Consumentenbond.nl

MiniInTheBox.com en LightInTheBox.com Ervaringen webwinkels


Wie heeft ervaring met webwinkel MiniInTheBox.com en LightInTheBox.com??

Heeft iemand er al eens iets besteld, en verliep de verzending goed?

Moest je ook invoer (douane) kosten betalen?

Is de kledingmaat zoals hier? Dus bij EU36, is het dan ook maat 36?

Graag hoor ik reacties hierover.

109 reacties

Had zelf wat besteld bij MiniInTheBox, vandaar mijn vraag op dit forum.

Inmiddels de artikelen ontvangen, binnen 2 weken, dus best snel uit China. Kreeg netjes mail wanneer iets was verzonden, en wanneer het in Nederland was aangekomen. Dus al met al, goede ervaringen!!

Hoefde ook geen extra kosten aan de deur te betalen, zogeheten douanekosten of inklaringskosten. Wat ik heb begrepen van andere forums, is dat als je het bestelde bedrag zo rond de 20 of 22 euro houd, heb je geen extra kosten naar Nederland.

Dus je kan dan gewoon meerdere kleine bestellingen doen, handig. Dus als je het eens wil proberen, om iets te bestellen, kan je gewoon iets kleins bestellen, er zijn geen verzendkosten. Dan zie je vanzelf hoe het verloopt.

Ik ben tevreden over de verzending en de afwikkeling. Je kan de artikelen beoordelen op de site, en dan krijg je een kleine vergoeding in je account, die je kan gebruiken voor je volgende bestelling!
Hallo Knorrebor,

Een snelle scan op Klachtenkompas maakt duidelijk dat er ook veel ontevreden klanten van MiniInTheBox en Lightinthebox zijn.



In mei een aantal sieraden besteld van onder de 10 euro. Vandaag kwam mijn bestelling binnen en moest ik 17.83 euro bijbetalen, terwijl ik inclusief verzendkosten mijn bestelling had gedaan. Het ging om invoerkosten van de douane van Hongkong.



Het is voor veel mensen niet direct duidelijk dat het om een webshop van buiten de EU gaat. Met als gevolg dat - ondanks dat er 'Geen verzendkosten' staat - enige tijd later de postbode aan je deur staat: of je toch nog een paar tientjes met hem wilt afrekenen voor de douanekosten en de BTW.

Consumentenbond-onderzoeker Peter Kulche heeft een aantal tips hierover gedeeld. Hoe ben jij hier mee omgegaan bij het bestellen? Heb jij zelf nog tips over het herkennen van een buitenlandse webshop? Deel ze in dit topic, je helpt hier waarschijnlijk andere consumenten mee. ☺
Je hebt gelijk, er zijn veel klachten daarover. Ik zit nu zelf ook al 6 weken te wachten op een sweater van Lightinthebox. Heb er al een paar mails naartoe gestuurd. Zonder succes. Lopen zoeken op de site, waar ik de mail heen moet sturen, wat niet makkelijk is te vinden. (terwijl ik best handig ben met dit soort dingen) Uiteindelijk een link aangeklikt, en daar een mail heengestuurd. Kreeg antwoord terug, dat de verzending was vertraagd bij China Post. Dat ik de bestelling met een week zou krijgen, Ik ben benieuwd!!! Wordt vervolgd......................
Wat is eigenlijk Klachtenkompas, en waar kan ik dat vinden??
@Knorrebor: jammer dat je eerste tevreden ervaring uiteindelijk toch anders is gelopen. Klachtenkompas.nl is een initiatief van de Consumentenbond waar je terecht kunt met een klacht over een bedrijf, met de insteek dat je samen met het bedrijf tot een oplossing komt.



Wat is eigenlijk Klachtenkompas, en waar kan ik dat vinden??

