Consumentenbond.nl

MiniInTheBox.com en LightInTheBox.com Ervaringen webwinkels

Toon eerste bericht

109 reacties

@Maarbach, ik heb begrepen dat je tevreden bent met LIGHTINTHEBOX dat moet je vooral doen en verder bestellen, we hebben hier de meeste problemen met LIGHTINTHEBOX, ajs je denk dat je mij kan helpen, mijn vraag is wat is de email adres van klantenservice lightinthebox, en a.u.n. geen link sturen daar heb ik niets aan, mijn vraag is duidelijk e-mail adres waar ik kan corresponderen.

dank

Alivez
@Alivez: Nogal logisch hè, de meeste tevreden mensen gaan ook niet reageren op een klachtenforum! En zoals ik al zei: lezen is ook een vak! Ik heb al genoemd hoe je contact op kan nemen! Er is geen emailadres. Reageer via je account. Ook niet bar slim om, als je geen contactgegevens kan vinden, te gaan bestellen. Is het eerste waar ik altijd naar kijk.
ik zei al, ik heb mijn lesje geleerd, ik ga niets meer bestellen! verder als u zo tevreden bent gaat u lekker gezellig online shoppen, ik wens u veel succes.

dat u heel goed bent met lezen dat wil niet zeggen dat anderen slecht is met lezen, het is inderdaad een vak een goed commentaar te geven.
Reputatie 5
Badge +7
de meeste tevreden mensen gaan ook niet reageren op een klachtenforum!

Geplaatst door N.E. Maarbach op Jan 14, 2017.
Beste N.E. Maarbach, de Consumentenbond Community is ook geen klachtenforum, maar er juist voor bedoeld dat consumenten elkaar kunnen helpen met tips en ervaringen. Klachten kunnen wel geplaatst worden op www.klachtenkompas.nl.

Aan iedereen: Hier staan wat tips over het herkennen van een buitenlandse webshop. Heb jij ook een tip? Deel hem!
Het is idd zoals mr Maarbach hier zegt:

Ik heb een goede maand geleden een tablet aangeschaft op Light in the Box.

Men word op de hoogte gehouden over de vorderingen van uw bestelling via e-mail. Zo kent u de laatste status van uw bestelling alsook de locatie waar uw bestelling op dat ogenblik is.

De levering is keurig verlopen echter diende ik +-40 euro douanekosten te betalen. Dit was echter geen probleem daar men bij de bestelling de mogelijk heeft om hiertegen een soort van verzekering te nemen. Deze verzekering kan men ook nemen tegen verlies of beschadiging van uw bestelling en kost slechts enkele euro's.

Via de website moet men deze "extra" betaling dan declareren en aantonen met het ingescande betalingsbewijs dat men gekregen heeft bij levering. Na enkele weken stond dit bedrag terug mooi op mijn rekening.

Als men alle verzekeringen neemt dan is men in principe 100% safe en kent men de maximale kostprijs van uw bestelling.

Alle communicatie gebeurd trouwens via uw account dus geen e-mail. Het voordeel hiervan is dat alle communicatie mooi en overzichtelijk (per aankoop) op hun website blijft staan.

ik heb enkele dagen terug een GSM aangekocht en als dit een bevestiging is van mijn eerste aankoop dan mag ik zeker niet klagen.

ps: ik heb het afgelopen jaar misschien 50 items aangekocht op Ebay. In 99% van de gevallen gaat dit goed echter ook hier heeft men soms een "kink" in de kabel ...
Ik heb bij LightI TheBox 4artikelen besteld ik heb er 1 maar ontvangen en betaald voor 4artikelen wn kreeg bij de eerste levering gelijk de douane kosten die ik moest betalen van 41,89euro van de eerste artikel dat 88,90euro was geweest .Het totaal bedrag van de bestellingen was 185euro ik kreeg ook geen bericht van de resterende artikelen die ik nog moest krijgen nadat ik een email bericht stuurde waarbij ik als melding kreeg dat ze waarschijnlijk voor 15-02-17 kan verwachten .De bestelling deed ik op 26-01-17 dus alsje mij vraagd ben ik wel teleur gesteld in deze Webwinkel hun service

