Kosten tv-abonnementen en streamingdiensten

• 7 February 2022
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

De meeste mensen hebben een abonnement voor internet en tv. Deze kosten zijn al redelijk hoog.

Nu komen er steeds meer streamingdiensten, waarvoor ook betaald moet worden. Leuke series en/of films worden nu niet meer via de tv-provider aangeboden, maar moet er een abonnement voor een streamingdienst worden afgesloten.  Netflix, Videoland, Disney+, Discovery+, enz. 

Wordt de consument nu onnodig financieel uitgekleed en worden tv-providers te duur, nu zij minder aanbod van nieuwe programma's krijgen.

Mogelijk zou de Consumentenbond hier eens in willen duiken, zodat er gekeken kan worden naar de bescherming van de consument. Het leven is al duur genoeg…….

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

volgens mij zijn al die streaming diensten op vrijwillige basis, je hoeft ze dus niet af te nemen. En die markt is nou eenmaal een vrije markt, dus reguleren en afdwingen dat alles gratis naar iedereen kan heeft een kans van slagen nihil, 0,0,0

dus ik zou de CB vooral in willen zetten op haalbare zaken :wink:  

volgens mij zijn al die streaming diensten op vrijwillige basis, je hoeft ze dus niet af te nemen. En die markt is nou eenmaal een vrije markt, dus reguleren en afdwingen dat alles gratis naar iedereen kan heeft een kans van slagen nihil, 0,0,0

dus ik zou de CB vooral in willen zetten op haalbare zaken :wink:  

Er is ook geen sprake van gratis aanbieden, maar een dure provider betalen voor 100 zenders waarvan een groot deel niet wordt gebruikt en vervolgens uitholling van het programma-aanbod, mag weleens bekeken worden.

Reputatie 7
Badge +5

Dat is heel erg persoonlijk en kun je natuurlijk niks mee. Ik snap je frustratie, maar dat zal een gevolg zijn van je keuzestress, want daar heb je mee te maken :wink:

De CB de inhoud van het programma-aanbod laten beoordelen is nog kanslozer…… Wij consumenten hebben de macht in handen, massaal kiezen voor kwaliteit en niet voor uitholling, dan houdt de uitholling vanzelf op. Helaas moet ik constateren, volgens mijn persoonlijke voorkeuren, dat het omgekeerde aan de hand is.

Ik snap niet waar dat induiken toe zou moeten of überhaupt toe zou kunnen lijden. Al die betaalde diensten kosten gewoon geld, neem je ze niet kosten ze ook niets maar dan heb je ook niets. Ouderwetse lineaire televisie is vreselijk om te kijken en bedient een steeds kleinere steeds oudere doelgroep maar ook hier geldt dat je niet verplicht bent televisie af te nemen als je de prijs kwaliteit verhouding onder de maat vindt. Dus uitzoeken leuk, maar wat is het doel dan?

Reputatie 6
Badge +4

Als het tv aanbod je niet bevalt, kun je toch je tv abonnement opzeggen. Niemand is verplicht een tv abo te hebben. Ik heb zelf al jaren alleen internet en abonnementen op Nlziet, Netflix en Videoland.

Vind niet dat CB zich hiermee moet bemoeien. 

Reputatie 6
Badge +4

Precies, hier idem dito, Netflix, Videoland, Kijk en Prime. Bij de provider geen tv alleen een snelle verbinding.

Onzin dat de Consumentenbond zich hiermee bezig moet houden. Uiteindelijk mis je niks aan streaming diensten het is een luxe.

@JMA 

Hoezo mis je niks, denk je dat die mensen voor niets betalen of niet in staat zijn te beoordelen of ze het er voor overhebben?

Reageer