@Knorrebor

Klachtenkompas.nl is een platform van Consumentenbond waar bedrijf en klant samen komen met als doel een klacht effectief op te oplossen. Met de vrijwillige steun van zo'n 1500 bedrijven worden al veel klachten snel en naar tevredenheid van klanten opgelost. Dat komt omdat wij klachten op de goede plek binnen een bedrijf kunnen neerleggen. Op www.Klachtenkompas.nl/bedrijven is het mogelijk om via ‘filter op bedrijf’ te zien hoe een bedrijf klachten oplost. En als een bedrijf inactief is op Klachtenkompas.nl, dan zegt dat natuurlijk ook iets over de manier waarop zij klachten met klachten omgaan.
Ik bestel nooit meer wat bij light in the box, diverse artikelen besteld steeds tot rondom de 20 euro dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Levering duurt zes tot 8 weken maar dat wist ik en dat is het probleem ook niet. De kwaliteit is niet zoals vermeld staat, kleding bv sweater is gewoon shirt, maatvoering klopt niet kan verschillen tussen de 1 en 4 cm wat aangegeven staat bij produkt heb zelfs een shirt dat 9 cm smaller is. Als je aangeeft dat de kleding te klein is mag je het niet retour sturen, nadat ik doorgaf dat de maat voering op de site niet klopt mag ik het wel retour sturen op eigen kosten. Geattendeerd op de wet kopen op afstand , toen moest ik eerst maar eens bewijzen dat de kleding te klein is dmv foto's met liniaal erbij, doorgegeven dat ik met dit apparaat niet kan uploaden, moest ik de kleding maar zelf aantrekken en daar een foto van maken??? Wees nog een maal op de wet op kopen op afstand kreeg toen een RMA met de vermelding erbij dat ik alleen de volledige kosten vergoed krijg als de kwaliteit niet goed is en de retour kosten zijn voor mij . Kortom ik ben weer bij het begin. Bovendien heben ze nu de vraag op opgelost gezet en er is niks opgelost.

Dit is wat ik zojuist als antwoord kreeg(18-01-2015)

Beste Klant

U mag et aannemen dat wij de regelgeving beter kennen dan u, wij hebben hier dagelijks mee te maken,

Dat u maar blijft herhalen dat u een eigen opvatting hebt van deze regelgeving is aan u, maar ongeacht hoe vaak u het blijft herhalen, ons standpunt zal niet veranderen,

Wij hebben onze voorwaarden kenbaar gemaakt, het is aan u, ,aar als u zonodig uw eigen opvatting van de regelgeving herhaalt dan zullen wij alle tickets sluiten en ons aanbod intrekken,

met vriendelijke groet

De Klantenservice

WAT moet ik hier nu mee?
Reputatie 1
Badge +2
Ik heb een tijdje geleden ook spullen gekocht bij light in the box, was meer dan 100 euro, maar heb geen btw of invoerrechten hoeven te betalen.

Niet alles komt uit China, volgens mij heeft mini in teh box ook een europees distributie centrum en worden er ook goederen lokaal verzonden, incl btw. maar dat moet er dan ook bij staan.
Ik heb er eens wat stempels gekocht en een paar telefoonhoesjes. Maar het duurt best lang, 6 weken. En de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Dus we gaan er maar niet meer bestellen.
Bij miniinthebox besteld en alles ontvangen. Het ging om een hoesje voor de telefoon met doorzichtige voorkant. Ik vind de kwaliteit prima, gezien de prijs! Het is goedkoop, dan kan ik ook niet alles verwachten. Voor simpele artikelen ga ik zeker nogmaals bestellen (ik lees wel altijd de reviews bij de artikelen). De levertijd was net binnen de 20 dagen maar dat kan ook komen doordat je alleen de cijfers bij postcode kan opgeven en niet ook de letters. Kleding koop ik wel bij zeeman of wibra oid als het goedkoop moet zijn.
Ik snap eigenlijk niet waarom je van zo'n site gebruik zou maken. Ik kan behalve een vertaalde website helemaal geen binding met Nederland ontdekken. Heb je klachten dan sta je met lege handen. Als je nu goedkope spullen uit China wilt halen doe het dan via ebay dan krijg je bij klachten je geld terug.

Dat melden bij klachtenkompas is dan neem ik aan voor de statistieken wanthet zou mij echt compleet verrassen als het bedrijf zou reageren.
Ik bestel al een tijdje bij Miniinthebox. Tot nu toe geen klachten. Kan soms alleen een tijdje duren voor je je bestelling hebt.

De voorlaatste keer kreeg ik ineens een rekening van UPS voor de btw. Daarvoor nooit gedoe mee gehad. Maar dit schijnt steeksproefgewijs te gaan, als je voor een bedrag boven de 22 euro besteld. In totaal moest ik iets meer dan 20 euro bijbetalen aan btw en door UPS toegevoegde kosten. Dit voor een bestelling van ongeveer 50 euro. Dan wordt het toch wel een duur grapje. Dus daar schrok ik wel even van. Ik heb toen een mail gestuurd aan Miniinthebox. Zij waren zo coulant de helft van de btw voor hun rekening te nemen.
hallo ik heb kleren besteld van 120 euro ,,,maar in mat M ,,NU BEN IK BANG dat die matten zijn van china en die valen klein ,,,wie kan mij helpen ,,,zijn die maten gewoon hoe als in nl ,,en hoe kan ik kontakt met hun opnemen ,,,ik vind hele moeilijke site
Ja dus??? Ik blijf gewoon bestellen hoor!

Waarom NIET in China bestellen als het daar zoveel goedkoper is? 👍
Ik heb er ook al een aantal keer besteld en altijd prima. De kwaliteit is vaak niet top, maar voor de producten die ik er bestel is dat ook niet erg 🙂
Onlangs heb ik een bestelling geplaatst voor ongeveer 65 euro.

