Consumentenbond.nl
Vraag

online kaart via toptickets.nl

• 8 maart 2020
  • 4 reacties
  • 237 Bekeken

Via toptickets 2 kaarten besteld voor de voorstelling van Marcel Hensema in de stadsschouwburg van Groningen. Ik kom niet wekelijks in de schouwburg en vond de prijs van 100,50 euro,die ik voor 2 kaarten moest betalen, wel wat hoog.

Toen ik 6 maart de kaarten op de mail kreeg, zag ik tot mijn schrik dat de prijs per kaart 15,50 euro bedroeg. Ik heb eerst gebeld en later gemaild, maar zij vinden dit niet gek en ik wordt niet gecompenseerd.

Graag wil ik van jullie weten of het toegestaan is dat een ticketservice 69,50 euro meer voor 2 kaarten van 15,50 euro vraagt dan de standaard prijs is.

met vriendelijke groet,

K. Moesker

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Aan dit soort praktijken komt maar geen einde.
Er word al jaren over gesproken dat ze er wat aan willen doen.

In de praktijk zie ik zelden tickets op naam, wat een oplossing kan zijn.
Dat ik mijn ID kaart moest laten zien om er in te komen, is me nog maar 1 keer gebeurt.
Dat was toen geen steekproef, iedereen kreeg die controle.

Reputatie 5
Badge +4

Ja, het is toegestaan elke willekeurige prijs te vragen voor tickets. Op de site van het officiële verkooppunt staat onderstaande tekst. Het is te hopen dat je binnen komt met je kaartjes.

Waar kan ik kaarten kopen?

Via deze website en onze kassa (Trompsingel 27, geopend van ma t/m vr 12-18 uur) kun je tickets kopen, met of zonder een account. Bij sommige concerten verkopen we ook kaarten via Ticketmaster of Plato. Op de eventpagina vind je per event een overzicht met alle officiële verkooppunten. Wanneer je je kaarten via een andere weg koopt, loop je het risico op duurdere of ongeldige kaarten.

https://www.spotgroningen.nl/informatie/veelgestelde-vragen/

Het is verstandig voordat u voor niets naar de schouwburg gaat, even te bellen hierover met de schouwburg.

Reputatie 3
Badge +3

Die was vast het 1e resultaat toen u in Google zocht. Voor dit soort wederverkopers wordt al jarenlang gewaarschuwd. Vervelend dat dit u geheel is ontgaan. Je mag vragen voor een kaartje wat je wilt, het is wat de gek ervoor geeft. 

Zolang mensen dit soort verkopers niet mijden blijven deze bestaan en hebben ze riante inkomsten.

Één ding is zeker, het Nederlandse onderwijs schiet op het gebied van geschiedenis en economie ernstig tekort als mensen zich afvragen of het TOEGESTAAN is ergens een bedrag voor te VRAGEN. Waar denkt u dat u leeft? In communistisch Rusland. Vragen, lieve mensen, staat vrij.

Reageer