Consumentenbond.nl

MiniInTheBox.com en LightInTheBox.com Ervaringen webwinkels


Wie heeft ervaring met webwinkel MiniInTheBox.com en LightInTheBox.com??

Heeft iemand er al eens iets besteld, en verliep de verzending goed?

Moest je ook invoer (douane) kosten betalen?

Is de kledingmaat zoals hier? Dus bij EU36, is het dan ook maat 36?

Graag hoor ik reacties hierover.

109 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Hoi Wibi,

De toon van hun reacties is buitengewoon beleefd en ze leven enorm met de klant mee.
Alleen daar heb je niets aan. Hoe lang wacht je trouwens al? Ik heb voorbeelden gelezen van soms 6 maanden wachten voordat het bestelde werd afgeleverd.
Ook gelezen/gehoord dat de afstand (China Europa) een rol speelt en de regelgeving in China lang niet goed geregeld zijn als bij ons of Europa in het algemeen.
Houd je haaks!
Reputatie 1
Badge +2
Dag W. Ganzeman, Nee, uiteraard kan een willekeurig postkantoor hier niets mee; ze zien me al aankomen. Maar je wordt door miinthebox dus wel gewoon met een kluitje in het riet gestuurd. Ik ben bang dat ik naar het geld en naar de spullen kan fluiten.

Ik heb gisteren opnieuw gevraagd om mijn geld terug te krijgen. Hieronder neem ik de reactie op: ze gaan nu onderzoeken en vragen of ik nog 1 of 2 maanden geduld wil hebben !!!!!!
--------------
Onze oprechte spijt dat u het pakket nog niet ontvangen heeft. Het is zeer uitzonderlijk dat dit pakket er zo lang over doet. De verzendingstermijnen van de postkantoren zijn niet altijd tijdig. Omdat uw bestelling verzonden werd via een regulier postkantoor, moet het door verschillende postkantoren en landen getransfereerd worden, wellicht word het ook geopend en gecontroleerd door de douane. Ook slechte weersomstandigheden zullen een grote invloed hebben op de verzendingsduur. De meest voorkomende reden van een niet geslaagde levering, is dat de postbode de ontvanger niet kan bereiken. Zoals een verkeerd adres, of wanneer er niemand thuis is op moment van levering.

We betreuren dit verzendingsprobleem, om uw pakket te kunnen vinden hebben een onderzoek ingediend bij uw lokale postkantoor. Hierbij zijn verschillende post- en douanekantoren betrokken die onderling uitzoeken waar uw pakket zich bevind, dit zal tussen de 1-2 maanden duren voor we bevestiging krijgen.

Eventueel kan u toetsen bij uw postkantoor, of ze het pakket met referentie AEL1112844534NL ontvangen hebben. Sommige postkantoren kunnen resultaten verkrijgenvoor ontraceerbare pakketjes. Omdat dit een lokale gebeurtenis is zult u via hen sneller resultaat kunnen krijgen.

Uw geduld en begrip om het onderzoek van 2 maanden af te wachten worden zeer gewaardeerd. We hopen dat het pakketje zal geleverd worden nog voordat we antwoord krijgen van het postkantoor.

Met vriendelijke groet,
CustomerService
www.miniinthebox.com klantendienst
Badge
Dag W. Ganzeman, Nee, uiteraard kan een willekeurig postkantoor hier niets mee; ze zien me al aankomen. Maar je wordt door miinthebox dus wel gewoon met een kluitje in het riet gestuurd. Ik ben bang dat ik naar het geld en naar de spullen kan fluiten.

Ik heb gisteren opnieuw gevraagd om mijn geld terug te krijgen. Hieronder neem ik de reactie op: ze gaan nu onderzoeken en vragen of ik nog 1 of 2 maanden geduld wil hebben !!!!!!
--------------
Onze oprechte spijt dat u het pakket nog niet ontvangen heeft. Het is zeer uitzonderlijk dat dit pakket er zo lang over doet. De verzendingstermijnen van de postkantoren zijn niet altijd tijdig. Omdat uw bestelling verzonden werd via een regulier postkantoor, moet het door verschillende postkantoren en landen getransfereerd worden, wellicht word het ook geopend en gecontroleerd door de douane. Ook slechte weersomstandigheden zullen een grote invloed hebben op de verzendingsduur. De meest voorkomende reden van een niet geslaagde levering, is dat de postbode de ontvanger niet kan bereiken. Zoals een verkeerd adres, of wanneer er niemand thuis is op moment van levering.

