Beantwoord

Ontevreden over post.nl

• 2 October 2022
  • 21 reacties
  • 280 Bekeken

Badge

Ik heb veel moeite met de beloftes die post.nl maakt . 
Van de 5 keer dat ik bezorgd krijg of laat bezorgen komt het 3 keer niet op de afgesproken dag aan . 

Dat gebuurd wel eens … ( dat wel op tijd geleverd word !!! ?? viel ik in   )    meld men toen ik klaagde . 
Men streeft er na om  het wel binnen 24 uur  te leveren .  Wel met de nadruk op streef .. Want inderdaad .. met red dat gewoon meestal niet . Aan de telefoon was men dus  verassend eerlijk ! 

Als men gewoon eens begon  eerlijk te zijn over de juiste  leveringstijd stip .
We  zijn al eens  4  dagen aan een gesloten thuis geweest .. 3  dagen lang ..  “Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt  “  Groote drukte …. Bezorger die blij was er binnen kort mee te stopen melde .. Was gewoon veel te rustig en kon het niet uit.   Vervolgens zit ik  rest van de dagen met een te volle auto en moet wat achter laten ..

Waar  post.nl destijds zich voor  al druk  over maakte was de zwijgplicht  van hun (ex) werknemer ! Dat wij 3 dagen voor jan met de korte achternaam zaten te wachten  ? Terwijl men in de ochtend al wist .. die krijgt het niet . Maar wel bericht stuurde de bezorger is onder weg ?  
Daar werd geen woord aan vuilgemaakt ..  !!  Wacht nog op een verklaring  … al x aantal jaren ! 

Als het ook maar even kan kies ik voor een ander pakketdienst . 
Bol.com ging er eens achter aan en  kreeg het als nog later in de avond .

Het MOET niet altijd  binnen 24 uur binnen zijn !
Maar het wel beloven terwijl  men al weet dat meestal niet lukt ? 
Is dat niet misleidend ? 

icon

Beste antwoord door L.J.F. de Ruiter 5 October 2022, 19:34

Bekijk origineel

21 reacties

Badge +8

Hi @Johny, vervelend dat je zo’n slechte ervaring hebt met PostNL. Je kunt je klacht ook kwijt op ons platform Klachtenkompas.nl.

Reputatie 7
Badge +8

Over Post.nl zijn de laatste 12 maanden 5726 klachten.

Klachten kan u indienen bij Post.nl zelf, men zegt altijd te reageren. Adres  https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/

Er is echter een redelijk goed contact met de consumentenbond dus de klacht bij Klachtenkompas indienen is een goede oplossing. Tel. 070-4454909.

Badge

Over Post.nl zijn de laatste 12 maanden 5726 klachten.

Klachten kan u indienen bij Post.nl zelf, men zegt altijd te reageren. Adres  https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/

Er is echter een redelijk goed contact met de consumentenbond dus de klacht bij Klachtenkompas indienen is een goede oplossing. Tel. 070-4454909. 

​​

Je wil niet weten hoe vaak ik ze al wel niet gebeld heb ,,, !! Gemaild of gechat .
Klantenservice ?? ….. Ze hebben maar een op lossing . We kunnen niks voor u doen . 
Heb zaterdag ook 12 minuten in de wacht gestaan .. Maar ook al eens een half uur . 
Chat duurde wel heel lang eer ik antwoord kreeg .. 

Reputatie 7
Badge +8

Is dat uw ervaring met Post.nl, dus met de klantenservice van Post.nl? Als dat ook voor de consumentenbond geldt, dan zou ik daar toch wat aan doen en uitleg vragen.  Heeft u klachtenkompas geprobeerd?. Een aantal klantenservices zijn niet bepaald klantvriendelijk, daarin heeft u gelijk en van het zgn. chatten ben ik ook nooit wijzer geworden, zeker niet met zo'n robot chatten.

Reputatie 1
Badge

Ik heb toch redelijke ervaringen met de PostNL chatfunctie. Een keer omdat een pakket vast zat bij de douane, en een keer omdat ik bezorgklachten had (structureel dagen te laat bezorgde post). In beide gevallen geholpen door een mens, niet door een robot. En in beide gevallen is het probleem ook opgelost.

Reputatie 7
Badge +8

Uitstekend en zo hoort het ook. Helaas werken vele chats met robots.

Badge

Is dat uw ervaring met Post.nl, dus met de klantenservice van Post.nl? Als dat ook voor de consumentenbond geldt, dan zou ik daar toch wat aan doen en uitleg vragen.  Heeft u klachtenkompas geprobeerd?. Een aantal klantenservices zijn niet bepaald klantvriendelijk, daarin heeft u gelijk en van het zgn. chatten ben ik ook nooit wijzer geworden, zeker niet met zo'n robot chatten.

