onterechte automatische incasso flitsmeister be-mobile

• 8 september 2020
  • 13 reacties
  • 1750 Bekeken

Flitsmeister is recent samen gaan werken met Be-mobile, zodat zij nu ook een parkeer optie in de app hebben.

vandaag werd ik onaangenaam verrast omdat er bijna 90€ zomaar is afgeschreven. Je kunt flitsmeister niet even bellen om dit recht te zetten, dus ik heb de betaling gestorneerd en het rekeningnummer laten blokkeren door de bank.

Na wat Google werk zie ik dat het vaker gebeurd, en ik wil graag weten of er meer gedupeerden zijn.

ik vind het erg raar dat er zomaar geld kan worden afgeschreven van mijn rekening, in mijn beeld klopt de verificatiemethode die wordt gebruikt bij flitsmeister niet. Ik heb de indruk dat je zomaar een willekeurig rekeningnummer kunt invullen.

Check aub je rekeningoverzicht, als het kleine bedragen zijn zie je ze wellicht over het hoofd!

13 reacties

Ik zou dit gewoon melden bij Flitsmeister via de site en eens kijken wat ze daarover te melden hebben,

Heb ik gedaan, via Twitter, ze hebben echter mijn reactie van hun account verwijderd.

antwoord wat ik kreeg was dat ze 1 cent verificatie hadden ingevoerd en dat het niet meer kon gebeuren.

ik heb gevraagd of ze dat dan vandaag (8-9-2020) hebben aangezet omdat de afschrijving van vandaag was.

reactie daarop was dat ze de alles hebben verwijderd.

ik heb een melding gemaakt bij de AFM. Met het verzoek flitsmeister aan te sporen alle rekeningnummers te verifiëren die zonder verificatie zijn ingevoerd. Er zijn een heleboel reacties van anderen waar ook onterecht geld is afgeschreven 

Aanvulling: hier nog een slachtoffer

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2011640

Ja! Bij mij ook een poging € 100,96 af te schrijven door Flitsmeister, op 13 aug.. Gelukkig kondigde mijn bank m vooraf aan en kon ik m blokkeren. Maar echt heel raar verhaal..! Zag dat er inderdaad meer mensen zijn. Een melding maken bij AFM is slim idee! 

Als Flitsmeister daadwerkelijk onterechte incasso's uitvoert horen ze hun licentie kwijt te raken. Heeft iedereen de onterechte incasso bij zijn bank gemeld?

Goedemiddag! Jammer om te horen dat er negatieve ervaringen zijn met Flitsmeister. We zijn getipt door een gebruiker om naar deze berichten te kijken. Helaas komen deze problemen nog voort uit de eerste lancering. De verificatie van een rekeningnummer was destijds nog niet nodig voor gebruikers. Inmiddels hebben we dit aangepast en moeten gebruikers een 1cent betaling doen om zijn of haar rekening te verifiëren. Als mensen hier nu nog last van hebben kunnen ze een mail sturen naar support@flitsmeister.nl en we zorgen ervoor dat we het oplossen. Verder zoeken we momenteel naar een oplossing waarbij alle niet-gevalideerde rekeningnummers die momenteel nog gebruikt worden opnieuw moeten verifiëren. Als er verder nog vragen zijn, dan horen we dat uiteraard graag. Groet namens Flitsmeister!

@Sjoerd Perfors als jullie automatische incasso's hebben ingezet zonder te verifiëren horen jullie toch je licentie voor automatische incasso in te leveren. Staat daar geen enkele sanctie op in Nederland?

Erger nog, ik lees niet eens dat het jullie spijt of excuses.

Excuses dat dit voor problemen heeft gezorgd voor verschillende mensen! Je mag het bedrag storneren of contact met ons opnemen om het op te lossen.

@A. Deen rondom jouw vraag heb ik helaas geen antwoord op. Wij innen zelf niet de bedragen dus ik zou dit moeten nagaan.

@A. Deen rondom jouw vraag heb ik helaas geen antwoord op. Wij innen zelf niet de bedragen dus ik zou dit moeten nagaan.

Graag, ik leef in de veronderstelling dat banken streng toezien op automatische incasso's, ze halen immers zelfstandig geld van je rekening, dus vind ik het nogal verontrustend als Jan en Alleman maar willekeurig gaan incasseren en dat de opdrachtgever niet eens weet wat de regels zijn.

In het verlengde; kunt u dan aangeven welk bedrijf die incasso's dan wel heeft geïnd als u dat zelf niet doet?

Dag @A. Deen, voor de parkeerdienst werken we samen met het bedrijf 4411 in België. Daar hebben gebruikers van onze app ook een account aangemaakt en vanuit daar worden de gelden geint.

Dag @A. Deen, voor de parkeerdienst werken we samen met het bedrijf 4411 in België. Daar hebben gebruikers van onze app ook een account aangemaakt en vanuit daar worden de gelden geint.

Hij is fraai, blijkbaar wel toestemming van de Nederlandse banken maar niet op de hoogte van de regels. Forza België zullen we maar zeggen.

Ik maak op dit.moment hetzelfde mee. Ik heb nooit een automatisch incasso willen starten en toch wordt het afgeschreven zonder dat ik dit wist.

Ik maak op dit.moment hetzelfde mee. Ik heb nooit een automatisch incasso willen starten en toch wordt het afgeschreven zonder dat ik dit wist.

Gewoon storneren, dat is er voor uitgevonden.

Reageer