We betreuren dit verzendingsprobleem, om uw pakket te kunnen vinden hebben een onderzoek ingediend bij uw lokale postkantoor. Hierbij zijn verschillende post- en douanekantoren betrokken die onderling uitzoeken waar uw pakket zich bevind, dit zal tussen de 1-2 maanden duren voor we bevestiging krijgen.

Eventueel kan u toetsen bij uw postkantoor, of ze het pakket met referentie AEL1112844534NL ontvangen hebben. Sommige postkantoren kunnen resultaten verkrijgenvoor ontraceerbare pakketjes. Omdat dit een lokale gebeurtenis is zult u via hen sneller resultaat kunnen krijgen.

Uw geduld en begrip om het onderzoek van 2 maanden af te wachten worden zeer gewaardeerd. We hopen dat het pakketje zal geleverd worden nog voordat we antwoord krijgen van het postkantoor.

Met vriendelijke groet,
CustomerService
www.miniinthebox.com klantendienst
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Wibi,
Dit is erg treurig. Wat ik niet begrijp welke rol het postkantoor hierin moet spelen. Mijn pakketje werd door een pakketdienst afgeleverd. Er stond geen naam op de auto en op zijn (bedrijfs)-kleding zag ik geen logo. Het vreemde is ook dat ik nu (5/1/18) 2 mailtjes krijg dat mijn pakketje onderweg is (!!!) en het gisteren (4/1/18) is afgeleverd.
Ik hoop echt dat het goed komt bij jou. Als je het bestelde hebt ontvangen wil ik het graag weten.
Sterkte!!!
Badge
Dag W. Ganzeman. Wat goed dat je de goederen hebt gekregen !! Helaas voor mij nog niets. Ik zal hieronder de reactie van miinthebox opnemen. Ze noemen het een lichte vertraging !! En raden me aan om zelf naar MIJN postkantoor te gaan. Dat geloof je toch niet !! We hebben niet eens meer postkantoren. Inmiddels is het al weer 3 januari geweest, maar taal noch teken. Op mijn verzoek om geld terug wordt niet gereageerd.


Het spijt ons u mee te delen dat uw pakket een lichte vertraging heeft opgelopen. Omdat uw bestelling verzonden werd via een regulier postkantoor, moet het door verschillende postkantoren en landen getransfereerd worden, wellicht word het ook geopend en gecontroleerd door de douane. Ook slechte weersomstandigheden zullen een grote invloed hebben op de verzendingsduur.

Onze postkantoorverantwoordelijke melde doorgaans dat vertraagde pakketten binnen de 60 dagen geleverd zullen worden. Indien u het pakket niet binnen dit termijn ontvangt zal diezelfde een onderzoek starten.

De kans is hoog dat u het pakket binnen 60 dagen, voor [2018-01-03] zult ontvangen. Kan u aub verder wachten tegen deze einddatum? We betreuren dit lange wachten. Vriendelijk delen we u mee dat we een professionele webshop zijn, de reden waarom we nu meer dan 10 jaar succesvol bestaan, is omdat we veel geven om klantentevredenheid en onze handel respecteren. We zullen onze verantwoordelijkheid dragen omdat u ons heeft gekozen bij het plaatsen van deze bestelling. Verder hoeft u zich geen zorgen te maken, als u tegen het aangegeven termijn het pakket nog steeds niet zou ontvangen hebben, kan u een nieuw ticket indienen, wij zullen dan een grondig onderzoeken voeren waar uw pakket is.

Eventueel kan u toetsen bij uw postkantoor, of ze het pakket met referentie xxxxxxxxxx ontvangen hebben. Sommige postkantoren kunnen resultaten verkrijgen voor ontraceerbare pakketjes. Omdat dit een lokale gebeurtenis is zult u via hen sneller resultaat boeken.

