gratis artikel

Lastige verpakkingen: deel die van jou!

• 21 December 2021
  • 31 reacties
  • 2450 Bekeken
Lastige verpakkingen: deel die van jou!
Badge +8
  • Community Manager
  • 2168 reacties

Herkenbaar? Het openen van sommige verpakkingen is soms een drama. Dopjes, folies, lipjes en frutsels. En met wat pech klotst de melk halverwege over het aanrecht en eindig je met een pleister.

We vroegen lezers om voorbeelden te delen van verpakkingen die lastig te openen of te sluiten zijn. Daarin lezen we vooral veel frustratie en onbegrip. Dat kan toch niet de bedoeling van fabrikanten zijn? Lees er meer over in dit gratis artikel uit de Consumentengids van januari 2022.

Wat is volgens jou de lastigste verpakking? Praat mee!

31 reacties

Tot overmaat van ramp is het potje nog voor geen 1/5 e gevuld. Allemaal lucht die vervoerd moet worden en in een magazijn onnodig plaats inneemt. Dat vind ik ronduit belachelijk en moet anders kunnen.

Dat valt inderdaad ook op bij de potten en potjes van supplementen (b.v. vitamines) Eerst zit er vaak een kartonnen doosje omheen, waar het potje twee keer in past. En vervolgens is het betreffende potje voor minder dan de helft gevuld.

Omdat je vaak “acties” hebt waarbij er één gratis is doe ik standaard de inhoud van twee potjes in één potje, en dat past makkelijk. Vaak nog ruimte over.

Denken die fabrikanten nou echt dat dat niet opvalt?

Het is letterlijk gebakken lucht.

Helaas doen ze het allemaal dus echt vermijden kun je het niet.

Ik snap niet wat een potje medicijnen dat niet helemaal vol zit tot een “lastige verpakking” maakt tenzij geestelijke belasting ook telt.

Reputatie 2
Badge +2

Chocomel, de enige echte, met een nieuwe verschrikkelijke afsluitdop. De verpakkingsindustrie 

maakt het vaak slechter in plaats van beter. Het geeft ook hier een knoeiboel als je niet 

uitkijkt. Onkunde. En klanten van zich afduwen. De mensen die voor zo iets de verantwoording 

op zich nemen hebben een boosterprik nodig voor onbepaalde tijd die hun aanzet tot vooruit-

denken, overdenken en uitproberen. Niet steeds iets onnodig veranderen wat al goed werkt. Ik

ga op zoek naar een andere ‘echte chocomel’ als die nog bestaat. Al degenen die slecht werk

leveren mogen van mij failliet gaan. Aanpakken die handel. Een betere opvoeding en onderwijs

in dezen zou misschien helpen. Het moet makkelijk gaan niet met allerlei kunstgrepen. Vooral

voor de ouderen die minder kracht bezitten

Emilio Sciarone

Reputatie 7
Badge +7

Mijn vrouw heeft de oplossing voor alles wat ze niet openkrijgt. Ze geeft het aan mij en dan krijgt ze het geopend terug!

Er zijn van die truukjes. Metalen deksel op glazen pot, hoe meer je het deksel met je hand omsluit, hoe meer kracht je zet. Als dat niet lukt nog eens proberen met keukenhanddoek eromheen = dikker = groter moment = meer kracht. Als dat niet lukt handen wassen met zeep, dan zijn ze stroever. Als dat niet lukt met het broodmes een stuk of vijf tikken tangentiaal tegen de rand van het deksel geven. Dat lukt altijd. Gaatje prikken in deksel is gemeen, dat is niet eerlijk! Ja, je hebt van die tangen, weet ik. Maar ze geeft het pas als het haar met die tang niet lukt.

Reputatie 2
Badge +2

Verpakkingen die niet of moeilijk te openen zijn voor ouderen gewoon links laten liggen.

De meeste mensen zijn alleen maar met zichzelf bezig. Als het mij maar lukt. De rest

is niet belangrijk. De grondoorzaken aanpakken van al dat kleinzielige gedoe. Misschien

kan de service- balie uitkomst bieden. Als veel mensen dat doen en de spullen daar 

achterlaten gaat er waarschijnlijk een belletje rinkelen. Toch geloof ik zelf niet dat je ze

daar mee wakker krijgt. Het is nu eenmaal zo dat het nooit wat is geweest en het nooit

wat zal worden met het mensdom. Dit is mijn laatste bijdrage want ik heb wel wat beters 

te doen dan me druk te maken om iets wat toch niet te veranderen is. Problemen blijven

bestaan. Het een is nog niet verholpen of het volgende komt er al weer aan.  Emilio Sc.

Reageer