Ik heb mijn oog laten vallen op een leuk huis, maar dat huis is van binnen tot op de draad versleten.
M.a.w. alles moet aangepakt worden. De vraagprijs van het huis is stevig en wel zo stevig dat er amper interesse is in deze overspannen tijd. Een goede verbouwing maakt de totaalprijs te hoog voor at de woning waard zou zijn. Nu ben ik er via de diensten van het kadaster achter gekomen dat het huis nog geen 2 maanden geleden zeer voordelig aan een belegger is verkocht. Het huis staat nu weer te koop voor 38% meer dan dat de belegger ervoor betaald heeft. Ik heb het huis 2 maanden geleden niet bij een makelaar gezien en ook niet op Funda. Mag een huis op deze manier verkocht worden; het bedrag dat de belegger betaald heeft zou een prima basis geweest zijn om het huis op te knappen. Het totale bedrag aankoop en verbouw zou dan ook behoorlijk marktconform zijn, hoewel ik er natuurlijk wel in zou gaan wonen. De vraag is dus concreet: is een verkoper verplicht zijn te verkopen huis openbaar aan te bieden?