Consumentenbond.nl
Update

Kopen bij Amazon of niet?

  • 8 november 2018
  • 56 reacties
  • 19814 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
  • Consumentenbond team
  • 53 reacties

Update 11 maart 2020: Sinds deze week is Amazon in Nederland. Je kon al producten kopen bij Amazon.de, maar het aanbod is uitgebreid en de website is gericht op de Nederlandse klant. Uit onze eerste indruk blijkt dat er nog wat kinderziektes zijn: de site is lastig te navigeren en productteksten zijn niet allemaal volledig vertaald. Daarbij vragen we ons af of Amazon zijn snelle levertijden waar kan maken.

Heb je al iets gekocht bij Amazon.nl? We zijn benieuwd naar je ervaringen!


56 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Mijn eerste ervaring met Amazon.nl was ook niet onverdeeld positief.
Het duurde een maand en de verpakking was in een zeer haveloze toestand, let wel, de doos van de fabrikant met alle kleuren van de regenboog van het artikel wat er in zat.
(verbazend dat er niet meer pakketten zoek raken)
Het was niet verder verpakt, maar dat schijnen steeds meer firma’s te doen.
Het was duidelijk een terug gestuurd product, overigens mankeerde daar niks aan.
Bij Bol had ik een vergelijkbare ervaring, het artikel week bovendien ook af van de aanbieding.
Dan moet je het niet als nieuw verkopen, maar met korting zoals Coolblue het doet.

Een ander punt, ik heb ooit een bestelling gedaan bij Amazon.co.uk en wel vaker bij Amazon.de.
Ik kan overal met het zelfde account inloggen, voor Nederland heb ik geen nieuw account hoeven aanmaken.

Ik koop overigens alleen bij Amazon als ik een artikel elders niet kan krijgen of het prijsverschil heel erg groot moet zijn.
Een voorbeeld is een horloge wat 100 euro goedkoper was bij Amazon.de dan waar ook in Nederland.
De grote horloge fabrikanten dwingen hier in Nederland allemaal vaste prijzen af en het maakt niet uit of je in de winkel of bij een webshop koopt

Badge

Ik heb recent een tv gekocht via Amazon.nl, bij Amazon zelf een niet een externe aanbieder. Op moment van bestellen en betalen was vermeld dat de tv op voorraad is. Inmiddels is er geen voorraad meer, en wacht mijn bestelling nog steeds om verzonden te worden, tezijnertijd wordt ik geïnformeerd. 

De Amazon hulplijn heeft me bevestigd dat ik van Amazon heb gekocht. Maar kan me geen enkeleienkele geven over de te verwachten verzending. Dit wordt door hun magazijn geregeld. Contact met het magazijn, via de hulplijn, is onmogelijk. Er is ook geen escalatie mogelijk. 

 

Zijn er soortgelijke ervaringen van andere consumenten?

Wat zijn de levering verplichtingen van Amazon?

Wat zijn mijn rechten in het verkrijgen van informatie over de te verwachten levering?

 

Vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

 

ConsumentFIK

Exact dezelfde ervaring hier met amazon.nl. Mooie TV van Sony, gekocht voor een lage prijs, wederverkoper is Amazon EU S.A.R.L. Het hoofdkantoor in Europa, dus. Ik zou een mail krijgen met verzendtermijn, tot nu toe (2 weken na bestelling) taal noch teken. Wél natuurlijk inmiddels de reservering op mijn creditcard verzilverd… 
Tot drie keer toe contact gehad, laatstelijk het tot een supervisor (denk ik) geschopt zowaar. Ik stond er op, aangezien dame #3 me ineens meldde dat de tv níet op voorraad was. Heel fijn dat er 0 communicatie hierover was en ik er zelf telkens achterheen moest.
Supervisor bezwoer me dat de tv gaat komen maar precies wanneer wist hij ook niet. Er was geen enkele termijn aan te hangen. Gek toch dat er in de afgelopen twee weken (ook vandaag weer) steeds wel 1 of 2 exemplaren via Amazon.nl zelf als verkoper beschikbaar waren. Weliswaar voor een hogere prijs (+ 150 euro) maar dat zou niet uit moeten maken dunkt me. Supervisor moest toegeven dat hij met zijn mond vol tanden zat en het ook niet kon zeggen. Iets met verschillende depots waar bestellingen op binnenkomen, en de VS zou bepalen of en wanneer wat geleverd wordt. Door thuiswerken zou het onmogelijk zijn om na te gaan wat wanneer binnenkomt. 

