Consumentenbond.nl

MiniInTheBox.com en LightInTheBox.com Ervaringen webwinkels

Toon eerste bericht

109 reacties

Het is wel zo dat je kan reageren op die Light in the box site. Op de site naar klantenservice gaan . Met je bestelnummer / ordernummer kun je een klacht schrijven. Ze reageren wel ( of dit naar tevredenheid zal zijn weet ik niet, maar ze zullen WEL leveren neem ik aan( of een of andere klungelsmoes waarom e.e.a. fout is gegaan)

Ik heb 10 augustus een bestelling gedaan en betaald ( is afgeschreven van mijn rekening ) en nooit wat gehoord of ontvangen.Inmiddels is het 11 september en nog niets van gehoord.Ik weet ook niet hoe ik in contact kan komen met deze web winkel om te vragen hoe het zit,ik ben bang dat ik ook het slachtoffer ben van betalen en nooit ontvangen.Ik heb geen vertrouwen in deze web winkel en zal daar nooit meer wat bestellen.

Geplaatst door Cor47 op Sep 11, 2015.
Aantal weken geleden voor 50 euro besteld. Netjes betaald. Nu na vier weken ligt er een klein pakketje, waar nooit alles in kan zitten bij het postkantoor. Op het pakketje zelf staan alleen Chinese tekens. Ook de medewerker van het postkantoor kan niet zeggen waar het vandaan komt. Dan moet ik 21 euro nog betalen rembourskosten. Dat word je dan niet verteld. Ik heb hem dus gewoon niet meegenomen. Bekijk het maar met het bedrijf . Heb er totaal geen vertrouwen in. wel 50 euro kwijt. Maar zal ze overal achtervolgen en iedereen waarschuwen ! Oh ja mail word niet beantwoord en verder ? niet bereikbaar.
Je weet zeker dat dit rembourskosten waren? En geen invoerrechten of belasting? Voor invoerrechten en belasting is er sinds kort een dekking. Kost een paar cent en dan zou je daar vanaf zijn. Ik vraag me alleen nog steeds af hoe dat dan precies werkt.
De eerste bestelling had een levertijd van een maand, maar was helemaal in orde.

De tweede bestelling was aanzienlijk groter dan de eerste heb ik nog steeds niet ontvangen. Ik heb de producten bijna 4 maanden gelden besteld en wel meer dan tien keer contact opgenomen met de klanten'seevice'. Er worden mij wel iedere keer toezeggingen gedaan, maar deze toezeggingen worden niet waar gemaakt.

Mijn advies, doe geen zaken met miniinthebox!!
ik wacht al ruim 2 maanden op een bestelling. Via een web-formulier al diverse keren contact gehad met de klantenservice.

Je krijgt steeds een standaard antwoord " bedankt voor uw geduld, wanneer u voor een genoemde datum, nog niets ontvangen hebt, neem dan direct contact met ons op. Wij nemen dan contact op met de verzender" .

Waarschijnlijk kan dit onbeperkt door gaan. Ik heb de bestelling van 25,00 al afgeschreven.

Advies is om hier niets te bestellen en consumenten voor deze oplichters te waarschuwe
Ik mag eigenlijk niet klagen over LightInTheBox. Ik heb nu reeds enkele bestellingen geplaatst (enkel kledij) en het is eigenlijk elke keer al behoorlijk verlopen. Bij mijn 2e bestelling had ik het ook voor dat ik douanekosten aan mijn been had en dan is het natuurlijk niet interessant meer, want dan betaal je veel geld voor toch niet zo kwalitatieve spullen. Maar nu neem ik telkens de 'verzekering' tegen douanekosten erbij. Kosten enkele euros. En effectief, toen ik nog een keer douanekosten had, moest ik gewoon een mailtje sturen mijn account en ik kreeg alles netjes teruggestort.

Ook heb ik al 2 keer gehad dat er iets niet op voorraad was en telkens kreeg ik mijn geld terug (eerste keer koos ik voor een tegoed, tweede keer heb ik het laten storten en altijd prima verlopen).

Ik neem altijd de gratis verzending en het duurt echt wel lang voordat je het aankrijgt, soms meer dan een maand. Maar dat maakt me niet zoveel uit, zolang het maar aankomt (staat ook op de website dat het tussen 10-20 werkdagen duurt bij gratis verzending).

