Ondertiteling slechthorenden bij KPN

  • 5 December 2021
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Badge

Al jaren wordt er geklaagd op het KPN-forum https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/wanneer-gaat-kpn-ondertiteling-voor-slechthorenden-aanbieden-554284  dat KPN geen  ingeprogrammeerde ondertiteling voor slechthorenden (2,6 miljoen in Nederland!) aanbiedt. Ze laten het aandeel slechthorenden dat KPN als provider heeft in de kou staan. Ik ben al 45 jaar bij KPN. Was ik toendertijd maar bij Ziggo https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/ondertiteling-automatisch-inschakelen-464879 gegaan! Bij Ziggo kun je eenmalig ondertiteling slechthorenden instellen en je hebt er geen omkijken meer naar. Bij KPN moet je het met teletekst 888 stellen, en dat moet je telkenmale opnieuw aanzwengelen. De 888teletekststand blokkeert vervolgens (o.a.) de optie “terugscrollen”, als je bijv. iets uit het journaal niet goed hebt meegekregen. Kan de Consumentenbond de KPN eens hierop aanspreken? Vertel KPN dan meteen dat de leesbalk een bescheiden omvang dient te hebben om niet te veel van het beeld  aan het oog te onttrekken. Laat de klant zelf de lettergrootte kunnen instellen om de leesbalk klein te houden. Niet iedereen die doof is heeft grote letters nodig. En laat ze eens innovatief zijn, en een optie inbouwen waarbij je achtergrondmuziek kunt uitschakelen/uitfilteren. Als de gehoorapparaten-industrie dit al kan dan...


3 reacties

Even voor alle duidelijkheid, er is dus een provider die alles doet wat u graag wil maar u blijft zitten bij een provider die het helemaal verkeerd doet. En u verwacht dat iemand anders de situatie gaat verbeteren? Nee, logisch.

Badge +5

Hi @trutjevanbraken ik noteer dit als een signaal :thumbsup_tone3:

Badge +2

Ik kijk sinds een jaartje tv via mijn desktop of laptop of mobiel. Bij elk programma zit rechtsonder een knopje voor ondertiteling. Werkt feilloos in alle talen. Goed gedaan van mijn kpn:)

Reageer