Daarover moest ik nog ongeveer 26 euro invoerrechten betalen ( bij eerdere bestellingen hoefde dat niet) en toen ik alles terugstuurde omdat het toch een slechte kwaliteit was dan ik dacht, moest ik daarvoor zelf de kosten betalen, €18,50

Al met al dus zo'n 45 euro betaald zonder ook maar een voordeel daarvan te hebben. Daarop heb ik en email gestuurd dat ik van de email promotie lijst af wil, maar zonder actie of reactie van hun kant.

kan ik hier nog iets aan doen?
Conclusie is dus" Vrij simpel" : .................NOOIT bij zo'n onbetrouwbaar ( en onbeschoft) bedrijf, zoals LIGHTINTHEBOX iets bestellen
Daar kan Light In The Box weinig aan doen. Dan moet je bij de Nederlandse overheid zijn.

Die heeft bepaald dat je voor betellingen buiten Europa boven een bepaald bedrag invoerrechten/belasting moet betalen.

Het staat wel degelijk op de site van Mini -Èn LightInThe Box dat je daar rekening mee moet houden.
In reactie op:

hallo ik heb kleren besteld van 120 euro ,,,maar in mat M ,,NU BEN IK BANG dat die matten zijn van china en die valen klein ,,,wie kan mij helpen ,,,zijn die maten gewoon hoe als in nl ,,en hoe kan ik kontakt met hun opnemen ,,,ik vind hele moeilijke site



Kun je proberen te verkopen op marktplaats. Ik had XXL besteld en kreeg L
Hallo,

ooit heb ik sieraden en pruiken besteld. Het zijn stelletje oplichters. De foto's en sieraden zien er grandioos uit, maar ik

ben nog nooit zo bedrogen uitgekomen. Ik was zeer ontevreden over voor hetgeen ik heb ontvangen. Daarom als ik de

sight zie dan heb ik als het ware om nooit meer bij jullie ooit nog wat te bestellen. Jullie zijn een zijn een stelletje charlatans. WAARSCHUWAARSCHUWING!!!!!!!!!!!!!

Een waarschuwing mens telt tot tien. Over anders man rug je verrijking en heb er geen woord voor over.

geen vriendelijk groet!!!!!

robertha
Licht in the box zijn een stelletje oplichters. Zo hebben ze mij ook vreselijk opgelicht. De bedragen en foto's lijken totaal niet echt. De prijzen met lage bedragen wat blijkt niet te kloppen. Triest dat men over de ruggen van over man willen verrijken. Als je wilt ruilen maar dan wordt het je zo moeilijk gemaakt dat je wel op je buik kunt schrijven. Stelletje charlatans dat zijn jullie. Wees op je hoede ik heb er ook geen goed woord over jullie. Een waarschuw mens telt voor

Twee.

Een zeer teleurgesteld en voel me bedonderd mens!!!!
miniinthebox zijn oplichters! Betaald en niks binnen gehad. Dus bestel daar niks!
Graag zou ik willen weten of er iemand een link heeft gevonden waarmee ik miniinthebox een mailtje kan sturen. Ik ben hier al een aantal dagen naar opzoek omdat mijn verzending onduidelijk is. op de ene pagina staat mijn bestelling al 14 dagen "in verwerking" en op een ander veld staat er dat mijn bestelling 10 dagen geleden verzonden is. Dit is de eerste keer dat ik problemen heb met miniinthebox de keren hiervoor zijn goed verlopen
Via je bestellingspagina kun jeen ticket opvragen den daarin vermeld je je vraag. Per email krijg je bericht en kun je reageren.



Graag zou ik willen weten of er iemand een link heeft gevonden waarmee ik miniinthebox een mailtje kan sturen. Ik ben hier al een aantal dagen naar opzoek omdat mijn verzending onduidelijk is. op de ene pagina staat mijn bestelling al 14 dagen "in verwerking" en op een ander veld staat er dat mijn bestelling 10 dagen geleden verzonden is. Dit is de eerste keer dat ik problemen heb met miniinthebox de keren hiervoor zijn goed verlopen

Geplaatst door N-ikky op Aug 24, 2015.
Ik heb 10 augustus een bestelling gedaan en betaald ( is afgeschreven van mijn rekening ) en nooit wat gehoord of ontvangen.Inmiddels is het 11 september en nog niets van gehoord.Ik weet ook niet hoe ik in contact kan komen met deze web winkel om te vragen hoe het zit,ik ben bang dat ik ook het slachtoffer ben van betalen en nooit ontvangen.Ik heb geen vertrouwen in deze web winkel en zal daar nooit meer wat bestellen.

Reageer