De kwaliteit is echt wel naar de prijs: hele dunne stofjes, die soms heel snel pluizen. Dus je koopt geen spullen die lang meegaan. Maar in feite over de snit valt niks verkeerd te zeggen. De jurken passen mij meestal goed. Omwille hiervan koop ik nooit duurdere jurken, want veel geld zijn ze niet waard.

Ik heb er ook een keertje zo'n 'Frozen'-jurk voor mijn dochtertje gekocht en die was echt wel super. Ik dacht dat ik ong. €14 betaald heb en de jurk is echt wel leuk. Terug, dun stofje en zo, maar als je een carnavalsjurk koopt in de winkel, ben je al snel €30 kwijt en de kwaliteit is net dezelfde.

Het is een beetje afwegen. Electronica zou ik er nu ook niet kopen...
Zouden jullie aub mijn enquête voor een schoolonderzoek willen invullen. Het gaat over wensen en behoefte van consumenten wat betreft webwinkel logistiek. Het is een korte enquête. Ik zal het zeer op prijs stellen. Link enquête: https://nl.surveymonkey.com/r/KWTTPDNAlvast bedankt.
Sommige mensen begrijp ik gewoon niet!

Wie gaat er in godsnaam voor een flink bedrag spullen kopen uit China als je gewoon niet verder kijkt en leest dan je neus lang is. Neem eerst eens de tijd wat miniinthebox en lightinthebox voor bedrijf is, waar ze vandaan komen en wat de voorwaarden zijn. Eigenlijk klagen jullie om je eigen domme fouten. Leer eerst eens goed je huiswerk te maken voordat je ogen glinsteren van de goedkope aanbiedingen en tot kopen overgaat!!
ik heb precies vorgen week dinsdag een paar makeup spullen besteld boven de 30 euro, de levertijd was 3-5 dagen maar mijn pakketjes zijn nog niet binnen?

heb ook geen mail ontvangen nog niks weet iemand mischien hoe dat komt of hoe ik er achter kan komen waar mijn paketje blijft ?
Over die invoerrechten en belasting, die moeten alleen over producten boven de 22euro betaald worden. Het kan zijn dat je eerst de goederen ontvangt en later nog kosten bij moet betalen. Dat had ik bij een zending die via UPS was verstuurd. Maar bij de laatste zending via Postnl kreeg ik een brief waarin om nadere gegevens van het pakket werden gevraagd. Ze konden de waarde van het pakket niet bepalen. De begeleidende brief moest ingevuld worden en samen met een kopie van de factuur retour gestuurd. Ik kreeg 30 dagen en om de gevraagde informatie te verstrekken, anders ging het pakket retour afzender of werd vernietigd. Ik denk of steeds dat dit steekproefsgewijs gaat....
Slechte ervaring bij LightInTheBox. Productbeschrijving klopt niet met het ontvangen product. Toetsenbord zou lichtgevend zijn. Dat is niet zo. Bestelling een week te laat ontvangen. Communicatie hierover via de website loopt slecht. Ik had verzekering afgesloten voor onverwachte invoerkosten en deze retour gevraagd. Bevestiging hiervan had ik in de bijlage meegezonden. Hun reactie: wij zijn benieuwd of u het pakket heeft ontvangen?

Mijn advies: niet bestellen via deze club. Veel gedoe.
Slechte ervaring bij LightInTheBox. Productbeschrijving klopt niet met het ontvangen product. Toetsenbord zou lichtgevend zijn. Dat is niet zo. Bestelling een week te laat ontvangen. Communicatie hierover via de website loopt slecht. Ik had verzekering afgesloten voor onverwachte invoerkosten en deze retour gevraagd. Bevestiging hiervan had ik in de bijlage meegezonden. Hun reactie: wij zijn benieuwd of u het pakket heeft ontvangen?

na veel heel en weer gemail over pakketje dat veel te laat werd bezorgd (deels veroorzaakt door PostNL) en door ons betaalde invoerrechten, heeft lightinthebox het goed afgehandeld en een forse korting gegeven op het door ons gekochte artikel. Uiteindelijk netjes afgehandeld dus.
Ik bestelde een VGA LED met voeding adapter bij deze firma. Wordt vervolgens geleverd met een adapter met een AUSTRALISCHE stekker! Onbruikbaar in Nederland!