Klantenservice mevrouw #3 ontviel het dat mijn lagere prijs toch wel een hele mooie was. Ze haastte zich te ontkennen dat ze daarmee bedoelde dat ik dus me maar gedeisd moest houden.

Ik heb zojuist de bestelling geannuleerd, om kort te gaan. Na hele goede ervaringen met Amazon.de, op zowel speelgoed, kleding als electronica, had ik gehoopt met de NL site ook door te kunnen. Voor mij geen Amazon.nl meer. Hun interne werkprocessen en service zijn behoorlijk amateuristisch te noemen. Veel liever weer fijn naar Coolblue. Daar ben ik al jaren heel blij mee. Die maken kwaliteit en service echt waar.

Ik heb recent een tv gekocht via Amazon.nl, bij Amazon zelf een niet een externe aanbieder. Op moment van bestellen en betalen was vermeld dat de tv op voorraad is. Inmiddels is er geen voorraad meer, en wacht mijn bestelling nog steeds om verzonden te worden, tezijnertijd wordt ik geïnformeerd. 

De Amazon hulplijn heeft me bevestigd dat ik van Amazon heb gekocht. Maar kan me geen enkeleienkele geven over de te verwachten verzending. Dit wordt door hun magazijn geregeld. Contact met het magazijn, via de hulplijn, is onmogelijk. Er is ook geen escalatie mogelijk. 

 

Zijn er soortgelijke ervaringen van andere consumenten?

Wat zijn de levering verplichtingen van Amazon?

Wat zijn mijn rechten in het verkrijgen van informatie over de te verwachten levering?

 

Vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

 