Ik heb bij LightI TheBox 4artikelen besteld ik heb er 1 maar ontvangen en betaald voor 4artikelen wn kreeg bij de eerste levering gelijk de douane kosten die ik moest betalen van 41,89euro van de eerste artikel dat 88,90euro was geweest .Het totaal bedrag van de bestellingen was 185euro ik kreeg ook geen bericht van de resterende artikelen die ik nog moest krijgen nadat ik een email bericht stuurde waarbij ik als melding kreeg dat ze waarschijnlijk voor 15-02-17 kan verwachten .De bestelling deed ik op 26-01-17 dus alsje mij vraagd ben ik wel teleur gesteld in deze Webwinkel hun service

Geplaatst door RS demon op Feb 1, 2017.

Dat er invoerbelasting bestaat lijkt mij wel algemeen bekend. En ik vraag me af welk type verzending je geselecteerd hebt. Je hebt op 26-01-17 besteld, maar geeft niet aan wanneer je jouw pakketjes verwacht volgend gekozen verzendmethode.Ik heb gisteren 5 kleine pakketjes ontvangen. 1 met 5 spiegeltjes, waarvan er 3 stuk waren. Ik heb een deel van mijn geld terug gevraagd. Ik ben benieuwd.
Ik heb recent 2 x een paar schoenen gekocht, ik had geen haast want ik wist dat de levertijd tussen de 10-18 werkdagen zou zijn. En zodra ik de schoenen in huis had zag ik waarom ze eigenlijk zo goedkoop waren. Ze zaten helemaal niet lekker dus ik wilde ze terug sturen. Maar helaas kostte mij dat 18,50 en de schoenen zelf waren 23 euro...dus kortom: ik koop hier geen schoenen/kleding meer. Belachelijk gedoe!!
Voor de mensen die hier terechtkomen ik zeg het opnieuw. Ik zie veel negatieve commentaren over miniinthebox, wel ik heb dat dus niet. Ik was tevreden van hen en de service was beter dan de 1ste keer maar dat hangt ook van jezelf af.

Ik heb in mijn vorig bericht gezegd dat het het beste is om telkens onder de 20EURO! Te bestellen omdat je dan geen invoerkosten betaald. Ik heb ook getoond dat je verschillende opties hebt die je kunt aanvinken wanneer je de bestelling aan het maken bent, dat heb ik aangetoond met foto's. Het is dus ook belangrijk voor jezelf dat je de belangrijkste aanvinkt om later problemen te voorkomen. Miniinthebox heeft op hun site ook een tablad waar je al het bewijs kan sturen naar hen over de invoerrechten waarna je ze nadien teruggestort krijgt op je rekening.

Elke persoon hier met negatieve commentaren bekijk mijn vorige reactie zoals al vermeld.

Het is dom om te bestellen aan een hoog bedrag i.p.v. gewoon in stukken, maak dus altijd dat je per bestelling niet hoger dan 20 EURO gaat tenzei je graag invoerkosten betaald.

Miniinthebox zijn voor mij geen oplichters, soms kan het zijn dat je pakket artikelen tekort komt, dat komt doordat de douane ze niet toelaat te versturen en houden dit in bezit. Denk maar aan nepmerken die uit die landen komen die worden ook in bezit gehouden en vernietigd.
Als ervaren webschopper heb ik bij mini in the box 2 bestellingen geplaatst voor kleine bedragen. 1 bestelling ontvangen. Voor de andere heb ik na 9 en 10 weken een officiele melding verzonden via mijn login / mijn bestellingen. Opvallend is dat je hier geen enkele reactie op krijgt (?) Zelfs geen automatisch antwoord van enige registratie. Hier stopt alvast voor mij alle vertrouwen in profesioneel beheer van de website.
hallo,

Ik heb bij lightinthebox een bestelling rechtstreeks afgerekend met PayPal.

Blijkt nu dat het produkt niet in stock was en door LITB werd geannuleerd.

Na 2 weken kijk ik even naar mijn order. Niks.