Reactie is dat er in de kleine lettertjes AU of EU staat en ik had EU moeten kiezen. Ze vergoeden de terug verzendkosten niet. Onacceptabel. Wie verkoopt in Nederland Australische producten en wie wordt verwacht te ontcijferen wat AU zou kunnen betekenen? Of zelfs dat die optie bestaat?

Nooit meer daar kopen.
voor 91 euro gekocht.

Moet nu douanekosten betalen van 36.26 euro.

Als je nog hogere bedragen besteed (boven 125 euro) komen er nog invoerkosten bij, dus let op!!
Ik heb er eens een hoes met ingebouwde batterij voor de iPhone en een set van drie LED-lampen gekocht.

Tot grote ontsteltenis waren de LED-lampen, de volgende dag al stuk: de lampen bleken een 110 volts versie te zijn. Wie in Nederland heeft die netspanning nog? En ja, er zat een stickertje van 1 cm2 op het doosje, waarin in 6 talen was vermeld dat de lampen enkel geschikt waren voor 110 volt, in een ongeloofelijk miniscuul lettertype.

De batterij in het telefoonhoesje werd tijdens het laden zo heet, dat het hoesje smolt. Dit gebeurde gelukkig binnen de garantietermijn en na veel heen-en-weer gemail, mocht de batterij en het vormloze stuk rubber opgestuurd worden. De kosten daarvan, moest ik zelf betalen, de kosten van inklaring worden niet vergoed.

Conclusie: niet doen!
Vreselijke klantenservice! Er zijn ondertussen al zo'n 20 mails heen en weer gegaan tussen de klantenservice en mij. Ik had mezelf verzekerd tegen importbelasting. Uiteindelijk moest ik bij aanname van het pakketje 20,08 euro aan importbelasting betalen. Toen ik hierover contact met ze opnam, zeiden ze dat ze dat 100% zouden vergoeden. Dit hebben ze een maand en 20 mails later echter nog steeds niet gedaan. Ik krijg ook vaak automatische engelse antwoorden op mijn varierende Nederlandse producten. Geen woorden voor hoe slecht de klantenservice van Lightinthebox is!

En het product was nog kapot aangekomen ook nog..
Aanbeveling.....Klachtenkompas.nl

de énige èchte klachtensite van de CB) geeft het niet goed door, maar er stonden vanmiddag niet genoeg klachten over dit bedrijf om ze te kunnen laten zien! Pas vanaf tien klachten. Dus plaats eerst de klacht D​​Á​​ÁR en daarna pas HIER! Inmiddels loopt het HIER tegen de 100 klachten...

http://www.klachtenkompas.nl/bedrijven?nid=&field_branche_tid=All&title=lightint&body_value=lightint&name=lightint&sort_by=max_complaint_id&sort_order=DESC

Vreselijke klantenservice! Er zijn ondertussen al zo'n 20 mails heen en weer gegaan tussen de klantenservice en mij. Ik had mezelf verzekerd tegen importbelasting. Uiteindelijk moest ik bij aanname van het pakketje 20,08 euro aan importbelasting betalen. Toen ik hierover contact met ze opnam, zeiden ze dat ze dat 100% zouden vergoeden. Dit hebben ze een maand en 20 mails later echter nog steeds niet gedaan. Ik krijg ook vaak automatische engelse antwoorden op mijn varierende Nederlandse producten. Geen woorden voor hoe slecht de klantenservice van Lightinthebox is!

En het product was nog kapot aangekomen ook nog..

