Consumentenbond.nl

MiniInTheBox.com en LightInTheBox.com Ervaringen webwinkels



Toon eerste bericht

109 reacties

Ik heb iets best van 57 euro bij lightinthebox maar als ik nu deze ervaring lees vrees ik voor het ergste, ik heb wel via PayPal betaald kan dat nog helpen?
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Jansens3,

Bedankt voor je reactie.
De Consumentenbond schreef onlangs een artikel over shoppen bij Chinese webwinkels.
Je vind het artikel hier.
In dit artikel staat o.a. beschreven dat het belangrijk is om te betalen via PayPal, zoals jij hebt gedaan.
Hierdoor is je aankoop in vele gevallen beschermd.

Tevens hebben wij aan onze panelleden gevraagd hoe hun ervaringen zijn met dergelijke bestellingen.
Dit artikel kun je hier terugvinden.
Daaruit blijkt het volgende betreft de service:

''Wij waren ook benieuwd naar de service van deze winkels, wat mag je verwachten? Een derde van onze respondenten heeft wel eens contact opgenomen met de klantenservice. Vaak zijn mensen tevreden over de service:
  • Onze panelleden geven het contact met de klantenservice het rapportcijfer 7,2.
  • Ze zijn over het algemeen snel en goed geholpen.
  • Communicatie gaat vaak in het Engels, maar de beheersing van de taal door de klantenservice is soms matig.
Daarnaast namen we de proef op de som om de klantenservice te testen. We gaven aan dat de door ons bestelde kabeltjes niet werken. Bij bijna alle winkels kregen we binnen een dag een reactie naar tevredenheid. De Chinese webshops zijn meestal bereid het geld terug te storten of bieden een vervangende kabel aan.''


Ik hoop je zo enigszins gerust gesteld te hebben. Uit persoonlijke ervaring is bij mij veelal gebleken dat je vooral geduld moet hebben. 😉 Bij kapotte en niet aangekomen producten heb ik altijd netjes mijn geld terug gekregen.

Laat je het ons nog weten wanneer en of je je pakketje uiteindelijk ontvangt?
Badge
Ook ik heb hier besteld. De levertijd zou eerst 10-20 dagen zijn. Uiteraard niets ontvangen maar wel geklaagd. Toen werd de termijn 30 dagen. Uiteraard niets ontvangen. Weer geklaagd en geld terug gevraagd. Nu maken ze de termijn 60 dagen.

Nog even wachten en ze hanteren een termijn van 100 jaar.

Ik vind het in ieder geval oplichters
Reputatie 1
Badge +2
Ook ik heb hier besteld. De levertijd zou eerst 10-20 dagen zijn. Uiteraard niets ontvangen maar wel geklaagd. Toen werd de termijn 30 dagen. Uiteraard niets ontvangen. Weer geklaagd en geld terug gevraagd. Nu maken ze de termijn 60 dagen.

Nog even wachten en ze hanteren een termijn van 100 jaar.

Ik vind het in ieder geval oplichters

Hoi Wibi,
Héél soms gaat het ook goed; mijn bestelling van 19/12/17 zojuist ontvangen.
Ook ik vreesde met grote vrezen na het lezen van al die negatieve berichten.
Ik hoop dat het goed komt bij jou, anders maar afreageren op de vleugel...
Badge
Dag W. Ganzeman. Wat goed dat je de goederen hebt gekregen !! Helaas voor mij nog niets. Ik zal hieronder de reactie van miinthebox opnemen. Ze noemen het een lichte vertraging !! En raden me aan om zelf naar MIJN postkantoor te gaan. Dat geloof je toch niet !! We hebben niet eens meer postkantoren. Inmiddels is het al weer 3 januari geweest, maar taal noch teken. Op mijn verzoek om geld terug wordt niet gereageerd.


Het spijt ons u mee te delen dat uw pakket een lichte vertraging heeft opgelopen. Omdat uw bestelling verzonden werd via een regulier postkantoor, moet het door verschillende postkantoren en landen getransfereerd worden, wellicht word het ook geopend en gecontroleerd door de douane. Ook slechte weersomstandigheden zullen een grote invloed hebben op de verzendingsduur.

Onze postkantoorverantwoordelijke melde doorgaans dat vertraagde pakketten binnen de 60 dagen geleverd zullen worden. Indien u het pakket niet binnen dit termijn ontvangt zal diezelfde een onderzoek starten.

De kans is hoog dat u het pakket binnen 60 dagen, voor [2018-01-03] zult ontvangen. Kan u aub verder wachten tegen deze einddatum? We betreuren dit lange wachten. Vriendelijk delen we u mee dat we een professionele webshop zijn, de reden waarom we nu meer dan 10 jaar succesvol bestaan, is omdat we veel geven om klantentevredenheid en onze handel respecteren. We zullen onze verantwoordelijkheid dragen omdat u ons heeft gekozen bij het plaatsen van deze bestelling. Verder hoeft u zich geen zorgen te maken, als u tegen het aangegeven termijn het pakket nog steeds niet zou ontvangen hebben, kan u een nieuw ticket indienen, wij zullen dan een grondig onderzoeken voeren waar uw pakket is.

Eventueel kan u toetsen bij uw postkantoor, of ze het pakket met referentie xxxxxxxxxx ontvangen hebben. Sommige postkantoren kunnen resultaten verkrijgen voor ontraceerbare pakketjes. Omdat dit een lokale gebeurtenis is zult u via hen sneller resultaat boeken.

Uw geduld en begrip worden door ons zeer gewaardeerd.

