Consumentenbond.nl

MiniInTheBox.com en LightInTheBox.com Ervaringen webwinkels

Wie heeft ervaring met webwinkel MiniInTheBox.com en LightInTheBox.com??

Heeft iemand er al eens iets besteld, en verliep de verzending goed?

Moest je ook invoer (douane) kosten betalen?

Is de kledingmaat zoals hier? Dus bij EU36, is het dan ook maat 36?

Graag hoor ik reacties hierover.

109 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Ook ik heb hier besteld. De levertijd zou eerst 10-20 dagen zijn. Uiteraard niets ontvangen maar wel geklaagd. Toen werd de termijn 30 dagen. Uiteraard niets ontvangen. Weer geklaagd en geld terug gevraagd. Nu maken ze de termijn 60 dagen.

Nog even wachten en ze hanteren een termijn van 100 jaar.

Ik vind het in ieder geval oplichters

Hoi Wibi,
Héél soms gaat het ook goed; mijn bestelling van 19/12/17 zojuist ontvangen.
Ook ik vreesde met grote vrezen na het lezen van al die negatieve berichten.
Ik hoop dat het goed komt bij jou, anders maar afreageren op de vleugel...
Reputatie 2
Badge +4
Mijn ervaring:
►Light in the Box - hier koop ik niet meer
►MiniIntheBox - hier koop ik niet meer
►DealExtreme- als het niet anders kan
►Gearbest - hier koop ik niet meer(veel fouten)
►AliExpres - hier koop ik nog regelmatig, positieve ervaringen(± 5 jaar)
►Ebay - geen "Chinees" maar wel al jaren klant en dankzij Visa en Paypal veilig kopen.

Houd altijd rekening met het feit dat er duizenden leveranciers verbonden zijn aan deze webwinkels.
Houd ook altijd rekening met het feit dat je douanekosten moet betalen, ook al belooft de verkoper het pakket als"gift" te markeren.
De miljoenenstroom aan pakketten die dagelijks ons land binnenvloeien is onmogelijk 100% te controleren voor de taxmeneren en dus betaal je vaker niet douanekosten(invoerrechten/btw) dan wel.
Het zal dan voor een hoop mensen vreemd overkomen wanneer de postbode opeens zegt "je moet nog effe wat bijbetalen joh".
Het enige wat me in dit hele proces stoort is dat je als een idioot naar de geldautomaat moet rennen want "PostNL heeft geen pinautomaat" en je moet contant aan de deur betalen.
Het alternatief is webshops/marktplaatsverkopers die het voor je uit China gehaald hebben, maar ja die zitten in Nederland en die willen weer geld van je, ergo; stukken duurder.
Via je bestellingspagina kun jeen ticket opvragen den daarin vermeld je je vraag. Per email krijg je bericht en kun je reageren.

Graag zou ik willen weten of er iemand een link heeft gevonden waarmee ik miniinthebox een mailtje kan sturen. Ik ben hier al een aantal dagen naar opzoek omdat mijn verzending onduidelijk is. op de ene pagina staat mijn bestelling al 14 dagen "in verwerking" en op een ander veld staat er dat mijn bestelling 10 dagen geleden verzonden is. Dit is de eerste keer dat ik problemen heb met miniinthebox de keren hiervoor zijn goed verlopen

Geplaatst door N-ikky op Aug 24, 2015.
In reactie op:

hallo ik heb kleren besteld van 120 euro ,,,maar in mat M ,,NU BEN IK BANG dat die matten zijn van china en die valen klein ,,,wie kan mij helpen ,,,zijn die maten gewoon hoe als in nl ,,en hoe kan ik kontakt met hun opnemen ,,,ik vind hele moeilijke site

Kun je proberen te verkopen op marktplaats. Ik had XXL besteld en kreeg L
Bij miniinthebox besteld en alles ontvangen. Het ging om een hoesje voor de telefoon met doorzichtige voorkant. Ik vind de kwaliteit prima, gezien de prijs! Het is goedkoop, dan kan ik ook niet alles verwachten. Voor simpele artikelen ga ik zeker nogmaals bestellen (ik lees wel altijd de reviews bij de artikelen). De levertijd was net binnen de 20 dagen maar dat kan ook komen doordat je alleen de cijfers bij postcode kan opgeven en niet ook de letters. Kleding koop ik wel bij zeeman of wibra oid als het goedkoop moet zijn.
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Wibi,
Dit is erg treurig. Wat ik niet begrijp welke rol het postkantoor hierin moet spelen. Mijn pakketje werd door een pakketdienst afgeleverd. Er stond geen naam op de auto en op zijn (bedrijfs)-kleding zag ik geen logo. Het vreemde is ook dat ik nu (5/1/18) 2 mailtjes krijg dat mijn pakketje onderweg is (!!!) en het gisteren (4/1/18) is afgeleverd.
Ik hoop echt dat het goed komt bij jou. Als je het bestelde hebt ontvangen wil ik het graag weten.
Sterkte!!!
Reputatie 1
Badge +2
Dag W. Ganzeman, Nee, uiteraard kan een willekeurig postkantoor hier niets mee; ze zien me al aankomen. Maar je wordt door miinthebox dus wel gewoon met een kluitje in het riet gestuurd. Ik ben bang dat ik naar het geld en naar de spullen kan fluiten.

