Consumentenbond.nl

Koop jij weleens iets bij dagaanbiedingsites?

• 24 april 2018
  • 11 reacties
  • 1325 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
  • Consumentenbond team
  • 29 reacties
De aanbiedingen vliegen je om de oren bij sites als iBood, 1DayFly en Koopjedeal. Koop of kocht jij weleens iets bij dit soort webwinkels?

Ben je superenthousiast, of misschien wel een beetje verslaafd? Of ben je helemaal niet tevreden omdat je bijvoorbeeld problemen had met de levering, garantie of iets anders?

Deel je ervaringen!

Update 4 juli 2017:
De Consumentenbond heeft inmiddels 8 dagaanbiedingsites onderzocht. En wat blijkt: hun aanbiedingen zijn lang niet altijd de voordeligste. Ook blijkt het terugkrijgen van je geld als je een artikel terugstuurt weleens mis te gaan. Lees het (gratis) artikel uit de Consumentengids van juli/augustus en blijf hieronder je eigen ervaring met dagaanbiedingsites delen.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik kom nooit op dit soort sites. Er zijn wel bedrijven als bijvoorbeeld Wehkamp die soms een bepaald product een dag of enkele dagen met enorme extra korting aanbieden. Zo hebben wij er bijvoorbeeld een prachtige Bosch stofzuiger besteld die normaal bij de meeste winkels en websites 329 tot 379 Euro kostte en bij een enkel bedrijf 279 Euro. Tot onze verbazing was hij plotseling voor 150 Euro in de aanbieding bij Wehkamp. We hebben toen maar niet lang gewacht en hem direct besteld. Twee dagen later werd hij weer voor de gebruikelijke prijs aangeboden. Soms kun je dus geluk hebben en als wij iets duurs willen kopen kijken wij eerst regelmatig op de site van de Consumentenbond onder het testverslag of op Kieskeurig voor een aantrekkelijke prijs.
Reputatie 4
Badge +5
Bij Koopjedeal koop ik regelmatig inktpatronen voor de printer. Deze zijn flink goedkoper dan regulier.
Als je de kortingsbon bewaart kun je elke volgende keer korting krijgen op de verzendkosten.
Reputatie 7
Badge +6
Ook wij kopen zelden op internet tenzij toevallig iets met leuke korting zien . Net als Ekokok dus. Via de mail en brievenbus krijgen we ook veel kortingsbonnen of we zien andere acties. Daar maken we zo veel mogelijk gebruik van , zonder voor de verleiding te zwichten om meer te kopen dan strikt nodig , tenzij het toch wel weer op gaat. Op die manier is er best wel veel te besparen.
Soms, als er een goed aanbod is voor iets dat nodig is. Levertijd kan tegenvallen. En als het geen merk heeft, is kwaliteit niet goed in te schatten..
Op Ibood koop ik vrij veel. De dagaanbiedingen zijn daar daadwerkelijk ook altijd goedkoper dan ergens anders. Het gaat vaak om middelen die uit de verkoop gaan verdwijnen of om grote partijen die ze ergens hebben opgekocht.
Van Parasol tot bestek tot roeistrainer tot USB kabel. Alles kun je er wel een keer kopen.

Klantenservice: geen beste ervaring mee. Reageren laat of sturen je bij een defect naar de fabrikant terwijl zij aanspreekpunt zijn. Nu ook: verticuteermachine is stuk en dan staat in het door hun opgestuurde actiepapier:
Indien u problemen ondervindt met het gebruik van uw product, kunt u op verzoek van de leverancier voor directe service terecht bij :
https://www.blackanddecker.nl/
U kunt uitsluitend bij iBOOD terecht voor de vergoeding van verzendkosten en/of annulering.

En dan moet je daar dus weer je verhaal gaan intypen. En als je een defect hebt of retour, moet je altijd weer kosten maken(soms vergoed) en tijd vrij maken om de spullen terug te sturen. En probeer maar eens een vloerkleed verstuurd te krijgen dat opgerold 2 meter is...

Dus erg handig en je kunt door aankoop online altijd zonder een reden van je spullen af na het te hebben geprobeerd, maar soms weer wat omslachtig met retour sturen / defecten.
Reputatie 1
Badge +2
Dank je wel voor jullie reacties!
De Consumentenbond heeft inmiddels 8 dagaanbiedingssites onderzocht. En wat blijkt: hun aanbiedingen zijn lang niet altijd de voordeligste. Ook blijkt het terugkrijgen van je geld als je een artikel terugstuurt weleens mis te gaan. Lees hier het (gratis) artikel uit Consumentengids van juli/augustus.
Blijf ook je eigen ervaring met dagdeal aanbieders delen en vul zo ons ons onderzoek met jouw persoonlijke bijdrage aan.
Een heel enkele keer heb ik daar wel eens wat gekocht, maar de aanbiedingen zijn vrijwel nooit van dien aard dat ze nu direct nuttig zijn (je hebt eigenlijk vrijwel nooit direct dat spul nodig, en áls je het nodig hebt is Marktplaats of de kringloopwinkel, óf een actie van een normale winkel vaak goedkoper), de kwaliteit en merken zijn soms vaag (hoewel ik ook verdacht veel Makita en deWalt voorbij zie komen, merken die toch als kwaliteitsmerken golden)

En van sommige aanbiedingen vraga ik me werkelijk af wat een mens er mee moet: Ik zag wel eens 'Een jaarvoorraad afwasmachine tabletten' voorbij komen: Waarom zou je?! De Lidl is beter, goedkoper en je hoeft niet je halve huis in te ruimen als voorraadkast...
Reputatie 7
Mis ik iets? Ik heb nog nooit van die sites gehoord.
Mis ik iets? Ik heb nog nooit van die sites gehoord.

Nou uit de reacties te peilen mis je inderdaad niks. Ik denk dat het wellicht te vergelijken is met (als je dat al weet natuurlijk) hoe het de sneak preview ooit is vergaan: Toen het nog onbekend was kon je goedkoop soms een leuke film zien, maar had je in ieder geval een leuke avond in een niet te volle bioscoop. op enig moment kregen veel mensen er lucht van, en ging de prijs omhoog, je hing met armen en benen uit de bios, en de kwaliteit van de films ging omlaag.

Vroeger kon je wellicht een leuke deal scoren uit 'overstock' maar tegenwoordig heeft iedereen zich op dit fenomeen gestort (en hebben sommige zelfs een pagina advertentie in kanten), heet alles vaak sowieso al 'outlet' en vind je daar niet echt interessante zaken meer.

Op naar de volgende hype. (Faillisementsveilingen als BVA wellicht?)
Reputatie 7
Ik zie wel vaak kortingscodes voorbij flitsen maar die zijn toch altijd voor dingen die ik niet nodig heb.
Die faillissementsveilingen ken ik wel maar dat heeft te maken met een deel van mijn werkzame leven.
Dat van die films ken ik ook niet en ik heb toch echt niet onder een steen geleefd maar het voelt niet als een gemis.
wat heb ik nog meer gemist?
Badge +8
➡ De dagaanbiedingsite Koopjedeal.nl heeft een doorstart gemaakt, lees hier meer over in dit nieuwsbericht van RTL.

Reageer