Blijkt dat ze volgens PayPal mij terugbetaald hebben op de refunded/credits van LITB.

Met de knop withdraw zou ik het bedrag terug op PayPal kunnen zetten.

Geen order, maar ook geen refund te withdrawen ???

Als je klantenservice wil bereiken moet je altijd via een order gaan.

Algemene vragen buiten orders om, vergeet het.

Ik heb dus geen order maar wil hen gewoon bereiken om die refund of terugbetaling aan te kaarten.

Iemand enig idee hoe ik hen, zonder via mijn bestellingen te gaan kan aanspreken.

De klacht bij PayPal is per vergissing gesloten. Einde van die weg.

Ze moeten gewoon terugbetalen.

Hun klantenservice zegt wel, indien het een vraag betreft buiten een order klik hier en je komt terug bij de orderservice.

Ik weet het niet. Via een ander order de zaak aankaarten lukt niet.

Alle hulp wenselijk.

Bedankt,

Ignace Erauw

Belgi
Bananen stekkers besteld. € 39,95 plus € 7,95 verzendkosten inclusief verzekering voor het betalen van invoerrechten. Moet ik achteraf nog eens € 20.95 invoerrechten betalen. Ik had wel betaald voor de verzekering maar achteraf kreeg ik het niet vergoed. Als je geluk hebt dan glipt het door de douane maar als je invoerrechten moet betalen zijn ze niet thuis. Up to You.
Bij de bestelling was niet duidelijk wat de werkelijke levertijd kon zijn. Inmiddels heb ik na veel gmail begrepen dat zij opnieuw mijn geduld en begrip vragen voor een levertijd van 60 (!!!) werkdagen. Op het annuleren van de koop wordt niet reageerd, steeds hetzelfde antwoord: wij vragen uw begrip en geduld. Was mijn eerste aankoop EN mijn laatste !
Als je als professionele webwinkel wilt overkomen dan moet je dat ook zijn! Klantvriendelijkheid staat op de eerste plaats. Heb je een klacht dan moet dat meteen opgelost worden. En dat gebeurd dus niet.

En dan ook dat stomme gedoe om onder de € 20 te blijven. Moet je als consument gewaarschuwd worden om iets bij hun te kopen? omgekeerde wereld.

Voor de mensen die hier terechtkomen ik zeg het opnieuw. Ik zie veel negatieve commentaren over miniinthebox, wel ik heb dat dus niet. Ik was tevreden van hen en de service was beter dan de 1ste keer maar dat hangt ook van jezelf af.

Ik heb in mijn vorig bericht gezegd dat het het beste is om telkens onder de 20EURO! Te bestellen omdat je dan geen invoerkosten betaald. Ik heb ook getoond dat je verschillende opties hebt die je kunt aanvinken wanneer je de bestelling aan het maken bent, dat heb ik aangetoond met foto's. Het is dus ook belangrijk voor jezelf dat je de belangrijkste aanvinkt om later problemen te voorkomen. Miniinthebox heeft op hun site ook een tablad waar je al het bewijs kan sturen naar hen over de invoerrechten waarna je ze nadien teruggestort krijgt op je rekening.

Elke persoon hier met negatieve commentaren bekijk mijn vorige reactie zoals al vermeld.

Het is dom om te bestellen aan een hoog bedrag i.p.v. gewoon in stukken, maak dus altijd dat je per bestelling niet hoger dan 20 EURO gaat tenzei je graag invoerkosten betaald.

Miniinthebox zijn voor mij geen oplichters, soms kan het zijn dat je pakket artikelen tekort komt, dat komt doordat de douane ze niet toelaat te versturen en houden dit in bezit. Denk maar aan nepmerken die uit die landen komen die worden ook in bezit gehouden en vernietigd.