Uw geduld en begrip worden door ons zeer gewaardeerd.

Met vriendelijke groet,
CustomerService

www.miniinthebox.com klantendienst
Reputatie 1
Badge +2
Ook ik heb hier besteld. De levertijd zou eerst 10-20 dagen zijn. Uiteraard niets ontvangen maar wel geklaagd. Toen werd de termijn 30 dagen. Uiteraard niets ontvangen. Weer geklaagd en geld terug gevraagd. Nu maken ze de termijn 60 dagen.

Nog even wachten en ze hanteren een termijn van 100 jaar.

Ik vind het in ieder geval oplichters

Hoi Wibi,
Héél soms gaat het ook goed; mijn bestelling van 19/12/17 zojuist ontvangen.
Ook ik vreesde met grote vrezen na het lezen van al die negatieve berichten.
Ik hoop dat het goed komt bij jou, anders maar afreageren op de vleugel...
Badge
Ook ik heb hier besteld. De levertijd zou eerst 10-20 dagen zijn. Uiteraard niets ontvangen maar wel geklaagd. Toen werd de termijn 30 dagen. Uiteraard niets ontvangen. Weer geklaagd en geld terug gevraagd. Nu maken ze de termijn 60 dagen.

Nog even wachten en ze hanteren een termijn van 100 jaar.

Ik vind het in ieder geval oplichters
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Jansens3,

Bedankt voor je reactie.
De Consumentenbond schreef onlangs een artikel over shoppen bij Chinese webwinkels.
Je vind het artikel hier.
In dit artikel staat o.a. beschreven dat het belangrijk is om te betalen via PayPal, zoals jij hebt gedaan.
Hierdoor is je aankoop in vele gevallen beschermd.

Tevens hebben wij aan onze panelleden gevraagd hoe hun ervaringen zijn met dergelijke bestellingen.
Dit artikel kun je hier terugvinden.
Daaruit blijkt het volgende betreft de service:

''Wij waren ook benieuwd naar de service van deze winkels, wat mag je verwachten? Een derde van onze respondenten heeft wel eens contact opgenomen met de klantenservice. Vaak zijn mensen tevreden over de service:
  • Onze panelleden geven het contact met de klantenservice het rapportcijfer 7,2.
  • Ze zijn over het algemeen snel en goed geholpen.
  • Communicatie gaat vaak in het Engels, maar de beheersing van de taal door de klantenservice is soms matig.
Daarnaast namen we de proef op de som om de klantenservice te testen. We gaven aan dat de door ons bestelde kabeltjes niet werken. Bij bijna alle winkels kregen we binnen een dag een reactie naar tevredenheid. De Chinese webshops zijn meestal bereid het geld terug te storten of bieden een vervangende kabel aan.''


Ik hoop je zo enigszins gerust gesteld te hebben. Uit persoonlijke ervaring is bij mij veelal gebleken dat je vooral geduld moet hebben. 😉 Bij kapotte en niet aangekomen producten heb ik altijd netjes mijn geld terug gekregen.

Laat je het ons nog weten wanneer en of je je pakketje uiteindelijk ontvangt?
Ik heb iets best van 57 euro bij lightinthebox maar als ik nu deze ervaring lees vrees ik voor het ergste, ik heb wel via PayPal betaald kan dat nog helpen?
Reputatie 2
Badge +4
Mijn ervaring:
►Light in the Box - hier koop ik niet meer
►MiniIntheBox - hier koop ik niet meer
►DealExtreme- als het niet anders kan
►Gearbest - hier koop ik niet meer(veel fouten)
►AliExpres - hier koop ik nog regelmatig, positieve ervaringen(± 5 jaar)
►Ebay - geen "Chinees" maar wel al jaren klant en dankzij Visa en Paypal veilig kopen.

