Ouderen mogen natuurlijk weer niet klagen

• 12 February 2021
  • 51 reacties
  • 657 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ja, ik ben al jaren gepensioneerd. Ik ben midden 70, dus weet nu wel zo zachtjes aan hoe ouderen rond moeten komen. Het is niet veel, de AOW gelukkig dat hij er is, maar houdt nooit trend met de prijsstijgingen. De pensioenen zijn al jaren niet gestegen, geen indexatie, wel herhaaldelijk inleveren en achteruitgaan. Maar ze mogen niet klagen de ouderen, ook niet over hoge ziektekosten en vele andere prijsstijgingen die hen ten deel vallen.  En nu slaan de vakbonden, FNV en CNV, weer alarm, want de nieuwe pensioenwet en daarmee indexatie en/of wat verhogingen gaat niet door. Feit is dat pensioenen  al 12 jaar niet gestegen, maar eerder verlaagd, zijn. De koopkracht van vele fondsen is met meer dan 20% uitgehold. Cijfers wijzen uit dat meer dan een miljoen 75 plussers in armoe leven. Gevreesd wordt dat het nieuwe stelsel 1 januari 2026 niet zal halen, dat is dus 5 jaar langer niet klagen, maar nog beroerder rondkomen. Maar hun huizen zijn toch vaak eigendom, en koop je daar iets voor?  Moet er toch niet iets gebeuren voor die niet klagers?

51 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@Ronaldvr je leeft in een droom als je denkt dat het pensioen €900 is. 27 jaar bij dezelfde baas werken is maar €325 pensioen. Mijn vrouw is helemaal perplex van jouw reactie. Ze heeft haar pensioenopgaven zwart op wit in haar hand dat ze de afgelopen 5 jaar bij haar om en bij 14% achteruit zijn gegaan. In dezelfde tijd is de AOW gemiddeld 5x2,5% gestegen conform het minimumloon. Ze loopt dus 26,5% achter. Als jij nog geen pensioen hebt weet je deze realiteit natuurlijk niet.

Dit is geen van gedachten wisselen meer. Zodra we een andere mening hebben dan jij mankeert er van alles aan ons en worden de lappen tekst en aantallen quotes alleen maar langer. Ook al zeg ik dat je het niet aan mij moet richten want ik ga er niet over. Maar je overtuigt mij nog steeds niet dat het niet zo is zoals gezegd. Kan je mij ajb verder overslaan, ik ben meer van het meepraten, al dat welkessen nietwssen is niks voor mij. Ik had maar één opmerking willen plaatsen. Je zei toch datcer niet eens een miljoen 75-plussers waren, maar in 2018 waren er al 1,4 miljoen, dus die gevolgtrekking van jou klopte niet. En dan kan het best helemaal waar zijn dat een miljoen daarvan in armoe leven.

Reageer