +7
Oké, terug naar de kern alsjeblieft! 😉
Reputatie 7
Badge +6
Als mannen emanciperen zodat vrouwen ook meekunnen, verliezen de mannen de competitie en krijgt de concurrentie het werk. Dan hebben de mannen ook geen werk.

Als mannen niet werken hebben ze niks, geen huis, geen vrouw, geen kinderen. Als vrouwen niet werken hebben ze toch een man met huis en kinderen.

Vrouwen kunnen de mannen dus versneld emanciperen door de kostwinner te worden van mannen die niet werken en thuis blijven zitten. Die vrouwen zijn er erg weinig!

De arbeidsparticipatie ligt niet aan "de Nederlandse vrouw" maar aan de man, ik sta weliswaar niet in een tuinbroek op de barricades met een half verbrande BH te zwaaien maar zolang de Nederlandse man niet is geëmancipeerd zal het met die arbeidsparticipatie van vrouwen blijven tegenvallen.


Dank voor het demonstreren dat je met wat schijnt nog alle kanten uit kan.
Reputatie 7
@A. Deen , zoiets hoorde ik laatst in een nieuwsuitzending of een actualiteitenrubriek.

De arbeidsparticipatie ligt niet aan "de Nederlandse vrouw" maar aan de man, ik sta weliswaar niet in een tuinbroek op de barricades met een half verbrande BH te zwaaien maar zolang de Nederlandse man niet is geëmancipeerd zal het met die arbeidsparticipatie van vrouwen blijven tegenvallen.
Nederland schijnt niet bepaald vooraan te lopen waar het cybercriminaliteit

Dat is raar, we scoren eigenlijk altijd goed tot uitstekend in internationale vergelijkingen, eigenlijk op alles behalve de arbeidsparticipatie van vrouwen, en dat schijnt aan de Nederlandse vrouw zelf te liggen.
Reputatie 7
Nederland schijnt niet bepaald vooraan te lopen waar het cybercriminaliteit, in welke vorm dan ook, betreft, bij de politie hebben ze te weinig specialisten, aangifte doen schijnt erg lastig te zijn en dat weten die oplichters ook. Nu wordt een aantal mensen bedonderd en dat kost alleen maar geld, Wacht maar tot het veel verder gaat en één of andere gek het hele elektriciteitsnet platgooit, dan kost het levens,dan kunnen ze weer eens achter de feiten gaan aanlopen.
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde verhaal. Heel naar :(
Maar dus gewoon niet betalen en ik ga aangifte doen.
Dit soort mensen moeten gestraft worden.

Groet en succes allemaal.
Reputatie 7
Zojuist vond ik nog een vage met veel taalfouten versierde website waar de naam van de eigenaar van dit bedrijf regelmatig valt. Hij schijnt met meer zaken mensen op te lichten.

http://frauder.nl/posts/klussersteam

De site is veilig, anders had mijn beveiliging meteen alarm geslagen.
Badge +1
@Gebruiker1541019321
Voor zover de Consumentenbond nu kan nagaan heeft Klussersteam.nl geen zaak aangespannen. De Consumentenbond hoort geregeld dat dit soort bedrijven met dergelijke argumenten consumenten bang proberen te maken, zonder dat het ooit tot een zaak komt. Gezien het feit dat Klussersteam.nl ten onrechte betaling eist, is de dreiging met een rechtszaak niet iets om je door onder druk te laten zetten.
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb nooit gereageerd op dergelijke telefoontjes en niet aangetekende brieven, omdat een telefoontje of zomaar gestuurde brief geen enkele stand houdt bij een rechter.
Ik kan ook wel zeggen dat ik tig telefoontjes heb gepleegd en brieven hebt gestuurd en geld tegoed heb van iemand, maar als er geen bewijs is van aflevering en contract, is er niets.

Als er aangetekende brieven gaan komen waarin duidelijk iets gesteld wordt, dan is het pas tijd voor de volgende stap en die heb ik nooit hoeven zetten.

Een gerechtsdeurwaarder dagvaart personen om voor de rechter te verschijnen en voert, in opdracht van de rechter, ontruimingen uit.

Dus onverwacht een deurwaarder aan de deur is onmogelijk.


Wat doet een gerechtsdeurwaarder?