Houd altijd rekening met het feit dat er duizenden leveranciers verbonden zijn aan deze webwinkels.
Houd ook altijd rekening met het feit dat je douanekosten moet betalen, ook al belooft de verkoper het pakket als"gift" te markeren.
De miljoenenstroom aan pakketten die dagelijks ons land binnenvloeien is onmogelijk 100% te controleren voor de taxmeneren en dus betaal je vaker niet douanekosten(invoerrechten/btw) dan wel.
Het zal dan voor een hoop mensen vreemd overkomen wanneer de postbode opeens zegt "je moet nog effe wat bijbetalen joh".
Het enige wat me in dit hele proces stoort is dat je als een idioot naar de geldautomaat moet rennen want "PostNL heeft geen pinautomaat" en je moet contant aan de deur betalen.
Het alternatief is webshops/marktplaatsverkopers die het voor je uit China gehaald hebben, maar ja die zitten in Nederland en die willen weer geld van je, ergo; stukken duurder.
Mijn ervaringen met LightInTheBox zijn alleen maar negatief. Begin mei een bestelling geplaatste en betaald. Eind juni was er nog niets geleverd. Track&Trace werkte niet. Gemaild, en antwoord van de computer terug: Uw ticket is Opgelost! Niets opgelost, kreeg mailtje nog een maand te wachten want dan zijn 99% van de leveringen rond. Begin augustus (drie maanden na bestelling) weer gemaild. Weer direct antwoord (er komt geen mens aan te pas): Uw ticket is opgelost! In het mailtje het verzoek om nog 2 maanden te wachten, want dan is 99% van de leveringen afgerond. Klacht ingediend, 5 maanden werd mij echt te gortig. Geen mail terug. Wel een berichtje bij mijn account of ik 6 maanden willen wachten want dan zijn 99% van alle leveringen afgerond. Dat heb ik natuurlijk niet geaccepteerd, en mijn geld terug gevraagd. Geen reactie.
Reputatie 2
Badge +2
Kijk ook eens op www.aliexpress.com maar zoals bij iedere web winkel is het een zaak om niet meteen de eerste de beste te gaan kopen maar zoek door tot je een goedkopere vind.Bij aliexpress krijg je zelfs een suggestie onderaan de pagina en zelfs dan nog kan je beter door zoeken.Maar kijk ook of er iemand is die gratis verzending doet dit duur meestal langer maar kan een heel hoop geld schelen!.Daarnaast is het ook verstandig om op ebay te zoeken naar het zelfde maar betaal daar alleen met paypal er zitten namelijk ook oplichters er op.Helaas spreek ik uit ervaring maar dankzij paypal kreeg ik me geld terug.
Reputatie 2
Badge +2
Je betaald geen invoer rechten tot een bedrag van €22 daar boven betaal je BTW en dan hang het er nog van af wat je hebt besteld maar de hoogste is 21% BTW.Daar bij komt de inklaring kosten van €13 bij Post.nl en als je pech hebt kost je pakketje dus heel wat meer dan hier in Nederland hou daar rekening mee.

Een goede manier om uit te zoeken of je wel of niet invoer rechten moet betalen is hier te vinden.https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/...
Lees svp wat er gebeurd is. Ik krijg van miniinthebox zelf een aanbod om de helft terug in geld of het volledige in bonustegoed en zij houden zich daar niet aan. Ze maken de helft in bonus over met voorwaarde dat ik nog eenzelfde bedrag besteed. Dat heeft niets met hun prijzen te maken, dat is misleiding. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Beste mensen,

Als je voor een dubbeltje iets wil aanschaffen wat redelijkerwijs hier in de winkel 10 euro kost, moet je rekening houden met andere kwaliteitsnormen. Ook het gezeur over invoerrechten: welkom in de echte grotemensenwereld!

Informeer jezelf en koop dan.