Ik heb gisteren opnieuw gevraagd om mijn geld terug te krijgen. Hieronder neem ik de reactie op: ze gaan nu onderzoeken en vragen of ik nog 1 of 2 maanden geduld wil hebben !!!!!!
--------------
Onze oprechte spijt dat u het pakket nog niet ontvangen heeft. Het is zeer uitzonderlijk dat dit pakket er zo lang over doet. De verzendingstermijnen van de postkantoren zijn niet altijd tijdig. Omdat uw bestelling verzonden werd via een regulier postkantoor, moet het door verschillende postkantoren en landen getransfereerd worden, wellicht word het ook geopend en gecontroleerd door de douane. Ook slechte weersomstandigheden zullen een grote invloed hebben op de verzendingsduur. De meest voorkomende reden van een niet geslaagde levering, is dat de postbode de ontvanger niet kan bereiken. Zoals een verkeerd adres, of wanneer er niemand thuis is op moment van levering.

We betreuren dit verzendingsprobleem, om uw pakket te kunnen vinden hebben een onderzoek ingediend bij uw lokale postkantoor. Hierbij zijn verschillende post- en douanekantoren betrokken die onderling uitzoeken waar uw pakket zich bevind, dit zal tussen de 1-2 maanden duren voor we bevestiging krijgen.

Eventueel kan u toetsen bij uw postkantoor, of ze het pakket met referentie AEL1112844534NL ontvangen hebben. Sommige postkantoren kunnen resultaten verkrijgenvoor ontraceerbare pakketjes. Omdat dit een lokale gebeurtenis is zult u via hen sneller resultaat kunnen krijgen.

Uw geduld en begrip om het onderzoek van 2 maanden af te wachten worden zeer gewaardeerd. We hopen dat het pakketje zal geleverd worden nog voordat we antwoord krijgen van het postkantoor.

Met vriendelijke groet,
CustomerService
www.miniinthebox.com klantendienst
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Wibi,

De toon van hun reacties is buitengewoon beleefd en ze leven enorm met de klant mee.
Alleen daar heb je niets aan. Hoe lang wacht je trouwens al? Ik heb voorbeelden gelezen van soms 6 maanden wachten voordat het bestelde werd afgeleverd.
Ook gelezen/gehoord dat de afstand (China Europa) een rol speelt en de regelgeving in China lang niet goed geregeld zijn als bij ons of Europa in het algemeen.
Houd je haaks!
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb een tijdje geleden ook spullen gekocht bij light in the box, was meer dan 100 euro, maar heb geen btw of invoerrechten hoeven te betalen.

Niet alles komt uit China, volgens mij heeft mini in teh box ook een europees distributie centrum en worden er ook goederen lokaal verzonden, incl btw. maar dat moet er dan ook bij staan.
Vreselijke klantenservice! Er zijn ondertussen al zo'n 20 mails heen en weer gegaan tussen de klantenservice en mij. Ik had mezelf verzekerd tegen importbelasting. Uiteindelijk moest ik bij aanname van het pakketje 20,08 euro aan importbelasting betalen. Toen ik hierover contact met ze opnam, zeiden ze dat ze dat 100% zouden vergoeden. Dit hebben ze een maand en 20 mails later echter nog steeds niet gedaan. Ik krijg ook vaak automatische engelse antwoorden op mijn varierende Nederlandse producten. Geen woorden voor hoe slecht de klantenservice van Lightinthebox is!

