Consumentenbond.nl

MiniInTheBox.com en LightInTheBox.com Ervaringen webwinkels

Toon eerste bericht

109 reacties

bestelling beschadigd

super slechte services

helpdesk die weigert nieuwe bestelling te sturen ik moet retouneren dan pas aktie

ik moet dus weer kosten maken om de besteling terug te sturen

meer als de helft is beschadigd of niet werkend rond uit troep

nooit meer wat bestellen

weggegooid geld

Order damaged

Very bad service ans service desk

No replacement send

They want me to send the order back what means it wil cost me money

More then half of my order is damaged or not working

Do not order anything at this company

You wil throw your money away
Eindelijk mijn centen terug ...€ 33,27...,vraagt niet hoe ik aan het lijntje werd gehouden vanaf oktober 2015 ben ik bezig geweest / kleding besteld ok 20 dagen wachten ...ontvangen in oktober maar kleding is veels teklein en lijkt niet eens op het model van wat hun website foto's tonen ,wist dat je qua maten veel ruimer moest bestellen maar nog was 5xl een M..ik hebt een xxl...qua materiaal was het ook niks....

Meteen klantenservice Ned .gemaild .....hele verhaal gemaild wil mijn centen terug....wat heel normaal is ...niet goed geld terug...wist ik veel dat de ellende pas begon...zg klantenservice NL,stelt niets voor....1st moet je foto's maken van alles kleding/papieren etc....dan bieden ze je een deal aan waar je niks aan hebt je wilt gewoon je centen terug ....dan hoor je ff niks tot jezelf gaat mailen...dan pas geven ze je een retouradres in Polen waar het naar toe moet wel op je eigen kosten....dan hoor je weer niks ...zelf weer contact gezocht maar dan dit is eigenlijk het rottigste moet jij bewijzen of het allemaal verzonden is want ze kunnen niks vinden .......foto's moeten maken verzendbewijs...maar dan hoor je niks ,dan in 2016 ga je weer mailen nu gaat alles in het Engels moest ik het hele verhaal weer uitleggen aan weer een andere naam...al met al gedreigd met advocaat ....consumentenbond etc etc..werd voor mij een principe kwestie nu deze week moest wel een Paypal aanmaken. Kreeg ik 33.27€ terug!

Vreselijk ...nooit meer......LIGHT IN THE BOX......CHINA.......

Grtz LoLou
MiniInTheBox incasseert wel maar levert niet. Weg geld.

Op 5 dec 2015 bestelde en betaalde ik voor zenden van een batterij voor mijn Samsung S2 smartphone. Tot op heden 20 maart 2016 niets ontvangen en geen reacties op mijn e-mails hieromtrent. Hoe heet zoiets...oplichting, fraude, diefstal...???
Ik bestel alleen goedkope en kleine producten bij minilnthebox en lichtinthebox. Kabeltjes, stempels en reflecterende armbandjes.Tot maximaal €10,- Tot dusver altijd aangekomen. Voor de prijs die je ervoor betaald zijn het goede producten. Bij "mijn Alie expres" ontvang je veel mail en is het lastig een nieuw wachtwoord te verkrijgen wanneer je het oude vergeten bent.
Ik heb een maand op een mooi horloge moeten wachten voor 1,95. En na een maand lag die in de container. Dit zijn fabrieksprijzen. Niks mis mee. Er wordt zoveel geld verdient aan artikelen. Dit kan dus ook gebeuren als je het in een winkel koopt. 100 euro voor een prachtig sprekend horloge. Mijn vrouw deed er jaren mee, maar ik een jaar met ellende en veel resetten wat die uit zichzelf deed.
Ik heb iets besteld bij miniln. Keurig ontvangen. Nu wil ik" unsubscribe" omdat mijn beveiliging die reclameberichten eruitgooien als zijnde mogelijk phising berichten. Ik heb het al tientallen keren ge-unsubscribe, krijg een gericht dat het gelukt is, maar word nogtans steeds gebombardeerd met die e-mails. Kan ook nergens een link vinden om een mail naar toe te sturen. Help!
Super goed en snel opgelost door miniinthebox. Controller was tijdens verzending kapot gegaan. Geen discussie maar direct vervangen door een nieuwe. Compliment en dank namens een jochie dat er zijn spaargeld in had gestoken.
23 mei 2016 een bestelling geplaatst bij Het MiniInTheBox, tot op heden niets ontvangen. Verschillende malen een reactie gestuurd waarop wordt gezegd dat de bestelling onderweg is. De bestelling moet voor 22 juni binnenkomen!
In het verleden iets besteld netjes aan gekomen.

