Consumentenbond.nl

Levertijden en jouw rechten

• 5 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 655 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
We zien het de laatste tijd al vaker voorbij komen, zoals in dit topic, levertijden zijn een hot topic (see what I did there? 😉). Logisch, aangezien online shoppen steeds populairder wordt. Maar, hoe zit dat nou met levertijden en jouw rechten?

Als je iets hebt gekocht en je hebt een levertijd afgesproken, moet de leverancier zich aan deze afspraak houden. Weten wat zijn plichten en jouw rechten zijn als de levertijd wordt overschreden? Je leest het hier.

Worden jouw pakketjes op tijd geleverd?

2 reacties

Reputatie 7
De zeldzame keer dat we iets bestellen komt de bestelling redelijk op tijd, ik krijg wel de p in als ze om 07.30 bellen zoals een paar weken geleden, dat was nota bene voor de buren. Ik wist niet dat ze zo vroeg begonnen.
Het wisselt en dat geldt voor de meeste bezorgers van pakketten. Meestal op tijd maar dan is het bezorgwindow (tussen zo laat en zo laat wordt het geleverd) onhandig lang. Ook wel eens te vroeg, niet handig omdat je dan misschien wel niet thuis bent, ook wel eens te laat.
Ik ben helemaal klaar met Dynalogic, dat is een volkomen ramp. Tip: ga in zee met het voorstel dat ze doen, dat verkleint de kans dat het helemaal mis gaat. Tip: skip aanbieders die Dynalogic als vervoerder hebben.
DPD bezorgde recent een pakketje 50 minuten te vroeg. Ik vind dat ook een slechte service. PostNL hanteert een te grote marge voor bezorging en komt vaak dat wel na maar soms ook niet. Ook geen goede service.
DHL is ook niet geweldig, regelmatig is je pakket ergens in de mist verdwenen, komt dan dagen later aan. FedEx is geweldig maar volledig onvoorspelbaar en dus ook niet ok. Met UPC heb ik weinig ervaring.

Kortom: hoge tarieven maar de dienstverlening kan echt beter. Voorspelbaarheid en een klein bezorgwindow en eventueel goede uitwijkmogelijkheden zijn noodzakelijk voor een goede dienst. En dat mankeert bij vrijwel elke pakketbezorger.

Reageer