Reputatie 7
Het is al gezegd, gewoon niet reageren. Je zult binnenkort misschien wat dreigbrieven of -telefoontjes krijgen van één of ander louche incassobureautje waarvan zo'n onbenul je vertelt dat hij de deurwaarder wel even langs stuurt. Dat zijn geen gerechtsdeurwaarders dus die kunnen niets, dreigen met een dagvaarding kunnen ze dus ook niet, ook al zwaaien ze met een concept, dat kan ik zo uit mijn mouw schudden als je wilt, dan kun je ook dreigen. Zeg dat je al aangifte hebt gedaan van oplichting, deur dicht, niet binnen laten. dan heb je grote kans nooit meer iets te horen.
Badge
@Bert zoals het in het stappenplan omschreven staat, zo is het ook precies gebeurt!
Het was dan ook niet slim van mij dat ik niet gelijk heb opgehangen.
Wel erg, dat je dadelijk helemaal niemand meer vertrouwt. Ook de mensen die wel goed in de zin hebben of voor iets goed staan zoals bijv. de Hartstichting..
Reputatie 7
Badge +5

Graag wijs ik jullie op dit stappenplan. In dit soort gevallen is de enige oplossing gewoon niet betalen, ook al word je onder druk gezet. Zolang je je handtekening niet hebt gezet, ben je tot niets toe verplicht.

@Gebruiker1541019321
Badge
Ook ik werd vandaag gebeld door klussersteam met het verzoek om mijn openstaande factuur aan hun te voldoen van inderdaad: 325 euro en wezen mij erop dat er een geluidsopname van mij is gemaakt. Deze hadden ze dan ook al mee verzonden met de factuur terwijl ik hier nog niet om had gevraagd (dus het lijkt wel of ze hier vaker klachten over gehad hebben gehad en om het voor te zijn, sturen ze dan maar meteen het geluidsfragment mee).
Ook wezen ze mij erop dat ik het "lidmaatschap" binnen 14 dagen na het telefoongesprek had moeten opzeggen via een link die ze zouden sturen. Nou heb ik echter nooit een link ontvangen en heb ik vandaag ook tot zeker 5 keer toe mijn mail en spambox uitgeplozen. Zonder resultaat van een link!

Zoals ik al zei, werd ik vandaag gebeld door een heer van de administratie van klussersteam met het verzoek om mijn openstaande factuur te voldoen. Toen ik vroeg waar het precies over ging (om dat deze mensen nog al snel en gehaast praten) vertelde hij dat hij van klussersteam was en wees mij meteen op de geluidsopname. Waarop ik antwoordde dat ik even mee ging kijken in de mail.. Tijdens het aanmelden van mijn mail vertelde ik hem, dat ik het een raar verhaal vond omdat ik mij nooit ergens voor op heb gegeven en ik mijn woning ook nog huur dus als er iets aan onderhoud zou moeten gebeuren ik dit wel met mijn verhuurder zou regelen en als het iets zou zijn dat niet onder de verhuurders verantwoordelijk viel, ik wel een klusbedrijf uit mijn eigen regio/stad zou bellen. Wederom wees hij mij op de geluidsopname en begon hij zijn verkoop-praatje over wat voor bedrijf zij zijn en dat ze werken door heel het land en binnen 2 uur bij mij zouden kunnen zijn. Waarop ik antwoordde dat ik het niet vertrouwde, begon hij op zijn beurt mij te bedreigen met incassobureau's. Terwijl zij in hun mails (die ik wel heb mogen ontvangen : 2 in totaal maar allebei zonder link) hanteren dat zij alle vragen en klachten vriendelijk te woord staan. De heer in kwestie was alles behalve vriendelijk en professioneel. Ik was dan ook niet gediend van deze bedreigingen en manier van zaken, waardoor ik op heb gehangen.

Ik ben toen onderzoek naar ze gaan doen en kwam al snel op https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2018/betaal-niet-voor-misleidende-klussersteam.com en op het forum.
Ik heb ze toen terug gebeld, en ze vriendelijk verzocht om mij uit hun systeem te halen. Waarop ze mij WEER op hun opgenomen geluidopname wezen. Ik heb toen aangegeven dat ik informatie over hun bedrijf had gezocht en dat ik overal kon lezen dat ze niet te vertrouwen waren dus dat ik bezwaar maak tegen de factuur en dat een geluidsopname niet rechtsgeldig is. De dame in kwestie dit keer, verzekerde mij dat de opname wel zeker rechtsgeldig is en dat ze op de hoogte waren van de beschuldigingen op het internet. Ze vertelden dat mensen dit verzonnen en "op eigen houtje" op het internet hadden geslingerd en dat zij hier tegen al een zaak hadden lopen omdat de beschuldigingen die tegen hun waren gedaan (waaronder van de consumentenbond) niet waar waren. Ook vertelde ze, mij dat ik mij niet zomaar kon afmelden/uitschrijven omdat ik vastzit aan een contact die zou zijn gesloten met de geluidsopname.

Zo ik weet het.. het is een heel verhaal! Maar graag jullie advies:
  • een contract is toch pas geldig met een handtekening?
  • is een geluidsopname rechtsgeldig?
  • Moet ik nu betalen? of sta ik in mijn recht?
  • is het totale bluf wat hun aan de telefoon zeggen? of loop er echt een zaak? Wat ik nog al apart vind omdat de meeste reacties/klachten zeer recentelijk zijn.

Reageer