Geplaatst door Roxane op Jan 10, 2016.
Artikel 13 januari besteld, 3 februari nog niet ontvangen. Even kijken of we kunnen bellen. Hé geen telefoonnummer. Bestelling annuleren? Niet te vinden. Dan even de Helppagina raadplegen. Geen informatie die voor mij van toepassing is. Ergo: niet meer erin trappen.
Ik heb kleding besteld bij Lightinthebox. Speciaal op de pagina voor grote maten en dan ook nog xxxL. Een paar overhemden, een aantal polo's en een Hoodie. Prijs rond de €100. Vervolgens krijg je, een week later, nog een aanslag van de belasting €37 Euro. Dit bedrag staat nergens op de pagina van Lightinthebox. Wel dat je hem krijgt maar geen bedrag. Levering was wel snel. Anderhalve week. Maar dan...de kleding was nog te klein voor een tuinkabouter. Alles kon dus terug. Moet je van ieder artikel een formulier invullen en een foto sturen??? Van je zelf in te kleine kleding zeker ?!?. Ook zijn de kosten voor het terugsturen voor eigen rekening. Kortom kleding aan een goed doel gegeven, €137 Euro naar de......en nooit meer iets kopen bij Lightinthebox.
5 dec 2015 bij miniinthebox een batterij voor mijn smartphone samsung s2 besteld en betaald.Levertijd zou 10-20 dagen zijn. Ik stuurde na 25 dagen een berichtje over het uitblijven van de levering. Kreeg een berichtje terug dat er vertraging was in China en in Nederland bij de bezorging. Zou 5 weken duren. Heden 18 februari bijna 2.5 maand na bestelling nog steeds niets ontvangen. Ook geen terugbetaling ontvangen na mijn verzoek hierom. Erg duister allemaal en ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijf.
IK heb in december 2014 een computer kabel besteld maar die had ik een jaar later nog niet.ik heb vervolgens een mail gestuurd waar ik dezelfde dag nog reactie op kreeg dat er iets mis was gegaan en dat er een nieuwe werd gestuurd. Na 3 maanden nog steeds geen kabel dus weer een mail gestuurd. vervolgens kreeg ik een track and trace nummer dat anders was dan het nummer dat ik bij de bestelling kreeg en alle 2 werkte ze niet. weer een mail gestuurd en daarin de vraag of zij even konden kijken hoe het met mijn pakketje was. Ik kreeg daarop vaag antwoord en ze zeiden dat ik de bezorg dienst moet contacten omdat het daar waarschijnlijk fout zou zijn gegaan. dat heb ik gedaan maar nooit antwoord van gekregen. nu 2016 (2 jaar later) heb ik nog steeds niet mijn kabeltje.

Ik vertelde dit verhaal aan en vriend van mij die werkt met computers en hij vertelde vervolgens dat mijn kabeltje niet eens bestond en als die zou bestaan zou die nooit kunnen werken.

Ik ben daardoor wel mijn vertrouwen verloren in MiniInTheBox
ik heb 2 jaar geleden een kabel besteld maar die heb ik nu nog niet binnen. ik heb ook zeker 20 mails daar heen gestuurd maar hielp ook niks

5 dec 2015 bij miniinthebox een batterij voor mijn smartphone samsung s2 besteld en betaald.Levertijd zou 10-20 dagen zijn. Ik stuurde na 25 dagen een berichtje over het uitblijven van de levering. Kreeg een berichtje terug dat er vertraging was in China en in Nederland bij de bezorging. Zou 5 weken duren. Heden 18 februari bijna 2.5 maand na bestelling nog steeds niets ontvangen. Ook geen terugbetaling ontvangen na mijn verzoek hierom. Erg duister allemaal en ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijf.

Geplaatst door H.C.M. Beijer op Feb 18, 2016.
ik heb bij beide shops heel veel besteld, meestal arduino onderdelen, en nooit een probleem gehad. indien je iets besteld is het het beste om te betalen via paypal. Dus eerst een Paypal account maken. Bij het voltooien van je bestelling kun je aangeven of je een verzekering wilt afsluiten voor de verzonden goederen en of je je wilt verzekeren voor eventuele invoerrechten terug te krijgen indien je die zou moeten betalen.

Ik heb diverse keren invoerrechten moeten betalen en dit gemeld bij de webshop, scan van rekening geuploaded, en werkelijk binnen 1 dag had ik het geld op mijn Paypal rekening staan. Contact kun je heel makkelijk met ze krijgen door je order te kiezen en dan een vraag in te dienen. je kunt ook bijlages toevoegen. Antwoord meestal binnen een paar dagen

Bedenk dat de meeste goederen uit China komen dus dat is niet naast te deur. Soms kun je bij je bestelling kiezen uit de China of EU magazijn. Eu magazijn is iets duurder omdat de kosten in het EU magazijn hoger zijn.

Samengevat kun je ze vertrouwen en je moet goed lezen alvorens je iets besteld.

Reageer