En het product was nog kapot aangekomen ook nog..
Aanbeveling.....Klachtenkompas.nl

de énige èchte klachtensite van de CB) geeft het niet goed door, maar er stonden vanmiddag niet genoeg klachten over dit bedrijf om ze te kunnen laten zien! Pas vanaf tien klachten. Dus plaats eerst de klacht D​​Á​​ÁR en daarna pas HIER! Inmiddels loopt het HIER tegen de 100 klachten...

http://www.klachtenkompas.nl/bedrijven?nid=&field_branche_tid=All&title=lightint&body_value=lightint&name=lightint&sort_by=max_complaint_id&sort_order=DESC

Vreselijke klantenservice! Er zijn ondertussen al zo'n 20 mails heen en weer gegaan tussen de klantenservice en mij. Ik had mezelf verzekerd tegen importbelasting. Uiteindelijk moest ik bij aanname van het pakketje 20,08 euro aan importbelasting betalen. Toen ik hierover contact met ze opnam, zeiden ze dat ze dat 100% zouden vergoeden. Dit hebben ze een maand en 20 mails later echter nog steeds niet gedaan. Ik krijg ook vaak automatische engelse antwoorden op mijn varierende Nederlandse producten. Geen woorden voor hoe slecht de klantenservice van Lightinthebox is!

En het product was nog kapot aangekomen ook nog..

Geplaatst door Roxane op Jan 10, 2016.
Ik wist dat niet van die 20 euro, daar kunnen ze veel duidelijker in zijn. Bij vliegreizen moeten de maatschappijen ook transparant zijn over de prijzen, dat is niet anders volgens mij.Maar dat is nog niet het belangrijkste. Ze hebben mij een belofte gedaan (aangeboden ofwel de helft terug in geld ofwel het volledige bedrag in bonus, zonder daar bij te zeggen dat dat bonus aan voorwaarden gebonden is). Vervolgens houden ze zich daar niet aan en gaan maar niet in op mijn vraag hierover, maar gaan steeds terug naar algemene teksten. Als zij mij dit aanbieden, mag ik hen daar toch aan houden?
Lees svp wat er gebeurd is. Ik krijg van miniinthebox zelf een aanbod om de helft terug in geld of het volledige in bonustegoed en zij houden zich daar niet aan. Ze maken de helft in bonus over met voorwaarde dat ik nog eenzelfde bedrag besteed. Dat heeft niets met hun prijzen te maken, dat is misleiding. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Ik heb een ontzettend slechte ervaring met de klantenservice van miniinthebox. We hadden een bestelling gedaan van 48,50. Na een aantal weken kregen we bericht dat we 28,50 moesten bijbetalen. Ze beweren dat ze niet van tevoren kunnen weten hoeveel invoerrechten er moeten worden betaald, maar dat weten ze dus echt wel. Na een klacht hebben ze me, omdat ze 'waarde hechten aan klanttevredenheid' aangeboden om het volledige bedrag in bonustegoed te krijgen of ik kon de helft terugbetaald krijgen. Ik heb geantwoord dat ik dan graag het bonustegoed ontvang, klinkt goed toch. En wat doen ze vervolgens? Ze maken de helft van het bedrag, 14,25 over als bonustegoed en ook nog eens met voorwaarde dat ik minimaal 28,50 besteed!?! Dus ze willen nog eens extra aan mij verdienen!! Ik heb meerdere tickets aangemaakt om mijn ongenoegen te uiten en om mijn beloofde geld te krijgen, maar er wordt steeds een algemeen ontwijkend antwoord gegeven en het ticket gesloten. Dit kan toch niet? Ze hebben mij een belofte gedaan, hoe kan ik hen daar aan houden? Ik ben hier ontzettend kwaad over, ik raad ten zeerste af om iets bij miniinthebox te kopen, het is pure oplichterij. Ik adviseer om beter ergens anders te kopen waar je niet voor onprettige verrassingen komt te staan. Als er meer mensen met een vergelijkbare ervaring zijn, kunnen we hier iets aan doen?
Het is idd zoals mr Maarbach hier zegt:

Ik heb een goede maand geleden een tablet aangeschaft op Light in the Box.

Men word op de hoogte gehouden over de vorderingen van uw bestelling via e-mail. Zo kent u de laatste status van uw bestelling alsook de locatie waar uw bestelling op dat ogenblik is.

De levering is keurig verlopen echter diende ik +-40 euro douanekosten te betalen. Dit was echter geen probleem daar men bij de bestelling de mogelijk heeft om hiertegen een soort van verzekering te nemen. Deze verzekering kan men ook nemen tegen verlies of beschadiging van uw bestelling en kost slechts enkele euro's.

Via de website moet men deze "extra" betaling dan declareren en aantonen met het ingescande betalingsbewijs dat men gekregen heeft bij levering. Na enkele weken stond dit bedrag terug mooi op mijn rekening.

