Consumentenbond.nl
Vraag

Opzeggen algemeen dagblad

• 13 maart 2020
  • 2 reacties
  • 275 Bekeken

Ik heb in december telefonisch mijn abonnement bij het algemeen dagblad opgezegd,

Ik had een zaterdag abonnement en ontving de krant vaker niet dan wel, dus maar opgezegd per telefoon.

Het abonnement zou per januari stop gezet worden, maar tot op heden schrijft het AD nog geld af, de krant ontvang ik nog steeds niet, ik heb de incasso's terug geboekt en nogmaals per internet via de link in de algemeen voorwaarden opgezegd, met de vermelding erbij dat ik reeds in december had opgezegd per telefoon en de krant nooit meer ontvang, nu krijg ik een aanmaning omdat ik de incasso gestorneerd heb, ik heb bal eens gebeld met het Ad maar de dame aan de andere kant was alleszins netjes en dreigde met incasso kosten en dat het AD toch de langste adem had, hoe kan ik dit oplossen?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb helaas ook zeer slechte ervaringen met het AD, en met het abonnement dus en daarmee met het oplossen van klachten, c.q. de klantendienst.  Eigenlijk kan je geen ‘algemene’  klachten bij het AD kwijt.  Zoek je naar klachten AD dan krijg je een opsomming maar voor elke klacht verwijst het AD rechtstreeks naar juridisch advies…. en dat kost geld. Een heel merkwaardige zaak bij het AD.

Zelfs een klacht op Klachtenkompas heeft nauwelijks zin. Klachtenkompas/Consumentenbond zegt zelf daarover: #Algemeen Dagblad! Wordt het niet eens tijd om deze klachten op te pakken? Transparant klachten oplossen draagt bij aan  het consumentenvertrouwen. @Klachtenkompas #Consumentenbond

Onbegrijpelijk dat een krant, zelf met allerlei testen en beoordelingen, zo met klachten tegen zichzelf omgaat. Een oplossing, kennelijk via juristen of de rechtsbijstand verzekering.

Reputatie 7
Badge +6

Als je telefonisch opzegt moet je het achteraf kunnen bewijzen als ze zeggen van niks te weten. Dat is het vervelende met mondeling. Staat er op de website een mogelijkheid van opzeggen? Ergens onderaan in de krant bij de kleine lettertjes staat misschien hoe je moet opzeggen. Normaal krijg je toch altijd een schriftelijke bevestiging als je telefonisch hebt opgezegd? Zit die niet bij je mails? In mijn telefoonnota heb ik een belhistorie en kan ik een print maken dat ik die en die dag dat nummer heb gebeld en hoeveel minuten, dat maakt het allemaal geloofwaardiger als je dat ook hebt en sta je sterker.

In plaats van dit te bevechten kan je nog één termijn betalen en dan begin je de opzegprocedure opnieuw volgens de officiële weg, via de website of per brief of email aan de administratie? En daarna een verzoek om restitutie van de dagen dat je de krant niet hebt gehad? Vroeger kon ik bellen en dan werd hij nog dezelfde dag nageleverd. Is dat niet gebeurd? Had je een driejaar-abonnement? Eerste jaar moet je dan betalen maar daarna mag je opzeggen van de wet. 

Reageer