ConsumentFIK

Badge

Ik ben hier op dit forum terecht gekomen nadat ik momenteel behoorlijk in de clinch lig met Amazon.nl. Ik ben zeer gefrustreerd over het reilen en zeilen van dit bedrijf. 
Ik heb in het verleden een aantal keer wat gekocht op amazon.it en amazon.fr. Mijn partner koopt ongeveer een keer per jaar iets bij een willekeurige amazon. Nu kwam ik een paar weken geleden een aanbieding tegen die ik wel moest hebben. Een nieuwe pan van Le Creuset wat weliswaar een oud model is maar het is exact de kleur (tijdelijke kleur van 2016) die ik graag heb om mijn collectie aan te vullen en de prijs was bizar laag. Nu kon ik mij dat nog wel enig zins voorstellen want oud model, oude kleur etc. Ik had deze besteld en menig familie lid warm gemaakt voor deze super pannen. Zij hebben die later gekocht dan ik en zij hebben deze dan ook allen ontvangen. Behalve ik. Het pakket was niet meer te traceren nadat het Engeland via Frankrijk had verlaten, het DHL nummer was vreemd genoeg ook heel lang en werd niet herkend op de website van DHL zelf. Met een super vriendelijk meisje aan de telefoon gehangen die mij kon vertellen dat DHL het pakket retour afzender heeft gestuurd want het adres was niet goed. Toch kon ze mij precies vertellen waar ik woonde. Ze zou mijn geld terug sturen. Hier baalde ik enorm van want ik had liever gezien dat deze pan alsnog naar mij zou worden opgestuurd. Nu vond ik enkele dagen later een mooie aanbieding van een steelpan. Deze had ik besteld en later op de dag ook mijn broer. Deze heeft hij inmiddels ontvangen en drie keer raden wie niet? Juist, ik. Wederom contact gehad met Amazon omdat ik de bui al zag hangen: Een track and trace nummer die het niet doet, geen verzendhistorie en ook geen e-mailtjes over de status van het product. Dit alles terwijl mijn broer dit allemaal wel keurig heeft gehad. Het verschil? Mijn pakket werd wederom met DHL verstuurd en zijn pan kwam aan via PostNL. Wederom heeft Amazon een onderzoek ingesteld en na een aantal keer over en weer te hebben gebeld zijn ze tot de conclusie gekomen dat mijn adres niet juist was, DHL het daardoor niet kon lezen en het meteen retour afzender heeft gestuurd. Inmiddels is deze pan net als bij de pan van Le Creuset niet meer op voorraad en dus ook niet meer te bestellen. De procedure om mijn geld terug te storten was al in gang gezet voordat ik er überhaupt iets over kon zeggen. Met andere woorden: of de fout nu ligt bij Amazon of DHL, daar valt over te twisten. Alleen, mijn adres is zeker wel bekend bij Amazon ware het niet dat mijn postcode klaarblijkelijk in het tweede vakje van stond wat bedoelt is voor je straatnaam. (straatnaam staat in het eerste vakje) Dus in de hele logistieke ketting is er niet een iemand geweest die instaat was om een poging te doen om het adres te lezen. Ik vind dat bijzonder vreemd dat twee bedrijven waarvan het werken met adressen toch wel hun core business is hier niet mee kunnen omgaan. Nu is er dus helemaal voor niks twee keer een pan door heel Europa gegaan en niemand heeft er wat aan gehad. Waarschijnlijk worden deze pannen die retour komen bij een van hun vele loodsen weer online gezet zodat iemand anders -als ik dit niet op tijd zie- gekocht kan worden. Ik vind dit zo’n waardeloze ervaring zeker ook omdat de communicatie langzaam verloopt. 

Overigens staat de pan van Le Creuset nu te koop op marktplaats, waarvan deze voor dertig euro meer wordt aangeboden dan dat diegene er voor heeft betaald en waar ook nog doodleuk in de beschrijving benadrukt dat deze pan normaal wel honderd-nog-wat euro kost. 

Je weet hoe het gaat. Eerst drukken ze de concurrenten met lage prijzen van de markt en daarna ben je als consument aan ze overgeleverd. Dit soort bedrijven zijn er op gericht om de consumenten zo'n laag mogelijke prijs te bieden over de ruggen van leveranciers en medewerkers (dat is dus bijna iedereen) en uiteindelijk worden de superrijken nog rijker en de rest moet maar zien hoe hij/zij het redt. Kijk naar de Amerikaanse maatschappij met een kloof tussen arm en rijk, die menig derdewereldland niet zou misstaan. En zouden al die superrijken in deze corona tijd nu hun miljarden gaan gebruiken om hun landgenoten die zonder inkomen zitten te helpen? Ik heb de indruk, dat we toch meer vertrouwen kunnen hebben in een overheid die af en toe best lastig en onbetrouwbaar is, maar uiteindelijk toch voor ons allemaal probeert de zaken zo goed mogelijk te regelen. En dan is er geen ruimte voor graaiers als Amazon, Uber, Airbnb e.d. Als je voor jezelf en je kinderen een leefbare maatschappij wilt hebben, moet iedereen er in investeren en dat doen deze bedrijven niet.

Ik koop vanaf 2006 regelmatig bij Amazon, met name als ze de goedkoopste zijn. Altijd probleemloos verlopen, ook retourzendingen. Laatste voorbeeld: Blender bij MediaMarkt €90, bij Bijenkorf €80 en bij Amazon €69.

