Onterecht eindafrekening incassobureau.

• 18 March 2017
  • 2 reacties
  • 189 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 2 reacties
Hallo,

Ik heb 2 jaar geleden 2 leningen gedaan, 1 van 65 euro en 1 van 1900 euro. Ik heb deze alletwee aangebracht bij een incassobureau. Het incassobureau is na betaling van voorschotten uiteindelijk juridisch gegaan. Ik heb 2 vonnissen, waarin staat dat de schuldenaren moeten betalen, ook zijn ze veroordeeld in de proces- en nakosten. Nu heb ik maanden geen contact meer kunnen krijgen met het incassobureau. Uiteindelijk de zaken overgedragen aan mijn rechtsbijstandverzekering. Die kregen ook geen contact met hem. Na tal van keren dreigen met rechtsmaatregelen kwam het dossier van de 65 euro lening boven water. Ineens zit daar een vervalste brief bij gedateerd op 14 oktober 2015 waarin het incassobureau 300 euro vroeg voor een dagvaarding, 112 per uur om mee naar de rechtbank te gaan, 15% van geincasseerd bedrag, etc. Incassobureau heeft mij altijd doen geloven dat alles verhaald werd op de tegenpartij en dat er voor mij geen kosten waren. Ik heb zelfs een email van het incassobureau aan mij waarin letterlijk staat dat het mij uiteindelijk niets kost met een rekenvoorbeeld erbij ! Ik kreeg de hoofdsom + rente en de betaalde voorschotten. Nu ineens ligt er dus een rekening die ik moet betalen aan het incassobureau. Sterker nog het incassobureau is de helft van mijn betaalde voorschotten “zomaar” vergeten in hun declaratie. Ik heb betaalbewijzen van mijn betaalde voorschotten. Ook de incassokosten zijn berekend over het al geincasseerde bedrag via beslag (dat is meer dan alleen de hoofdsom!)

Mijn rechtsbijstandverzekering belde mij vandaag met de mededeling dat ze beide zaken hopeloos vinden en willen de 2 zaken afkopen voor in totaal 1000 euro.

In totaal heb ik voor beide zaken 3250 euro aan voorschotten betaald.

Wat kan ik nu doen ?

2 reacties

Reputatie 1

Ik heb 2 vonnissen, waarin staat dat de schuldenaren moeten betalen, ook zijn ze veroordeeld in de proces- en nakosten.

Geplaatst door arge op Mrt 18, 2017.

Beste Arge, uit je bericht maak ik op dat jouw rol in deze niet als consument is maar als ondernemer. Hier kunnen wij geen advies over geven. Mocht ik je bericht verkeerd hebben begrepen en het toch een consumentenkwestie betreffen. Zou ik je willen aanraden om contact op te nemen met mijn collega's van het adviesteam. Je kunt ons bellen van maandag tot vrijdag van 8:30 tot 18:00 uur via 070-445 45 45.
Waarom ondernemen ?Ik heb als particulier gewoon een lening verstrekt aan een andere particulier.

Reageer