Met vriendelijke groet,
CustomerService

www.miniinthebox.com klantendienst
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Wibi,
Dit is erg treurig. Wat ik niet begrijp welke rol het postkantoor hierin moet spelen. Mijn pakketje werd door een pakketdienst afgeleverd. Er stond geen naam op de auto en op zijn (bedrijfs)-kleding zag ik geen logo. Het vreemde is ook dat ik nu (5/1/18) 2 mailtjes krijg dat mijn pakketje onderweg is (!!!) en het gisteren (4/1/18) is afgeleverd.
Ik hoop echt dat het goed komt bij jou. Als je het bestelde hebt ontvangen wil ik het graag weten.
Sterkte!!!
Badge
Dag W. Ganzeman, Nee, uiteraard kan een willekeurig postkantoor hier niets mee; ze zien me al aankomen. Maar je wordt door miinthebox dus wel gewoon met een kluitje in het riet gestuurd. Ik ben bang dat ik naar het geld en naar de spullen kan fluiten.

Ik heb gisteren opnieuw gevraagd om mijn geld terug te krijgen. Hieronder neem ik de reactie op: ze gaan nu onderzoeken en vragen of ik nog 1 of 2 maanden geduld wil hebben !!!!!!
--------------
Onze oprechte spijt dat u het pakket nog niet ontvangen heeft. Het is zeer uitzonderlijk dat dit pakket er zo lang over doet. De verzendingstermijnen van de postkantoren zijn niet altijd tijdig. Omdat uw bestelling verzonden werd via een regulier postkantoor, moet het door verschillende postkantoren en landen getransfereerd worden, wellicht word het ook geopend en gecontroleerd door de douane. Ook slechte weersomstandigheden zullen een grote invloed hebben op de verzendingsduur. De meest voorkomende reden van een niet geslaagde levering, is dat de postbode de ontvanger niet kan bereiken. Zoals een verkeerd adres, of wanneer er niemand thuis is op moment van levering.

We betreuren dit verzendingsprobleem, om uw pakket te kunnen vinden hebben een onderzoek ingediend bij uw lokale postkantoor. Hierbij zijn verschillende post- en douanekantoren betrokken die onderling uitzoeken waar uw pakket zich bevind, dit zal tussen de 1-2 maanden duren voor we bevestiging krijgen.

Eventueel kan u toetsen bij uw postkantoor, of ze het pakket met referentie AEL1112844534NL ontvangen hebben. Sommige postkantoren kunnen resultaten verkrijgenvoor ontraceerbare pakketjes. Omdat dit een lokale gebeurtenis is zult u via hen sneller resultaat kunnen krijgen.

Uw geduld en begrip om het onderzoek van 2 maanden af te wachten worden zeer gewaardeerd. We hopen dat het pakketje zal geleverd worden nog voordat we antwoord krijgen van het postkantoor.

Met vriendelijke groet,
CustomerService
www.miniinthebox.com klantendienst
Reputatie 1
Badge +2
Dag W. Ganzeman, Nee, uiteraard kan een willekeurig postkantoor hier niets mee; ze zien me al aankomen. Maar je wordt door miinthebox dus wel gewoon met een kluitje in het riet gestuurd. Ik ben bang dat ik naar het geld en naar de spullen kan fluiten.

Ik heb gisteren opnieuw gevraagd om mijn geld terug te krijgen. Hieronder neem ik de reactie op: ze gaan nu onderzoeken en vragen of ik nog 1 of 2 maanden geduld wil hebben !!!!!!
--------------
Onze oprechte spijt dat u het pakket nog niet ontvangen heeft. Het is zeer uitzonderlijk dat dit pakket er zo lang over doet. De verzendingstermijnen van de postkantoren zijn niet altijd tijdig. Omdat uw bestelling verzonden werd via een regulier postkantoor, moet het door verschillende postkantoren en landen getransfereerd worden, wellicht word het ook geopend en gecontroleerd door de douane. Ook slechte weersomstandigheden zullen een grote invloed hebben op de verzendingsduur. De meest voorkomende reden van een niet geslaagde levering, is dat de postbode de ontvanger niet kan bereiken. Zoals een verkeerd adres, of wanneer er niemand thuis is op moment van levering.

We betreuren dit verzendingsprobleem, om uw pakket te kunnen vinden hebben een onderzoek ingediend bij uw lokale postkantoor. Hierbij zijn verschillende post- en douanekantoren betrokken die onderling uitzoeken waar uw pakket zich bevind, dit zal tussen de 1-2 maanden duren voor we bevestiging krijgen.

Eventueel kan u toetsen bij uw postkantoor, of ze het pakket met referentie AEL1112844534NL ontvangen hebben. Sommige postkantoren kunnen resultaten verkrijgenvoor ontraceerbare pakketjes. Omdat dit een lokale gebeurtenis is zult u via hen sneller resultaat kunnen krijgen.

Uw geduld en begrip om het onderzoek van 2 maanden af te wachten worden zeer gewaardeerd. We hopen dat het pakketje zal geleverd worden nog voordat we antwoord krijgen van het postkantoor.

Met vriendelijke groet,
CustomerService
www.miniinthebox.com klantendienst
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Wibi,

De toon van hun reacties is buitengewoon beleefd en ze leven enorm met de klant mee.
Alleen daar heb je niets aan. Hoe lang wacht je trouwens al? Ik heb voorbeelden gelezen van soms 6 maanden wachten voordat het bestelde werd afgeleverd.
Ook gelezen/gehoord dat de afstand (China Europa) een rol speelt en de regelgeving in China lang niet goed geregeld zijn als bij ons of Europa in het algemeen.
Houd je haaks!

Reageer