Made in...

• 18 November 2022
  • 8 reacties
  • 95 Bekeken

Kunnen wij niet zorgen voor een website waarmee consumenten het productieland van een groot aantal populaire producten kunnen checken?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5

dat staat toch altijd op het product zelf? en welke producten, is vast een enorme hoeveelheid werk

Willen we dan enkel weten in welk land het product samengesteld/geassembleerd is of ook waar alle onderdelen/ingrediënten vandaan zijn gekomen?

Wat er op staat is gewoon het verkoop adres van de fabrikant.
Ook China besteed weer werk uit aan Noord-Korea.
Ook in EU verkopen ze producten die elders gemaakt zijn.
Er staat dan gewoon een naam van een lokaal land op de doos.
Veel producten schuiven van het ene naar het andere land, tot ze af zijn.
Met vlees doen we dat ook, een vrachtwagen vol vee, naar een ander land en het komt als worst terug.
Hollandse garnalen pellen ze in Marokko en dan komen ze weer terug.
Van sommige producten staan er op dezelfde barcode producten uit verschillende landen in het schap.
Ik heb dat al gezien met blikvoer en elektronica.

Veel producten schuiven van het ene naar het andere land, tot ze af zijn.

En dat verandert ook nog. Eén bepaald produkt is de ene maand daar en daar gemaakt en de andere maand ergens anders. Dus "Het produktieland” van een “populair product” bestaat niet eens. Ze zou al het lotnummer/serienummer/produktiedatum etc. moeten toevoegen. Dan heb je een wereldomvattende database van alle dingen en van alle onderdelen die daar in zitten. No way dus.

Het is moeilijk maar je moet ergens beginnen.. notmadeinchina.directory

Reputatie 7
Badge +5

wat is je vraag achter de vraag dan?

Het is moeilijk maar je moet ergens beginnen.. notmadeinchina.directory

Echt? Om Herenleed dan maar eens aan te halen; Wat moet dan?

Kunnen wij niet zorgen voor een website waarmee consumenten het productieland van een groot aantal populaire producten kunnen checken?

Ik heb ooit in mijn leven 1 keer iets besteld (100,00 winkel in Nederland) en 20,00 bij een webwinkel de keus was niet moeilijk en daar kan je eigenlijk, ook als het niet geleverd wordt, mee stuk.

Op het product zelf geen letter, stempel echt niets waar het productieland uit blijkt. Display Engels maar dat zegt niets.

Na een zoekactie op internet met afbeelding en omschrijving kom ik ook in China terecht.

Wie gaat hier een (on)betaald levens zoekwerk van maken, per product/artikel?

Reageer