Ik koop daar niet, vreemd bedrijf met superrijke baas en arme werknemers, zolang er betere alternatieven zijn gebruik ik bol.com, conrad.nl, booking.com…...

Wie in Nederland woont benadeelt zichzelf door bij Amazon te kopen. Los van het feit dat het bedrijf van een eigenaar is met een ‘niet lullen, zakken vullen’ mentaliteit, wordt door iedere euro die je in plaats van aan een Nederlands bedrijf aan Amazon betaalt, je eigen land armer. Als jouw land armer wordt ga je dat zeer zeker merken, onder meer doordat dan zal moeten worden gekozen tussen het verlagen van de uitgaven voor voorzieningen zoals o.a. gezondheidszorg, onderwijs, de nu nog bestaande toeslagen en uitkeringen, politie, brandweer, etc., of voor het verhogen van de belastingen.

Daarnaast zie ik (te) veel meldingen over teleurstelling bij Amazon over slechte kwaliteit incl. goedkope Chinese accu's/batterijen waardoor je hele huis zou kunnen afbranden, en ook over een servicegraad van dichtbij nul. Ook veel meldingen over leugentjes en smoesjes als iets niet geleverd wordt, of dat je wordt doorverwezen naar de Chinese toeleverancier als je een beroep op garantie moet doen.

Badge

Ze zullen zichzelf vast en zeker verbeteren en daarna alle andere webshops op hun grondvesten doen schudden. Hebben jullie de aflevering van Lubach gezien over Amazon en hoe waarschijnlijk strakjes alle grote Nederlandse webshops weggeconcurreerd zijn? Dat vooruitzicht lijkt onrealistisch, maar zoals Lubach het uitlegde… tja dan moet ik hem gelijk geven. Andere grote webshops zoals bol.com en coolblue mogen hun hart vasthouden nu deze Amerikaanse gigant z'n zinnen op Nederland heeft gezet :open_mouth:

 

De boodschap van Lubach was dat monopolisten niet leiden tot lagere maar juist hogere prijzen! Ik gun iedereen een plekje onder de zon, dan is een bedrijf dat streeft naar een monopolie niet hetgeen waar je op hoopt. De mensen die NU kiezen voor goedkoop, komen tzt van een koude kermis thuis. Kies dus niet voor Amazon, maar een lokale leverancier en gebruik Amazon alleen voor prijsinformatie en ga daar mee naar een lokale leverancier, waar je makkelijker terecht kunt als er iets aan mankeert. Amazon krijgt ook gratis informatie van je, maar ook van alle andere mensen die er kopen en is zo in staat telkens de lokale leverancier af te troeven en lokt je uit meer te besteden dan je eigenlijk van plan bent.

Ik ga nooit naar Amazon, maar naar de lokale witgoed leverancier, boekenwinkel, etc. Anders is mijn leefomgeving op gegeven moment alleen nog binnenshuis, want winkels, etc zijn er dan nauwelijks meer en krijg je een wereld vergelijkbaar met nu in de lockdown voor corona.

Afgezien van het feit dat dit soort bedrijven niet de belasting betalen die ze behoren te betalen over hun omzet/winst of andere sociale verplichtingen nakomen…

Ik hoop op ingrijpende maatregelen van (Europese) overheden om de gigantische macht die dit soort bedrijven al hebben tot normale proporties terug te brengen en ze gelijk te plaatsen aan de gewone ‘hardware’ en diensten economie.

Gisteren een bureaustoel besteld, ben nog in afwachting van levering. Het valtme op dat de site nogal rommelig is, moeilijk om selecties te maken of dingen te vinden. Als je weet waarnaar je zoekt lukt het wel. Andere sites doen dit beter, echter in mijn geval kwam ik voor meerdere artikelen uit op een prijsverschil van 30e of meer (bureaustoel). Dat gaf toch de doorslag om voor een bestelling te gaan. Verder is het opvallend dat levertijd  minimaal een week lijkt  te zijn, voor allerlei verschillende producten. Prime biedt daarin geen extra voordelen, althans, niet op producten die ik gezocht heb. Sommige wat meer obscure producten, zoals een vietnamees koffiefilter, hebben levertijden van een maand of meer en worden verstuurd vanuit china. De duitse amazon is hierin een stuk beter.  Amazon.nl is net van de grond, dus hopelijk gaat het steeds wat beter, vooral snelle levertijden zijn natuurlijk key. Vooralsnog doet bol.com dat beter, wel duurder. 