Nu 2 verschillende bestellingen met xbox artikelen (Batterij/Accu en een headset)

Nooit ontvangen, log ik in zie ik dat ze beweren dat de duane het terug naar hun heeft gestuurd?!

Nooit gebeld of gemailt hierover door hun.

Ze beweren het geld te hebben terug gestort maar ik heb nooit iets ontvangen.

Wij hadden ook een temperatuur sensor met infrarood laser besteld en betaald.

Bij hun was de betaling niet geverifieerd maar wel bij ons afgeschreven.

Na lang contact met hun en bewijzen gestuurd te hebben zeggen ze dat ik mijn geld maar bij de bank moet terug eisen.

Uiteraard gaat de bank dit niet doen bij zelf geauthoriseerde betalingen....

Dus in totaal drie bestellingen in totaal met een flinke totaalwaarde, hun hebben het geld geaccepteerd maar mij nooit mijn artikelen geleverd en de klantenservice zegt eigenlijk los het zelf maar op....

Dikke 0 voor dit bedrijf. Erg jammer want het zijn leuke artikelen.
Tja, vele negatieve berichten die men plaats zijn in mijn ogen ook vaak onterecht. Er gaat een keer iets mis en het zijn meteen oplichters, moet er nooit meer bestellen blah blah blah............Je betaald pas douanekosten als het bedrag hoger is dan 22 euro (verschilt per land) Ook kan Mini en lightinthebox ook niet alle voorschriften per land benoemen. Het kan dus idd zijn dat je bij ontvangst extra moet betalen. Zit je onder het bedrag á 22 euro dan hoef je geen invoer/douanekosten te betalen. Moet je dit wel dan moet je je misschien afvragen of de persoon van desbetreffende vervoersmaatschappij wel helemaal eerlijk is en jou niet probeert op te lichten. (oa bij Postnl zijn de medewerkers nogal gek op extra inkomsten ) zie beleid die Postnl hanteert voor personeel.

Belasting op ingevoerde goederen

We voegen geen belastingen, BTW, of andere verborgen kosten toe. U betaalt wat u op de checkout pagina ziet, namelijk het subtotaal van de artikelen en de verzendkosten.

In de meeste landen in de wereld moet u belastingen op ingevoerde goederen te betalen. Bepaalde goederen onder een bepaalde waarde, of van bepaalde categorieën, behoeven geen betaling van belastingen.Deze regels verschillen per land.In eenzelfde land worden de regels verder vaak anders toegepast op verschillende plaatsen en tijden, soms tamelijk willekeurig.MiniInTheBox is gevestigd in China. Wij zijn een Chinees bedrijf. Daarom wordt alles wat u bij ons koopt geïmporteerd, via de betreffende douane van uw land.Helaas is het onmogelijk voor ons om de regels, voorschriften, gewoonten, tradities, praktijken, schema's, systemen, papierwerk, codes, wetten of beslissingen van enig land te leren kennen.Om deze reden kunnen we geen advies over belastingen in uw land verstrekken.Als er bepaalde heffingen worden toegepast, bent u zelf verantwoordelijk voor het betalen van deze kosten om uw pakket te kunnen ontvangen.Als u importbelastingen en / of de aanvullende rechten en verkoop belastingen (zoals BTW in het Verenigd Koninkrijk) moet betalen , dan dient u deze aan de koerier bij ontvangst van het pakket uit China te voldoen. Helaas kunnen we dit voor u niet berekenen en er is geen manier om vooraf te betalen. Als u drop-shipt of de bestelling als een geschenk naar iemand anders verzendt, kunt u ervoor zorgen dat ze zich bewust zijn van de mogelijkheid om belasting te betalen bij ontvangst van de goederen.Als u artikelen bij ons hebt besteld en onverwachts aanvullende kosten hebt ervaren aan uw kant, geeft u hier dan niet de schuld aan ons voor. Vindt zo veel mogelijk uit over de invoerrechten die in uw land van toepassing zijn, voordat u uw bestelling bij ons plaatst.We zijn verplicht om de volledige koopprijs op alle douane formulieren schrijven. Als u van mening bent dat we u kunnen helpen bepaalde import heffingen / rechten te te beperken, kunt u contact met de klantenservice opnemen en wij zullen doen wat we kunnen om u te helpen. Maar als een ontvanger bent u nog steeds verantwoordelijk voor alle import heffingen / rechten die van toepassing zijn. Wij kunnen verder niet beloven dat er bij ontvangst geen kosten in rekening worden gebracht.

