Consumentenbond.nl
Vraag

Object verkocht via Ebay en koper wil er vanaf zien na verzending product.

• 20 maart 2020
  • 3 reacties
  • 206 Bekeken

Goedendag,
Ik heb via ebay iets verkocht aan iemand uit Frankrijk. Nadat de koper betaald had, heb ik het pakketje opgestuurd naar de koper (via Postnl). Nadat ik het pakket had verstuurd en de koper een bericht van verzending had toegestuurd kreeg ik de melding van de koper dat hij eigenlijk van de koop wilde afzien.

Nu heeft de koper een geschil geopend bij Ebay en geeft aan dat hij het pakket niet ontvangen heeft, terwijl ik een bericht heb ontvangen dat zijn pakket bij een ophaaldepot ligt omdat hij niet thuis was.

Vervolgens krijg ik de melding via de koper dat het pakket zoek is geraakt bij de post.
Ebay heeft de koper in het gelijk gesteld en ik moet het volledige bedrag terug betalen.

Wat zijn mijn rechten in deze?

3 reacties

Je staat volkomen in je recht alleen moet je nog een loket zien te vinden waar je je recht ook af kan halen. Of te wel, als je al met eBay in discussie bent geweest en in het ongelijk gesteld bent ben je basically de pisang.

Reputatie 7
Badge +6

Je hebt alles gedaan wat van je verwacht kon worden en toch krijg je de schuld als er iets mis gaat en mag je voor de kosten opdraaien ? Het moet niet gekker worden . Ik vertrouw die koper niet . Het kan een smoesje zijn dat het zoek is omdat hij het niet meer wou en op die manier zijn geld terug wil , ondanks dat er een rechtsgeldige kooptransactie heeft plaatsgevonden. Dat ‘ niet thuis zijn ‘ kan zijn dat hij wel thuis was , maar het niet aan wou pakken . 

Reputatie 3
Badge +2

Dit zijn twee particulieren… 

Eerst het pakket terug zien de krijgen en vervolgens een deel terug betalen indien mogelijk lijkt mij maximale klant vriendelijkheid. 

Reageer