Of niet.
Ik wist dat niet van die 20 euro, daar kunnen ze veel duidelijker in zijn. Bij vliegreizen moeten de maatschappijen ook transparant zijn over de prijzen, dat is niet anders volgens mij.Maar dat is nog niet het belangrijkste. Ze hebben mij een belofte gedaan (aangeboden ofwel de helft terug in geld ofwel het volledige bedrag in bonus, zonder daar bij te zeggen dat dat bonus aan voorwaarden gebonden is). Vervolgens houden ze zich daar niet aan en gaan maar niet in op mijn vraag hierover, maar gaan steeds terug naar algemene teksten. Als zij mij dit aanbieden, mag ik hen daar toch aan houden?
Nee hoor. Oplichting is het niet. Er wordt van tevoren aangegeven dat ze de precieze kosten niet weten. Ze kunnen dit moeilijk voor elk land apart uitzoeken. En er wordt duidelijk gewaarschuwd dat er extra kosten bij zouden kunnen komen. Bovendien kan je je er tegenwoordig voor een paar euro meer tegen verzekeren. Dat is mooi uit coulance. Dat hoeven ze niet te doen. En het bedrag aan invoerrechten betaal je niet aan miniinthebox, maar aan de leveranciers zoals PostNL. Zij schieten die kosten voor, die je aan hun (de leveranciers) terug betaald. Miniinthebox heeft daar verder niets mee te maken. Ik heb me daar ook eens in vergist. Heb het pakket toen gewoon geweigerd. Altijd zorgen dat je niet boven de 22euro besteld. En anders verzekerd laten leveren.
Ik heb een ontzettend slechte ervaring met de klantenservice van miniinthebox. We hadden een bestelling gedaan van 48,50. Na een aantal weken kregen we bericht dat we 28,50 moesten bijbetalen. Ze beweren dat ze niet van tevoren kunnen weten hoeveel invoerrechten er moeten worden betaald, maar dat weten ze dus echt wel. Na een klacht hebben ze me, omdat ze 'waarde hechten aan klanttevredenheid' aangeboden om het volledige bedrag in bonustegoed te krijgen of ik kon de helft terugbetaald krijgen. Ik heb geantwoord dat ik dan graag het bonustegoed ontvang, klinkt goed toch. En wat doen ze vervolgens? Ze maken de helft van het bedrag, 14,25 over als bonustegoed en ook nog eens met voorwaarde dat ik minimaal 28,50 besteed!?! Dus ze willen nog eens extra aan mij verdienen!! Ik heb meerdere tickets aangemaakt om mijn ongenoegen te uiten en om mijn beloofde geld te krijgen, maar er wordt steeds een algemeen ontwijkend antwoord gegeven en het ticket gesloten. Dit kan toch niet? Ze hebben mij een belofte gedaan, hoe kan ik hen daar aan houden? Ik ben hier ontzettend kwaad over, ik raad ten zeerste af om iets bij miniinthebox te kopen, het is pure oplichterij. Ik adviseer om beter ergens anders te kopen waar je niet voor onprettige verrassingen komt te staan. Als er meer mensen met een vergelijkbare ervaring zijn, kunnen we hier iets aan doen?
Heb voor het eerst een slechte ervaring met een webwinkel (Lightinthe Box). Dit is een Chinese leverancier en in eerste instantie leek alles OK. Echter na ontvangst van de bestelde LCD-projector begon het probleem. De LCD-projector bleek niet te werken en ik moest de projector (voor eigen rekening) maar terug sturen. Gezien de slappe reacties van deze webwinkel had ik geen enkel vertrouwen meer in deze leverancier en heb hiervan afgezien. Ik laat de projector wel hier in Nederland nakijken. Al met al de laatste keer dat ik techniek via een Chinese webwinkel heb gekocht en kan ik Lightinthebox zeker niet adviseren als een betrouwbare leverancier!!
Heb zelf al 3x Een bestelling geplaatst en het is al 3 Binnen geweest en het gaat om een bedrag van 6eur per bestelling Het verzenden duurt alleen erg lang rond 2maanden.
Als je als professionele webwinkel wilt overkomen dan moet je dat ook zijn! Klantvriendelijkheid staat op de eerste plaats. Heb je een klacht dan moet dat meteen opgelost worden. En dat gebeurd dus niet.

En dan ook dat stomme gedoe om onder de € 20 te blijven. Moet je als consument gewaarschuwd worden om iets bij hun te kopen? omgekeerde wereld.