Zullen we het weer hebben over Amazon in plaats van over minimumlonen? 😉

Volgens mij is dat onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

Vorige week zondag heb ik hier 2 blu rays gekocht.  Veel goedkoper dan Bol.com of elders, goede kwaliteit en dinsdag netjes verpakt in de bus. 

Afgelopen week twee artikelen besteld op Amazon.nl

Beide producten na 2 dagen in huis. Werd bezorgd door Postnl & DHL.

Productomschrijving erg summier. Gelukkig stond er in een review dat het om de nieuwe Nintendo Switch ging. Op dit moment uitverkocht en niet te krijgen bij Coolblue, Bol.com, MediaMarkt, GameMania. 

Ik heb inderdaad iets besteld op de eerste dag dat zij in Nederland actief waren. Mooi om eens te testen of en hoe het gaat. Slechte, onduidelijke zoekfuncties, zeer sumiere productomschrijvingen en rommelige opmaak. Haalt het bij benadering niet bij mijn grote vriend Bol. Wel de dvd box kunnen vinden die ik al lang zocht en niet in Nederland verkrijgbaar is. Levertijd maar liefst anderhalve week, dat zou afgelopen vrijdag zijn. Volgens hun track and trace: 

Uiterlijk 20 maart verwacht

Je pakket is waarschijnlijk bezorgd, aangezien het nu aangekomen zou moeten zijn.

 

Nou, nee dus. Aan zo’n service heb ik ook niets. Ik zou waarschijnlijk ook 45 kilo zijn afgevallen, aangezien ik vele dieten heb gevolgd. Wat een kromme redenering. Geen dvd box, wat een gedoe. Ik blijf groot fan van Bol, die komen hun beloften meestal wel na en hebben goede service in het geval het niet zo is.

Nee, koop er niet, rotbedrijf, 1 van de rijkste mannen ter wereld buit zijn personeel uit, maakt me beetje misselijk

Reputatie 2
Badge +2

Heb je prime bij Amazon.de? blijf daar gewoon als je liever in Duitsland besteld.
Zeker als je ook nog Prime video gebruikt is het onverstandig om naar Nederland om te laten zetten daar je voor als nog alleen via een kredietkaart prime kan krijgen.
En wat arbeidsomstandigheden betreft, vergeet niet dat de grote firma`s zoals Philips ook hun spullen in China laat maken en oh ja die mooie dure Iphone waar je zo mee loopt te showen? tja die wordt bij Foxxcon door kinderen (12+)  gemaakt en niet door volwassenen en werken minimaal 12 uur per dag aan een lopende band.
Maar ook Adidas, Nike enz enz laten hun spullen in China en India maken en wij betalen de top prijs er voor.
B.v. de nieuwste Iphone 11 voor ruim €1100? die wordt gemaakt voor niet eens een kwart van die prijs.

Ik heb een tijdje geleden 1x iets bij Amazon(.COM.UK) besteld. De bestelling leekt normaal afgehandeld te worden. De voortgang kon je volgen: het is op (eigen)voorraad, de bestelling werd naar Amazon.de overgeheveld, het werd op transport en dan na een paar dagen  het bericht dat het niet leverbaar is. De betaling werd wel vlot teruggedraaid, maar een heel bescheiden excuus.

Nee voor mij geen Amazon meer!

