Plastic flessen worden niet geaccepteerd (AH)

• 18 October 2021
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

Ik koop de laatste tijd regelmatig vers spamix bij de AH, sinaasappel-banaan of sinaasappel-kiwi.  Die zitten in plastic flessen. 

Ik had er een aantal van de laatste drie weken en wil die inleveren. 

Wordt niet geaccepteerd !   “ gooi maar bij rest-afval “ 

Hoezo niet, ik dacht dat het sinds deze zomer een wettelijke verplichting is voor winkeliers om ze in te nemen en al helemaal als ze die zelf verkopen ?!

5 reacties

Dat statiegeld is nu ook ingevoerd op kleine PET flesjes. Ik moet mij sterk vergissen als die AH flesjes niet van ander materiaal zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Voor flessen waarop het van toepassing is staat het op de fles dat er statiegeld op zit. Het staat dan ook op de kassabon. Als het niet op de fles staat krijg je geen statiegeld terug. Als je met de kassabon kan laten zien dat je statiegeld ervoor hebt betaald, moeten ze het accepteren. 

Alle begrip dat je de kassabon niet meer hebt. Maar je kan dan kijken bij dezelfde flessen in het schap wat daar op staat, en of ze hetzelfde zijn, en dan aan de kassière vragen of ze daar statiegeld voor aanslaan. Als die ja zegt heb je je bewijs.

in ieder geval moet de dop er nog op zitten, dat was tenminste bij mij de reden dat de flessen niet door de automaat werden geaccepteerd

Reputatie 7
Badge +4

en een geldige streepjescode

AH claimt het milieu heel belangrijk te vinden maar maakt het voor de consument we heel moeilijk om flessen in te leveren; zonder de (juiste) streepjescode accepteert de automaat een fles niet.

Als je de verkeerde medewerker treft kan je een lege fles, ook als die aantoonbaar bij AH is gekocht, niet inleveren………………………… AH vind het milieu alleen belangrijk als ze er ook iets aan kan verdienen; als dit niet onomstotelijk vast staat, dan heeft AH het liever dat je een fles toch maar (in het milieu????) weggooid………..

AH wil alleen flessen innemen als het meer dan aannemelijk is dat de fles ook bij AH gekocht is. Als de PET fles elders gekocht zou kunnen zijn dan wil AH er geen energie in steken. Gelukkig zijn er ook supermarkten, zoals DIRK en Hoogvliet, die minder kritisch zijn en PET flessen sowieso innemen……………

AH is gewoon voor het milieu de SLECHTSTE retailer; het juiste verhaal voor de bühne maar in de praktijk onmogelijk…………………….

Reageer