Klacht over servicebeloften post.nl

• 12 January 2022
  • 4 reacties
  • 91 Bekeken

Aan Post.nl- klacht:

Deze week wilde ik een eenvoudig brief pakketje naar de VS sturen. Ik had het geadresseerd en gewogen (85 gram). Vroeger bracht ik het dan naar een post service punt en, nadat ik een douane formulier had ingevuld, verzorgde iemand daar dat het gewogen en beplakt werd. Kostte mij wellicht een kwartier en het personeel daar 5 minuten. Simpel.

Nu moest ik zelf wegen, goed functionerend internet hebben, een printer tot mijn beschikking hebben- met inkt en papier, kennis hebben van welk formaat ik moest printen; daarna het resultaat (na enige mislukte pogingen) op een of andere manier aan het pakket kleven (geen zelf stick labels zoals op een post kantoor) en dan alsnog het pakketje naar een post agentschap brengen. Het geheel kostte mij zeker een uur, met de frustratie erbij. Voor dit alles moest ik meer dan 10 Euro betalen.

Wat is er gebeurd met jullie service beloften? Hoe heeft dit zonder enige instemming van het publiek kunnen gebeuren? Wat als je geen internet of printer thuis hebt? Wat als je niet genoeg digitale kennis hebt om dit hele proces to doorlopen? Mag men dan geen enkele hulp meer verwachten van het post personeel?!

4 reacties

Aan welke service beloften refereert u precies? Ik weet niet beter dan dat ze een “best effort” doen om je post te bezorgen (en als je garanties wil dan moet je aantekenen).

Reputatie 5

Het is toch nog mogelijk om het aan te bieden bij een Post-nl service punt ? ( mits in de buurt )

Hier is gewoon de Primera open alleen voor post zaken en aanverwant.

een printer tot mijn beschikking hebben- met inkt en papier, kennis hebben van welk formaat ik moest printen;

Het kan nog steeds, wel is het ingewikkelder geworden.
Dat komt ook door de internationale regeltjes die online aanmelden verplichten.

Screenshot PostNL webshop.
Reputatie 7
Badge +5

kan net als vroeger gewoon op een post.nl servicepunt: https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/pakket-buitenland/

Reageer