Als men alle verzekeringen neemt dan is men in principe 100% safe en kent men de maximale kostprijs van uw bestelling.

Alle communicatie gebeurd trouwens via uw account dus geen e-mail. Het voordeel hiervan is dat alle communicatie mooi en overzichtelijk (per aankoop) op hun website blijft staan.

ik heb enkele dagen terug een GSM aangekocht en als dit een bevestiging is van mijn eerste aankoop dan mag ik zeker niet klagen.

ps: ik heb het afgelopen jaar misschien 50 items aangekocht op Ebay. In 99% van de gevallen gaat dit goed echter ook hier heeft men soms een "kink" in de kabel ...
Artikel 13 januari besteld, 3 februari nog niet ontvangen. Even kijken of we kunnen bellen. Hé geen telefoonnummer. Bestelling annuleren? Niet te vinden. Dan even de Helppagina raadplegen. Geen informatie die voor mij van toepassing is. Ergo: niet meer erin trappen.
Ik heb al besteld bij MiniInTheBox. De eerste keer toen ik daar had besteld was ik ontevreden van deze site, het duurde namelijk 1 maand voor ik alles had ontvangen en ik moest nog douanekosten van 20,00 euro bij betalen. De producten waren horloges en camera lenzen voor op je smartphone en had het me totaal niet beklaagd want het was goede kwaliteit. Nu een paar dagen geleden heb ik opnieuw een bestelling geplaatst en heb ik iets opgemerkt, wanneer je producten heb gekozen en naar winkelwagen gaat en dan naar afrekenen vind je aan aantal opties: o.a. zoals Postverzending (met -of zonder tracking), Expressverzending, Dekkinginvoersrechten & belasting en Verzendverzekering zoals hieronder op foto 1.

De belangrijkste die je moet aanvinken zijn: Dekking invoersrechten & belasting en Verzendverzekering, voor de andere kies je zelf als je je pakketje wilt volgen en het sneller wil ontvangen.

Hierdoor ben je gedekt als je plots een e-mail krijgt waarin je douanekosten moet betalen voor je bestelling thuis te laten leveren. Als je dan bij je account naar mijn bestellingen gaat en dan op het vraagtekentje klikt (zoals afgebeeld op foto 2), zie je 2 opties, douaneprobleem of bestelstatus bekijken. Klik op douaneprobleem en dan krijg je een scherm om een e-mail te zenden stuur via dit het bewijs dat je douanekosten moet betalen, nadienbetaald MiniInTheBox het bedrag terug. MiniInTheBox heeft ook magazijnen in Europa, als het product beschikbaar is in het magazijn van Europa worden er geen douanekosten aangerekend. Kijk ook altijd of er naast het product staat (Verzonden binnen 24u) zo worden je producten sneller verwerkt en ontvang je ze dikwijls sneller.

Ik hoop dat sommige van jullie hier iets aan hebben aan mij ervaring. In het begin had ook problemen maar na wat opzoekingswerk was het allemaal opgelost en heb ik een aantal tips gevonden. Doorzoek ook altijd goed alles van de site zelf zo vind je soms nog wat tips zodat je niet opeens met problemen zit.

Foto 1:

Foto 2:

Voor de mensen die hier terechtkomen ik zeg het opnieuw. Ik zie veel negatieve commentaren over miniinthebox, wel ik heb dat dus niet. Ik was tevreden van hen en de service was beter dan de 1ste keer maar dat hangt ook van jezelf af.

Ik heb in mijn vorig bericht gezegd dat het het beste is om telkens onder de 20EURO! Te bestellen omdat je dan geen invoerkosten betaald. Ik heb ook getoond dat je verschillende opties hebt die je kunt aanvinken wanneer je de bestelling aan het maken bent, dat heb ik aangetoond met foto's. Het is dus ook belangrijk voor jezelf dat je de belangrijkste aanvinkt om later problemen te voorkomen. Miniinthebox heeft op hun site ook een tablad waar je al het bewijs kan sturen naar hen over de invoerrechten waarna je ze nadien teruggestort krijgt op je rekening.

Elke persoon hier met negatieve commentaren bekijk mijn vorige reactie zoals al vermeld.

Het is dom om te bestellen aan een hoog bedrag i.p.v. gewoon in stukken, maak dus altijd dat je per bestelling niet hoger dan 20 EURO gaat tenzei je graag invoerkosten betaald.

