Consumentenbond.nl
Vraag

kwaliteit van ondergoed Ten Cate, Bjorn Borg, Calvin klein

Reputatie 1
Badge +2
Ik koop regelmatig ondergoed van Matinique en Calvin Klein bij Bijenkorf en ben uitermate tevreden over de duurzaamheid en kwaliteit van materiaal. Gaan echt werkelijk en letterlijk jaren mee zonder dat er gaten/scheuren in ontstaan.

Dat gezegd hebbende en vertrouwende op de naam kocht ik afgelopen jaar via de (bonus) aanbieding bij AH een bundel Ten Cate onderbroeken alsook Calvin Klein. Tot mijn grote verbazing was de kwaliteit niet wat ik ervan verwachtte..Dunner dan wat ik gewend was. Na paar keer wassen en dragen sprongen de scheuren je letterlijk tegemoet.

Zou het kunnen dat de A merken Bjorn Borg/Calvin Klein/ Ten Cate andere (B)-kwaliteit leveren aan de kruideniers AH/Aldi ?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Alle merken hebben verschillende kwaliteiten onder dezelfde naam.

Maar omdat je een bepaalde kwaliteit mag verwachten bam je merkkleding en zeker uit eigen ervaring, dan zou ik toch contact opnemen met AH en/of het merk wat de mist in gaat met dit product.

Het zou best eens kunnen dat ze je tegemoet komen.
Even een voorbeeld wat me een tijd terug overkwam.
Ik heb datzelfde gehad met Magnum ijs, stevige chocolade met lekker ijs.
Een tijd een paar dozen gekocht in een aanbieding bij een grote supermarkt, de prijs was wel behoorlijk laag, en het bleek een dun laagje "chocolade" met soft ijs binnenin te zijn.
Direct contact opgenomen met Magnum, met alle gegevens van de verpakking en de winkel waar ik het gekocht had, en supersnel een compensatie gekregen van Magnum.
Reputatie 1
Badge +2
Uiteraard heb ik geklaagd en er werd zonder morren door AH terugbetaald.

Ik vroeg mij echter oprecht af of procucenten een mindere kwaliteit leveren (inafspraak of niet, om prijs te drukken) aan grootgrutters
Reputatie 6
Badge +5
Ja, dat mag, vrijwel iedere fabrikant heeft verschillende kwaliteiten, waarschijnlijk staat het in hele kleine lettertjes op de verpakking wat de specificaties zijn van het product en waar het precies van gemaakt is.

b.v. met computers en laptops is dit ook zo, onder de motorkap zijn de verschillende modellen van de grote merken ook totaal verschillend.
Van laptops die je neer moet zetten en niet meer moet verplaatsen tot laptops die stofdicht en vochtdicht zijn en die je van tafel kunt laten vallen zonder dat er iets mee aan de hand is.
Alleen dat staat nooit goed in de specificaties, alleen in de uitgebreide, maar die leest niemand.
De grap is ook nog dat die goede computers en laptops, vaak de bedrijfsmodellen, niet eens veel of in het geheel niet duurder zijn dan de consumentenproducten vanwege de enorme hoeveelheden die er van gemaakt worden wat de productiekosten enorm naar beneden haalt.

Vreemd eigenlijk, want bij een auto wil iedereen altijd precies alles weten en wordt er onder motorkap gekeken.
Reputatie 7
DeJuan schreef:

Ik vroeg mij echter oprecht af of procucenten een mindere kwaliteit leveren (inafspraak of niet, om prijs te drukken) aan grootgrutters

Het hoeft niet altijd de fabrikant te zijn. In principe zou AH ook in het buitenland kunnen sourcen terwijl de fabrikant die kwaliteit helemaal niet op de Nederlandse markt wil hebben. De regels voor wanneer dat wel en wanneer dat niet mag, zie parfum, zijn mij altijd een raadsel gebleven.
Reputatie 1
Badge +2
A. Deen schreef:

DeJuan schreef:

Het hoeft niet altijd de fabrikant te zijn. In principe zou AH ook in het buitenland kunnen sourcen terwijl de fabrikant die kwaliteit helemaal niet op de Nederlandse markt wil hebben. De regels voor wanneer dat wel en wanneer dat niet mag, zie parfum, zijn mij altijd een raadsel gebleven.

Daar kan ik mij bij aansluiten. In een dure outdoor/sport winkel Adventure Republic Bodrum (ala Bever) maar dan in Turkije een aantal Mistral shorts gekocht (omgerekend 60 Euro de stuk). Gezien ik ook Mistral al vaker heb gekocht, maar dan in Nederland (want Nederlands product) dacht ik, hey kwaliteit en duurzaamheid.. zal wel goed zijn.. ook gezien de prijs.

Terug in NL, Na 2x keer wassen gingen de nieuwe Mistrals enorm slijten tussen de benen (de "oude Nederlandse" nog steeds niet) Contact met winkel in TR gezocht via email (foto's en bon erbij)

Reactie: Ik kon ze teruggeven als ik weer terug was in willekeurig welk filiaal. Eenmaal terplekke in winkel Ankara kon ineens alles niet... eerst afgeven en dan zou eerst producent ernaar kijken. Van geld terug geen sprake ... Wou ik niet. Mistral NL gebeld vanuit winkel... Deze zeiden :Wij kunnen niks doen .."Mistral NL laat onder licentie hun producten ook elders (in dit geval in TR maken) en ja de kwaliteit kan anders zijn."

Redelijk boos winkel uitgelopen en weer Mistral NL en de Turken gemaild. Mistral wast handen in onschuld en de Turken dreigden met rechtsvervolging wegens smaad. (ja echt waar..ik had ook e.e.a. getwitterd namelijk)

Btw, ik ben geen Turk 😉 maar doe wel zaken daar.

Conclusie: A merk Producenten verkopen verschillende kwaliteiten aan verschillende afnemers.

Ik koop geen B troep meer onder A merk label bij AH/ Aldi/ willekeurig ander grootgrutbedrijf

Reageer