Met post.nl …    Ik begrijp dat ik het ook nog een op klachten kompas moet zetten ?

Badge

Ik heb toch redelijke ervaringen met de PostNL chatfunctie. Een keer omdat een pakket vast zat bij de douane, en een keer omdat ik bezorgklachten had (structureel dagen te laat bezorgde post). In beide gevallen geholpen door een mens, niet door een robot. En in beide gevallen is het probleem ook opgelost.

men staat je te woord .. Dat duurde vrij lang .. Maar meer als we kunnen u niet helpen krijg je niet personeelstekort  . 

Op de vraag waar het pakket is? zo dat ik het op kan halen .
Want wil niet  dat mijn gerepareerde apparatuur nog paar nachten in een loods ligt ( was ook afgesproken en voor betaald dat in 24 uur zou komen ) …
EN … krijg ik het dan ook echt maandag ,,,, nooit antwoord op gehad , Men heeft het  niet eens gelezen . 

ALS maar NIET HUN schuld is .. alle medewering ! 

Reputatie 7
Badge +8

Het is bij klachten, bij problemen, bij vragen e.d.  vaak van belang wie je te woord staat. Het is nu eenmaal allemaal mensenwerk. Als je de “goede”persoon (met kennis van zaken, goede mentaliteit en beslissingsbevoegheid enz.) aan de lijn of aan de mail krijgt, dan heb je geluk dat de zaak vaak goed wordt opgelost En anders wordt het moeilijk. Dat hoort natuurlijk niet, maar helaas het werkt wel vaak zo.  Laat het dan niet bij een klacht of één persoon, maar doe alles wat mogelijk is, dus ook gebruik maken van klachtenkompas Het hoger in de leiding zoeken wil helpen, sociale media inschakelen wil helpen enz.  Een 6000 klachten is veel, maar gelukkig gaat een groot merendeel goed en anders blijven proberen, volhouden enz.

Reputatie 6
Badge +4

Zeg afgerond naar boven 6000 klachten, dat is een belachelijk laag getal tov het aantal bezorgde brieven en pakjes. Dat zijn er tientallen miljoenen. Dan praten we over een percentage van 0, 0006. Gebaseerd op 10 miljoen stuks. Als we uitgaan van 100.000.000 stuks dan is de foutmarge dus 0, 00006. Verwaarloosbaar.

Neemt natuurlijk niet weg dat het erg vervelend is als je dit meermalen overkomt. Moet eerlijk zeggen dat ik.1 slechte ervaring heb met een pakje wat 4 weken bij inklaringen lag terwijl er al ruim vtv voor was betaalde qua importheffingen.

Badge

• James Bond

ALS we der van uit gaan dat ik een overeen komt met u aan ga . Waarin  u mij beloof het binnen 24 uur te leveren.   Maar u weet dat vervolgens van de 5 keer 3 keer niet na te komen .  En als ik dan een klacht in dien en ik krijg te horen dat deze 24 uur leveringen geen  belofte is maar en streven …    Dan  is er geen wiskundige  , natuurkundige of  scheikundige  formule die gaat uitrekenen dat alle maal wel mee valt ..   
Ik ben zeker geen  rechtskundige maar denk wel te weten .  Dat als men de klant  iets belooft ..dat dien na te komen .   Op site staat niet ,,, maar als men klaagt hoor je het wel . Ze kunnen die belofte niet meer na komen …  Maar ja automatisch  krijg een bericht dat het vandaag aan  komt  ..  

Reputatie 7
Badge +5
  • Bezig Bondje …

Je hebt een overeenkomst met PostNL, in artikel 10.1 van de Algemene Voorwaarden voor goederen vervoer wordt het woord ‘streven’ genoemd. Dat is de overeenkomst die je aangaat. ‘Beloven’ is volgens mij niet rechtsgeldig, de alg voorwaarden wel.

Badge

In tussen contact gehad met post.nl .
Verkoop was mijn werk 20 jaar lang . 
De consument kent zijn recht niet goed ..  IK WEL ..Moest ze ook kennen  
Ik stuurde het aan getekend .. bij de voordelen daar van stond .. binnen 24 uur  bezorgd .