Miniinthebox zijn voor mij geen oplichters, soms kan het zijn dat je pakket artikelen tekort komt, dat komt doordat de douane ze niet toelaat te versturen en houden dit in bezit. Denk maar aan nepmerken die uit die landen komen die worden ook in bezit gehouden en vernietigd.
Eindelijk mijn centen terug ...€ 33,27...,vraagt niet hoe ik aan het lijntje werd gehouden vanaf oktober 2015 ben ik bezig geweest / kleding besteld ok 20 dagen wachten ...ontvangen in oktober maar kleding is veels teklein en lijkt niet eens op het model van wat hun website foto's tonen ,wist dat je qua maten veel ruimer moest bestellen maar nog was 5xl een M..ik hebt een xxl...qua materiaal was het ook niks....

Meteen klantenservice Ned .gemaild .....hele verhaal gemaild wil mijn centen terug....wat heel normaal is ...niet goed geld terug...wist ik veel dat de ellende pas begon...zg klantenservice NL,stelt niets voor....1st moet je foto's maken van alles kleding/papieren etc....dan bieden ze je een deal aan waar je niks aan hebt je wilt gewoon je centen terug ....dan hoor je ff niks tot jezelf gaat mailen...dan pas geven ze je een retouradres in Polen waar het naar toe moet wel op je eigen kosten....dan hoor je weer niks ...zelf weer contact gezocht maar dan dit is eigenlijk het rottigste moet jij bewijzen of het allemaal verzonden is want ze kunnen niks vinden .......foto's moeten maken verzendbewijs...maar dan hoor je niks ,dan in 2016 ga je weer mailen nu gaat alles in het Engels moest ik het hele verhaal weer uitleggen aan weer een andere naam...al met al gedreigd met advocaat ....consumentenbond etc etc..werd voor mij een principe kwestie nu deze week moest wel een Paypal aanmaken. Kreeg ik 33.27€ terug!

Vreselijk ...nooit meer......LIGHT IN THE BOX......CHINA.......

Grtz LoLou
Ik heb slechte ervaringen met het bestellen bij Lightinthebox. Besteld met expressverzending. Dat is €14,71 extra maar dan wordt het product in 3-4 werkdagen geleverd volgens de site. Niet dus. Toen ik na 5 werkdagen aan gaf dat ik aannam dat de €14,71 teruggestort zouden worden omdat de zending te laat geleverd zou gaan worden kreeg ik doodleuk te horen dat de bestelling pas over nog 8 werkdagen verzonden zou worden en dat ik misschien € 9,- (10% van de aanschafwaarde van het product) terug zou krijgen als ik het product binnen had en tevreden was. Met andere woorden, je krijgt de extra kosten die je gemaakt hebt niet (volledig) terug. Echt schandalig. Meteen de bestelling geannuleerd. Hopelijk gaat dat wel goed. Duimen maar. Maar ik bestel hier nooit meer dat weet ik wel.
ik had een aantal hoesjes besteld op miniinthebox en kreeg ze een half jaar later in mijn brievenbus!! geen aanrader ik ga er ook nooit meer iets bestellen.
Ik bestel al een tijdje bij Miniinthebox. Tot nu toe geen klachten. Kan soms alleen een tijdje duren voor je je bestelling hebt.

De voorlaatste keer kreeg ik ineens een rekening van UPS voor de btw. Daarvoor nooit gedoe mee gehad. Maar dit schijnt steeksproefgewijs te gaan, als je voor een bedrag boven de 22 euro besteld. In totaal moest ik iets meer dan 20 euro bijbetalen aan btw en door UPS toegevoegde kosten. Dit voor een bestelling van ongeveer 50 euro. Dan wordt het toch wel een duur grapje. Dus daar schrok ik wel even van. Ik heb toen een mail gestuurd aan Miniinthebox. Zij waren zo coulant de helft van de btw voor hun rekening te nemen.
Ja dus??? Ik blijf gewoon bestellen hoor!

Waarom NIET in China bestellen als het daar zoveel goedkoper is? 👍
@Alivez: Nogal logisch hè, de meeste tevreden mensen gaan ook niet reageren op een klachtenforum! En zoals ik al zei: lezen is ook een vak! Ik heb al genoemd hoe je contact op kan nemen! Er is geen emailadres. Reageer via je account. Ook niet bar slim om, als je geen contactgegevens kan vinden, te gaan bestellen. Is het eerste waar ik altijd naar kijk.
Daar kan Light In The Box weinig aan doen. Dan moet je bij de Nederlandse overheid zijn.

Die heeft bepaald dat je voor betellingen buiten Europa boven een bepaald bedrag invoerrechten/belasting moet betalen.

Het staat wel degelijk op de site van Mini -Èn LightInThe Box dat je daar rekening mee moet houden.

Reageer