Beantwoord

Omgekeerde winkeldiefstal. (staatslotwinkel)

• 15 July 2022
  • 8 reacties
  • 133 Bekeken

Goedendag,                                                                                                                               

Op 05-07-2022 was ik in een boekenwinkel in Aalsmeer om mijn staatslot te verzilveren. Ik moest 17,50 Euro ontvangen (stond ook op mijn lot geschreven) en daarmee met nog  2,50 Euro aan bijbetaling wilde ik een nieuw lot á 20,00 Euro aanschaffen. Ik wilde ook nog een postzegel voor een rouwkaart. Zo kon ik de zegel op de rouwkaart plakken en naast mij in de brievenbus deponeren. 

Mevrouw Carla die mij hielp was zeer snel klaar met de financiële afwikkeling. Nu moest ik afrekenen. Ik zag op het digitale winkelscherm, dat er iets niet klopte want er was een cijfer te weinig aangeslagen. Ik gaf aan dat dit niet goed was. Waarop ze zei dat mijn bedrag nog onder het voorbehoud viel. En daar kon ik het mee doen.

Ze was met veel routine en zeer gehaaid te werk gegaan. Waarschijnlijk zal ik niet het eerste en het laatste slachtoffer zijn. Ik wil graag iedereen waarschuwen.

icon

Beste antwoord door Gebruiker1644596728 15 July 2022, 12:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +4

U moest €2,50 voor het nieuwe lot bijbetalen. Plus een kleine euro voor een rouwzegel.

Samen € 3,50. Als ze een getal te weinig aanslaat is dat toch altijd in uw voordeel. Het lot wordt gescand dus dat kan niet fout gaan.

Reputatie 7
Badge +5

ik haal niet uit het verhaal welk getal te weinig (wat is dat?) is aangeslagen en wat er nu uiteindelijk wel of niet betaald is en door wie.

Betreft dit het reserve getal?

Reputatie 5
Badge +6

@T.H. Stokkel

Ik gaf aan dat dit niet goed was. Waarop ze zei dat mijn bedrag nog onder het voorbehoud viel. En daar kon ik het mee doen.

Ze was met veel routine en zeer gehaaid te werk gegaan. Waarschijnlijk zal ik niet het eerste en het laatste slachtoffer zijn. Ik wil graag iedereen waarschuwen.

Dit lijkt wel op de Belastingdienst, maar daar kan je tenminste nog bezwaar maken.😂

Is uw lotnummer dan ook “onder voorbehoud “?

Dank voor uw reactie. Laat ik me nu beperken tot alleen het staatslot.                                 Ik had thuis mijn staatslot gecontroleerd en tot mijn vreugde zag ik dat ik 17,50 Euro had gewonnen. Dat bedrag 17,50 Euro had ik ook op mijn lot geschreven om verwarring te voorkomen. In de winkel geef ik in goed vertrouwen mijn lot aan de dame achter de toonbank. Na haar controle van het lot heeft zij handmatig, om scannen te omzeilen 7,50 Euro op het scherm ingetoetst, en er is 7,50 euro uitbetaald i.p.v. 17,50 Euro. Dus ik miste cijfer 1 op het controle scherm. Ik wist zeker dat ik met 17,50 + 2,50 Euro weer een heel lot zou kunnen kopen. Daarom ben ik er van overtuigd dat veel mensen , denkend “ ik heb toch niets gewonnen”  ook hun lot niet eens eerst zelf controleren en onwetend  de winkelier "rijk” maken. Voortaan koop ik mijn loten digitaal.                                                                                                      

Reputatie 5
Badge +6

@T.H. Stokkel Ik vrees dat u Carla excuses moet aan bieden.

In de trekking van 1 juli heb ik geen lotprijs van 17,50 gezien!!! Wel zie ik prijzen van 7,50 (of ik moet het verkeerd gelezen hebben)

Waar de “slip” in de pen zit weet ik ook niet. Dus………….

Reputatie 6
Badge +4

Ik moest 17,50 Euro ontvangen (stond ook op mijn lot geschreven)

Tsja, je kan er wel € 5 miljoen op schrijven. Of dat klopt is een 2e. Ik denk dat je hier een verkoper onterecht beschuldigd.

Reputatie 7
Badge +5

scannen ze die loten niet? juist om dit soort discussies te voorkomen

Reageer