postnl en aliexpress pakket

• 21 November 2017
  • 4 reacties
  • 2110 Bekeken

altijd spulletjes besteld via aliexpress en sinds kort komen ze niet meer aan geen bruefje om t op te halen of zoiets.bellen heeft ook al geen zin is iedere keer een andere antwoord postnl geeft de schuld aan de douane. waarvan mijn spullen niet eens de 6 euro behalen.

bij.wie moet ik ern klacht indienen?

pakket staat als in ned. bij postnl en hun zeggen v niet

4 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste @donker4, welkom op het forum! Net als bij jou, is er ook bij veel andere consumenten het nodige misgegaan met PostNL pakjes uit het buitenland, lees ons nieuwsbericht hierover. Ik raad je aan om in elk geval je klacht te melden op Klachtenkompas. Ondertussen heeft PostNL de fout erkend, in de update van 21 november in het nieuwsbericht lees je wat PostNL consumenten nu adviseert te doen. Om in de gaten te houden of PostNL voor verbetering zorgt, vragen we jou en anderen om ons op de hoogte te houden en ervaringen te blijven delen in dit topic: Wordt jouw PostNL pakket uit het buitenland netjes bezorgd?

Ik hoop dat het goed komt en je je pakje alsnog ontvangt! Laat je het weten in dat topic? Dank je wel alvast!
Afgelopen week aan de douane 22,- Euro betaald aan inklaringskosten voor een navigatiesysteem met een waarde van 125,- Euro. Besteld via Aliexpress en uiteindelijk geleverd door PostNL.

Die 22,- Euro staat mijn inziens in verhouding, dus geen probleem.

Gisteren krijg ik een brief van Post NL omtrent een andere aankoop, ook via Aliexpress, een scooter helm met een waarde van 24,09 Euro. Of ik aan PostNL even alle gegevens wil mailen, anders gaat het pakket terug naar China. Pff, moet PostNL nu ook al voor douane spelen? en wat een onaardige dreigbrief overigens.

Enfin, alles netjes ingevuld en nu zie ik dat postNL maar liefst 18,42 Euro aan inklaringskosten gaat berekenen.

Dit riekt naar oplichting en ik ben ook niet van plan om dat bedrag te gaan betalen. Zojuist heb ik via mail aan PostNL om uitleg gevraagd.

Maar kan PostNL dit zomaar in rekening brengen, dit soort bedragen vraag ik mij af.

Dit staat toch niet in verhouden en neigt naar import ontmoediging, of anders naar oplichting??!!
Reputatie 7
Badge +7
Ik ben benieuwd @Dekkers22, heb je inmiddels al uitleg mogen ontvangen van PostNL?
Zoals verwacht, geen enkele reactie ontvangen.

Indien men geld van je nodig heeft, dan weten ze je wel te vinden.

Arrogante club.

Reageer