Tja, vele negatieve berichten die men plaats zijn in mijn ogen ook vaak onterecht. Er gaat een keer iets mis en het zijn meteen oplichters, moet er nooit meer bestellen blah blah blah...........

Geplaatst door Thei72 op Aug 4, 2016.

Das natuurlijk makkelijk om te zeggen dat dat het vaak onterecht is. Werk je soms bij dat bedrijf ? Ik heb nu mijn eerste ervaring ook bij Janox gehad en voor deze ook zo'n kadootjessite en ik durf te stellen dat, na 3 negatieve ervaringen, de oplichters als paddestoelen de lucht in zijn geschoten. Je kunt je ook afvragen of zo goedkoop wel mogelijk is. Maar duur is vaak niet in 1 keer te betalen. Daarbij hoor je ook weer vaak dat goedkoop ook goed is en duur vaak niet. Terugzenden van artikelen kost vaak nog geld ook en veel moeite. Nu ik een slechte ervaring bij Bol.com heb wil ik niet meteen het hele bedrijf zwart maken, want tot nu toe ging het goed en was zeer tevreden.

Ik weet dat medewerkers van dit bedrijf ook actief zijn op dit soort sites. Meestal kun je geen feedback geven. Ik heb het bij Janox wel kunnen doen en je ziet 2 gezichten. Ze zijn zo goedkoop omdat ze de boel oplichten en de ene klant wel gauw tevreden kunnen stellen. Na een maand heb ik het grotere deel van mijn geld terug nadat ik dreigde met aangifte. Binnen 3 dagen stond het weer op mijn rekening wat ze niet konden leveren. Ik zal na de eerste negatieve start ook niks meer bij zo'n bedrijf bestellen.

[opmaak aangepast door beheerder]

Tja, vele negatieve b

Das natuurlijk makkelijk om te zeggen dat dat het vaak onterecht is. Werk je soms bij dat bedrijf ? Ik heb nu mijn eerste ervaring ook bij Janox gehad en voor deze ook zo'n kadootjessite en ik durf te stellen dat, na 3 negatieve ervaringen, de oplichters als paddestoelen de lucht in zijn geschoten. Je kunt je ook afvragen of zo goedkoop wel mogelijk is. Maar duur is vaak niet in 1 keer te betalen. Daarbij

Geplaatst door Thei72 op Aug 4, 2016.
Geplaatst door PARadox op Aug 4, 2016.
Wat kan mij Janox nou schelen, het gaat hier over Mini and Lightinthebox