Geplaatst door Johna05 op Feb 24, 2017.[/quote]
Heb zelf al 3x Een bestelling geplaatst en het is al 3 Binnen geweest en het gaat om een bedrag van 6eur per bestelling Het verzenden duurt alleen erg lang rond 2maanden.
Heb voor het eerst een slechte ervaring met een webwinkel (Lightinthe Box). Dit is een Chinese leverancier en in eerste instantie leek alles OK. Echter na ontvangst van de bestelde LCD-projector begon het probleem. De LCD-projector bleek niet te werken en ik moest de projector (voor eigen rekening) maar terug sturen. Gezien de slappe reacties van deze webwinkel had ik geen enkel vertrouwen meer in deze leverancier en heb hiervan afgezien. Ik laat de projector wel hier in Nederland nakijken. Al met al de laatste keer dat ik techniek via een Chinese webwinkel heb gekocht en kan ik Lightinthebox zeker niet adviseren als een betrouwbare leverancier!!
Ik heb een ontzettend slechte ervaring met de klantenservice van miniinthebox. We hadden een bestelling gedaan van 48,50. Na een aantal weken kregen we bericht dat we 28,50 moesten bijbetalen. Ze beweren dat ze niet van tevoren kunnen weten hoeveel invoerrechten er moeten worden betaald, maar dat weten ze dus echt wel. Na een klacht hebben ze me, omdat ze 'waarde hechten aan klanttevredenheid' aangeboden om het volledige bedrag in bonustegoed te krijgen of ik kon de helft terugbetaald krijgen. Ik heb geantwoord dat ik dan graag het bonustegoed ontvang, klinkt goed toch. En wat doen ze vervolgens? Ze maken de helft van het bedrag, 14,25 over als bonustegoed en ook nog eens met voorwaarde dat ik minimaal 28,50 besteed!?! Dus ze willen nog eens extra aan mij verdienen!! Ik heb meerdere tickets aangemaakt om mijn ongenoegen te uiten en om mijn beloofde geld te krijgen, maar er wordt steeds een algemeen ontwijkend antwoord gegeven en het ticket gesloten. Dit kan toch niet? Ze hebben mij een belofte gedaan, hoe kan ik hen daar aan houden? Ik ben hier ontzettend kwaad over, ik raad ten zeerste af om iets bij miniinthebox te kopen, het is pure oplichterij. Ik adviseer om beter ergens anders te kopen waar je niet voor onprettige verrassingen komt te staan. Als er meer mensen met een vergelijkbare ervaring zijn, kunnen we hier iets aan doen?
Nee hoor. Oplichting is het niet. Er wordt van tevoren aangegeven dat ze de precieze kosten niet weten. Ze kunnen dit moeilijk voor elk land apart uitzoeken. En er wordt duidelijk gewaarschuwd dat er extra kosten bij zouden kunnen komen. Bovendien kan je je er tegenwoordig voor een paar euro meer tegen verzekeren. Dat is mooi uit coulance. Dat hoeven ze niet te doen. En het bedrag aan invoerrechten betaal je niet aan miniinthebox, maar aan de leveranciers zoals PostNL. Zij schieten die kosten voor, die je aan hun (de leveranciers) terug betaald. Miniinthebox heeft daar verder niets mee te maken. Ik heb me daar ook eens in vergist. Heb het pakket toen gewoon geweigerd. Altijd zorgen dat je niet boven de 22euro besteld. En anders verzekerd laten leveren.
Ik wist dat niet van die 20 euro, daar kunnen ze veel duidelijker in zijn. Bij vliegreizen moeten de maatschappijen ook transparant zijn over de prijzen, dat is niet anders volgens mij.Maar dat is nog niet het belangrijkste. Ze hebben mij een belofte gedaan (aangeboden ofwel de helft terug in geld ofwel het volledige bedrag in bonus, zonder daar bij te zeggen dat dat bonus aan voorwaarden gebonden is). Vervolgens houden ze zich daar niet aan en gaan maar niet in op mijn vraag hierover, maar gaan steeds terug naar algemene teksten. Als zij mij dit aanbieden, mag ik hen daar toch aan houden?
Beste mensen,

Als je voor een dubbeltje iets wil aanschaffen wat redelijkerwijs hier in de winkel 10 euro kost, moet je rekening houden met andere kwaliteitsnormen. Ook het gezeur over invoerrechten: welkom in de echte grotemensenwereld!

