Consumentenbond.nl

Mythes en misverstanden over het werk van de Consumentenbond

Reputatie 1
Badge
  • Consumentenbond team
  • 6 reacties
De Consumentenbond is een vereniging zonder winstoogmerk. Toch denken nog steeds mensen dat wij betaald krijgen door de overheid, of zelfs door fabrikanten. Dat is niet zo; wij halen onze inkomsten uit het lidmaatschap, de verkoop van gidsen en boeken, en door overstapservices en collectieven. En die inkomsten gebruiken we weer voor onze onderzoeken, uitgaven, belangenbehartiging en advies. Wij zetten de meestvoorkomende misverstanden op een rij. Staat jouw vraag over het werk van de Consumentenbond er niet bij? Stel hem hieronder!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Goed dat jullie dat nog eens kenbaar maken. Ik wist het wel , maar lang niet iedereen blijkt uit sommige reacties. Wat subsidies betreft , zou ik het doodnormaal vinden als de overheid WEL subsidie zo geven. Consumenten zijn we allemaal en er zijn en blijven heel veel misstanden die er niet zouden hoeven te zijn en niet zouden moeten zijn . Eigenlijk is het niet eerlijk dat niet-leden meeprofiteren met wat de bond soms met veel moeite heeft bereikt. Maar ja , dat zie je bij de vakbonden ook. Jammer dat zo weinig mensen lid van belangenbehartigers willen zijn , terwijl dat zo dringend nodig is als tegenkracht tegen de machtige bedrijven en werkgevers.
Wat me echter helemaal niet beviel van de Consumentenbond, was toen ik met de nadrukkelijke aanbeveling van en via de Bond instapte bij de (toen nieuwe) energieleverancier NLE en die overstap door toedoen van NLE geheel mis ging (niet op de gewenste datum, maar per direct het contract laten ingaan, 'nee, daar kunnen we niets aan doen". en pas na een jaar de bonus na veel soebatten "o, vergeten" ontvangen) de Consumentenbond op geen enkel moment bereid bleek haar verantwoordelijkheid als intermediair te nemen en niet wilde bemiddelen bij dit conflict en niks deed, ondanks mijn verzoek. Met andere woorden, ik vind dat áls de CB, (anders dan bij zn testen of aanbevelingen) een actieve rol vervult bij het werven van klanten voor bijvoorbeeld een energiecollectief, daar ook (in het hele traject) actief voor de belangen van zijn leden dient op te komen.

Reageer