Marktplaats lijkt steeds meer een platform te worden van bedrijven

• 24 August 2019
  • 1 reactie
  • 312 Bekeken

Wanneer ik naar de website van Marktplaats kijk dan lijkt het er op dat bedrijven hier steeds meer een platvorm vinden om hun nieuwe goedkope zaken op een goedkope manier aan de man te brengen.

Ik dacht dat Marktplaats een organisatie was voor particulieren om hun tweedehands zaken te verkopen.
Op die manier komen de particulieren steeds meer in de verdrukking.
Marktplaats wordt op die manier verkoopsite voor bedrijven.

1 reactie

De huidige eigenaar, Ebay, dat weer was begonnen door een student met een computer op z'n kamer, heeft iets van €200 miljoen betaald voor Marktplaats. Dat wil hij weer terugverdienen en aan particulieren verdient hij niks, aan bedrijven meer. Bij Ebay moet je wel betalen voor een advertentie, maar als ze dat bij Marktplaats gaan doen loopt iedereen natuurlijk naar Speurders.nl. Maar er wordt geen mogelijkheid onbenut gelaten dat het een betaalsite wordt. Nu mag je nog drie keer gratis verlengen, dat wordt straks ook wel betalen.

Ik vind het ook heel jammer. Vroeger onder Kringloop was het heel leuk. Om 13:00u geplaatst, om 16:00u verkocht. Ik heb ook op Speurders geadverteerd, maar daar heb ik in totaal maar 1 keer iets verkocht. Op Marktplaats bijna altijd. Iedereen heeft overtollige spulletjes, zo kun je ze mooi kwijt. Ook al zeg je "Bieden vanaf" toch sturen mensen dan een berichtje en bieden de helft. Vroeger kon je dat uitzetten dat je emailadres beschikbaar was, dan konden ze dat berichtje met een half bod ook niet sturen. Maar die optie is er niet meer. Beste is op die berichten geen reactie te geven. Ik bewaar in Word een kopie van de tekst van de advertentie. Hoef ik hem niet opnieuw te bedenken als ik de advertentie opnieuw wil plaatsen. Gewoon met knip en plak en klaar. Ik heb nog nooit omhooggebeld, ben benieuwd of je dan meer en sneller verkoopt.

Reageer