Informeer jezelf en koop dan.

Of niet.
Lees svp wat er gebeurd is. Ik krijg van miniinthebox zelf een aanbod om de helft terug in geld of het volledige in bonustegoed en zij houden zich daar niet aan. Ze maken de helft in bonus over met voorwaarde dat ik nog eenzelfde bedrag besteed. Dat heeft niets met hun prijzen te maken, dat is misleiding. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Reputatie 2
Badge +2
Je betaald geen invoer rechten tot een bedrag van €22 daar boven betaal je BTW en dan hang het er nog van af wat je hebt besteld maar de hoogste is 21% BTW.Daar bij komt de inklaring kosten van €13 bij Post.nl en als je pech hebt kost je pakketje dus heel wat meer dan hier in Nederland hou daar rekening mee.

Een goede manier om uit te zoeken of je wel of niet invoer rechten moet betalen is hier te vinden.https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/...
Reputatie 2
Badge +2
Kijk ook eens op www.aliexpress.com maar zoals bij iedere web winkel is het een zaak om niet meteen de eerste de beste te gaan kopen maar zoek door tot je een goedkopere vind.Bij aliexpress krijg je zelfs een suggestie onderaan de pagina en zelfs dan nog kan je beter door zoeken.Maar kijk ook of er iemand is die gratis verzending doet dit duur meestal langer maar kan een heel hoop geld schelen!.Daarnaast is het ook verstandig om op ebay te zoeken naar het zelfde maar betaal daar alleen met paypal er zitten namelijk ook oplichters er op.Helaas spreek ik uit ervaring maar dankzij paypal kreeg ik me geld terug.
Mijn ervaringen met LightInTheBox zijn alleen maar negatief. Begin mei een bestelling geplaatste en betaald. Eind juni was er nog niets geleverd. Track&Trace werkte niet. Gemaild, en antwoord van de computer terug: Uw ticket is Opgelost! Niets opgelost, kreeg mailtje nog een maand te wachten want dan zijn 99% van de leveringen rond. Begin augustus (drie maanden na bestelling) weer gemaild. Weer direct antwoord (er komt geen mens aan te pas): Uw ticket is opgelost! In het mailtje het verzoek om nog 2 maanden te wachten, want dan is 99% van de leveringen afgerond. Klacht ingediend, 5 maanden werd mij echt te gortig. Geen mail terug. Wel een berichtje bij mijn account of ik 6 maanden willen wachten want dan zijn 99% van alle leveringen afgerond. Dat heb ik natuurlijk niet geaccepteerd, en mijn geld terug gevraagd. Geen reactie.
Reputatie 2
Badge +4
Mijn ervaring:
►Light in the Box - hier koop ik niet meer
►MiniIntheBox - hier koop ik niet meer
►DealExtreme- als het niet anders kan
►Gearbest - hier koop ik niet meer(veel fouten)
►AliExpres - hier koop ik nog regelmatig, positieve ervaringen(± 5 jaar)
►Ebay - geen "Chinees" maar wel al jaren klant en dankzij Visa en Paypal veilig kopen.

Houd altijd rekening met het feit dat er duizenden leveranciers verbonden zijn aan deze webwinkels.
Houd ook altijd rekening met het feit dat je douanekosten moet betalen, ook al belooft de verkoper het pakket als"gift" te markeren.
De miljoenenstroom aan pakketten die dagelijks ons land binnenvloeien is onmogelijk 100% te controleren voor de taxmeneren en dus betaal je vaker niet douanekosten(invoerrechten/btw) dan wel.
Het zal dan voor een hoop mensen vreemd overkomen wanneer de postbode opeens zegt "je moet nog effe wat bijbetalen joh".
Het enige wat me in dit hele proces stoort is dat je als een idioot naar de geldautomaat moet rennen want "PostNL heeft geen pinautomaat" en je moet contant aan de deur betalen.
Het alternatief is webshops/marktplaatsverkopers die het voor je uit China gehaald hebben, maar ja die zitten in Nederland en die willen weer geld van je, ergo; stukken duurder.

Reageer