Vraag

PostNL bankpas(sen) niet bezorgd

• 19 November 2021
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

Recent (per 1 november 2021) verliep mijn (ABN) bank pinpas. Ter vervanging had ABN mij in augustus een nieuwe pas gestuurd, maar die heeft mij (postcode gebied 1071) nooit bereikt.

Dit is niet nieuw; begin dit jaar mislukten (!) pogingen van ABN om mij van een nieuwe creditcard te voorzien. Slechts door toeval (ABN zag op welk PostNL afhaalpunt de 3e kaart lag) heb ik de kaart in handen gekregen.

Normale post van de bank (afschriften etc) komt gewoon aan, passen dus niet. Kaartjes dat men voor een gesloten deur kwam bestaan blijkbaar niet meer; zo weet ik niet of iemand mij iets heeft gestuurd of niet.

Dit is een ongewenste situatie, om het diplomatiek te zeggen. Het is dus onmogelijk voor de bank om mij van een nieuwe pas te voorzien.

Ik vraag mij af of dit een lokaal of een landelijk probleem is. Indien lokaal, of het een slapende postbode (ja, dat heet tegenwoordig weer anders) is of dat het elders (distributiecentrum) fout gaat.

Aan PostNL, graag opheldering en een oplossing.

Theo

5 reacties

Als u antwoord van PostNL wil kunt u beter gebruik maken van Klachtenkompas, hier reageren leverancier slechts heel zelden.

Badge +5

Welkom @Gebruiker1636728836 op onze Community! Hier denken we graag mee over verschillende vraagstukken. Vervelend dat er steeds post zoek raakt :frowning2:  @A. Deen zegt het al: via het Klachtenkompas kan je een klacht indienen over post NL. Zij zijn actief, dus grote kans dat je een reactie krijgt :slight_smile:  

Banken bedenken steeds nieuwe dingen om het goedkoper te maken.
Bij dit soort gevallen zou de oude methode een oplossing zijn.
Dat was op vertoon van je ID kaart, ophalen aan het loket.
De bank is verantwoordelijk voor de verzending en zal ook bij de post aan de bel moeten trekken als er steeds pasjes verdwijnen. Als klant kun je dus alleen bij de bank klagen.

De pakjes komen van een hele andere dienst als de brievenpost.
Ik mijn wijk, heb ik op dit moment geen problemen.

Ik hoor dit wel van typische straten, waar iedereen overdag afwezig is i.v.m. het werk.
Ze nemen niet meer de moeite om door de straat te rijden en sturen alles door naar het postagentschap.
Geen kaartje, kijk maar op de app.

Badge +8

Hi @Gebruiker1636728836, zijn er nog ontwikkelingen? :slight_smile:

Beperkte ontwikkelingen.

Beide partijen lieten iets van zich horen op Klachtencompas (nog dank voor de suggestie daar te posten);

ABN reactie gaf aan te weten dat ik een afspraak heb (eind deze week) op een van hun (niet wegbezuinigde) kantoren om een nieuwe aanvraag voor een bankpas te doen.

Een eerdere vermiste creditcard kon ik simpelweg per telefoon aanvragen, daar een bankpas is blijkbaar erg ingewikkeld (gemaakt).

PostNL meldde dat ze niet precies wisten wat mijn klacht was (wel, ze hebben mijn nieuwe bankpas niet bezorgd) en vroegen om het Track & Trace nummer van de envelop.

ABN/AMRO stuurt nieuwe bankpassen per gewone post dus niet aangetekend/met T&T, wat ze bij PostNL zouden moeten weten, dus voorlopig lijkt er niets met mijn klacht gedaan te worden.

Mochten er (positieve?) ontwikkelingen zijn, dan kom ik daar hier op terug.

Reageer