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb geen enkel wetenschappelijk bewijs dat Amazon (welke dan ook) niet deugt. Maar we discussiëren hier op dit forum en uiten meningen, en dat alles mag wel. Kortom het zijn mijn ervaringen met Amazon die niet bepaald hoogstaand zijn. Er is hier al het één en ander over gezegd. Positief om daar mee te beginnen zijn hun prijzen. U kan daarvan vinden dat ze anderen uit de markt stoten, daar ben ik ook niet vrolijk over, maar ik kijk toch ook in de eerste plaats naar mijn eigen portemonnee. Negatief zijn er wel wat meer dingen genoemd. . Willekeurige volgorde, ze zijn moeilijk bereikbaar, één op één gesprekken, met dus vraag en antwoord zijn nauwelijks mogelijk.  Echt klantvriendelijk zijn ze niet, komt al uit het vorige voort maar als je dan kan mailen, zijn de antwoorden zoek het zelf maar uit, of zoek het met de wederverkoper uit, of allerhande smoezen over levertijden.. Ze hebben wel een mogelijkheid duurt de bestelling te lang, dan uw geld terug…. maar ik heb nog geen cent gezien. En tot slot, maar er is ongetwijfeld meer, de controle op de artikelen (kwaliteit) en op hun wederverkopers, is nihil. Tot slot Thea als je verwachting zou uitkomen is dat geen prettig vooruitzicht. Concurrentie moet er zijn, maar dat houdt ook in elkaar beconcurreren op prijs. Groet Leo.

Reputatie 7
Badge +6

Wettelijk doen ze kennelijk niets strafbaars . Pogingen om met veel geld en macht de concurrenten de nek om te draaien is helaas ook niet verboden . Voor consumenten is de enige mogelijkheid om massaal een dergelijk bedrijf te boycotten. Ook dat is niet verboden. Ik vrees  echterdat de meeste consumenten hoofdzakelijk naar de laagste prijs blijven kijken en daar dus toch blijven kopen.

Badge

Wij zijn Nederlands ontwikkelaar/producent van elektronica producten. Omdat we Amazon (en de Brexit) zagen aankomen, hebben we het afgelopen jaar geëxperimenteerd met het aanbieden van enkele producten via Amazon UK (prime, voorraad in UK). Onze bange vermoedens zijn bewaarheid:

  1. Geen controle over hun activiteiten. Ondanks de afspraak enkel in de UK op de site te komen, biedt Amazone onze producten nu ook aan in andere landen (met hele slechte vertalingen). De product manager in de UK is opeens uit de lucht, dus communicatie verloopt slecht.
  2. Continue prijsdruk. Ze proberen meerdere keren per jaar om onze inkoopprijs te verlagen. Dit gaat dus indirect over de hele keten (ik lees op dit forum veel over lage lonen bij Amazon, maar het spel gaat dus de hele keten in).
  3. Verstorende verkoopprijzen. Ik zie per land verschillende verkoopprijzen voor onze producten. Een deel daarvan ligt (ruim) onder de inkoopprijs. Blijkbaar vindt Amazon het niet erg verlies te draaien op een product, ten gunste van het winnen van marktaandeel. Dit is rondom ontwrichtend. Het lijkt het erop dat ze zo snel mogelijk andere webwinkels uit de markt willen duwen, ze hebben voldoende geld om hierin te investeren.

Amazon maakt gebruik van de vrije markt, de open grenzen, het gemak van de one-stop-shop, de aantrekkelijkheid van de laagste prijs. Dat past in de huidige wereld, formeel doen ze niets verkeerd. Overigens doen ze de procesmatige activiteiten goed; de logistiek is goed, de ICT klopt, de juridische voorwaarden zijn in orde, etc. Dat is het voordeel van groot en efficiënt zijn.

