Klarna en Zara: ervaringen gevraagd

• 11 September 2021
  • 7 reacties
  • 96 Bekeken

Klarna en Zara dat is een foute combinatie als het om consumentenvertrouwen gaat. 
Bij Zara werkte hun app niet goed, en dat was vooral tijdens de lockdown heel vervelend. De spullen konden niet retour. En spullen die ik retour kon daarvan werd een deel geregistreerd. Bellen heeft geen enkele zin. Want de gesprekken en de klachten worden niet geregistreerd, ook al zeggen ze van wel. 
Zara dwingt klanten via Klarna spullen af te rekenen, net als veel andere webwinkels. Klarna heeft een eigen beleid en je kunt als het fout gaat, zaken op pause zetten, maar ook niet voor lang. De consument is altijd het haasje want Klarna doet niet aan onderzoek, Klarna doet niet aan Zara bellen…Klarna wil alleen geld zien.  Je wordt dus bestolen want waar komen je goederen die jij retour zend terecht? En moet je betalen voor goederen waarvan de koopovereenkomst niet meer bestaat omdat je de goederen hebt teruggestuurd? 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

het is een beetje een onsamenhangend verhaal. maar ik begrijp dat je iets retour wilt sturen maar dat dat niet kan omdat de app niet goed werkt? retourzenden is wettelijk geregeld en daar heeft de kwaliteit van een app verder niks mee van doen. 

En klarna, daar is al zoveel over geschreven, in negatieve zin, gewoon niet gebruiken en alleen via je vertrouwde bank/ideal betalen. En als een webshop je dwingt om klarna te gebruiken? gauw naar de volgende webshop.

Als u hier bent om mijn verhaal af te kraken, dan zeg ik: gauw naar de volgende…als u niets koopt, en daarbij gebruik maakt van de app van Zara, dan weet u ook niets. Misschien zijn er mensen die weten wat ik bedoel, en die hun ervaringen willen delen? Want dat vind ik belangrijker. Ik heb niets aan vijandigheid en betweterigheid. Ook niets aan mensen die niets weten maar overal iets van vinden….de zogenaamde “internet vindologen”

Reputatie 7
Badge +4

je gaat een leuke tijd hier tegemoed! succes verder!

Wat is dit? Een kleuterspeelplaats of een serieuze plek waar consumenten vragen stellen? Dat wil ik weten? Want dreigementen dat is weer van een andere orde en daar ga ik niet echt goed mee om. Ik wil weten wie ervaringen heeft en wat ze hebben gedaan. En lastig vallen, zelfs Twitter heeft een beter beleid.

Zara dwingt klanten via Klarna spullen af te rekenen, net als veel andere webwinkels.

https://www.zara.com/nl/nl/help/betaalmethoden-h26.html

Badge +5

​​Hi @N. NataliaAaa23#. Dank dat je jouw ervaring met Zara/Klarna hebt gedeeld. Ik zie dat je hebt aangegeven dat je op zoek bent naar ervaringen van andere gebruikers van Klarna in combinatie met Zara, dus ik heb de titel van het door jou gestarte topic voor je aangepast.

Laten we het verder hier gezellig en constructief houden. We zijn hier om elkaar te helpen 😉 

De spullen konden niet retour.

En spullen die ik retour kon daarvan werd een deel geregistreerd. 

En moet je betalen voor goederen waarvan de koopovereenkomst niet meer bestaat omdat je de goederen hebt teruggestuurd? 

Dat is verwarrend.

Zijn dat meerdere orders?
Of heb je een deel van een order retour gedaan?
Heb je je aan deze regels gehouden?
https://www.zara.com/nl/nl/help/hoe-te-retourneren-h37.html

Reageer