[Opmaak aangepast door beheerder]
Reputatie 5
Badge +7
Beste Thei72 en PARadox, dit forum is bedoeld om medeconsumenten tips te geven en te informeren, niet om met elkaar ruzie te maken. Daarom heb ik jullie berichten gedeeltelijk verwijderd.
Ik heb al besteld bij MiniInTheBox. De eerste keer toen ik daar had besteld was ik ontevreden van deze site, het duurde namelijk 1 maand voor ik alles had ontvangen en ik moest nog douanekosten van 20,00 euro bij betalen. De producten waren horloges en camera lenzen voor op je smartphone en had het me totaal niet beklaagd want het was goede kwaliteit. Nu een paar dagen geleden heb ik opnieuw een bestelling geplaatst en heb ik iets opgemerkt, wanneer je producten heb gekozen en naar winkelwagen gaat en dan naar afrekenen vind je aan aantal opties: o.a. zoals Postverzending (met -of zonder tracking), Expressverzending, Dekkinginvoersrechten & belasting en Verzendverzekering zoals hieronder op foto 1.

De belangrijkste die je moet aanvinken zijn: Dekking invoersrechten & belasting en Verzendverzekering, voor de andere kies je zelf als je je pakketje wilt volgen en het sneller wil ontvangen.

Hierdoor ben je gedekt als je plots een e-mail krijgt waarin je douanekosten moet betalen voor je bestelling thuis te laten leveren. Als je dan bij je account naar mijn bestellingen gaat en dan op het vraagtekentje klikt (zoals afgebeeld op foto 2), zie je 2 opties, douaneprobleem of bestelstatus bekijken. Klik op douaneprobleem en dan krijg je een scherm om een e-mail te zenden stuur via dit het bewijs dat je douanekosten moet betalen, nadienbetaald MiniInTheBox het bedrag terug. MiniInTheBox heeft ook magazijnen in Europa, als het product beschikbaar is in het magazijn van Europa worden er geen douanekosten aangerekend. Kijk ook altijd of er naast het product staat (Verzonden binnen 24u) zo worden je producten sneller verwerkt en ontvang je ze dikwijls sneller.

Ik hoop dat sommige van jullie hier iets aan hebben aan mij ervaring. In het begin had ook problemen maar na wat opzoekingswerk was het allemaal opgelost en heb ik een aantal tips gevonden. Doorzoek ook altijd goed alles van de site zelf zo vind je soms nog wat tips zodat je niet opeens met problemen zit.

Foto 1:

Foto 2:

Beste mensen,

ondertussen weet ik dat het een chinese website is. Het lijkt verdacht veel op een Nederlandse website als men de kleine lettertjes niet leest en dat is misleiding nummer 1.Aangezien het helemaal uit China komt duurt het lang eer het pakketje aankomt en zijn er ook nog eens invoerrechten waardoor de prijs allesbehalve voordelig is.Bij deze kan ik ook nog eens vermelden dat ze ''fake'' SD kaarten verkopen ook gekend als ''duds''. Ik had 2 x 64 gb micro sd kaarten gekocht voor 15 euro per stuk en deze zijn allebei niet groter dan 7,4 gb.Daarna heb ik deze opnieuw gekocht en echte voor 20 euro per stuk via bol.com. 5 euro meer per stuk ze werken en er zijn geen invoerrechten ik denk dat ik mijn punt gemaakt heb.miniinthebox zijn oplichters!
Hoi, ik ben net nieuw op deze site en wou effe reageren i.v.m. een horloge dat ik bestelde bij Miniln The Box. Eerst en vooral wil ik zeggen dat dit ook mijn eerste bestelling was en ik zal nooit meer bestellen dan 10 euro als test. Op foto zag het er prachtig uit maar mijn vermoeden werd inderdaad bevestigd. ik heb nog nooit in mijn leven zo'n stuk brol ontvangen. Alles op de wijzerplaat is fake, de achterkant was uit het horloge gevallen en de wijzerplaat zat ook los. De kwaliteit van het binnenwerk durven ze zelfs niet te geven in een grijpkraantje op de kermis.VRESELIJK . De levering daarintegen was axact zoals beloofd. Tijdspanne was ok en geen extra kosten. In mijn ogen toch een bedriegelijke boel en mij zien ze nooit meer terug.

