Consumentenbond.nl

Post via "Mijn Overheid"

• 14 januari 2018
  • 11 reacties
  • 967 Bekeken

Ik vraag me af of het tegenwoordig normaal is dat er reclame wordt verstuurd via "Mijn Overheid". Daar zit ik niet op te wachten. Een Nee-Nee sticker op de deur helpt hier niet tegen. Ik kreeg een bericht dat onze auto APK gekeurd diende te worden. Een tweede brief van www. DeBesteBand.nl zat ook in mijn postvak bij Mijn Overheid. Gaat dit normaal worden en zo ja, kan ik buiten Mijn Overheid om gewoon mijn zaken afhandelen?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
We worden op alle mogelijke en onmogelijke manieren doodgegooid met reclametroep. Zelf als bepaalde vormen verboden worden , weet men wel weer sluipweggetjes te vinden. De overheid werkt daar vaak aan mee . Ik vind dat niet kunnen. Hoog tijd dat we meer rechten krijgen om zelf te kunnen kiezen wat we wel en niet willen .
Reputatie 4
Badge +6
Wat je in ieder geval kunt doen op Mijnoverheid.nl is kijken bij 'Instellingen'. Klik hier op je krijgt een overzicht van de organisaties die je toestemming hebt gegeven om met je te communiceren via dit loket. Daar kun je je toestemming evt intrekken. Staat Debesteband.nl hier vermeld? Dat zou wel moeten namelijk ....
Reputatie 6
Badge +2
Ik denk dat het via RDW komt. Het is nl geen commerciële reclame maar het komt van een of andere voorlichtings- organisatie waarbij b.v. ook de ANWB en de rijks overheid betrokken zijn.

Overigens ben ik het met de topic starter eens dat je dit daar niet wil hebben. Je moet het beperken tot pure formele informatie uitwisseling met de overheid anders staat het daar straks vol met, misschien goed bedoelde, van alles en nog wat informatie en zie je bomen door het bos niet meer.
Reputatie 7
Even een topic reanimeren.

Ik dacht "laat ik eens kijken bij Mijn Overheid,", per slot van rekening heb ik een jaaropgave nodig voor de belasting en nog het een en ander. Inloggen, klikken, klaar. Nee dus. Verificatiecode aangevraagd, een kwartier gewacht, mededeling dat de sessie bijna was verlopen, sessie verlengd, verificatiecode opnieuw aangevraagd, van het zelfde laken een pak. Niets inde spam of ongewenste mail. Sessie weer verlengd en zo verder van ongeveer 2100 tot nu (het staat nog op het scherm van de gewone pc). Zojuist ontving ik een code maar die was niet meer geldig, daarna nog een die niet meer geldig was, ik wacht nu op de overige 18 codes want uit nijd heb ik nog tig keer geklikt. De laatste is natuurlijk goed, ik heb nog 22 uur, anders kan ik opnieuw beginnen. Ik word gek van die gasten. Waarom moet ik zelf kijken of ik post heb, kom van je luie r**t en stuur het gewoon door. Daar betalen we met z'n allen te veel belasting voor.
Reputatie 6
Badge +4
ik gebruik de digid app, geen gedoe met codes, gewoon accorderen in de app.
Reputatie 7
Maar apps kun je niet op je pc installeren. Ik wil niet alles op mijn ipad, die is nogal vol. Ipv apps heb ik op mijn ipad ook snelkoppelingen, die nemen minder ruimte in.
Reputatie 6
Badge +4
de truc van die app is juist dat ie niet op je pc staat, en werkt als tweede controle voor toegang via digid. daardoor is die code niet meer nodig.
Reputatie 7
En mensen die geen tablet en/of smartphone hebben maar alleen een pc of laptop? Die zullen er echt nog wel zijn, vooral bejaarden. Die begrijpen dat meestal niet meer, als ze überhaupt een computer en Internet hebben.
Reputatie 6
Badge +4
het mooie is dat je een keus hebt, de app is 1 van de mogelijkheden en persoonlijk vind ik dat de makkelijkste.
Reputatie 7
@E.B.F. Stroeve , daar heb je gelijk in maar ik heb op mijn ipad de dingen die ik dagelijks gebruik, zoals een paar digitale abonnementen, twee spelletjes voor 's avonds, NU.nl., TV gids, buienradar en nog een paar. Al die andere dingen bekijk ik misschien eens in de week. Ik heb niet veel ruimte over op dat ding, ik moet mijn foto's en filmpjes wegzetten maar dat kan alleen op een nieuwe externe harddisk. De oude pakt sinds een paar weken niets meer.
Reputatie 7
De websites van overheidsinstanties werken allemaal ontzettend goed, denken ze, niets is minder waar.

---------------------------------------------------------------------------------

16-01-19 | Storing

Als gevolg van een storing is de website van MijnOverheid en de Berichtenbox app gedeeltelijk niet beschikbaar. We werken aan een oplossing om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.
-----------------------------------------------------------------------------------

Dergelijke mededelingen zie ik ook dikwijls bij de gemeente, SFB, Belasting en andere instanties. Het lijkt wel of ze hun computersystemen door een kleuterklas laten ontwikkelen. Wat zeg ik, kleuters doen het waarschijnlijk nog beter.

Reageer