Consumentenbond.nl

Ongevraagd geadresseerde reclame in de bus. Herkenbaar?

Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 1
Mijn grootste ergernis met betrekking tot ongevraagd geadresseerd drukwerk betreft.... de Consumentenbond. Minstens 1 keer in de maand ontvang ik in mijn brievenbus aanbiedingen, die mij dan ook al zijn gedaan in de Consumentengids, in de digitale nieuwsbrief en soms ook nog 'ns per mail. Onnodig, mateloos irritant en zonde van het papier en de portokosten. Enkele maanden geleden heb ik onze Bond per mail gevraagd om hier dan ook mee op te houden; geen reactie.
Ik pleit hier graag voor het onmiddellijk staken van dit soort postale bombardementen en de inspanningen en kosten die hiermee vrijkomen aan te wenden voor het ten strijde trekken tegen soortgelijke acties waarover in bovenstaande reacties terecht wordt geklaagd.
De consumentenbond is ook mijn grootste ergenis, met elke maand die acceptgiro-brief. En al die opdringerige collectieven die steeds meer in mijn elektronische postbus komen.
Deze ook weer: "Kijk welke auto's worden aangeboden" in het auto-lease collectief, en dan kun je alleen kijken als je je opgeeft ervoor (naam, etc. verplicht invullen)
Me Too!! Nuon. Irritant.
@ H.G. Schrey: Ja, de Consumentenbond is zelf ook vrij irritant bezig.
Badge
Ik heb na de orkaan Irma geld gedoneerd aan het Rode Kruis.
Tot mijn verbazing werd ik laatst gebeld door hen om "te bedanken". Ik vond het al niet prettig om "s avonds gestoord te worden.
Maar al gauw kwam de aap uit de mouw. Het was een bedeltelefoontje voor meer geld of een vaste maandelijkse bijdrage.
Ze hebben dus op slinkse manier mijn persoonlijke gegevens achterhaald. ING verzekert mij dat die gegevens niet van hen komen.
Een week later kreeg ik ook nog een geadresseerde brief.
Na mijn heftige protest bleek dat zij met (louche) partijen in zee gaan die deze privegegevens leveren aan de hand van mijn naam en banknummer.
Dit zou verboden moeten worden.
Op hoog niveau kreeg ik antwoord van ene Ruud Waage van het Rode Kruis.
*
Zij zouden mij schrappen maar op de principieel foute handelswijze gaan ze niet in.
Duidelijk iets voor de Consumentenbond, denk ik.

Peter *

* Privacygevoelige gegevens verwijderd door beheerder.
Is er dan echt niemand bekend met de website www.postfilter.nl?
Je kan je daar afmelden en dat is 5 jaar geldig. Is ook perfect om na een overlijden die vervelende poststroom op naam van de overledene te stoppen.
Badge
Luukupuuk,
Ik ben afgemeld bij Postfilter. Ze omzeilen dat door via handige jongens privegegevens te kopen.
P.S. Visser, ikzelf heb alles aangevinkt maar daar geen last van.
Wat wel mogelijk schijnt te zijn is het volgende: als je ergens klant (of geweest) bent , mogen ze je nog benaderen. Dat geldt ook voor de registratie bij www.onderzoekfilter.nl voor telefonische benadering. Wellicht dat jouw Rode Kruis-verhaal hiermee te maken heeft.
Badge
Doe maar eens een kleine donatie aan het Rode Kruis. Dan ben je gelijk de klos.
P.S. Visser, hoe verleidelijk soms ook, ik ben niet zo enthousiast over supergrote organiaties.
Helaas helpt een nee- sticker op de brievenbus ook niet altijd om ongeadresseerde reclame te voorkomen. Ik heb de laatste tijd regelmatig post ontvangen bestemd voor "Aan de bewoners van, waarna de postcode en plaatsnaam volgt.
Badge
Ik geef mijn email-adres niet aan Hans Anders, nu komt er geen eind aan aanbiedingen per brief-
niet zo vaak, maar ik kom niet van ze af.
P.J.J. Jense , ik heb ooit 2 vrouwen betrapt die een stickervel met adressen hadden en voor mijn huisdeur een sticker op een IKEA-catalogus plakten om zo mijn NEE/JA-sticker te kunnen omzeilen.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @J.H. Hoefkens, @H.G. Schrey en @Guus1951,

Zojuist las ik jullie reacties hierboven. Zouden jullie mij een privébericht willen sturen met jullie postcode en huisnummer? Ik zal er dan zorg voor dragen dat jullie de ongewenste reclame van de Consumentenbond niet meer ontvangen.