met vriendelijke groeten
ik had een aantal hoesjes besteld op miniinthebox en kreeg ze een half jaar later in mijn brievenbus!! geen aanrader ik ga er ook nooit meer iets bestellen.
Ik heb slechte ervaringen met het bestellen bij Lightinthebox. Besteld met expressverzending. Dat is €14,71 extra maar dan wordt het product in 3-4 werkdagen geleverd volgens de site. Niet dus. Toen ik na 5 werkdagen aan gaf dat ik aannam dat de €14,71 teruggestort zouden worden omdat de zending te laat geleverd zou gaan worden kreeg ik doodleuk te horen dat de bestelling pas over nog 8 werkdagen verzonden zou worden en dat ik misschien € 9,- (10% van de aanschafwaarde van het product) terug zou krijgen als ik het product binnen had en tevreden was. Met andere woorden, je krijgt de extra kosten die je gemaakt hebt niet (volledig) terug. Echt schandalig. Meteen de bestelling geannuleerd. Hopelijk gaat dat wel goed. Duimen maar. Maar ik bestel hier nooit meer dat weet ik wel.
beste,

ik heb exact het zelfde probleem ! besteld en nooit aangekomen en ik heb geen contact gegevens, dus nooit bestellen, trouwens als iemand een email of tel. nr. van lightinthebox heeft zou u met mij willen delen ?

Groet Henry
De mensen leren het nooit. Dit soort 'sites' floreren door de 1 wel wat te geven en de ander niks of troep. Je moet zoveel moeite doen om het goed te krijgen. 9 van de 10 laat het erbij zitten. Voor een paar euro ga je niet aan de telefoon hangen ofzo. Kost niet alleen (meer) geld maar ontzettend veel energie en geduld. Mijn horloge begaf het al na een maand van Mini. Dat ik een maand moest wachten dat die er was, met luchtpost, maakte me niet zoveel uit. Maar de teleurstelling was heftig. Als consument ben je vogelvrij. De wet staat nog altijd aan de kant van de producent/verkoper

De mensen leren het nooit. Dit soort 'sites' floreren door de 1 wel wat te geven en de ander niks of troep. Je moet zoveel moeite doen om het goed te krijgen. 9 van de 10 laat het erbij zitten. Voor een paar euro ga je niet aan de telefoon hangen ofzo. Kost niet alleen (meer) geld maar ontzettend veel energie en geduld. Mijn horloge begaf het al na een maand van Mini. Dat ik een maand moest wachten dat die er was, met luchtpost, maakte me niet zoveel uit. Maar de teleurstelling was heftig. Als consument ben je vogelvrij. De wet staat nog altijd aan de kant van de producent/verkoper

Geplaatst door PARadox op Jan 14, 2017.
De wet staat aan de kant van verkoper ? dat is niet waar, we hebben ook zeker rechten, check wetboek online daar staat alles wat je rechten en plichten zijn, alleen in deze zaak veel mensen hebben te vaak het opgegeven en niets er tegen doen omdat meestal om de kleine bedragen gaat en zien als ervaring dat de volgende keer niets meer te maken wil hebben met in dit geval LIGHTINTHEBOX. ( net als ik dus )

Dit is eigenlik hoe dan ook een diefstal ! en als zoveel meldingen zijn moet de consumentenbod samen met politie wat mee doen! misschien samen met interpol.

Nu moet je nagaan hoeveel materieel, en tijd en emotioneel schade hebben mensen tot nu toe in totaliteit , en dat bedrag loopt steeds op zolang er niets is gedaan.

dus van wie is de taak eigenlijk om dit soort praktijken te stoppen ? we hebben ons lesje al geleerd, we gaan niets meer bestellen van dit soort web winkel praktijken die niet eens een e-mail adres heeft.