ALS je de klant een belofte doet . Dien je die ook na te komen .. Punt coma uitroep teken uit !! 
Een van de lessen die ik kreeg en ook moet leren aan nieuwkomers .. PAS OP wat je belooft ! 
Maar der kan altijd wat zijn zo als overmacht !
Maar 3 van de 5 keer .. ??   En dat  jaren en jaren en jaren lang ..
Kon ze ook een aantal  adressen geven waar men met het zelfde probleem zit .
Stond op een beurs  en ons kent ons . 
Wat ook doet vermoeden dat hun percentage op tijd lever niet geheel klopt . 
Als ze het bezorg moment veranderen   dan zien ze dat nog als op tijd geleverd .

Men zag ook wel in dat ze de 24 uurs belofte ook niet meer kunnen maken .
Der halve zou men de site aan passen in we  “streven” er na om dit binnen 24 uur te bezorgen . 
Want je moet eigenlijk uitgaan van 48 uur .. Want problemen zijn nog lang niet op gelost !
En de levering tijdstip diende dan ook wel aandacht . 
Te vaak moet men op veel te laat vernemen we komen niet …. dat kan en moet anders .

Al hoe wel ik zeer tevreden ben over de afhandeling van deze klacht !
Volgende keer pak in de auto  , moet dan  even veder maar wel via ander pakket dienst . 
Als het gaat om spullen zo als ik nu weg stuurde .  Die beloven de 24 uur en kwam het nog altijd na . 
Lukt dat niet ? Zo als eens naar België ..werd dat direct vermeld . Mijn Belgische hobby genoot stond er ook op dat niet via  POST.nl ging .   Het is  zo maar dagen en dagen onder weg .  

Reputatie 7
Badge +5

je blijft in herhaling vallen en zit nog in de ontkennende fase. je zou ook je rechtsbijstandverzekering kunnen aanspreken en kijken of die je door je ontkennende fase heen kunnen trekken, hier lukt dat niet 😉

Badge

je blijft in herhaling vallen en zit nog in de ontkennende fase. je zou ook je rechtsbijstandverzekering kunnen aanspreken en kijken of die je door je ontkennende fase heen kunnen trekken, hier lukt dat niet 😉

Blij voor al je eigen gelijk volhouden …   Ik ben er uit met  post.nl  .  
Snap dat wat moeilijk voor je is maar daar therapie voor !  
Succes ,,, 

Reputatie 1
Badge +1

je blijft in herhaling vallen en zit nog in de ontkennende fase. 

Dit forum lijkt een leemlaag te hebben van gelijkhebberige veelposters die bovendien op de man spelen en niet op de bal. Mijn suggestie is dat u op het onderwerp reageert en smalende opmerkingen over de vraagsteller thuis laat.

Johny heeft helemaal gelijk. Ik zat vorig week op een bezorging via PostNL te wachten en kreeg dagelijks een bericht dat het pakketje nu echt bezorgd zou worden. Maar het kwam niet. De berichtenmachine draait goed (IT) maar de bezorgmachine (mensen) hapert. Pas de vierde dag was het wel raak.

Reputatie 7
Badge +5

gelukkig, we hebben er weer een vrijwillige moderator bij……. en ik zie dat je de vacature gevonden hebt voor ‘gelijkhebbende veelposters' 😉

Ik geef slechts inhoudelijke opmerkingen, dat mijn schrijfstijl soms rode vlekken bij de lezer oplevert weet ik al vele jaren.

Nog meer inhoudelijk: bij mij komt post.nl wekelijks geheel volgens planning, binnen het tijdslot en dus naar volle tevredenheid bezorgen. 

Reputatie 6
Badge +5

@E.B.F. Stroeve  Is “je blijft in herhaling vallen en zit nog in de ontkennende fase” slechts een inhoudelijke opmerking? Volgens mij gaat dit om opmerkingen op betrekkingsniveau.

Reputatie 7
Badge +5

voor 'betrekkingsniveau’ heb ik even uitleg nodig, ik heb geen nederlands gestudeerd.

Terug naar de inhoud: ik geef als advies om de rechtsbijstand erbij te halen, dat wordt vaker gedaan bij geschillen tussen consumenten en bedrijven. Blijkbaar wordt daar overheen gelezen?

Reputatie 6
Badge +5

“ik geef als advies om de rechtsbijstand erbij te halen, dat wordt vaker gedaan bij geschillen tussen consumenten en bedrijven”.

En bovenstaand is een opmerking op inhoudsniveau.

“Blijkbaar wordt daar overheen gelezen?” lijkt een opmerking die zowel bij interactie/betrekkingsniveau en emotionele niveau past. Het zou namelijk iets kunnen zeggen over wat jij van de ander vindt? of het kan iets zeggen over je eigen idee in de trant van dat je het vervelend vindt dat er niet op die opmerking wordt ingegaan.

Reputatie 7
Badge +5

Ik stel voor dat we alle offtopic reacties weghalen. 

Reageer