Ik zie jullie bericht graag tegemoet.

Vriendelijke groet,

Monique van de Beek
@ Monique: Daar gaat het mij niet om. Ik verbaas me er over dat "mijn" bond zo verkoperig bezig is.
'@Monique': Ook mij gaat het niet om ongewenste reclame te voorkomen. Het gaat mij erom dat de Consumentenbond aktief is met het pushen dat mensen overstappen. Ik snap wel waarom: elke keer dat iemand overstapt krijgt de consumentenbond geld van het begunstigde bedrijf. In mijn branche is dat 30 euro, maar vaak is het meer. De bedrijven maken kosten, bieden soms beneden de kostprijs aan in de hoop dat men blijft plakken (wat de consumentenbond aktief probeert te verhinderen), en die 30 euro premie moet ook ergens uit betaald worden.
Macro gezien verhoogt het de kosten voor bedrijven, wat de consument moet betalen. De consumentenbond promoot dit tegenwoordig met een vasthoudendheid van het nivo van de Postcodeloterij, irri. Kijk maar naar de laatste mailings: Autoleasecollectief, Energiecollectief, Energievergelijker (met "stap eenvoudig over"), Autoverzekeringvergelijker, Inboedelverzekeringvergelijker, Opstalverzekeringvergelijker, Combiverzekeringvergelijker, CV-ketelcollectief, Alles-in-1-providervergelijker
En ook al in Apps: Huisbaasje (waakt over wanneer je het best kunt overstappen)
En dit is nog maar een deel ervan (van de afgelopen 2 maanden).
Badge +1
De heer Hoefkens klaagt dat de CB hem overlaadt met aanbiedingen en dat zijn verzoek aan de CB om er mee op te houden geen resultaat heeft opgeleverd.
Het verbaast mij niets. Het zijn de uitwassen van alle grote organisaties (ANWB, CB, Fietsersbond, Rode Kruis, e.a.) die veel leden hebben en geleidelijk allemaal ergens commercieel zijn geworden of anderszins aan geldwerving doen. Ze doen er alles aan om geld binnen te halen en dat betekent: aandacht vragen door reclame inclusief acceptgiro voor of een gift of een al of niet nutteloze gadget. Koop je ooit iets van hen, dan blijf je worden overstelpt met aandachttrekkers tenzij je je heel nadrukkelijk laat uitschrijven (en dat wil je vaak niet omdat dat zo'n abrupte breuk lijkt met het goede doel waar je toch in het nabije verleden achter stond). Er is helaas weinig aan te doen, vrees ik, anders dan gewoon 'uitschrijven'. Dan maar wat botter....
Ik zet op de ongeopende ontvangen post: Retour afzender! en stuur de reclame terug.
Reputatie 3
Badge +4
@D. Zwart: je schrijft dat ook winkelbedrijven adressen opslaan en verkopen. Gaat dat dan om bijvoorbeeld webwinkels? Ik koop wel eens wat online, maar ik zou niet weten welke van die winkels dan mijn adres heeft doorverkocht. Dat zou ik dan ms moeten lezen in kleine lettertjes in de voorwaarden... Dat vind ik eigenlijk niet te doen, toch ook wel interessant... en bovendien erg stiekem van die bedrijven, trouwens!
Reputatie 3
Badge +3
Beste I.Piek, er is een handel in adressen en telefoonnummers welke door een aantal bedrijven worden opgeslagen. Mocht u als firma daar een berg van willen hebben, is het simpel om deze bedrijven aan te schrijven en uw voorkeur kenbaar te maken. Bijvoorbeeld huishoud goederen of kleding nogmaals als voorbeeld, ook telecombedrijven zoals oude PTT verkochten adressen en nummers, u begrijpt wel dat Niet alleen de adressen dit een lucratieve handel is met een redelijk grote winstmarge. Niet alleen de adressen maar ook de kans dat men er clienten bij krijgt.Er is al genoeg daar over geklaagd maar er gebeurd te weinig want hiermee is toch (een klein beetje) de privacy gemoeid. Ook bij het internet, verkeer men aan het zoeken naar een site voor info wordt er regelmatig gevraagd om zgn. cookies te accepteren, op dat moment heeft men een handvat,uw interesse en e-mail adres, het is onschuldig om naar info te zoeken maar het kleine beestje achter uw zoeken heeft op dat moment al een aantal gegevens van u in handen. Ik hoop dat u begrijpt wat ik hiermee beoogd.
Met een vriendelijke groet!!
Reputatie 1
Badge +1
LUUKUPUUK schreef:

P.J.J. Jense , ik heb ooit 2 vrouwen betrapt die een stickervel met adressen hadden en voor mijn huisdeur een sticker op een IKEA-catalogus plakten om zo mijn NEE/JA-sticker te kunnen omzeilen.

Hier wil ik graag even op inhaken.

Ik ben een postbezorgster, die dit jaar de Ikea mocht rond brengen. Zoals jij het hier boven beschrijft, kan ik er best inkomen dat je denkt dat we een Nee-Ja of Nee-Nee sticker proberen te omzeilen door met een stickervel voor iemands deur de Ikea te voorzien van een sticker.

Helaas is dit alles behalve waar. Wij krijgen van te voren instructies wat we moeten doen met de Ikea. We mogen ze in bepaalde periode rondbrengen en! We mogen ze niet voorzien van een sticker van te voren. De betreffende vrouwen deden alleen wat ze opgedragen werden. Zoals altijd kan je gewoon de Ikea weigeren. Maar dan ben je zelf wel verantwoordelijk om je af te melden bij de Ikea, anders krijg je het probleem volgend jaar weer. 😉
Reputatie 7
Het hoeft niet eens volledig geadresseerd te zijn, "aan de bewoners van nr XX en dan de rest van het adres volstaat ook.
Van de postcodeloterij word ik knettergek, de ene winkaart na de andere, nu ook nog eens de vriendenloterij.
hoe deze grote partijen aan jullie gegevens komen? Geheel door onze eigen gegevens ergens achtergelaten. Dit word verzameld door een consubase EDM (Nuon haalt gegevens bijv daartegen)bijv Deze verzamelt gegevens van bijv prijsvragen, enquêtes maar ook post NL verhuis berichten en kvk gegevens. Op het moment dat een bedrijf een grote reclame actie houd kopen ze eenmalig een bestand met gegevens in, word gebruikt voor de reclame uiting en deze gegevens worden na gebruik bij het bedrijf gelijk verwijderd. Je kunt deze gegevens verwijderen via de website www.evenoverdata.nl
Reputatie 3
Badge +4
Hoe partijen ook aan gegevens komen: van de KNVB. Kennen jullie het voorbeeld van het meisje dat ineens maandverband in de brievenbus kreeg? Always had haar adres van de KNVB gekregen. We hebben uitgezocht of meer sportbonden dit doen, dat blijkt mee te vallen. Maar de KNVB moet hier natuurlijk mee stoppen. Meer informatie over ons onderzoek: https://www.consumentenbond.nl/acties/zeker-online/knvb-aan-de-haal-met-je-gegevens.
Reputatie 7
Met een stoeptegel verzwaren kan helaas alleen maar naar een antwoordnummer, je krijgt hem niet door een brievenbus. Iemand schreef hier of op een ander topic (ik heb niet terug gelezen) laatst iets over natte kranten, die wegen ook. Wel goed in plastic verpakken.

Reageer