mvrg

Alivez
Jij moet als klant bewijzen dat de fabrikant/verkoper nalatig is geweest. Een product hoeft niet meteen kapot te zijn als je het koopt. Sommige zaken waren dan vrij makkelijk. Bij anderen ben je meteen je product 3 weken kwijt. En moet je geluk hebben dat ze de schuld bij jou neerleggen. Daarom koop ik liever toch iets in een winkel, maar met webshops is het een stuk moeilijker je recht te halen. Zoals gigacadeau. 1 keer wat gekocht en nooit meer. Je betaalt ook nog verzendkosten. En ik had het product heel lang gezocht. Alleen bij hun vond ik het. Weg 40 euro.
Blijkbaar is lezen ook een vak. De tijden die erbij staan zijn geen levertijden, maar de tijd dat de bestelling verzonden wordt! De levertijd is meestal een maand. Voor sommige producten die uit een europees magzijn komen is de levertijd soms een week. Maar dan moet je echt geluk hebben. Btw...domme opmerking dat het oplichters zijn. Iedereen weet dat de producten van miniinthebox uit China komen! Als je een leek bent op dit gebied, misschien jezelf beter informeren voor je zomaar besteld op een site die je niet kent. De douanekosten kunnen zij verder ook niets aan doen. Je betaald standaard boven de 22euro douanekosten. Kan je zo op de site van de Rijksoverheid vinden. Daar staat ook vanaf welk bedrag je belasting moet gaan betalen. Tegenwoordig kan je je tegen de extra kosten verzekeren voor een paar cent. Zou ik zeker doen. Je pakket kan door die douanekosten dus dubbel zo duur uitvallen, als je boven die 22euro uitkomt. Vroeger ging dat steeksproef gewijs en kon je geluk hebben. Tegenwoordig krijg ik het idee dat elk pakket gecontroleerd wordt. Heb de laatste keer nog iets teruggestuurd omdat de kosten gewoon te hoog werden en ik de bestelling niet meer nodig had. En mijn geld terug gekregen. Maar ook dat duurde meer dan een maand. Bijna 2 maanden zelfs. Bovendien, als je met een klacht komt wordt dat gewoon netjes behandeld hoor. Gewoon even een berichtje sturen via je account. Als ik het goed heb, via Vraag en Antwoord. Je hebt meestal binnen 2 dagen een reactie terug. Soms zelfs nog dezelfde dag. Ik had de laatse keer een hoesje besteld voor een S7. Maar een hoesje voor een Iphone ontvangen. Dacht eerst laat maar, die paar cent. Uiteindelijk na iets meer dan een maand toch maar een berichtje gedaan. Moest een foto sturen en had toen binnen een week het geld terug op mijn rekening. Hoesje mocht ik houden! Dus nee mensen. Als je zelf verkeerd leest niet gaan roepen dat het oplichters zijn. Bovendien, de spullen komen uit China. Worden verscheept of overgevlogen. Daarna door de douane, die alles controleert. Dat duurt een tijd. Als ik zelf iets nog dezelfde week in huis wil hebben, weet ik dat ik niet bij miniinthebox hoef te betsellen. Dan maar duurder. En inderdaad. Ik moet toegeven dat niet alles van de beste kwaliteit is. Heb ook een keer een powerbank besteld. Kreeg het ding als doe-het-zelf pakket binnen. Zonder batterij. Gelukkig kon ik daar aankomen, want die batterijen die daarin zaten, koop je niet in de winkel. Verder deed het wat het moest doen. Dus verder ook geen klacht over gestuurd. Maar...het is en blijft een webshop uit China. Met wel erg goedkope spullen. Niet gaan klagen dus, als er een keer iets fout gaat...
Alles komt uit China. Ik heb ook spullen besteld via Atlas. Het is niet slecht en goedkoop. Alleen je moet er lang op wachten. Bellen en mailen heeft weinig zin. Maar ook daar gaat veel mis. Het gaat er om dat webshops een groot nadeel hebben met omruilen. Daarom is het zo goedkoop ? Ja, dan kan ik beter bij bekende winkels blijven kopen. Wat ook niet altijd een garantie is. Daar kwam ik achter met powerline adapters. Het leek even te werken. Maar na een maand niks noppes nada. Goed merk. Dag geld. Na 2 maanden in de kliko.

Alles komt tegenwoordig uit China. Kwaliteit is bagger. De prijs zegt niet veel meer.

Reageer