Voor de mensen die hier terechtkomen ik zeg het opnieuw. Ik zie veel negatieve commentaren over miniinthebox, wel ik heb dat dus niet. Ik was tevreden van hen en de service was beter dan de 1ste keer maar dat hangt ook van jezelf af.

Ik heb in mijn vorig bericht gezegd dat het het beste is om telkens onder de 20EURO! Te bestellen omdat je dan geen invoerkosten betaald. Ik heb ook getoond dat je verschillende opties hebt die je kunt aanvinken wanneer je de bestelling aan het maken bent, dat heb ik aangetoond met foto's. Het is dus ook belangrijk voor jezelf dat je de belangrijkste aanvinkt om later problemen te voorkomen. Miniinthebox heeft op hun site ook een tablad waar je al het bewijs kan sturen naar hen over de invoerrechten waarna je ze nadien teruggestort krijgt op je rekening.

Elke persoon hier met negatieve commentaren bekijk mijn vorige reactie zoals al vermeld.

Het is dom om te bestellen aan een hoog bedrag i.p.v. gewoon in stukken, maak dus altijd dat je per bestelling niet hoger dan 20 EURO gaat tenzei je graag invoerkosten betaald.

Miniinthebox zijn voor mij geen oplichters, soms kan het zijn dat je pakket artikelen tekort komt, dat komt doordat de douane ze niet toelaat te versturen en houden dit in bezit. Denk maar aan nepmerken die uit die landen komen die worden ook in bezit gehouden en vernietigd.



Geplaatst door Johna05 op Feb 24, 2017.[/quote]
Bij de bestelling was niet duidelijk wat de werkelijke levertijd kon zijn. Inmiddels heb ik na veel gmail begrepen dat zij opnieuw mijn geduld en begrip vragen voor een levertijd van 60 (!!!) werkdagen. Op het annuleren van de koop wordt niet reageerd, steeds hetzelfde antwoord: wij vragen uw begrip en geduld. Was mijn eerste aankoop EN mijn laatste !
Bananen stekkers besteld. € 39,95 plus € 7,95 verzendkosten inclusief verzekering voor het betalen van invoerrechten. Moet ik achteraf nog eens € 20.95 invoerrechten betalen. Ik had wel betaald voor de verzekering maar achteraf kreeg ik het niet vergoed. Als je geluk hebt dan glipt het door de douane maar als je invoerrechten moet betalen zijn ze niet thuis. Up to You.
hallo,

Ik heb bij lightinthebox een bestelling rechtstreeks afgerekend met PayPal.

Blijkt nu dat het produkt niet in stock was en door LITB werd geannuleerd.

Na 2 weken kijk ik even naar mijn order. Niks.

Blijkt dat ze volgens PayPal mij terugbetaald hebben op de refunded/credits van LITB.

Met de knop withdraw zou ik het bedrag terug op PayPal kunnen zetten.

Geen order, maar ook geen refund te withdrawen ???



Als je klantenservice wil bereiken moet je altijd via een order gaan.

Algemene vragen buiten orders om, vergeet het.

Ik heb dus geen order maar wil hen gewoon bereiken om die refund of terugbetaling aan te kaarten.

Iemand enig idee hoe ik hen, zonder via mijn bestellingen te gaan kan aanspreken.

De klacht bij PayPal is per vergissing gesloten. Einde van die weg.

Ze moeten gewoon terugbetalen.

Hun klantenservice zegt wel, indien het een vraag betreft buiten een order klik hier en je komt terug bij de orderservice.

Ik weet het niet. Via een ander order de zaak aankaarten lukt niet.



Alle hulp wenselijk.

Bedankt,

Ignace Erauw

Belgi
Als ervaren webschopper heb ik bij mini in the box 2 bestellingen geplaatst voor kleine bedragen. 1 bestelling ontvangen. Voor de andere heb ik na 9 en 10 weken een officiele melding verzonden via mijn login / mijn bestellingen. Opvallend is dat je hier geen enkele reactie op krijgt (?) Zelfs geen automatisch antwoord van enige registratie. Hier stopt alvast voor mij alle vertrouwen in profesioneel beheer van de website.

Reageer