Het is de vraag of we dit willen. Of we de grote bedrijven in de wereld een monopolie positie willen geven, met macht over de hele keten. Of ze de schakel mogen zijn waar het geld blijft kleven. Ons gevoel is dat we dit niet willen. Maar is het nog tegen te houden? Dit is op z’n minst een discussie waard. Wij bezinnen ons nog, doorgaan, uitbreiden of geheel terugtrekken van Amazon.

Badge

Over garantie, over welke Amazon hebben we het. De Amerikaanse, de Duitse, Italiaanse…. of al de Nederlandse.

 Ik heb alleen ervaring met de Duitse. Daar krijg ik nog diverse artikelen van. Al sowieso 3 bestellingen vanuit december 2019. Als er bij Amazon.de wat is verwijzen ze je naar de verkoper = wederverkoper en dat is meestal een Chinees, in China. Dus voor garantie naar China. Zie je het al voor je. Maar misschien werkt de Nederlandse tak anders, in elk geval hebben ze wellicht facturen met garantie erop ??? Dus geef ik Amazon.de wat tijd en zal er t.z.t. eens wat bestellen….. en kijken hoe het gaat. Dus positief blijven, ervaring en vertrouwen is iets anders.   Groet Leo.

Over garantie, over welke Amazon hebben we het. De Amerikaanse, de Duitse, Italiaanse…. of al de Nederlandse.

 Ik heb alleen ervaring met de Duitse. Daar krijg ik nog diverse artikelen van. Al sowieso 3 bestellingen vanuit december 2019. Als er bij Amazon.de wat is verwijzen ze je naar de verkoper = wederverkoper en dat is meestal een Chinees, in China. Dus voor garantie naar China. Zie je het al voor je. Maar misschien werkt de Nederlandse tak anders, in elk geval hebben ze wellicht facturen met garantie erop ??? Dus geef ik Amazon.de wat tijd en zal er t.z.t. eens wat bestellen….. en kijken hoe het gaat. Dus positief blijven, ervaring en vertrouwen is iets anders.   Groet Leo.

Thea 21 maart Het gevaar van Amazon is, dat het eerst alle concurrenten de markt uit prijst en de alleen heerschappij en macht krijgt om daarna te doen wat ze willen en  alle prijzen naar hun hand te zetten. Uiteindelijk slecht voor de consument en alle bedrijven die daardoor falliet gaan. Dat wordt dan een heel rare wereld. Als consumenten te samen hebben we de macht om dit te voorkomen door niet bij dergelijke bedrijven te kopen.

Reputatie 7
Badge +7

Over garantie, over welke Amazon hebben we het. De Amerikaanse, de Duitse, Italiaanse…. of al de Nederlandse.

 Ik heb alleen ervaring met de Duitse. Daar krijg ik nog diverse artikelen van. Al sowieso 3 bestellingen vanuit december 2019. Als er bij Amazon.de wat is verwijzen ze je naar de verkoper = wederverkoper en dat is meestal een Chinees, in China. Dus voor garantie naar China. Zie je het al voor je. Maar misschien werkt de Nederlandse tak anders, in elk geval hebben ze wellicht facturen met garantie erop ??? Dus geef ik Amazon.de wat tijd en zal er t.z.t. eens wat bestellen….. en kijken hoe het gaat. Dus positief blijven, ervaring en vertrouwen is iets anders.   Groet Leo.

hoe werkt dat eigenlijk met garantie bij Amazon? Moet je 'm dan opsturen naar china?? of kun je dat ook vergelijken met kopen in Nederland?

Op de factuur prijkt gewoon een adres in Nederland  Omruilgarantie is 30 dagen. 

Reputatie 7
Badge +4

hoe werkt dat eigenlijk met garantie bij Amazon? Moet je 'm dan opsturen naar china?? of kun je dat ook vergelijken met kopen in Nederland?

Eergisteren een Archer modem gekocht bij Amazon. Voor 127 euro. De een na goedkoopste, serieuze leverancier vroeg 149. Als dit voorbeeld exemplarisch is, dan is Amazon een opsteker voor de consument.

Reageer