PostNL geeft niet thuis bij buitenlandse pakketverzending

• 5 July 2018
  • 1 reactie
  • 373 Bekeken

Op 11 april heb ik een aangetekend pakket naar Parijs gestuurd. Verzendkosten via PostNL bedroegen € 39,00.

Op 16 mei kreeg ik het pakket retour omdat DPD (de Franse partner van PostNL blijkbaar) meldde dat de geadresseerde het pakket niet had afgehaald.

Ik heb contact gezocht met de geadresseerde in Parijs. Deze bleek stomverbaasd.Hij heeft geen enkel bericht van DPD gekregen dat zij een pakket bij hem hadden aangeboden.

Ik heb vervolgens gebeld met PostNL en de situatie uitgelegd. Antwoord van PostNL: de geadresseerde moet maar een klacht bij DPD indienen.

Dat dacht ik niet, want ik heb een dienst gekocht bij PostNL, en of ze die nu bij DPD onderbrengen of bij welke slordige koerier dan ook, dat is hun probleem. Na lang doorzeuren kreeg ik een formulier van PostNL per post toegestuurd. Via de mail kon dat niet volgens de klantensservice. Dat formulier heb ik op 13 juni naar PostNL gestuurd, per post uiteraard met allerlei bijlagen en bewijsstukken. Nu, op 5 juli, nog steeds geen antwoord van PostNL.

Belabberde service!

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6
Beste @Th. Stielstra ,

Van harte welkom op het forum! Het klinkt in eerste instantie als een klassiek 'van het kastje naar de muur' verhaal. Wat ik je kan adviseren is het plaatsen van jouw klacht op klachtenkompas.nl . Dit is een online klachtenplatform van de Consumentenbond. PostNL is actief op Klachenkompas en neemt dagelijks klachten in behandeling.

Wellicht zijn er nog andere communityleden met handige tips. Ik hoor graag van je hoe het allemaal afloopt.

Reageer