Misleidende reclame Hornbach

• 23 February 2022
  • 4 reacties
  • 529 Bekeken

Badge +2

Hornbach maakt het wel erg bont met haar reclame in veel abri’s in Nederland en in veel kranten. We zien een oudere heer met een wagentje met daarop twee zakken cement die wordt opgeroepen zich te melden omdat hij recht heeft op geld terug. Hij zou maar lieft 31 zakken cement hebben gekocht.  Volstrekte flauwekul natuurlijk:

31 zakken cement wegen zeker 600 kg, die haal je echt niet met een wagentje op.

Gesuggereerd wordt dat iedereen gefotografeerd wordt bij Hornbach, Chinese toestanden dus daar.

Volstrekt ongeloofwaardig en misleidend natuurlijk deze reclame, gewoon met een model gemaakt waarschijnlijk. Bovendien: erg irritant!

lijkt me iets voor een prijs voor de slechtste reclame van 2022!

4 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Volstrekte flauwekul natuurlijk:

31 zakken cement wegen zeker 600 kg, die haal je echt niet met een wagentje op.

De meeste reclames zijn geromantiseerd en per definitie een verleiding om ofwel aan een bedrijf te gaan denken, dan wel financieel voordeel te promoten. Als je 16 keer op en neer loopt met 1-2 zakjes heb je ook je aanhanger vol. Over het algemeen vind ik hun reclames wel grappig en onderhoudend. Zegt natuurlijk niets over het waarheidsgehalte.

“Kama-jaja-jippie-jippie-jeey!!

Het mannetje lijkt erg op mijzelf met een beetje verbeelding.

Reputatie 6
Badge +4

@Dilya Als dit het grootste probleem is in uw leven moet u een zeer gelukkig persoon zijn. Reclame is al sinds het bestaat op het randje. De ene zoekt de grens iets meer op als de ander maar dit valt heel erg mee, iedereen snapt de clou.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zie er ook een beetje zo uit, alleen geen pet en geen bril. 

M'n zoon, vader van drie van het leven genietende niet van internet afkrijgende koters, wilde laatst zijn achtertuin doen. Paar aanhangwagens vol met oude grond eruit, en dan heel veel zakken tuinaarde er terug in. En ik heb een aanhangwagen voor energiedinges te halen voor mijn huisje. Paps, kan je even komen met die aanhanger, ik moet 40 zakken tuinaarde halen bij de bouwmarkt. Dus het kan voorkomen dat je op die leeftijd een heleboel zakken met iets moet halen. 31 zakken cement zou ik zeggen dat iemand een cementdekvloer aan het storten is omdat hij vloerverwarming heeft aangelegd. 

Reputatie 6
Badge +5

Ik had 50 zakken beton mortel nodig, daar ben ik inderdaad niet zelf mee gaan slepen, maar laten bezorgen.
Maar dat je overal gefilmd wordt klopt.
Dat doet vrijwel elke winkel voor diefstal controle, gewoon Hollandse toestanden omdat teveel Nederlanders lever stelen dan betalen
Maar het kan ook in je voordeel werken, ik heb eens twee grote panelen opgehaald, maar toen ik thuis kwam stonden er drie op de bon.
Toen ik de dag er na mee naar de service liep heb ik het geld na een poosje wachten terug gekregen.|
Ze hadden de camera beelden van de dag er voor even bekeken en gezien dat ik inderdaad maar twee panelen had gepakt.

Hornbach is overigens zeker niet in alles de goedkoopste, maar wel vaak.
Met name gereedschap kun je online vaak goedkoper krijgen.

Reageer