Misleidende reclame op eBay

• 21 September 2015
  • 3 reacties
  • 203 Bekeken

Badge +2
Na een aankoop op eBay verscheen een blokje van AdChoice met de tekst: "Klik hier om uw €10 korting te ontvangen op uw volgende aankoop waar u ook winkelt." Wie op "Doorgaan" klikt, moet zich in 3-stappen opgeven. In stap 2 blijkt dat je al je bankgegevens moet invullen zodat dit "Winkelen en Sparen" elke maand €12 van je rekening kan afschrijven, en wie weet wat nog meer. Hier is dus geen sprake van €10 verdienen, maar van veel geld kwijtraken. De persoonlijke informatie die je moet geven, is geld waard. Op zijn minst zou dit "abonnement" gratis moeten zijn. Dit riekt erg naar oplichting.

Ik verbaas me erover dat eBay dit toestaat. Hiervoor bij hen aandacht vragen, is mij niet gelukt. Nergens kan ik een mogelijkheid vinden om dit te melden.

3 reacties

Ik snap de klacht niet maar volgens mij zijn ze hier te bereiken:

Reputatie 5
Badge +6
Misschien ook even melden op klachtenkompas.nl ?!
Let allemaal op. Dit is een scamsite. Ook bij je aankopen via eBay wordt je naar deze site gelinkt. Een en ander is al gemeld aan de commissie Internetfraude en de politie Amsterdam. Je trapt er heel makkelijk in, want je denkt regulier iets te kopen.

Reageer